• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

STK 2016 a dále

Ta dle stavu to neřeším. Já mám vysloveně lestenku pač jsem pacient Spíše z pocitu vaší spokojenosti pač často se tam odehrává nepříjemná obsluha či dlouhé časy čekání na úkor kamarádů tak z této perspektivy pozitivní zkušenosti. Asi zkusím ty Modrany..

Mazda 3 BN
 
Já byl na STK Kladno Švermov a je fakt, že se s prohlídkou moc nenadřeli, ještě se mi omlouvali, že tam kvůli kamerám na lince musim prostě chvíli počkat...? Ale dá se tam objednat na přesný datum a čas, takže žádná čekačka ve frontě nehrozí.
 
Tady de o to, že můžeš mít auto skoro v 100% stavu v momentě, kdy narazíš na frustrovaného "technika", který si vymysli že při prohlídce mu nesvítí osvětlení SPZ přitom 100% svítí a chceš po něm ať to z tama smaže, málem tě z tama vyhodí s měsíční STK pač nemáš tažné v kufru, který ani ten trotl neotevřel za celou dobu na lince???.
 
To mi připomíná, když jsem byl na evidenční kontrole s Mazdou, po předchozím majiteli tam bylo nahoře na palubce Android rádio místo kastlíku. Displej vyčuhující prakticky jak u všech dnešních moderních infotainmentů.

Technik mě seřval, že to tam absolutně nemá co dělat, že přes to nemůžu nic vidět na cestu. Řekl jsem mu, že na rozdíl od něj, i kdybych měl metr padesát, vím jak se zvedá sedačka. Málem praskl a to byla jen evidenčka. :)

Je to jak u policistů. Natrefíš na super policajty (i policistky :p) a pak na ty co si na tobě léčí svůj komplex.
 
Když slyším tyto lehce hororové zkušenosti.... přestávám se stydět za svou lenost, že nechávám servis tohle dělat za mně. ?

Mám dost "zajímavých" konverzací v práci, nepotřebuji řešit ještě takovéto pány. ?
 
Včera první STK po 4 letech od uvedení do provozu a vše oficiálně v pořádku. Musím pochválit technika, úplně v pohodě. Poukázal na oledkovanou zpátečku, že by to chtělo homologaci a musí na to reagovat - takže na to reaguje tak, že mi to říká.

Ukázal mi na nápravnici, kde mi to začíná reznout (ne hnít, jen trochu reznout) a doporučil opakovat nástřik. Kouknul na OCC, zeptal se co to je a neřešil. Ukázal mi, jak mi svítí mlhovky pod auto, načež jsme si popovídali o tom, jak jsem trefil srnku, jak pojišťovny plní a že asi půjde do šestky. A že si ty mlhovky mám dát srovnat, jestli je někdy budu chtít použít.

Jen jsem chtěl dát nějakou protiváhu těm horror story z STK, já byl spokojený :).
 
No mě letos na jaře v Novým Boru za tu LEDku ve zpátečce chtěli vyhodit. Musela jít ven. Ještě, že s sebou vozím původní žárovku. O tom, že ten plast páčil nůžkama se radši už rozepisovat nebudu...
 
Je pátek 9:00 a já s kolegou v práci popíjím kávu. Přijde řeč na platnost řidičáků a TK a já říkám, taky se mi to blíží a jen tak sáhnu do peněženky po malém techničáku a hledám do kdy mi platí TK. Do 13.9.2023 . Sedám k PC a volám osvědčenou STK, na kdy se můžu objednat ? No, máme teď plno, do kdy vám to platí ?
Ještě 4 dny, já na to. Hm, to asi nestihneme, leda by jste mohl přijet hned ! Jasně, do hodiny jsem tam, stačí ? Jo v pohodě.
A pak že u nás nic nefunguje. V pátek v 9:15 člověk zjistí, že potřebuje STK a ve 12:10 telefon, máte to hotové, můžete si pro to přijet.
Hned mám na víkend lepší náladu . :)
 
I kdyby to bylo za mesic (u nekterych jedincu i pul roku) stane se prd... osobni zkusenost. Jinak si teda myslim, ze nebylo treba zakladat nove vlakno, ale co uz 😉
 
Nepochopil jsem. co myslíš tím "stane se prd". Nevím jak ty, ale já nechci jezdit s neplatnou TK.
Co by třeba následovalo v případě nehody a ty budeš mít neplatnou TK ?
 
Zkušenost praví, že pokud porušuješ předpisy a nevíš o tom, nikdy se nic nestane. V momentě, kdy o tom víš, tak se to po.ere 😹
 
Stále nechápu, asi jsem natvrdlej.
Já jsem přece věděl. že mi končí TK. takže podle tebe by se to po.sralo,
 
Dneska jsem po dvou letech opět zavítal na emise/STK a stále jsem v naprostym údivu co po našich silnicích jezdí a co si ty lidi vůbec dovolej dovézt za povoz na tyhle kontroly.
Na emisích jsem čekal abnormálně dlouho, protože předemnou byla nějaká naftová Škůda, kterou tam musel měřit na 7x (snad jsem to takhle brzo po ránu spočítal dobře) než se mu zřejmě na tom monitoru rozsvítilo "Způsobilé". Ok, tak jsem si říkal, že ty dnešní testy jsou na nafťáky přísný. Ale jen co se za ním otevřeli dveře a já měl vjet dovnitř, tak jsem okamžitě vypínal větrání a mít v autě kyslíkovou masku tak si jí snad i nasadim. Jako by jste do jedný místnůstky narvali koksovnu s výrobnou čpavku (ano,odvětrávání jim tam jelo na plný gule). Tohle autíčko, muselo mít místo vstřikovačů ukapávající vodovodní kohoutek. Smrad, že mi spuchřela guma i na trendírkách.
Potom si přejedu o dům dál na STK. Na vedlejší koleji/jámě bylo vedle mě nějaký trojkový kombajnový Mondeo (takže rok cca 2000-2007). Tomu na tý klepací stolici, kde zkoušej čepy lítalo pravý přední kolo (levý jsem neviděl) pomalu o 10cm. Když opomenu to že z přední pneumatiky (zase jsem viděl jen pravou přední a pravou zadní) pomalu lezlo plátno, tak úplně nejvtipnější byl brzdovej test. Fordík sice měl nový kotouče a zřejmě i desky, ale ten brzdnej účinek vytváří i brzdový třmeny... což tady nevytvářeli. Porovnání brzdovýho účinku na předních kolech nic moc, ale pořád by se to nějak okecalo. Pak tam technik najel zadkem a to už i on nahlas prohlásil magické slovo "ty vole". Levý zadní kolo nebrzdilo vůbec a pravý zadní se snažilo asi jako 100 letá babička na Mont Everestu. Ruční brzdu už technik ani nezkoušel a rovnou jel na kontrolu světel, kde ať se snažil technik sebelíp, dokonce si vzal druhýho technika na pomoc, tak prostě přední světla na potkávačky prostě nerozvítili. Rovnou s tim vyjel ven a jestli tam to schodil ze skály nebo co, to už nevim.
Já už jsem si jen čekal tu nutnou "čekačku" abych splnil limit toho že jsem tam byl nějakou danou dobu, takže další auto na vedlejší koleji jsem stihnul jen tak z půlky. To byla už nadějnější dvojková Fóbie, která i na klepacích podložkách docela slušně obstála. Jen opět ten test brzd na válcích... Přední brzdy OK, zadní docela velká nesouměrnost a když zkusil ručku, tak její účinek takřka nebyl.
To už jsem dostal svoje papíry zpět, po 12,5 letech bez ztráty kytičky a jel jsem raději do pr.... Celou cestu jsem jen doufal, že na takovýhle plechovky na silnicích nenarazim.
 
Poslední úprava:
Bohužel tu kontrolu emisí musím také potvrdit, přede mnou to byl seat alhambra 2TDI a i zde se zkouška opakovala několikrát, motor vytáčený do maximálních otáček atd. Když jsem dovnitř zajel s miatou a ptal se technika co to mělo být, tak jen řekl, diesel no, ještě to zkusím odpoledne řekl technik (zkouška dieselu nevyšla). Můj benzín jen připojil a žádné vysoké otáčky se nekonali, řídil si to program a výsledek za pár minut OK.

Dokud budou ty diesely na STK takto stále opečovávat, tak je budeme potkávat na silnicích stále! A stále se divit, jak je to možné, že auto s černým zadkem kouřící stále (nejen po přeřazení a přidání plynu) je v provozu.
V Rakousku si hrají na ekologii a takovéto auta kouřící tam jezdí jako u nás: unamused:

A přitom včera jsem jel do práce za Octavia 1 s motorem 1,9 TDI a žádný kouř, žádný smrad, prostě to jde 👍
 
Bohužel tu kontrolu emisí musím také potvrdit, přede mnou to byl seat alhambra 2TDI a i zde se zkouška opakovala několikrát, motor vytáčený do maximálních otáček atd. Když jsem dovnitř zajel s miatou a ptal se technika co to mělo být, tak jen řekl, diesel no, ještě to zkusím odpoledne řekl technik (zkouška dieselu nevyšla). Můj benzín jen připojil a žádné vysoké otáčky se nekonali, řídil si to program a výsledek za pár minut OK.

Dokud budou ty diesely na STK takto stále opečovávat, tak je budeme potkávat na silnicích stále! A stále se divit, jak je to možné, že auto s černým zadkem kouřící stále (nejen po přeřazení a přidání plynu) je v provozu.
V Rakousku si hrají na ekologii a takovéto auta kouřící tam jezdí jako u nás: unamused:

A přitom včera jsem jel do práce za Octavia 1 s motorem 1,9 TDI a žádný kouř, žádný smrad, prostě to jde 👍
Mě na emisích nejdřív chtěl poslat do háje se slovy "hybrida neumim", tak jsem mu to musel sám přepnout co servisního módu a potom jsem mu musel pedálem držet nějakou dobu otáčky na 2500ot/min. Asi měl neupgradovanej software :D

Za mě takovýhle auta kterým nefungujou brzdy, z výfuku uhelná elektrárna a kola u auta držej silou vůle (ať je to nafta,benzín nebo parní stroj), nemají na silnicích co dělat. A pokud majitel nehodlá zainvestovat do opravy, tak rovnou do šrotu nebo na nějakou demoliční derby.
 
Back
Top