• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Svíčky a jiný spotřební materiál

Pod otáčky ne, pod 2tis motor jít nenechám, spíš bych řekl, že i točím víc - i podle průměru spotřeby skoro 7,5 l. To ty krátké trasy - naprostá většina cest je 15km domov-práce, 15km práce-domov. No je mi jasné, že pokud najedeš s autem okolo 50tis ročně, tak bude motor spokojenější, než při těchhle příměstských couračkách. To si mám jako koupit elektrokolo? :D
15km je dost malo.
Bolo by fajn keby si tomu dal viac km aspon pocas vikendov a volnych dni napr. v ramci vyletu.
Ak uz chces nejake aditiva, tak dobre skusenosti mam so znackou Protec. (guard fill petrol, fuel line cleaner a aj oxicat mam odskusane)
Skusal som aj engine flush a coolant flush + condicioner.
Na tvoj problem by som pouzil od nich Carbon X, maju na to aj specializovane servisy, ale ak si sikovny vies si to spravit aj sam.

Staci vybrat sviecky a postupovat podla postupu. Nemusis kupovat cerpadlo od nich, staci nejaka injekcna pumpa z ktorou ten sajrajt vysajes.
Tato forma je mozno pracnejsia ale bezpecnejsia ako striekanie nejakeho pripravku do sania, zvlast ak ten carbon je uz masivnejsi.
U teba je to este len pociatocna faza a mozno by tomu pomohlo parkrat to fakt poriadne prebehnut... aspon 200-300km
 
Měnil jsem o víkendu svíčky (43tis km, dal jsem NGK) a nějak se mi nezdá ta černota na původních - takhle by asi vypadat neměly. Můžete někdo potvrdit, jestli Skyactiv toto dělá běžně, nebo je něco špatně?

Zobrazit přílohu 34917Zobrazit přílohu 34918

Když už jsem měl zvedlou kapotu, tak jsem zkusil využít kamerku z aliexpresu za pá korun a kouknout se do motoru, ale moc nevím, co tam vidím a co to znamená - něco černého, něco ne:
Zobrazit přílohu 34919

Proč to píšu. Za pár týdnů mi končí záruka, do servisu jsem teď taky psal, tak jestli si vynucovat "něco", nějakou opravu či seřízení, nastavení směsi. Pro úplnost, v záruce už mi byl měněn přední katalyzátor, takže bych nerad ten nový odrovnal časem taky a měnil si už za svoje...
Bohatá směs (téměř vyloučeno) nebo moc aditiv (99,99% případů v moderních autech) nebo častý studený starty (motor běží chvilinku a hned se chcípne - spíš u předváděček který se posouvají Xkrát jem metr sem a metr tam). Tyhle svíčky bez problému (četnějších vynechání zápalů) vydrží +90000km
 
Poslední úprava:
ja som menil preventivne skor po 6r pri 73kkm, u rencka dozivajuce sviecky odpalovali zapalovacie cievky, mozno vyhodene peniaze, ale ten pocit placebo bezpecia za to stal a dokonca to malo hned o 20HP vyssi vykon :D
 
Měnil jsem o víkendu svíčky (43tis km, dal jsem NGK) a nějak se mi nezdá ta černota na původních - takhle by asi vypadat neměly. Můžete někdo potvrdit, jestli Skyactiv toto dělá běžně, nebo je něco špatně?

Zobrazit přílohu 34917Zobrazit přílohu 34918

Když už jsem měl zvedlou kapotu, tak jsem zkusil využít kamerku z aliexpresu za pá korun a kouknout se do motoru, ale moc nevím, co tam vidím a co to znamená - něco černého, něco ne:
Zobrazit přílohu 34919

Proč to píšu. Za pár týdnů mi končí záruka, do servisu jsem teď taky psal, tak jestli si vynucovat "něco", nějakou opravu či seřízení, nastavení směsi. Pro úplnost, v záruce už mi byl měněn přední katalyzátor, takže bych nerad ten nový odrovnal časem taky a měnil si už za svoje...
Ahoj, taky mě čeká výměná preventivně svíček, zatím nepozoruji že by svíčkám něco vadilo nebo byly špatné, ale radši (Najeto 101000tis.km) Mohu se zeptat na odkaz jakou kamerku jsi kupoval, taky bych se rád podíval do srdce motoru v jakém to tam mám stavu :) Díky moc.
 
Zdravím alias mazdar
Měním svíčky u Mazda 6 2008 combi 2.5
Přijde mě divný že u svíček není žádná podložka pod závitem ,kupuje se snad samostatně ?nebo jak to tesni ?díky za odpověď

Screenshot_2021-11-03-17-37-43-64_be80aec1db9a2b53c9d399db0c602181.jpg
 
Nějaký tip kde koupit plynové vzpěry pro páté dveře na GJ combi? Co hledam po netu tak nachazím různé “noname”. Raději si připlatím za něco co vydrží.
 
Chtěl jsem tím naznačit, že pokud ti nejde o cenu, tak jestli se nevyplatí koupit origo vzpěry. Třeba jsou teď lepší. Tedy nevím, jaký máš důvod hledat jiné vzpěry.
Kromě toho mám pocit, že tu někdo psal o výměně za jiné vzpěry a jak určit jejich sílu. Takže se může vyplatit investovat trochu úsilí do hledání tady. Ale třeba se mýlím, já jsem to víc nehledal.
 
Sem tam, tak jednou týdně (jezdím denně) se mi při rozjezdu stane že mi zacuká spojka... Přijde mi to jakoby zabouchala dvouhmota, je to slyšitelné a na pedálu spojky citelné zacukaní a zabouchání... Pokud by to dělalo pořád je třeba v háji setrvák, křivá lamela atd atd.. ale udělá to jen jednou a pak dlouho nic a spojka funguje jak má... Najeto mám 110tis km, v 70tis jsem auto koupil tak těžko říct jak se k tomu kdo choval? vím ze opotřebení spojky je hrozně individuální ale existuje nějaký hrubý průměr v jakém nájezdu na SkyG odejde spojka? Pořadí třeba @Max6 když mu rukama prošlo mraky aut? Díky
 
Sky-G nemá dvouhmotový setrvačník,ale jen obyčejný.
Můžou bouchat vymlácený tangenciální pružiny na lamele.
 
S dvouhmotou to bylo jen přirovnání, asi jsem to blbe napsal... Divné že to zacuká jen občas a jen při prvním rozjezdu pak už nic .. díky za odpověď a budu se chystat na spojku, nechce se mi čekat kde se mi vys... Ve 110tis km se mi to zdá extra brzo ale asi byl první majitel hovado?? Pročítal jsem servisní manuál a pokud jsem dobře hledal tak opotřebení spojky nejde nijak zjistit že? Okýnko na lamelu nebo tak něco jak u starých aut... Spojka zabírá v toleranci, když jsem měřil zdvih pedálu podle manuálu co nám sem nahrál Shrek - díky mu?
 
Chlapci, poradí mi niekto, aká veľkosť kľúča je potrebná na výmenu sviečok (Mazda CX-5 2,0 r.2019), všade kde som pozrel (aj videá na youtube) sa uvádza 16 kľúč avšak na nových sviečkach čo som kúpil (NGK 94124) je v skutočnosti len 14 ! Je možné že na vytiahnutie pôvodných origo budem teda potrebovať 16 a na nové zasa 14 ??? A je potrebný nejaký špeciálny tenký kľúč aby vošiel dnu do hlavy alebo stačí akýkoľvek 14 ? Nenapadlo ma nikdy ani vo sne, že ešte aj s výmenou sviečok môže byť nejaký problém... ?
 
Potřebuješ pouze 14. Já použil tenhle, má magnet, takže s ním svíčku krásně vytáhneš.
V lepších golasadách bývají oba rozměry, místo magnetu stačí pryžová vložka, která svíčku podrží za izolátor.
 
Ok, fajn, ďakujem za radu, takže aj pôvodná aj nová je na 14 kľúč, to som sa potreboval uistiť skôr, než sa do výmeny sviečok pustím. Už mám doma z minulých áut sviečkové kľúče 13, 16, 17, 19, takže kvôli Mazde musím kúpiť ešte 14.
 
Určitě vem přímo od NGK - razantně usetříš. Když vezmeš od Mazdy, tak jsou to taky NGK jen s logem Mazdy a za 4x vyšší cenu.
Já třeba našel na Ebay tyto svíčky NGK i slogem Mazdy včetně krabiček Mazda parts za pěknou cenu.
Zajímalo by mě, jestli se tomu dá věřit, jestli se skutečně jedná o originál nebo to nějaký číňan někde doma potiskne a vyrobí krabičky :grinning:
 
Back
Top