• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Spojka a řazení

Oživím tohle téma,ať nezakládám zbytečně nové.. Dnes jsem přivezl z DE 6tku pro skoromanželku. Vše v pohodě, až na spojku, respektive její bod záběru, který je až úplně nahoře. Otázka je prostá- lze to nějak poštelovat? Na MX5 to jde, tak doufám, že tady taky.. Díky..
Jde to poštelovat, ale pokud je spojka už KO, jako že v tomhle případě to lamela bude mít už nejspíš za sebou, tak to nedoporučuji, protože nikdy nedosáhneš spokojenosti jako s funkční spojkou a navíc bude na úkor toho trpět něco jinýho (třeba převodovka). Tady opravdu pomůže jen výměna
 
Děkuji za reakce. Že spojka štelovat jde jsem si ráno ověřil u p. Mikuše (Mazda Palkovice). Spojka mi neklouže, ani necuká, pedál tuhý není. Zkusí mi to poladit, když to nepůjde, dá se holt nová.
 
Mazdar (můžou tak zdravit i noví členové? :) ) - i já zkusím oživit vlákno, ať tady se spojkou není další..

Jsem čerstvým vlastníkem 1.8 (tzn 5-kvalt) a objevil jsem problém.. Řazení 1-2-3-4-5 bez problémů, tuhost bych řekl přiměřená, spojka mě přijde při rozjezdu dobrá - ale..
Jel jsem ji projet, jedu 140 km/h - říkám si: je tu max. povoleno 110 km/h, zpomalím už jsem se vyblbnul.. Dám neutrál, nechám klesnout rychlost na 110 km/h a chci zpátky vrazit pětku.... A najednou zvuk jak to jde přes zuby.. Zkusím to znovu a zas.. Při řazení ze 4 na 5 bez problémů, ale když nechám otáčky spadnout na volnoběžný, jedu přes 80 km/h a chci tam dát 5 - cítím jak to jde lehce přes zuby..
Co je špatně? Přece nebudu řadit s "meziplynem"...
 
Opotřebována synchronní spojka 5.stupně .Výměna převodovky nebo řadit s meziplynem
 
Mechanik mi do telefonu podle popisu nadhodil, že zkusit vyměnit převodový olej nebo jestli to nejsou brzdiče synchronů (nevím jestli to nepíšu blbě, nedělám do aut).. To myslíš že by nemohlo být? Na kolik vyjde spojka (předpokládám že to bude celá sada..)? Prodávající vypadal solventně, řešil jsem to s ním, všechno k tomuhle půjde finančně za ním..
 
Zkus bych vyměnit prvně ten převoďák. Millers Oil doporučuju. Nebo vyměnit synchron na pětce asi jistota, kor když to minulý majitel zaplatí.
 
Nová spojková sada vyjde na 4 - 5 tisíc, koukám správně? Nebo nutná výměna celé převodovky? To bude za kolik?
Ještě jsem se chtěl zeptat - na tachometru je 145 tkm - odpovídala by závada těmto kilometrům?
Mechanika (zrovna na dovolené) vybíral prodávající, ale má smůlu v tom, že mechanika znám :D
Jezdit s meziplynem - dočasně jasně, ale výhledově.....
 
Teď jsem si byl v servisu pro auto, kde mi měnili olej, filtry, .. , no prostě jako když se koupí ojetina. Bavil jsem se s vedoucím servisu - toho že je něco s převodovkou si nevšimli.. Když jsem mu popsal na co jsem přišel, hodil na mě zoufalej výraz a že bejt to na něm, doporučil by ukecat slevu a prostě z kopce pětku nevyřazovat.. Opravit by to nenechával - že prej dělal 17 let Japonce (Nissan) a že oprava převodovky nepůjde udělat tak, aby s tím nebylo ještě víc starostí.. Jinak že prej auto docela dobrý, kilometry na tachometru že asi sedí..
Jsem z toho teď tak nějak zoufalej, jak jsem si naběhl.. Jak byste zareagovali vy? Nechat jak je a zkusit slevu, zkusit nechat opravit (myslím že autorizovanej servis prodejce neodsouhlasí), zkusit se Mazdy co nejdřív zbavit, ....?

Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
 
Však to není žádná katastrofa,těch převodovek je na trhu hodně,ceny mírné,najdi si seriozního prodejce,kup,vyměn olej a spojku a máš klid na dlouho.Ty převodovky jsou kvalitní,problém vznikl asi vztahem mezi volantem a pedály.Zkusil bych PV vrak Prostějov,dá ti na to záruku na vyzkoušení.A samozřejmě vydyndat slevu od prodejce.Ted mě napadlo-nešlo by tam dát 6-ti kvalt z dvoulitru?Na GG 2,3 nebo 2,0 to šlo.Možná by ti poradil p.Mikuš z Autopalkovice.
 
Jsem bohužel z východních čech, takže východ moravy je pro mě trochu z ruky. Nebylo by nějaké ověřené místo blíž na západ?
Co se může stát, když s tou převodovkou co tam mám budu dál jezdit? Může odejít i něco dalšího nebo se maximálně rozsypat převodovka úplně a odprdne to jenom ona (omlouvám se za možná hloupou otázku, ale jsem elektrotechnik, do aut prostě nevidím)? Že bych prostě jezdil s tou co tam mám, dokud neodejde úplně. A od prodejce se pokusil vyhádat adekvátní slevu (kolik by byla adekvátní sleva?), aby až převodovka odejde úplně, vyměnil ji..
 
Pokud budeš používat meziplyn,tak ti ta převodovka bude sloužit věčně.Ale fakt bych zkusil vyměnit olej.Kdoví,kolik ho tam je a jestli ho už někdo neměnil za nějakou sračku..Nejlepší je Castrol Syntrax 75W/80.
 
Ok, to jsem chtěl slyšet - pokud se budu vyhýbat tomu, abych šel přes ty zuby, vydrží to ;)
Výměna oleje v převodovce je určitě v plánu.. Jeden mechanik mi doporučoval i přidat aditivum - tuším že Militec..
 
Tak mechanik na to koukal.. Prej to on s tou pětkou cítí už při řazení v 50 km/h.. Koukal na olej v převodovce, je ho tam dost a je čistej.. Prostě to jsou prej ty synchrony na pětce.. Takže se to zkusí objednat a vymění to (jen ty synchrony pětky).. Jsem zvědav, jak se mu to povede - jinej mechanik mě varoval, že jak se sáhne do převodovky, stojí to vždycky za pendrek..
 
Jestli je mechoš fakt zručný, tak by tu převodovku mohl pěkně seskládat. Samozřejmě své rizika to má.
 
No zručný.. Tvrdil že to zvládne.. ale když mi dělal kdysi Passata, trochu jsem z něj rostl.. Hrozně mě vytáčí, když je někdo časově nespolehlivej (chápu když se protáhne oprava - ale když neustále oddaluje čas nástupu na opravu) a když mi dělal těsnění pod hlavou, moc se mu to nepovedlo a muselo se to dělat za rok znova (už u jinýho mechanika).. Je to hodně náročný, udělat tu převodovku dobře?
 
Je to asi pěkná pakárna to dobře seskládat. Navíc pokud má tvůj mechanik problém udělat kvalitně těstnění pod hlavou. Možná by lepší variantou bylo zakoupení jeté z vrakoviště.

edit: Ještě bych zkusil tento olej, akorát nevím, zda plní specifikaci pro převodovku v GHčku.

http://www.millersoils.cz/ee-transmission-75w90?c=224
 
Aditivum asi nepomůže.. Tři mechanici po popisu závady se shodly, že bude v háji ten synchron.. Asi bych to viděl tak, že nechám mechanika ať se předvede (za peníze prodávajícího) a když to zvrzne, koupím převodovku z vrakoviště a nechám to udělat jinde..
 
Tak abych to dokončil - opravdu to byla brzdička na synchronu.. Díl objednanej z japonska za prej 15 stovek, výměnu mě mechanik udělal za dopoledne.. Zkoušel jsem to projet a teď už tam pětka jde bez problému, tak snad to bude dobrý..
Jen jsem si teda všimnul, že při řazení z jedničky na dvojku, nebo z dvojky na trojku když sešlápnu spojku, trochu se ozve zvláštní zvuk.. jakoby nějaký tření - ale nezní to jako něco kovovýho.. Je to slyšet jenom trochu, ne vždycky - možná už jsem jenom paranoidní..
 
Uvažuji o výměně spojky na svojí 2.5tce. Zabírá už výš a jde poměrně ztuha tak nechci riskovat prasknutí motorové přepážky a podobné srandy.
Můj dotaz směřuje tedy spíš jestli je nutné tak jak u GG sundávat nápravnici a jaký je průměr lamely 225 nebo 230? Předpokládám, že fyzicky bude spojka stejná, jak u 2.0 akorát s větším přítlakem.
Díky za reakce.
 
Pokud budes menit Spojku tak jedine to co se tam dava z prvovyroby. Za me teda jedine Exedy. Vse ostatni je jen radoby nahrazka. Sachs jako alternativu pokud nejezdis moc dynamycky. Jinak napravnice musi dolu pokazde.
 
Back
Top