• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Spotřeba 2.0 114kW - pochlubte se

Tlak v pneu jsem právě dával všude 2,5, aby nebyly zbytečně moc měkký a snížil se odpor.

Ano, odchylka je mi jasná, že nějaká bude. Pak jsem ale také zmiňoval tu jízdu z kopce se zařazeným kvaltem. Třeba dnes ráno mi to vůbec nespadlo na 0,0L, ale celou dobu tam viselo 2,8L. Možná sytič?

Mám to auto od tchána, který si koupil novější 6ku. Je takový blázen a s každou prkotinou lítá do servisu, takže pochybuju, že by na tom bylo něco zanedbaného. To byl také hlavní důvod, proč jsem si to auto vzal a nenechal ho to poslat do světa. Ale přístup servisu je pak věc druhá. Jezdil na Spořilov a na ten jsem moc chvály nezaregistroval. Zkusím večer doma projet papíry ze servisů. Olej určitě není starší jak půl roku a předpokládám, že přitom měnili i filtry, ale...kdo ví. Hlavně budu hledat záznam o svíčkách.

Ok, zkusím teď nějak vyjezdit nádrž a pak natankuju 100ku a uvidíme...z toho pak bude příp. vyplývat, že mám na 100ku jezdit furt, nebo bude sloužit jen k měření spotřeby, pročištění bordelu, nebo tak něco?

Co ten zvuk z výfuku? Nic podezřelého?
Je možný, že se ti nějak polámalo "šidítko". Jízdou z kopce se zařazeným kvaltem má motor spotřebu okolo 3L/100km.
 
Tomuhle postupu se říká italská údržba? nebo je to ještě něco navíc? :D

Ok večer zkusím...

Co tedy s těmi long a short termy?
 
Pokud je auto servisovaný - olej, filtry, svíčky, brzdy (zaseknutý třmen dokáže zvednout spotřebu), tak já bych se zaměřil na první/řídící lambda sondu a váhu vzduchu. S tím spojená kontrola Short a Long Fuel Trim přes diagnostiku.
 
váhu vzduchu
...no... vybavuju si, že cca 2 měsíce dozadu s tím byl v servisu kvůli brzdám... prý praskly destičky. A když to přebral ze servisu, tak mu při jízdě po dálnici během řazení neklesaly otáčky. Jel dejme tomu 100km/h a chtěl přeřadit ze 4 na 5 a v tu chvíli otáčky zůstaly výš jak 1500, tak vyřadil a nechal to valit na neutrál a prostě ne a ne klesat... tak to odvezl zpátky a potom povídal, že dělali něco se škrtící klapkou
 
U toho ukazatele spotřeby tam je tak 1-3s prodleva, pokud je auto studený hlavně už teď ráno na podzim, tak je tam funkce sytiče, proto to nepadne na 0. Samozřejmě může být už KO 1. lambda (A/F sensor).
 
...no... vybavuju si, že cca 2 měsíce dozadu s tím byl v servisu kvůli brzdám... prý praskly destičky. A když to přebral ze servisu, tak mu při jízdě po dálnici během řazení neklesaly otáčky. Jel dejme tomu 100km/h a chtěl přeřadit ze 4 na 5 a v tu chvíli otáčky zůstaly výš jak 1500, tak vyřadil a nechal to valit na neutrál a prostě ne a ne klesat... tak to odvezl zpátky a potom povídal, že dělali něco se škrtící klapkou
Tak může být netěsnost na škrtící klapce. To bude poznat i díky těm Fuel Trimům a dát z první lambda.
 

Podobná vlákna

Back
Top