• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Strata výkonu 2.5i

Henta chyba je warmup catalyst treshold bellow efficiency bank 1, proste zahrevny kat je mŕtvy a auto na studeno smrdí benzínom. Ak máš po 300k slabý výkon asi by som zainvestoval do komplet tune up sviečky, káble, čistenie klapky, regulačná lambda atd
 
Henta chyba je warmup catalyst treshold bellow efficiency bank 1, proste zahrevny kat je mŕtvy a auto na studeno smrdí benzínom. Ak máš po 300k slabý výkon asi by som zainvestoval do komplet tune up sviečky, káble, čistenie klapky, regulačná lambda atd
Svicky menit budu, Cívky na Svickach jsou na aute original NTK asi 60 Tisíc km (Původní vydržel vic jak 240Tkm). Cisteni Klapky dělám pravidelně jednou do roka stejně jako Brzdy. Lambdy budou mít najeto 50 tisíc od poslední výměny.
 
Max je v tom kovanej a az se na chvili urve,treba napise.

Ja muzu rict jen obecne tolik, ze toto je presne pripad,kdy je nutne na te diagnostice nejakou chvili "ztratit". Vypozorovat na zahratem motoru jak se ty lambdy chovaji (graf). Z toho se i pozna spravna funkce katu

Menit je jen tak z pleziru muze clovek u Fabie,kde stoji 1300kc, ale na 2.5i Gh stoji okolo 5000kc a to je nesmysl.

Pruchodnost zbytku vyfuku je taky otazka. Problem ti nezavidim, ale urcite je to resitelnejsi,nez nejake debilni DPF,vstriky a nevim co jeste u naftaku.
 
Max je v tom kovanej a az se na chvili urve,treba napise.

Ja muzu rict jen obecne tolik, ze toto je presne pripad,kdy je nutne na te diagnostice nejakou chvili "ztratit". Vypozorovat na zahratem motoru jak se ty lambdy chovaji (graf). Z toho se i pozna spravna funkce katu

Menit je jen tak z pleziru muze clovek u Fabie,kde stoji 1300kc, ale na 2.5i Gh stoji okolo 5000kc a to je nesmysl.

Pruchodnost zbytku vyfuku je taky otazka. Problem ti nezavidim, ale urcite je to resitelnejsi,nez nejake debilni DPF,vstriky a nevim co jeste u naftaku.
Tak to je jasny, GH a benzin je nejméně poruchové motor. Když o nej pečuješ tak jezdi ale vetsionu se vysere nebo kolem. At jde to Klima, vodni pumpa, Alternator, nebo kladky a napínák. Převodovka pokud nejsi lempl a menis olej taky vydrží. Ja sehnat novějších model s mensim nájezdem ve stejně barve tak jdu do GH znovu.
 
Me to auto dnes uz (po roce vlastnictvi) taky neprijde vykonove kdovi co. Po zapnuti klimy je to teda citelne horsi.

Svicky jsem delal, filtry taky, hodnoty korekci paliva a lambd byly dobry, zadna chyba nevyskakuje, volnobeh krasne stabilni (klapka taky byla cistena). Vodni pumpu i kladky jsem taky delal, vahu vzduchu taky cistil. Od te doby jsem na to rok nesahnul,krome zadnich brzd.

Jedes na dalnici tahly kopec 130km/hod, zarazena sestka, dve osoby, letni 215/45/18 a proste ne. Rychlost udrzis, ale zrychlovat urcite ne.

Nic mi nechrci, nechrasti,nemlati, najeto 170tkm, olej mezi vymenama asi 3dcl.

Nemam to ale moznost srovnat s jinym identickym autem. Jezdi ke me jeden kluk na zakladni udrzbu, ale v jeho aute jsem nejel.

Je fakt,ze na uzsich zimnich 205/55/16 mi to prijde dynamicky lepsi. Otazka jestli to neni placebo?

Ja osobne si to jeste znova nactu a zkusim povolit remen,jestli se mi volne toci klimakompresor a neni pridrenej,ze by brzdil motor, ale v takovem stavu by stejne vydrzel chvili a ne mesic...dva apod.
 
Jeste me napadlo-muzu pro tebe udelat to,ze najdu ABSOLUTNI rovinu,dam tam treba čtyřku a zmerim ti pruzne zrychleni 80-120 na plny plyn nekolikrat a udelam ti nejaky realite odpovidajici prumerny cas. Jak to budes mit o 10sec pomalejsi,mas asi problem :D
 
Ted jsem se v to chvili hrabal diagnostikou Autel a me osobne (i pri vypnutem motoru) nejde poloha olynovejo pedalu pres 85%. A ted je otazka,jestli je to tovarne normalni hodnota,nebo vznikl nekde trabl. To,ze nejde az na 100% je celkem normalni a neni to prvni auto u ktereho to vidim, ale 82% mi prijde malo.

Az budu mit nekdy cas,podivam se za hadici,jestli klapka otevira uplne nadoraz.

@Initium - ty by ses mohl podivat jakou mas pri plne seslapnutem plynu polohu pedalu plynu dle diagnostiky?
 
Ted jsem se dival znova a na potencionetru plynoveho pedalu ze 100% moznych fakt neprelezu tech cca 82% a 3.8V z 5V maxima.

Takze auto mam v poradku. Zavada je absence turba ?
 
Jo Turbo by to chtelo, nejde mi tak o nějaký pocitově zrychleni ale aby to jelo normálně zrychlovalo, ale štve me ta spotřeba. Když jsme auto kupoval skoro ve 140 Tkm tak jsem v pohodě jezdil kolem 8,5 v kombinaci 50/50% město/dalnice. Ale ted at jedu sebe usporneji neboli jezdit na pohodu se nemam sani pod 10,5 dostat. Takže hledat příčinu. Mic cokoliv jako sestivalec an 3 litrovej motor chápu ze si to své vezme.
A co se tyce Turba jako mít zde v Evropě Americké motory 2,5T tak si myslím ze výkonové jsme dávno v pohodě a 180KW je dostatence na jakékoliv Evropské silnice pro vaze auta pres v rozmezi 1,6 do 1,8T. Pokud ma auto 2 Tuny tak ho žádný turbo jakkoliv okridlene nepomůže. Zde uz dela své objem.
 
Mel jsem Volvo 2.4i 103kw. Model V50 (=Ford Focus), ten motor jel prinejmensim pocitove ziveji,nez ta Mazda 2.5i 125kw (vaha skoro stejna),jenze to byl petivalec. A tam je cele meritum veci.

Kdyby jsi chtel, tak vetsi model V70 treti generave se OBCAS v inzerci s 2.5T objevi (cca 190kw), ale je jich jak safranu. Cena byva tak 200-250
 
GH L5 ma v hatchbacku 1390kg s dlzkou skoro 4,8m. Spominane volvo ma 1520kg. Novsie auta v tychto rozmeroch a kategorii budu o 100-200kg tazsie s ovela dlhsimi eko prevodmi. Ten motor ukoncil vyvoj mzr benzinov po 10 rokoch a tazko pri beznej aj viac dynamickej jazde najdem situaciu s nedostatkom vykonu. Aj ta dialnicna 6ka je dost kratka a zrychluje to vzdy. Tak bud tam je pridrety brzdic, diera v sani, nefunkcna lambda alebo je treba zakupit auto za 5x cenu tohoto auta
 
Spíš 1280 resp 1300 Facelift, zbytek z uvedené vahy je řidič 75 nebo 80kg
 
Kuko - Volvo V50 je a bylo jedine kombi. Nevim proc to vahove srovnavas s kratkou M6 (ackoliv proti kombi tam zas takovy rozdil vahy nebude).

A co se tyce tveho soudu,ze ta M6 na sestku zrychluje na dalnici "vzdy".,tak to ti preju. To mas asi nejaky jiny motor. Ja kdyz jedu 2+1 lidi,zapla klima a kopec, tak ve 130 uz fakt po seslapnuti plynu nezrychluju. Respektive abychom se nehadali (prijdes mi celkem konfliktni typ co musi mit vzdycky pravdu jak pises ruzne tady po foru), tak zrychluju,nicmene je to vysmech.

A dal uz to nekomentuju,protoze je mi uplne jasny,kam by se debata s tebou vyvijela...

A ne, ani jednu tebou zminenou zavadu fakt nemam.
 
Podle mě nemá zaplou klimu. Taky bez klimy s úpravou od Shr3ka na 6ku zrychluju víc než bych očekával. Vlastně teď když si vzpomenu tak i s klimou je to citelný i když ne tolik...
 
Tak za mě to auto taky nějak zázračně nejede a hlavně ten motor ve mě nebudí žádné emoce, tudíž ani nemám chuť na to šlapat. Co se týče spotřeby tak teď přes léto mám průměr 8,8 s klimou,trasy do 50km, v zimě jsem jezdil kolem 8,3 stejný strasy.
 
K tomu zrýchľovaniu na 6ke na diaľnici. Šiel som mesiac dozadu niekde cez Rakúsko, 3 dospelý, kufor plný, klima zapnutá. Dole kopcom tempomat, nejaká šunka pridala, došli sme na spodok kopca a začalo stúpanie, bolo vidno že mu to už nepôjde tak som hore kopcom pridal a krásne to išlo zo 130 hore(3 pruhy cesta, ja v stredom, on vpravo). Inak na bežné jazdenie som si tiež zvykol na výkon a zdá sa mi málo, ale s tým nič nenarobím
 
Back
Top