• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Spojka a řazení

Červenej olej je většinou do automatické převodovky (ATF olej), to pak dost vysvětluje. Pokud to tam nalili teda v Mazdě měli by cenově vyjít vstříc, je to na žalobu, ovšem je to na dlouho, zvlášť když jako poškozený by musel být ten komu to provedli.
 
Červený olej bol aj v serve v staršej mazde, asi ta ATF . Pekná sabotáž teda, to sa neprejavilo pri skúšobnej jazde nijakým zvukom? Ak bol ešte červený to bolo asi čerstvé, inak by bol z prevodovky prepaleny hnedý/čierny?
 
Přepálený asi byl. Takový šedo červený. Na všech součástech převodovky byl takovej šedej šlem. Tak nevím, jestli to mám na mazda servis zkusit, že by dali slevu.
 
Aktuální zkušenost, snad to někomu bude k užitku:
M6 GH 2.0i - najeto zhruba 240 tis. Spojka byla původní. Zhruba posledních 10-20 tisíc kilomentrů se ozývalo jakoby kovové "drnčení" - nejvíc při rozjednu a nejhlasitěji se studeným mototem / převodovkou. Pořád jsem ale nebyl schopen přesně identifikovat v čem je problém. V létě jsem postřehl i tužší pedál spojky. Jinak vše fungovalo normálně.
Rozhodl jsem se pro výměnu vzhledem k najetým kilometrům k výměně spojky. Po její výměně jsem byl překvapený, jak krásně lehce chodí. Kovové drnčení taky zmizelo. Jak pedál tuhnul postupně, ani mi to nepřišlo.
Takže za mne pokud pedál nechodí hladce, nejspíš nastává čas na výměnu.
Ještě pokud někoho zajímá cena a čas. Výměnu jsem udělal v autorizovaném servisu s využitím akce Mazda Fair servis (sleva na díly 30%). Takže cena dílů 8 tisíc a 3 tisíce práce. Hotovo během jednoho dne.
 
Odkiaľ ste kupovali spojky pre 2.5i? Lebo ako pozerám tak pozerám, tak na SK stojí spojková sada takmer 13k CZK (bez práce samozrejme) čo mi príde teda už dosť.
 
Nechaj to na mechanika, lebo sa môžeš aj odrbať a kúpiť zlú sadu. Na L5 sa vraj montovali 2 veľkosti - 280 a 300mm, takže mechanik bude vedieť čo objednať až keď to rozoberie a zmeria.
 
Odkiaľ ste kupovali spojky pre 2.5i? Lebo ako pozerám tak pozerám, tak na SK stojí spojková sada takmer 13k CZK (bez práce samozrejme) čo mi príde teda už dosť.
Já original přímo v autorizáku Mazda Wágnerová za 8 000 v akci + 4 300 práce.
 
Okolo 250 euro je ta luk sada myslim, Exedy kusok drahsia.

Kupoval jsem sadu Luk na 2.5i a na všech dílech byl vygravírován výrobce Exedy...
Už ji mám v krabici skoro 2 roky, asi už bych ji mohl nechat vyměnit :grinning:
Stála v akci asi 5000,‐ možná dokonce i méně. Kupoval jsem ji tuším na Autodoc.

Nechaj to na mechanika, lebo sa môžeš aj odrbať a kúpiť zlú sadu. Na L5 sa vraj montovali 2 veľkosti - 280 a 300mm, takže mechanik bude vedieť čo objednať až keď to rozoberie a zmeria.

280 mm by měla být na 1.8i a 2.0i
300 mm 2.5i
Pasovat by měla na 2.5 i ta menší, ale těžko říct, jak dlouho by se jí to líbilo...
Každopádně už je to dlouho, co jsem to řešil, takže to berte s rezervou...
 
Pozorujem od začiatku zimy zhoršené radenie, aj s novým prevodovým olejom, takže dám spraviť aj ja spojku, ide už ťažšie, pedál vrzga a chod je taký drsný a záber vysoko a docela nepríjemný. Máloktorá rýchlosť už ide zaradiť bez cuknutia auta pri bežnom zrýchľovaní. napríklad. By ma zaujímalo, či niekto z vás pozoroval malú vibráciu v radiacej páke, len počas vyraďovania rýchlosti so stlačenou spojkou (iba na 4tej rýchlosti). Či to spôsobí už slabý prítlačny tanier, ktorý pomaly vypoji spojku kým ja už vyradujem, alebo nejaký blbý silentblok napríklad.
Zaujímavosť, na GG prežila spojka 280tisic ale posledných 10t bola už skoro rozsypana, na GH o 120tisic menej.
 
Ahojte,
neřešili jste někdo v poslední době spojku na GH 2.5? Běžně od LUK stála do 5000,- a teď je za 10000,-. Nevíte čím to je? Popřípadě jak jsou na tom spojky od ASHIKA. Tam je cena zase extémě nízko, za nějaký 2000,-. Koukal jsem ještě po Sachs, ale ty zase nejsou dostupný.

Díky
 
Co vím tak luk je okolo 15 (na jaře budu taky řešit, navíc s hlavním a pomocným válcem takže mně to vyjde i s prací okolo 30, k tomu budu zřejmě dělat asi i rozvody když už bude motor venku... Ještě uvidím
 
Back
Top