Kadargo
člen KLANu
- 83
Vážení študovaní technici a odborníci na vozy Mazda
během pátečního vedra při cestě na chalupu jsem si všiml jedné zvláštnosti, a sice, že pokud se mi auto zahřálo na provozní teplotu a jelo v těch vedrech, začala mi měknout spojka a pedál šel až do poloviny téměř bez odporu, druhou polovinu až k dorazu spojka zabrala, ale jakoby to nebylo úplně ono. Hledal jsem únik brzdové
kapaliny a přemýšlel, čím by to mohlo být, až mě napadlo, že by mohl být na vině samotná brzdová kapalina.
Sice vypadala žlutě a celkem průhledně, ale mám ten pocit, že bude již stará, čímž se jí snížil bod varu a při brždění se silně zahřívá a tím se v ní vytvářejí bublinky a pak se spojkový pedál chová nepřirozeně.
Brzdový pedál se chová řekl bych správně, nepociťuji žádné rozdíly v brždění, jen spojkový pedál zlobí.
Takže otázkou je, co s tím dělat dál: dá se nějak odvzdušnit spojkový pedál? Doporučujete někde nechat kapalinu vyměnit? Napadá vás, co jiného by mohla být příčina? Podotýkám, že kapalina byla dost horká, když jsem dorazil na chalupu a kontroloval hladinu. Kapalina nikde neuniká, u studeného motoru je cca 2mm POD ryskou MAX a u zahřátého motoru po delší jízdě (cca 100km) je cca 5mm NAD ryskou MAX.
během pátečního vedra při cestě na chalupu jsem si všiml jedné zvláštnosti, a sice, že pokud se mi auto zahřálo na provozní teplotu a jelo v těch vedrech, začala mi měknout spojka a pedál šel až do poloviny téměř bez odporu, druhou polovinu až k dorazu spojka zabrala, ale jakoby to nebylo úplně ono. Hledal jsem únik brzdové
kapaliny a přemýšlel, čím by to mohlo být, až mě napadlo, že by mohl být na vině samotná brzdová kapalina.
Sice vypadala žlutě a celkem průhledně, ale mám ten pocit, že bude již stará, čímž se jí snížil bod varu a při brždění se silně zahřívá a tím se v ní vytvářejí bublinky a pak se spojkový pedál chová nepřirozeně.
Brzdový pedál se chová řekl bych správně, nepociťuji žádné rozdíly v brždění, jen spojkový pedál zlobí.
Takže otázkou je, co s tím dělat dál: dá se nějak odvzdušnit spojkový pedál? Doporučujete někde nechat kapalinu vyměnit? Napadá vás, co jiného by mohla být příčina? Podotýkám, že kapalina byla dost horká, když jsem dorazil na chalupu a kontroloval hladinu. Kapalina nikde neuniká, u studeného motoru je cca 2mm POD ryskou MAX a u zahřátého motoru po delší jízdě (cca 100km) je cca 5mm NAD ryskou MAX.