• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Střešní nosiče, příčníky - Mazda3 BP

Tak podle návodu to je stejně debilní systém jako byl u předchozí generace BM/BN. Jen tam na utažení nejsou 2 matky, ale jen jedna. Celá ta patka sedí gumou na střeše. Přesně tenhle systém bych už nechtěl.
 
Tak montáž je jasný bod pro příčníky Mazda, zas nechat tam ty adaptéry u Thule jak sem psal tak pak je montáž stejná a na autě budou hrbolky což by nemělo esteticky vadit snad….
Ten profil příčníku mi ale přijde lepší na Thule.

Nejlepší by bylo si prohlédnout oboje vedle sebe, jenže jak Thule tak Mazda to nemá nikde k prohlédnutí natož k porovnání.

Origo Mazda jsem už viděl, a Thule Windbar taky ale na jiném autě a asi to byla i starší verze.

Možná objednat oboje a pak jeden vrátit.
 
Ten profil příčníku mi ale přijde lepší na Thule.
Tak to určitě. Originál Mazda je taky zaoblený a ke konci se zúžuje, ale ne tolik jako ten Thule. Ale jak jsem psal jinde, samotné příčníky na autě nevozím a když tam mám box nebo kola, tak tam příčník může být sebelepší, stejně se hluk a odpor nezmenší.

Tak montáž je jasný bod pro příčníky Mazda, zas nechat tam ty adaptéry u Thule jak sem psal tak pak je montáž stejná a na autě budou hrbolky což by nemělo esteticky vadit snad….
Necháš tam adaptéry, ale pak budeš pokaždé šroubovat příčníky s patkami, což jsou 2 šrouby na jeden adaptér.
 
Sem se na to koukal znovu a myslím ze ne - myslím ze tento adaptér na 2 šrouby tam právě zůstává - jeden šroub do karoserie přes gumovou podložku na tu tento adaptér se dvěmi šrouby a na ten se pak teprve usadí samotné příčníky s patkami a zajistí se jedním bočním šroubem - patky mají destičku se dvěmi zobáčky co z boku zapadnou do toho adaptérku na dva šrouby - a zajistí se jedním bočním šroubem.
Aspoň tak to z toho obrázku chápu.

FD8FAC0E-A897-4295-9864-18AA59F87AE9.jpeg
 
Další rozdíl guma na T drážce - pokud koukám správně u Mazda příčníku se musí vyndat pokud chci T drážky využít na nosiče s T ? Někdo tu psal ze mezery mezi nosiči pak lepí páskou.
U Windbar Edge to vypadá na dělenou gumu která zůstává a umožňuje využít T drážku a utěsní mezery.
 
Sem se na to koukal znovu a myslím ze ne - myslím ze tento adaptér na 2 šrouby tam právě zůstává - jeden šroub do karoserie přes gumovou podložku na tu tento adaptér se dvěmi šrouby a na ten se pak teprve usadí samotné příčníky s patkami a zajistí se jedním bočním šroubem - patky mají destičku se dvěmi zobáčky co z boku zapadnou do toho adaptérku na dva šrouby - a zajistí se jedním bočním šroubem.
Aspoň tak to z toho obrázku chápu.

Zobrazit přílohu 43997
Úplně nechápu význam toho adaptéru.Ať se na to dívám jak se na to dívám,pořád budeš šroubovat minimálně čtyři šrouby.?To budeš i když daš normální příčníky.Navíc ti po sundání zůstanou ty na střeše ty kryty adaptérů,což krásnému vzhledu taky nepřidá.?Jak psal @mastif jsou to čtyři šrouby.Vyhážeš krytky,položíš na body,zašroubuješ,zamkneš a hotovo.Cca 10minut.?
Další rozdíl guma na T drážce - pokud koukám správně u Mazda příčníku se musí vyndat pokud chci T drážky využít na nosiče s T ? Někdo tu psal ze mezery mezi nosiči pak lepí páskou.
U Windbar Edge to vypadá na dělenou gumu která zůstává a umožňuje využít T drážku a utěsní mezery
V tom máš pravdu,musiš ji vytáhnout a zalepit páskou,jinak se ti v drážce motá vítr a krásně to hvízdá,ale když to uděláš tak pak je relativně klid. Vozím jenom box(s gumou) a kola (se zalepenou drážkou).Za mě je to v pohodě.Ta dělená guma nevím jestli je úplně výhra.Měl jsem tu dělenou na jiných příčníkách a za prvé se tam přes tu gumu T šroub blbě dává a za druhé jak ten T šroub trčí mezi gumama,tak guma kolem něj úplně nedoléhá a zase se tam motá vítr.Je fakt, že to nebyli Thule.Každopádně konečné rozhodnutí bude na tobě.?
 
Tak myslím ze ten T šroub (nemám to teď u sebe) má asi 2-3mm ten nosič kol co mám Thule TopRide má na šířku nevím 15 Cm v místě styku s příčníky - takže si myslím ze 3mm T mi neroztahne gumu na větší vzdálenosti jak 1-2 Cm ? tedy mezerka bude bezpečně zaplacnuta nosičem.

Ano mas pravdu - rychlost montáže nijak neurychlim o to mi ani tak nejde.
Ano zůstanou mi na autě ,,bradavky” ? no zas co sem viděl fotku reálnou nevypadá to nijak hrozně - víc mi trhá srdce plastový rámeček SPZ nebo tečky od kamínků.

Výhoda - rozhodne tišší příčníky. Abych něco lepil páskou fuj. Pokud je na autě nechám bez dalších nosičů tak výrazná výhoda.

Dále jsem koukal že přidali i nosiče jako PROBAR - zvýšena nosnost třeba na střešní stany. Rozšířená ložní plocha.

SLIDEBAR - vysuvne do boku pro snadnější nakládání a manipulaci třeba s rakví, kajakem, ale i koly. Rozšířena ložní plocha.

Takže ta variabilita do budoucna muže byt fajn a pokud už člověk bude mít střešní adaptéry vyjdou jiné nosiče levněji. Plus možnost snadné/levné přestavby na jiné auto v budoucnu.

Uvidím no zatím zjistuju možnosti loni to časové neklaplo a byl jsem stále v práci takže nosiče kol mám ale pak sme vyrazili jiným autem kde pricniky jsou. Tak mě to netrapilo a myslel jsem ze letos koupím ty Mazda pac Thule tu podporu nepřidá, ale oni jí přidali a najednou je velmi široký výběr.

Vzal bych klidně Slidebar ten vysuv se mi líbí ale mít je na autě bez kol či jiného nákladu bych asi esteticky už neunesl a ty asi budou hlučné jen na jízdy bez ničeho.

Jestli nebyl svět jednodušší za komancu - Táta chci škodu 120 modrou, Máma modrou nebo červenou hlavně nekupuj bílou - U Prodejce po vystáté frontě - tu nemáme a mít nebudeme. Máme jednu škodu 105 bílou - vezmete si ji nebo ji máme nabídnout dalším 15 lidem ve frontě? Beru - a tak jsem strávil mladí v bílé 105 ? Teď je toho tolik ze člověk neví co ?
 
Jak říkám,je to na tobě.Pro mě spousta těch věcí co jsi vyjmenoval blbosti za bambilión, které nikdy nevyužiju.Já chci slušné příčníky, nosiče na kolo a box za rozumnou cenu.A ne utopit v kravinách na střechu 80k.Ale každý to má jinak.?
 
Právě - primárně mi jde o pricniky pro nosiče kol.
Aktuálně 1-2 (mám 2) - kdo ví zda časem nebudou potřeba 4 - a tady se naskytuje otázka ze pricniky s presahy umožní montáž 4 nosičů.

Ale OK i kdyby jen ty 2. O víkendu si někam sjedu s kolem - další víkend budu chtít jet znovu - budu to sundavat nandavat - pravděpodobně ne Max sundam nosiče ty se dost kradou. No a v ten moment tizsi pricnik lepší.

Po sezóně je sundam a budu mít na autě bradavky - parádní stejně dělat nebude pac jezdím denne a auto je neustále cele zas…rané (už to skoro nemeju pac po jedné jízdě je to stejný) takze bradavka asi bude to poslední co mi esteticky bude vadit.

Nojo….
 
No a práve ty orginál tam namontuješ a demontuješ za 2-3 minuty. To i ta montáž nosičů na kol do T drážek je časově náročnější, než samotné příčníky. Ale přesně, záleží na preferencích. Já měl na 2 autech tyče s přesahem a v životě jsem celou délku nepoužil. Vždy vozím jen box nebo max. 2 nosiče na kola. A když mám na střeše kola, tak je odpor a různé zvuky od kol takový, že neřeším přelepování T drážek. Jen tu gumu vytáhnu. Na box ji tam zase nasunu.
 
Právě - primárně mi jde o pricniky pro nosiče kol.
Aktuálně 1-2 (mám 2) - kdo ví zda časem nebudou potřeba 4 - a tady se naskytuje otázka ze pricniky s presahy umožní montáž 4 nosičů
Já vozím tři a je to na pohodu.Dvě dopředu,jedno dozadu.Mám bez přesahu originály.Pokud budeš vozit více jak tři,přemýšlel bych o těch s přesahem.Já využívám tak 5x do roka,tak mě nedělá problém je sundávat.?
 
Mohu ještě poprosit někoho s origo příčníky Mazda jestli by mi změřil výšku od dosedací plochy montážních bodů po horní plochu příčníku?
 
Jo posílal jsi mi foto je to na straně 4. Ale tam jsi mi měřil výšku od země - samotná výška těch patek od montazniho bodu k horní hraně příčníku se z toho poznat nedá.
Teď jsem zjistil výšku těch Windbar Edge a jeďte bych to chtěl porovnat s origo.
 
Jsem blbej - jsi tam psal 152,5 Cm od země - auto a je to 9cm plus nějaký cca 3 Cm protože nejsou umístěny v nejvyšším bodě auta. Takže cca 12 Cm.

Díky - rozsekl jsem to objednal jsem ty Thule protože výška je stejná mají lip vyřešenou gumičku a jsou víc aero zas složitější montáž pravda ale asi si tak nechám ten kit - vzal jsem i ty krytky.
No ale hlavní důvod - mohu je jen se změnou montazniho kitu použit na jiná auta což mi přijde jako velká výhoda.
 
Back
Top