• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Svíčky a jiný spotřební materiál

@M36 Já bych to asi tolik neřešil. Pokud to hodí třeba 50000-100000 zápalu na všech válcích dohromady v pořádku a do toho to hodí 1 chybný, tak to není nic nad čím bych se vůbec pozastavoval. Problém by podle mě byl kdyby to tam skákalo po desítkách nebo by to bylo za sebou kdyby to i cukalo s autem.
Teď nejsem u PC abych si o tom víc přečetl, ale mám takový tušení že to i rozděluje jestli to jsou vynechaný zážehy nebo špatný zážehy co ovlivňují emise a v tom je rozdíl. Špatný zážeh co ovlivňuje emise může být jakýkoliv zážeh, kde jen nedošlo ke správnému spálení směsi a vynechaný je prostě nehozená jiskra (nebo že se nespálilo vůbec nic).
Já na tyhle údaje koukám jen informativně, když potřebuju v rychlosti zkontrolovat auto při prohlídce. Daleko důležitější pro mě je jak svíčka vypadá po vymontování a jakou má barvu (zrzavá jako liška = všechno v naprostým pořádku)
 
@M36 Já bych to asi tolik neřešil. Pokud to hodí třeba 50000-100000 zápalu na všech válcích dohromady v pořádku a do toho to hodí 1 chybný, tak to není nic nad čím bych se vůbec pozastavoval. Problém by podle mě byl kdyby to tam skákalo po desítkách nebo by to bylo za sebou kdyby to i cukalo s autem.
Teď nejsem u PC abych si o tom víc přečetl, ale mám takový tušení že to i rozděluje jestli to jsou vynechaný zážehy nebo špatný zážehy co ovlivňují emise a v tom je rozdíl. Špatný zážeh co ovlivňuje emise může být jakýkoliv zážeh, kde jen nedošlo ke správnému spálení směsi a vynechaný je prostě nehozená jiskra (nebo že se nespálilo vůbec nic).
Já na tyhle údaje koukám jen informativně, když potřebuju v rychlosti zkontrolovat auto při prohlídce. Daleko důležitější pro mě je jak svíčka vypadá po vymontování a jakou má barvu (zrzavá jako liška = všechno v naprostým pořádku)
Ve ForScanu jsou ty dva piny MF_CAT souvisí s katíkem a pak to MF_EMI s těmi emisemi. Měl jsem nejdřív obojí, ale oboje ukazovalo úplně stejný chyby, tak jsem si nechal jenom MF-CAT a celkový MF_EMI_TTL na kontrolu. Fotku se svíčkami jsem sem dával v pátek a kromě svíčky na 4. válci byli všechny podle mě normál - jak liška. Na 4. válci byla čmoudlá a i po výměně házela paradoxně nejvíc chyb (možná náhoda) a to tam je i nová cívka (jinak prvně odešla cívka na 1. válci). Jinak auto nikdy necukalo a necuká, až na občasné zacukání za studena asi kvůli vyhřátýmu přítlačáku (mám na to smůlu). Bohužel těch nesmyslnejch 550 ot/min. u GJ netvoří tak čistý dojem jako cca 750 ot/min. u předchozí 6ky GY 1.8 nebo 3ky BK 2.0., nemluvě o cvrdlikání čerpadla a různých pazvuků, na který nejsem zvyklý...i jsem si googlil videa, jak má Sky-G znít, abych se s tím sžil ;) No jsem asi na tyhle věci cíťa. Ještě jednou dík.

Jo a ještě prosím o radu, jestli se musí resetovat ECU/odpojit baterka s výměnou svíček nebo si to mazda schroustá sama? Dík
 
Nakonec jsem měnil stejně baterku ve snaze vyřešit RVM, ale je to fajn vědět do budoucna, abych se kvůli tomu třeba zbytečně nevytrestal jako u předchozí 6ky.
 
Doplnuju moje predchozi prispevky s vymenou svicek. Pro zvedavost jsem premeril odtrh tech puvodnich NGK s 90t najezdem a maji 1.15 mm, vyjma z 3. valce, ktera ma spis 1.1 mm, tech 1.15 mm se nevleze. Novy maji papirove i merenim 1.1 mm. Takze kvalitni asi budou, kdyz nejsou upaleny...
 
Back
Top