• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín SkyActiv-X zkušenosti

Máme v rámci firmy krátkodobé operáky od Mazdy na 6 měsíců. Teď byla zrovna volná CX-30 Sky-G150 AWD AT Plus, to je jediný důvod, proč ji mám. A je fakt, že zrovna přes zimu AWD využiju doma v Beskydech. Letos je celkem dost sněhu.

Takže kdyby někdo chtěl tip na dobře zajeté auto, můžu sloužit, vracíme vždy po 6 měsících nebo 20 tis. km.
 
Ahoj Mazdaci...chvilku jsem se odmlcel...Na sve cx30 Sky-x FWD manual uz mam nalitano neco pres 24tis...jinak spotreba v lete cca 6.1. Ted v zime 6.8..ale nutno dodat..ze litam jen dalnice.....Zkousel jste nekdo do Sky-x davat 100 oktan?...jakou mate zkusenost?..u .me spis negativni....vetsi spotreba a mensi kroutak v nizkych otackach...teda ...kroutam subjektivne a spotreba objektivne...nezkousel jsem to nekde na brzde...Co u vas?...
 
Já jsem samozřejmě taky zkoušel 100 oktan s ohledem na vysoký kompresní poměr, nic pozitivního jsem nepozoroval a pak jsem se dočetl, tuším od Vaculíka, nebo v nějakém testu, že řízení spalování je tam velmi citlivě a přesně nastaveno na N95.

Jinak podařilo se naměřit i moji druhou CX-30 s Dragy GPS, měřeno vždy na stejném úseku. Takže:

CX-30 Sky-X180 AT : 80-120 za 6,28 a 100-160 za 13,61
CX-30 Sky-G150 AWD AT : 80-120 za 6,78 a 100-160 za 16,28

Mám rád tyto hodnoty pružnosti protože dobře charakterizují schopnost předjet (80-120 typické předjíždění na okresce a 100-160 buď předjíždění více aut nebo dálniční akcelerace). Sky-X je evidentně rychlejší a ve 100-160 už je rozdíl poměrně výrazný (a byl by výrazný asi i při stejném počtu poháněných náprav).

Pocitově jsem tak velký rozdíl nečekal, ten Sky-G150 při běžné jízdě nejede špatně a jede tak nějak všude, Sky-X se rozletí až nad 5000 ot. a to jsou ty rozdíly v časech.
 
Uvádělo se, že se maximum točivého momentu posunulo cca o 1000 ot. výše, viz toto vlákno v prosinci, což není dobře ... já nevím, vždy, když čtu o tom, jak někdo dokázal snížit emise, tak se obávám, že cena za to je snížení užitných vlastností.
 
Ale pisali ze priebeh tociveho momentu od 3000 otacok po 4500 je vyssi ako na starsej verzii. Stara verzia mala 226NM pri 3000. Nova verzia ma pri 3000rpm 226NM ale pri 4500 to este narastie. Vkazdom pripade sa zlepsil priebeh vykonu a tociveho momentu co je dobre :). Uvidime aka bude realita.
 
Tak jsem si po mnoha letech koupil tištěný časopis - Svět motorů speciál "O posledních pořádných autech". Je tam šestistránkový test Mazdy CX-30 od Vaculíka - to už známe z videa. Za nejzajímavější z toho považuji měření na válcích, které posílám v příloze.
IMG_20210320_0003.jpg
 
Po dnešnom výpadku mazdaklan webstránky sa stratilo-preradilo vlákno ""Mazda CX30 v Ženeve" niekde do histórie diskusií.
Momentálne je síce No. 1 elektro MX-30, ktorá len bude niekedy v budúcnosti...
CX30 SkyactivX ale už je medzi nami.
Žiadne iné vlákno o CX30 zatiaľ tu nie je (ja som nenašiel). Preto som vytvoril túto tému CX30 - skúsenosti
Poznatky zo skúšobnej jazdy s CX30 S.A.-X výstižne opisuje Buddha, je to velmi zaujímavé čítanie o mazde, ktorá je veľmi iná, ako tie doterajšie. Snáď niekto zo správcov web stránky spraví nápravu v diskusných témach CX-30.
Dovtedy dávam sem odkaz
https://www.mazdaklan.cz/threads/mazda-cx-30-v-zeneve.3318/page-5#post-73316
Zdravim auto jsem si zakoupil pred 2 dny.Přesně jsem veděl co chci a musim potvrdit,že je to opravdu skvelé auto.Hlavne neni potřeba šetřít na vybavě ,doporučuji to nechat dat do plne vybavy a Skyactiv X 180 pripadne X186 manual řadi precizně přesně .Samoýřejme automat s hydroměničem je fajn ikdyz je pomalejsí než modernější pojeti konkurence.Ale tady staci menit olej a nemelo by se nic stat.JA jsem zvolil manual protože automatu mam plne zuby z práce .Je to opravdu řidičske auto a velmi povedene.NIkdy jsem MAzdu nemel ale tohle je jasna volba.....
 
Ahoj.

Mam sice Trojku ,
X180 rovnako manual a jednoznacne musim potvrdit tvoje slova,
je to proste velmi dobre "driving" stavane auto.

Vykon 0 az 3000-3500 ot. prijemny - pruzne zrychlenie super.
Cize bezna jazda mesto, okresky
v tychto otackach = velmi prijemne povozenie.

Od 4500/5000 ot. az do obmedzovaca ponuka motor dostatok vykonu/sily pre akukolvek situaciu.

Vzhladom na lockdown/Covid situaciu som od kupy 31.1.2021 zatial najazdil len 4000 km.
A to v drvivej vacsine kratke 15 km trasy.
Priemerna spotreba zatial podla PP 5.6 litra. A stale klesa.
Rozhodne niesom brzda premavky,
mam rad sviznejsiu jazdu.
Otacok sa nebojim.

Zatial aj z moje strany jasna spokojnost.
 
Ahoj Mazdaci...chvilku jsem se odmlcel...Na sve cx30 Sky-x FWD manual uz mam nalitano neco pres 24tis...jinak spotreba v lete cca 6.1. Ted v zime 6.8..ale nutno dodat..ze litam jen dalnice.....Zkousel jste nekdo do Sky-x davat 100 oktan?...jakou mate zkusenost?..u .me spis negativni....vetsi spotreba a mensi kroutak v nizkych otackach...teda ...kroutam subjektivne a spotreba objektivne...nezkousel jsem to nekde na brzde...Co u vas?..

Ahoj Mazdaci...chvilku jsem se odmlcel...Na sve cx30 Sky-x FWD manual uz mam nalitano neco pres 24tis...jinak spotreba v lete cca 6.1. Ted v zime 6.8..ale nutno dodat..ze litam jen dalnice.....Zkousel jste nekdo do Sky-x davat 100 oktan?...jakou mate zkusenost?..u .me spis negativni....vetsi spotreba a mensi kroutak v nizkych otackach...teda ...kroutam subjektivne a spotreba objektivne...nezkousel jsem to nekde na brzde...Co u vas?...
Zdravím.Ja mam auto 3 týdny, a liju tam jenom V power 100.Mě to někdy cukne v nízkých otáčkách kdyz jedu krokem pokud je potreba .Jakmile šlapnu hned jde za plynem a v pohodě. Spotřeba 5.6 No nicméně mám podezření, že SKYACTIV X asi neumi ten 100 okran.Nikdy jsem s nim ale problem NEMEL. Asi zkusím V power 95 a uvidim
 
Zdravím.Ja mam auto 3 týdny, a liju tam jenom V power 100.Mě to někdy cukne v nízkých otáčkách kdyz jedu krokem pokud je potreba .Jakmile šlapnu hned jde za plynem a v pohodě. Spotřeba 5.6 No nicméně mám podezření, že SKYACTIV X asi neumi ten 100 okran.Nikdy jsem s nim ale problem NEMEL. Asi zkusím V power 95 a uvidim
Tak benzinem to neni...Nitro plus 100 oktan naopak pry dobře...auto si cukne vn ižších otačkach protože se mu to nelibí ..udajně..prostě to držet na 2000 ot.min.. minimalne at uz je to jak chce
 
Zdravím.Auto už to nedělá...100 oktan tomu opravdu nevadi ,je lepe držet ten motor ve vyžších otačkach mimo dalnični provoz,tam klidne ty 2000/min...po konzultaci v Mazde tu atmosferu fakt točit pred zajetim do 5 - 6 tis. max ....Ja mam linou nohu z kamionu :) Ale i tak je jasny že to je vrtivej motor...yla to moje vlastni chyba auto ma 1123km....
 
Předem podotýkám, že nejsem specialista na konstrukci a vývoj motorů - ale asi teď jezdím tedy jiným autem, než většina, co tu psala.... Mám teď čerstvě CX-30 nejvyšší motorizaci, přesedla jsem z CX-3 AT/AWD G150. A to auto jede jedním slovem perfektně, bez zaváhání, žádná prodleva reakce na plynový pedál, žádný problém s okamžitým předjetím, krásně sedí v zatáčkách, žádný řev motoru jako u cx3...jezdím denně, velmi svižně a bez koukání na spotřebu, často cestou domů po okreskách ve sportrežimu - a prostě je radost to řídit, takový pocit jsem naposledy měla v Alfě Giulia.
Začátky byly nad osm litrů, teď už pod - a fakt to při jízdě nešetřím. Neřeším nic, já si to užívám.
Proti CX-3 je to jiná třída, a to jsem si myslela, že je to prostě jen novější a trochu silnější auto - ale je to zase jiný vesmír.
A k té spotřebě: vážně si někdo kupuje Mazdu kvůli tomu, aby celou dobu sledoval spotřebu, porovnával s kdekým a kdečím, bál se prošlápnout plyn a strachy sledoval otáčky? Kdybych přeci chtěla jezdit za pět šest litrů, tak si nepůjdu pro dvoulitr do Mazdy,...?
Ale jak říkám, nejsem odborník, jsem jen uživatel, nadšený uživatel.
 
Mám X-180, protože v barvě a výbavě, kterou jsem chtěla, se X-186 v ČR nenacházela a nejbližší by byla někdy podzim/zima. Neznám úplně rozdíly, nějak jsem to už dál nestudovala, ale asi nebudou zase tak závratné, aby mi to mohlo být líto. Tohle běhá naprosto špičkově...
A přeju spoustu zážitků za volantem ;)
 
Back
Top