• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Spotřeba 2.0 114kW - pochlubte se

Voktys

nový člen
11
Ahoj Mazďáci,
chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti se spotřebou u tohoto modelu. Mám nově RV 2011 a jezdím teď pouze město a často kratší trasy do 10km. Displej mi ukazuje 12,1/100km. Ale ukazatel paliva v nádrži spadne po tankování z plné na 3/4 po ujetí cca 120km, takže reálně to bude, předpokládám, ještě víc (nádrž je 65l?). A to to ještě nijak nehoním a jezdím s poměrně lehkou nohou. Když jsem jezdil trasy po dálnici, také s lehkou nohou, plynulá akcelerace, žádný plný kotel a plyn na podlahu a max. rychlost kolem 140km/h, tak jsem se dostal na 8,5l/100km. Z mého pohledu tedy tento motor není schopen jezdit za méně než 8,5. Jasně, je to benzín, dvoulitr. Nečekal jsem samozřejmě, že to bude jezdit za 6 po městě....ale ty čísla mi s klidným stylem jízdy přijdou vysoká. Tak spíše mi jde o to, zda to nemůže poukazovat na nějakou závadu/problém... Jak to máte vy? Díky
 
Skúsil by som najskôr odmerať skutocnu spotrebu podľa dotankovania a prejdenych km.
 
Na to, že je to už přímovstřik, to žere opravdu hodně. Já mám 2.0 108kW s nepřímým vstřikováním a na takové čísla se nedostanu. Přítelkyně jezdí krátké trasy (10km) a většinou ve špičkách a dlouhodobou má 7,9l. Když jsme ale jeli do Slovinska, dostali jsme se v klidu na 7,5.
Já v GG (stejný motor ale úprava od Shr3ka) jezdím taky krátké trasy, ale víc to honím a jsem na 8,4l.

Co projev motoru? Všechno v pořádku? Na GH nám dost vystřelila spotřeba, když byla vadná lambda. Tam to vystřelilo k těm 10 litrům. Ale tam už to šlo poznat i na projevu motoru samotného.
 
Projev motoru mi přijde ok. Poslechově nic zvláštního nezaznamenávám. Co se výkonu týká, tak asi ok. Ve stejným autě jsem nejel, tak těžko srovnávat. Můžu jen se svou první M6 GH 2,2D 136kW a samozřejmě logicky oproti ní je línější, ale z toho ani jiný pocit vzejít nemůže. Jinak jízda ok, na plyn reaguje, neškube, startování ok, otáčky nekolísají. Nevím na co se konkrétněji zaměřit?? Akorát jsem si všiml u výfuku divný zvuk, jakoby když si člověk kloktá tekutinu v krku, nebo jakoby se vařila voda, takový škrundání. Nevím zda je to vždy. Ale to jsem přisuzoval nějakému kondenzátu ve výfuku...
 
Vzhledem k delšímu 3., 4. a 6. kvaltu oproti předfaceliftu je potřeba to víc točit, není to díky převodům auto na poskakování do města, to spíš 2.5 nebo předfacelift 2.0 108kw který maji znatelně kratší převody.
Převody tabulka M6 GH.png

Když jsem s DiSi jel zkušební cestu po Brně, bylo hned jasný že to auto na skákání do města není. Je to mimo obec nebo na dálnici a na předjíždění nebo akceleraci podřadit na 4ku nebo 3ku a točit.
 
Skúsil by som najskôr odmerať skutocnu spotrebu podľa dotankovania a prejdenych km.
na to už jsem oko hodil a jak jsem psal, skutečná bude ještě vyšší, jestli počítám dobře, tak kolem 13,5l



Vzhledem k delšímu 3., 4. a 6. kvaltu oproti předfaceliftu je potřeba to víc točit, není to díky převodům auto na poskakování do města, to spíš 2.5 nebo předfacelift 2.0 108kw který maji znatelně kratší převody.
Zobrazit přílohu 42738

Když jsem s DiSi jel zkušební cestu po Brně, bylo hned jasný že to auto na skákání do města není. Je to mimo obec nebo na dálnici a na předjíždění nebo akceleraci podřadit na 4ku nebo 3ku a točit.
díky, tohle je určitě zajímavé, ale já neřeším nízký výkon, ale spotřebu. A pokud to budu navíc ještě víc točit, tak to už potom nechci to číslo radši ani vidět ?
 
No to není úplně pravda , ono když se to budeš snažit rozmotat bez podřazení v poměrně nízkých otáčkách z těžšího kvaltu tak ta spotřeba bude ,díky větší zátěži a delšímu zrychlování, větší.
ještě přidám srovnání 108 a 114 kw verze co se týká síly na kolech. Kdyby v grafu byla zohledněná i hmotnost aut tak díky větší hmotnosti u 114kw verze by byl rozdíl u vyšších kvaltů ještě větší. Navíc je zajímavý, že se kvalty nepřekrývají na rozdíl od jiných aut (i třeba 2.5) - to znamená podřazovat a točit a točit a točit.
108 vs 114.png
Já s 2.5 měl ze začátku po Brně spotřebu skoro 12L, po tom co jsem se naučil líp využívat převodovku to padlo na 9,2-9,5.
 
no holt to tedy na krátké trasy není, ale když už je holt jezdím a nemám na výběr, tak je to každou chvíli studený a to se mi pak moc točit nechce. Určitě mě hodně ovlivňují léta ježdění s tou dieselovou verzí a mám tak hodně lehkou nohu na plynu. Zkusím na to víc šlapat, ale pokud pak spotřeba klesne, tak se prostě budu divit.

Ještě mě teď napadla jedna zajímavá věc - týká se ukazatele okamžité spotřeby a nevím, zda je to u benzínu normální. Když jedu někde z kopce se zařazeným kvaltem a dám nohy pryč z pedálů, tak u dieselu mi prakticky hned po puštění pedálu plynu naskočí na displeji 0,0l. Kdežto u benzínu tam po sundání nohy z plynu ve většině případů skočí větší číslo, než tam bylo, pak to začne pomalu padat - naskočí tam asi 4 další hodnoty a pak až teprve 0,0l. A pak už z toho kopce většinou moc nezbývá, takže už pak spojka a brzda a už tam zase naskočí třeba 7l, pak 13l, pak 3l a pak se to skryje za pomlčky. To nevím zda je ok...?
 
Ahoj Mazďáci,
chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti se spotřebou u tohoto modelu. Mám nově RV 2011 a jezdím teď pouze město a často kratší trasy do 10km. Displej mi ukazuje 12,1/100km. Ale ukazatel paliva v nádrži spadne po tankování z plné na 3/4 po ujetí cca 120km, takže reálně to bude, předpokládám, ještě víc (nádrž je 65l?). A to to ještě nijak nehoním a jezdím s poměrně lehkou nohou. Když jsem jezdil trasy po dálnici, také s lehkou nohou, plynulá akcelerace, žádný plný kotel a plyn na podlahu a max. rychlost kolem 140km/h, tak jsem se dostal na 8,5l/100km. Z mého pohledu tedy tento motor není schopen jezdit za méně než 8,5. Jasně, je to benzín, dvoulitr. Nečekal jsem samozřejmě, že to bude jezdit za 6 po městě....ale ty čísla mi s klidným stylem jízdy přijdou vysoká. Tak spíše mi jde o to, zda to nemůže poukazovat na nějakou závadu/problém... Jak to máte vy? Díky
no to je hodně. Já mám 2.5 Gh a podle tankování mi to žere 7.5 podle počítače 7.9. Ujel jsem na 50 L 660 km. Takže bych začal tím, že natankuješ 100 oktan a pořádně dáš tomu za uši. Pak to vynuluj a uvidíš, když se to nezmění tak příčin co to může být je nespočet. Svíčky, lambdy váha vzduchu atd. atd
 
To se mi nezdá, že by delší převodovka udělala rozdíl 5l :)
Určitě to může mít vliv, ale tady bude podle mě zakopaný pes někde jinde. Diagnostiku asi nemáš, že? Případně odkud si?
 
2.0 - 114 jezdím dlouhodobě průměr 8.1, nebo teda jezdí drahá polovička, ona 70 město, 30 mimo, já když jedu tak mimo město + dálnice a to se snažím protáhnout a vypálit červa ..... víc jak 8,5 mě připadá jako hodně.
 
To se mi nezdá, že by delší převodovka udělala rozdíl 5l :)
Určitě to může mít vliv, ale tady bude podle mě zakopaný pes někde jinde. Diagnostiku asi nemáš, že? Případně odkud si?
Nejakou mam, elm327, tusim, a k tomu forscan, uplne se v tom neorientuji. Zatim nebyl cas to poradne zkoumat. Ale chyby tam zadny nebyly. Jsem z Prahy 10.


Tenhle zvuk z vyfuku neco nenapovi? Jde to z leveho (ty deti ne, ty lezou do auta :D). Nebo tam jen bubla nakondenzovana voda?
 
Poslední úprava:
Pokud je zvyklej z dieselu jen vic sešlápnout plyn a nepodřadit tak to spotřebu dost zvednout může. Samozřejmě u dtudenyho motoru nebude točit 5 s pedálem na podlaze, cgce to najít optimální řešení aby se suto netrápilo do kopce ve 2tis otáčkách a pod
 
K tomuto : https://www.mazdaklan.cz/threads/spotreba-2-0-114kw-pochlubte-se.6350/#post-128434

Pokud ti to zere 13.5L/100km v kombinaci,tak je neco hodne spatne, ale vzhledem k tomu s jakou lehkosti tady pises ruzne cisla,tak si spis myslim,ze chyba je uplne jinde.

Proste to dotankuj uplne do plna,jezdi a treba po 300km zase dorvi do plna. Takhle kdyz to zopakujes 3x a vicekrat,budes uz vedet.

Odchylka od toho,co ukazuje palubak je snad uplne normalni. Jedno auto mi pise o 0.3L/100km mene,nez je realita. Mazda taky, mozna az o 0.5L. Jediny Opel mi to pise na desetinu litru presne.

Koukni na vzduchovy filtr a tak je otazka kdy jsi naposledy delal svicky.

Tlak v pneu mas jaky?
 
Jak říká @jirka87, nechal bych udělat základní servis - svíčky, filtry, oleje, natankoval 100oktan, vynuloval počítadlo km a vyjezdil celou nádrž. Pak spočítej spotřebu a od toho se odpíchni :)
 
Tlak v pneu jsem právě dával všude 2,5, aby nebyly zbytečně moc měkký a snížil se odpor.

Ano, odchylka je mi jasná, že nějaká bude. Pak jsem ale také zmiňoval tu jízdu z kopce se zařazeným kvaltem. Třeba dnes ráno mi to vůbec nespadlo na 0,0L, ale celou dobu tam viselo 2,8L. Možná sytič?

Mám to auto od tchána, který si koupil novější 6ku. Je takový blázen a s každou prkotinou lítá do servisu, takže pochybuju, že by na tom bylo něco zanedbaného. To byl také hlavní důvod, proč jsem si to auto vzal a nenechal ho to poslat do světa. Ale přístup servisu je pak věc druhá. Jezdil na Spořilov a na ten jsem moc chvály nezaregistroval. Zkusím večer doma projet papíry ze servisů. Olej určitě není starší jak půl roku a předpokládám, že přitom měnili i filtry, ale...kdo ví. Hlavně budu hledat záznam o svíčkách.

Ok, zkusím teď nějak vyjezdit nádrž a pak natankuju 100ku a uvidíme...z toho pak bude příp. vyplývat, že mám na 100ku jezdit furt, nebo bude sloužit jen k měření spotřeby, pročištění bordelu, nebo tak něco?

Co ten zvuk z výfuku? Nic podezřelého?
 
A jakou měl spotřebu tchán, než si od něj to auto bral?
Je pravda, že té jízdy z kopce jsem si taky všimnul, že to občas zůstane vyset na nějaké hodnotě, ale ono tomu počítadlu vždycky chvilku trvá, než ukáže aktuální hodnotu, tak jsem to neřešil, u mě to trvá vždycky chvilku :)
Zvláštních zvuků jsem si já nikdy nevšimnul, tak nemůžu říct :)
 
"Akorát jsem si všiml u výfuku divný zvuk, jakoby když si člověk kloktá tekutinu v krku, nebo jakoby se vařila voda, takový škrundání"

Auta, která jezdí velmi krátké trasy a výfuk se nestihne pořádně ohřát MOHOU (ne musí - ale mohou) mít problém s tím, že vzniklý kondenzát a "voda" vzniklá katalytickou redukcí někde zůstane, hromadí se a pak čistě teoreticky může být, že tam žbluňká?

Fiat to má na některých modelech řešené tak, že má prostě v tlumiči dírku, kterou to vyteče ven. V tomto ohledu pomůže jediné. Dlouhá trasa. Ono se to odpaří.

"Je takový blázen a s každou prkotinou lítá do servisu, takže pochybuju, že by na tom bylo něco zanedbaného." Otázka zní, jestli si z něj neudělali někde dojnou krávu a skutečnost nebyla spíše taková, že hodně platil, fakturováno bylo, ale provedeno nikoliv. Podívat se na filtr ti ruce určitě neutrhne. Jak tam najdeš STARLINE, nebo Kamoku, tak víš, že se vyplatí pátrat dál :D

Co se spotřeby týče, tak je dobré se odpíchnout například od Short term fuel trim a long term fuel trim. Já mám u 2.5i tyto hodnoty tak nízké, že to odpovídá novému autu. Limitně se blížím nule. Když tam najdeš 15 apod, tak víš, že máš problém
 
"A jakou měl spotřebu tchán, než si od něj to auto bral?"
-on to moc neřešil, říkal že vyšší, tak kolem 9,5, ale on bydlí za Prahou, tak jezdil denně po dálnici... a on ještě navíc permanentně puštěná klima

"Je pravda, že té jízdy z kopce jsem si taky všimnul, že to občas zůstane vyset na nějaké hodnotě, ale ono tomu počítadlu vždycky chvilku trvá"
-jj nereaguje to okamžitě, je tam prodleva 1-2sec, ale tohle teď tam to 2,8 bylo celou dobu než jsem začal brzdit

"Zvláštních zvuků jsem si já nikdy nevšimnul, tak nemůžu říct"
-dával jsem výše odkaz na záznam toho zvuku z výfuku mé 6ky, zda to není něco podezřelého


"Otázka zní, jestli si z něj neudělali někde dojnou...fakturováno bylo, ale provedeno nikoliv"
- jo předpokládám, že to tak bude a očekávám starline

"Short term fuel trim a long term fuel trim"
-s tímhle jsem mimo...to mám vyčíst přes diagnostiku?
 
"Zvláštních zvuků jsem si já nikdy nevšimnul, tak nemůžu říct"
-dával jsem výše odkaz na záznam toho zvuku z výfuku mé 6ky, zda to není něco podezřelého

Stoupni si zadkem auta (zahřátý motor jízdou...alespoň 10km ať ji netrápíš) natěsno někam ke staré zdi (nikým nevlastněného objektu :joy: ), vlez do auta a šlápni tomu opakovaně téměř plný plyn. Skoro bych se vsadil že vyletí nemálo vody, což následně snadno poznáš.

Tvůj vůz zřejmě potřebuje Italskou údržbu. :cool::joy:
 

Podobná vlákna

Back
Top