• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Svíčky a jiný spotřební materiál

Koupil jsem NGK na MLParts a děkuji @Max6 za vysvětlení.
Svíčky nejlevněji v Mazda Tábor za 1270Kč s DPH za 1 Ks :cold_sweat:
Jinak velmi zajímavé video, podle kterého jsem ověřil pravost svíček (především proměřením)....bohužel je doba plná samých fake krámů.

 
Ahoj, pročetl jsem diskuzi, ale jen se chci ujistit, že i na motor šestky 2,0 GL, 107 kW, rok 2017 jsou také nejlepší volbou svíčky NGK 94124? Díky.
 
Ve Sky-G jsou ty svíčky hodně kvalitní (ty originální NGKčka jedny z nejkvalitnějších co kdy Mazda použila). Osobně je doporučuji u tohodle motoru měnit po 100-120000km. Po tomhle nájezdu už začínají vykazovat chybovost,ale i tak nijak moc výraznou pokud se s autem jezdí normálně.. Ale pozor, hodně záleží na to jak se k autu chováš. Pokud bude velká zima (teploty hodně mínus) a ty třeba to auto nastartuješ ujedeš 10 metrů a zase motor chcípneš tak to je,nejen, pro svíčky smrtonostný. Tohle kdyby jsi udělal třeba 10x po sobě tak ty svíčky můžeš vzít a hodit je do koše. Pro největší životnost těchto svíček jsou prostě nejlepší dlouhý jízdy. Proto doporučuji těch 100-120 tisíc km ve kterých by mělo být pokryto i to běžný ježdění (jedu jen občas 2km do Kauflandu).
Ale pokud máš auto jen do města (víc než cca 80% jízd) tak výměna je lepší dřív, třeba po cca 80000km
Zdravím, taky řeším výměnu svíček, jestli už teď v 90tis km nebo jim dám ještě tak 10-20 tis (předpokládám, že tam jsou ty kvalitní origo NGK) a nebudu zbytečně měnit zdravé díly. Četl jsem ale tady, že vadná svíčka může odpravit cívku.... no a včera mě moje 6ka GJ nechala bohužel v nouzáku na dálnici. V servisu zjistili vadnou cívku na 1. válci, takže mě trochu tenhle fakt znejistil. Cívku vymění a měl jsem tendence nechat vyměnit i svíčky, ale vykašlal jsem se na to, protože mám vlastnost měnit věci dřív, než je normální nebo preventivně a pak se akorát po... něco dalšího, ale teď nevím... Prosím o radu, názor, zkušenost. Dík moc
 
Možné je všechno. Mimochodem pro zajímavost, EDS Motorsport mi doporučuje měnit Denso ITV24 při jejich naladění Phase2+ po 20000 km. ;) A cívky po 60.
 
Zdravím, taky řeším výměnu svíček, jestli už teď v 90tis km nebo jim dám ještě tak 10-20 tis (předpokládám, že tam jsou ty kvalitní origo NGK) a nebudu zbytečně měnit zdravé díly. Četl jsem ale tady, že vadná svíčka může odpravit cívku.... no a včera mě moje 6ka GJ nechala bohužel v nouzáku na dálnici. V servisu zjistili vadnou cívku na 1. válci, takže mě trochu tenhle fakt znejistil. Cívku vymění a měl jsem tendence nechat vyměnit i svíčky, ale vykašlal jsem se na to, protože mám vlastnost měnit věci dřív, než je normální nebo preventivně a pak se akorát po... něco dalšího, ale teď nevím... Prosím o radu, názor, zkušenost. Dík moc
Pokud sama od sebe odešla cívka, tak bych ty svíčky určitě vyměnil taky = ano, špatně fungující svíčka umí odpravit cívku.
 
Pokud sama od sebe odešla cívka, tak bych ty svíčky určitě vyměnil taky = ano, špatně fungující svíčka umí odpravit cívku.
Hmmm, a vieš aj konkrétnejšie vysvetliť čím sviečka zničí cievku? Zaujímalo by ma prečo sa tak deje, keďže sviečka je závislá na cievke a nie naopak ...🤔
 
@tecki abych si ušetřil čas tak tady máš jeden z mnoha odkazů, který to popisujou:
Přejeď si rovnou dolů na "Why do ignition coils fail?"

Ještě bych dodal, že cívky na Sky-G jsou sice naprosto perfektní, ale tím i citlivý. Stačí s nima blbě klepnout při montáži/demontáži a může být po nich taky.
 
Hmmm, no myslel som si že nejako jednoduchšie to vysvetlíš...Neviem anglicky a ani translator na mojom PC tie stránky nedokázal predložiť... 🤔
 
Ale nakoniec sa mi to podarilo nejako predložiť... Proste cievka reaguje pri zlej sviečke (ak má sviečka vysoký či naopak nízky vnútorný odpor alebo zvýšený prechodový odpor) napr. aj tak, že zvyšuje napätie potrebné na iskru resp. tečie cez ňu vyšší prúd a tým sa viac namáha alebo sa môže zničiť...Asi tak nejako som to pochopil... Ok, tak vďaka za vysvetlenie.👍
 
Ale nakoniec sa mi to podarilo nejako predložiť... Proste cievka reaguje pri zlej sviečke (ak má sviečka vysoký či naopak nízky vnútorný odpor alebo zvýšený prechodový odpor) napr. aj tak, že zvyšuje napätie potrebné na iskru resp. tečie cez ňu vyšší prúd a tým sa viac namáha alebo sa môže zničiť...Asi tak nejako som to pochopil... Ok, tak vďaka za vysvetlenie.👍
Tak ja to chapu stejne. Nekde jsem cetl, ze by usmrceni civky mohla zpusobovat i kabelaz nebo baterka/dobijeni, ale to mi prijde trochu blbost. Asi logicky chapu, ze by to mohlo mit vliv na chovani, tj. slaba jiskra nebo pozdni jiskra apod. , ale oddelat civku? Jsem ted ve stavu, kdy po nahlem usmrcene civky na mazde radeji na doporuceni Max6 vymenim predcasne svicky, tak bych rad eliminoval pripadne dalsi priciny. Diky
 
Zjednodušeně, špatná svíčka může vést ke zvýšenému napětí na cívce. To může mít za následek proražení izolace cívky = cívka KO a zkrat. (V tomhle případě bych čekal přepálení pojistky).
Nebo se napětí nezvýší tolik, aby se prorazila
Izolace, ale bude se více zahřívat což taky není úplně dobrý.
Pak to mohou být externí vlivy - vibrace, povolený konektor atd. vše to časem může vést k poškození cívky…
 
Ok...svicky mam z MLparts, sice made in Taiwan, ale snad ne fake 😉, vymenim a zkontroluju kable.
 
Předem se omlouvám, obrázek dávám na forum poprve:D
Mám se nějak stresovat položkama MF_CAT1 až MF_CAT4?

Ukazuje to "počet chybných zazehu ve válci vedoucí k poškození katalyzátoru":confused:
Ta tabulka ukazuje jízdu jen po "městě" (olomouc) cca 20km..
M6 G165 2015 cca 91tis km... Že by se mazda hlásila o nové svíčky?;) zatím tam jsou stále origo..
Zobrazit přílohu 30655
Zdravím, taky by mě zajímalo jaký počet chyb je ještě normální a jaký ne. Třeba mě to udělalo na mé M6 G145 celkem 4 chyby za cestu po dálnici cca 20 km a to u původních origo svíček s nájezdem 90 tisíc a s vyměněnou jednou cívkou na prvním válci, co mi nedávno odešla (možná právě kvůli svíčce). Dneska jsem tedy raději vyměnil svíčky (NGK) a při zajížděcích 15 minutách po okresce byly 4 chyby relativně rovnoměrně po válcích a pak 35 minut po městě v různých jízdních stylech ;) to udělalo celkem 8 chyb. No a paradoxně nejvíc na válcích s novými cívkami... 3 válec vždy 0. To mi hlava nebere 😩 Má někdo zkušenost nebo alespoň ví, jak to je... Dík moc.
 
Jeste foto svicek, asi normalni...jenom na 4. valci nejaka cmoudlejsi 😉 Jo a musi se s vymenou svicek resetovat ECU nebo odpojit baterka, nekde to delaji, jinde zase ne??? U predchozi 6ky GY jsem baterku pred vymenou odpojil a pak mi padaly otacky, dokonce jsem dobrzdoval se chciplim motorem a az po desitkach km se mazda srovnala, takze ted jsem se na to odpojeni radeji vyprd 😉 Dik za radu.

20231103_151613.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
ahoj, mam najeto 90k a sviti mi uz servis... mazda je 6 let stara a v servisu mi rikali ze se vetsinou meni svicky po 6ti letech nebo 120k .... autem jezdim po tak 50:50 mesto / dalky ... auto startuje v pohode, nic nepozoruju.. mam nechat vymenit i svicky? nebo staci az v tech 120 ?
 
ahoj, mam najeto 90k a sviti mi uz servis... mazda je 6 let stara a v servisu mi rikali ze se vetsinou meni svicky po 6ti letech nebo 120k .... autem jezdim po tak 50:50 mesto / dalky ... auto startuje v pohode, nic nepozoruju.. mam nechat vymenit i svicky? nebo staci az v tech 120 ?
Myslim, ze odpoved je hned na zacatku vlakna od Max6 pro Sky-G. Ja mam pul roku GJ 2013 po nekom a nevim, jak jezdil a odesla mi navic civka, takze eliminuju mozne priciny, jinak bych menil tak ve 100t.
 
ahoj, mam najeto 90k a sviti mi uz servis... mazda je 6 let stara a v servisu mi rikali ze se vetsinou meni svicky po 6ti letech nebo 120k .... autem jezdim po tak 50:50 mesto / dalky ... auto startuje v pohode, nic nepozoruju.. mam nechat vymenit i svicky? nebo staci az v tech 120 ?
Ahoj, mám presne tie isté km ako ty a môj názor je nemeniť keď všetko funguje ako má t.j. štarty studené ako aj teplé a motor má pravidelný chod. Servis ti síce povie po 6r alebo čo príde skôr ale to sú ich servisné tabulkové úkony ktoré pre zápis do el. knihy musíš absolvovať. Vek sviečky nemá na ich funkčnosť žiadny vplyv. Ja ich vymením pri 120 000 km keď sa nič zásadné nezmení. Do servisu na garančky ale už po druhej nechodím.
 
Poslední úprava:
Myslim, ze odpoved je hned na zacatku vlakna od Max6 pro Sky-G. Ja mam pul roku GJ 2013 po nekom a nevim, jak jezdil a odesla mi navic civka, takze eliminuju mozne priciny, jinak bych menil tak ve 100t.
ja jsem auto kupoval ve 30tis temer nove.. zbytek jsem jezdil ja.. jezdim normalne ... a jak pise @Forester - startuje v pohode v zime, v lete, v teple, v chladu.. auto je garazovane .... prijde mi taky zbytecne to menit kdyz vse funguje :))) ale co ja tomu rozumim.. proto se ptam tady
 
Když jedu na veteránskou sešlost s Jawinou, tak pro originalitu vymontuju pár let starou svíčku značky Bosch a dám tam 60 let starou Jiskru Pal Tábor a taky to funguje :joy:

Léta bych na svíčce tolik neřešil. Důležitější jsou kilometry, jak se auto používá a v jakým je stavu motor. U nějaký vylítaný hujdy co žere 1 oleje na 500km ti ani nejlepší svíčka nevydrží dlouho.
 
Back
Top