• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Svíčky a jiný spotřební materiál

Ladman

výkonný člen KLANu
504
@Ladman U GH svíčky
2.5 - iridium po 60-70000km, platiny po cca 50000km i když nejsou doporučený, běžný měděný nejsou doporučený vůbec
1.8 a 2.0 - iridium po 80-100000km, platiny 50-70000km i když nejsou doporučený, starý měděný nejsou doporučený vůbec
Byť je to dřív než píše servisní manuál, tak obzvlášť u GH 2.5 je opravdu lepší měnit ty svíčky dřív (váš první/malý kat vám za to poděkuje).

Olej v motoru ideálně po 10000km, ale dle stylu použití a užití se může lišit a interval může být 6000-15000km(max)

Olej v MANUÁLNÍ převodovce nejpozději v 90000km, ale při jakékoliv zaznamenaném problému doporučuji vyměnit okamžitě.
Mne spíš zajímá interval výměny svíček u GJ/GL G192, jestli je rozumný čekat na 120000 km jak říká manuál nebo spíš měnit dříve.
 
Mne spíš zajímá interval výměny svíček u GJ/GL G192, jestli je rozumný čekat na 120000 km jak říká manuál nebo spíš měnit dříve.
Ve Sky-G jsou ty svíčky hodně kvalitní (ty originální NGKčka jedny z nejkvalitnějších co kdy Mazda použila). Osobně je doporučuji u tohodle motoru měnit po 100-120000km. Po tomhle nájezdu už začínají vykazovat chybovost,ale i tak nijak moc výraznou pokud se s autem jezdí normálně.. Ale pozor, hodně záleží na to jak se k autu chováš. Pokud bude velká zima (teploty hodně mínus) a ty třeba to auto nastartuješ ujedeš 10 metrů a zase motor chcípneš tak to je,nejen, pro svíčky smrtonostný. Tohle kdyby jsi udělal třeba 10x po sobě tak ty svíčky můžeš vzít a hodit je do koše. Pro největší životnost těchto svíček jsou prostě nejlepší dlouhý jízdy. Proto doporučuji těch 100-120 tisíc km ve kterých by mělo být pokryto i to běžný ježdění (jedu jen občas 2km do Kauflandu).
Ale pokud máš auto jen do města (víc než cca 80% jízd) tak výměna je lepší dřív, třeba po cca 80000km
 
Poslední úprava:
Ve Sky-G jsou ty svíčky hodně kvalitní (ty originální NGKčka jedny z nejkvalitnějších co kdy Mazda použila). Osobně je doporučuji u tohodle motoru měnit po 100-120000km. Po tomhle nájezdu už začínají vykazovat chybovost,ale i tak nijak moc výraznou pokud se s autem jezdí normálně.. Ale pozor, hodně záleží na to jak se k autu chováš. Pokud bude velká zima (teploty hodně mínus) a ty třeba to auto nastartuješ ujedeš 10 metrů a zase motor chcípneš tak to je,nejen, pro svíčky smrtonostný. Tohle kdyby jsi udělal třeba 10x po sobě tak ty svíčky můžeš vzít a hodit je do koše. Pro největší životnost těchto svíček jsou prostě nejlepší dlouhý jízdy. Proto doporučuji těch 100-120 tisíc km ve kterých by mělo být pokryto i to běžný ježdění (jedu jen občas 2km do Kauflandu).
Super informace! Tak ještě jestli ty svíčky měnit za origo Mazda PE5R-18-110/PE5S-18-110, který vyrábí NGK nebo to můžou být přímo NGK 94124.
A taky jakou brzdovou kapalinu doporučuješ a jak velké je její množství při výměně? To mne čeká za rok...
 
Super informace! Tak ještě jestli ty svíčky měnit za origo Mazda PE5R-18-110/PE5S-18-110, který vyrábí NGK nebo to můžou být přímo NGK 94124.
A taky jakou brzdovou kapalinu doporučuješ a jak velké je její množství při výměně? To mne čeká za rok...
Určitě vem přímo od NGK - razantně usetříš. Když vezmeš od Mazdy, tak jsou to taky NGK jen s logem Mazdy a za 4x vyšší cenu.

Brzdovka je originál Total HBF4, ale můžeš použít jakoukoliv DOT4 class 4 (řidší class 6 není u tohoto auta potřeba). Já osobně používám Castrol Brake Fluid DOT4, Total HBF4, EBC BF DOT4. Sportovní brzdové kapaliny typu Motul RBF 6xx nebo Castrol React Performance atd... nedoporučuji u tohoto auta pokud s ním nejezdíš opravdu hodně ostře na brzdy (+ by jsi měl i sportovní brzdové komponenty)
 
A kolik litrů tý brzdovky a jaký je utahovací moment těch svíček?
 
A kolik litrů tý brzdovky a jaký je utahovací moment těch svíček?
Jsme v tématu pro GH takže se předem omlouvám že tu píšu údaje pro GJ/GL
1) Utahovací moment svíček pro Sky-G 2.5 GJ/GL je 15-20Nm. Případně úplně bez problému se dá použít úhel utáhnutí co je vždy (u NGK) napsaný zezadu na krabičce nový svíčky.
2) Potřebný množství brzdový kapaliny při kvalitní výměně pro GJ/GL sedan/wagon cca 1,2 litru pro automat a cca 1.4 litru pro manuál (to kvůli okruhu ovládání spojky)
 
Sorry za off topic, prosím o přesunutí do příslušného vlákna
 
Ahoj, četl jsem, že je ideální vyměnit svíčky, které mazda dávala od společnosti NGK, můžete mi prosím napsat, jaký přesný typ? jen pro jistotu jsou to 4ks? díky :)
 
Předem se omlouvám, obrázek dávám na forum poprve:D
Mám se nějak stresovat položkama MF_CAT1 až MF_CAT4?

Ukazuje to "počet chybných zazehu ve válci vedoucí k poškození katalyzátoru":confused:
Ta tabulka ukazuje jízdu jen po "městě" (olomouc) cca 20km..
M6 G165 2015 cca 91tis km... Že by se mazda hlásila o nové svíčky?;) zatím tam jsou stále origo..
Screenshot_20200924_193116_com.astech.forscanlite.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Jinak je lze koupit normálně v ČR, třeba autodíly PEMA , ale ještě v řadě dalších e-shopů, třeba zde. Sice v USA jistě vyjdou levněji, když nepočítám dopravu (která nebývá levná), ale zde je to o dost jednodušší.

Ovšem zajímalo by mě, jestli má někdo zkušenost se svíčkami Brisk Permium EVO - mají i pro GJ/GL, model 1970. Mají opravdu zvětšít výkon. V USA jsou zřejmě docela úspěšné. Cena je dobrá, viz také PEMA, ovšem mají menší trvanlivost. Ale pokud by těch 60 tkm vydržely a opravdu zlepšily chod motoru, tak to snad stojí za to. Nakonec stojí skoro polovinu toho co NGK. A co Denso či Bosch?
 
Jinak je lze koupit normálně v ČR, třeba autodíly PEMA , ale ještě v řadě dalších e-shopů, třeba zde. Sice v USA jistě vyjdou levněji, když nepočítám dopravu (která nebývá levná), ale zde je to o dost jednodušší.

Ovšem zajímalo by mě, jestli má někdo zkušenost se svíčkami Brisk Permium EVO - mají i pro GJ/GL, model 1970. Mají opravdu zvětšít výkon. V USA jsou zřejmě docela úspěšné. Cena je dobrá, viz také PEMA, ovšem mají menší trvanlivost. Ale pokud by těch 60 tkm vydržely a opravdu zlepšily chod motoru, tak to snad stojí za to. Nakonec stojí skoro polovinu toho co NGK. A co Denso či Bosch?
Já bych nelaboroval a zůstal u osvědčených NGK
 
Tyhle typy víceelektrodových svíček (ať středových/vnitřních nebo venkovních) nebo dokonce svíčky bez vnější elektrody existují už dlouho. Výrobci aby propagovali a prodávali o nich vždy tvrdili věci typu "lepší zapálení směsi" "nižší spotřeba" "vyšší výkon" "kultivovaný chod motoru" atd... Už kdysi jsem četl testy že to žádný význam nemá. Už jen z principu, pokud ty svíčky jsou levný a takhle supr, tak proč je výrobci aut nepoužívají. Svíčky co používá Skyactiv-G (ať ze série NGK nebo Denso) jsou opravdu vysoce kvalitní a hlavně dlouhodobě stabilní. Pokud by mi bylo jedno že svíčka bude mít mizernou životnost a přesnost zápalu, ale budu chtít co nejsilnější jiskru, tak se poohlédnu po starých obyčejných svíčkách s měděnou elektrodou. Na druhou stranu Skyactiv-G, Skyactiv-X ani dokonce přeplňované motory nic takového nepotřebujou (to spíš wankl nebo závodní motory kde se to ladí spolu s cívkami a zapalovacími kabely). Pro naše běžný motory je daleko lepší stabilní jiskra ve všech možných podmínkách (platinový a iridiový hroty) a pro nás majitele je zase důležitá životnost svíčky kde sice prvotní finanční investice je větší, ale rozloží se do mnoho kilometrů s perfektně fungující svíčkou s minimem chybových zápalů po dobu životnosti svíčky (iridiový hroty).

Pro kultivovanější chod motoru, větší výkon motoru a s tím spojenou i lepší spotřebu paliva je daleko lepší a důležitější pravidelná údržba (olej, filtry, čistota,...) a kvalitní palivo.

Jen dodatek: Jelikož Skyactiv-G zapaluje směs v prohlubni dna pístu, tak je lepší aby směr zážehu směřoval dolů a ne do boků od středové elektrody svíčky.
 
Měnil jsem o víkendu svíčky (43tis km, dal jsem NGK) a nějak se mi nezdá ta černota na původních - takhle by asi vypadat neměly. Můžete někdo potvrdit, jestli Skyactiv toto dělá běžně, nebo je něco špatně?

IMG_E1414.JPGIMG_E1415.JPG

Když už jsem měl zvedlou kapotu, tak jsem zkusil využít kamerku z aliexpresu za pá korun a kouknout se do motoru, ale moc nevím, co tam vidím a co to znamená - něco černého, něco ne:
WIN_20210523_18_28_24_Pro.jpg

Proč to píšu. Za pár týdnů mi končí záruka, do servisu jsem teď taky psal, tak jestli si vynucovat "něco", nějakou opravu či seřízení, nastavení směsi. Pro úplnost, v záruce už mi byl měněn přední katalyzátor, takže bych nerad ten nový odrovnal časem taky a měnil si už za svoje...
 
Já když měnil svíčky při cca 91tis tak vypadaly podobně jako tvoje... přímovstřikovej motor se holt karbonuje, dno pístu je cely pokrytý karbonem (černá) a ty světlý místa se omývají při vstřiku benzinem tak se tam karbon oplachuje. Tady je foto mojeho pístu při cca 91tis km, špatná kvalita fotky - Lidl kamerka neumí fotit tak sem musel vyfotit display:p

A řekli ti co bylo příčinou výměny toho katalyzátoru?


4. válec.jpg
 
OK, díky. Řekli, že příčinou bylo použití nesprávného paliva s odkazem na manuál k autu - zákaz používání jakýchkoliv palivových aditiv. Já se totiž přiznal, že čerpám prémiový benzín (nejčastěji vervu). Na tom jsme se shodli, že to s ní líp jede, ale zároveň ji tam nemám dávat :cool:

Závěrem, reklamaci uznali a doporučení je čerpat palivo bez aditiv. To se lépe řekne, než udělá, když i většina RON95 je aditivovaných o_O
 
Měnil jsem o víkendu svíčky (43tis km, dal jsem NGK) a nějak se mi nezdá ta černota na původních - takhle by asi vypadat neměly. Můžete někdo potvrdit, jestli Skyactiv toto dělá běžně, nebo je něco špatně?

Zobrazit přílohu 34917Zobrazit přílohu 34918

Když už jsem měl zvedlou kapotu, tak jsem zkusil využít kamerku z aliexpresu za pá korun a kouknout se do motoru, ale moc nevím, co tam vidím a co to znamená - něco černého, něco ne:
Zobrazit přílohu 34919

Proč to píšu. Za pár týdnů mi končí záruka, do servisu jsem teď taky psal, tak jestli si vynucovat "něco", nějakou opravu či seřízení, nastavení směsi. Pro úplnost, v záruce už mi byl měněn přední katalyzátor, takže bych nerad ten nový odrovnal časem taky a měnil si už za svoje...
Sviecky som mal na tom podobne, ale ten spalovaci priestor mas dost zasraty, moja 2.5ka co ma 271tkm ma ventily ciste ako lalia...
Nejazdis nahodou kratke trasy resp. pod otacky?
 
Pod otáčky ne, pod 2tis motor jít nenechám, spíš bych řekl, že i točím víc - i podle průměru spotřeby skoro 7,5 l. To ty krátké trasy - naprostá většina cest je 15km domov-práce, 15km práce-domov. No je mi jasné, že pokud najedeš s autem okolo 50tis ročně, tak bude motor spokojenější, než při těchhle příměstských couračkách. To si mám jako koupit elektrokolo? :D
 
OK, díky. Řekli, že příčinou bylo použití nesprávného paliva s odkazem na manuál k autu - zákaz používání jakýchkoliv palivových aditiv.
S VIFem to nepřehánět, obzvlášť ne u Vervy 100 a jiných aditivovaných paliv. ;) Já ho dávám jen když tankuju neaditivovaný EuroOil.
 
Back
Top