• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Svíčky a jiný spotřební materiál

chapu to tak ze je lepsi to nechat vymenit? auto se pouziva viz vyse .. a motor bych rekl ze si prede :) @Max6
 
@mrpcz pokud je všechno na zapalování v pořádku (pokud máš diagnostiku, tak si to můžeš i ověřit), tak bych jí vyměnil do 120000km. Jestli jí vyměníš v 90, 100 nebo 110000km je podle mě naprosto jedno.
 
diagnostiku nemam bohuzel... ale z laickeho pohledu mi to prijde ze to startuje dobre :) ale tak ja to necham vymenit rovnou at tam eventualne nemusim jet znovu za par mesicu s tim ze to zacalo blbnout... diky
 
A ty si ty svíčky necháš vyměnit v autorizáku ? Nechceš si spíš za ušetřený peníze koupit ráčnu, dlouhý nástavec, 14ku oříšek, magnet a ty svíčky si vyměnit sám? Plus ti ještě zbyde na romantickou večeři s přítelkyní ? :joy:
 
ja jsem levej jak poleno na tohle a nemam cas to resit :) racnu, dlouhy nastaveci tu 14tku mozna mam .. magnet doma asi taky najdu ale ja mam problem vymenit vypinac na stene :D tak nevim jeslti se mi chce poustet do vymeny svicek ... neard bych zustal s rozdelanym motorem v garazi a psal jsem ze urgentne potrebuju pomoct haha... vyjde to o tolik draz?
 
@mrpcz se zeptej co to stojí v autorizáku. Já ti jen můžu říct že u mě to stojí 1750Kč i s prací svíčky NGK nebo 1360Kč i s prací a svíčky Denso (ty máš z fabriky Densa jestli se nepletu) a co se bavím s klukama co dělají Mazdy taky, tak jsme na tom +/- stejně.
 
@mrpcz pokud je všechno na zapalování v pořádku (pokud máš diagnostiku, tak si to můžeš i ověřit), tak bych jí vyměnil do 120000km. Jestli jí vyměníš v 90, 100 nebo 110000km je podle mě naprosto jedno.
Kdyz jsme u ty diagnostiky, prosim te nevis jam je to s chybami zazehu MF-CAT 1-4? Jaky pocty chyb jsou normalni nebo na co se na ForScanu kouknout? Chyby pred vymenou a po vymene svicek jsou na stejne trase podobny, ale porad se nejvic cini 4 valec, na kterym byla cmoudlejsi puvodni svicka. Ted ale je nova vcetne civky a porad nejvyssi chybovost. Dik moc za odpoved.
 
Kdyz jsme u ty diagnostiky, prosim te nevis jam je to s chybami zazehu MF-CAT 1-4? Jaky pocty chyb jsou normalni nebo na co se na ForScanu kouknout? Chyby pred vymenou a po vymene svicek jsou na stejne trase podobny, ale porad se nejvic cini 4 valec, na kterym byla cmoudlejsi puvodni svicka. Ted ale je nova vcetne civky a porad nejvyssi chybovost. Dik moc za odpoved.
Našel jsem třeba tento příspěvek pod lupou…
 
No a ted babo rad... do jakyho vlakna psat 😁 Kazdopadne podle toho, co tam psal Max6, tak po studenym startu je normal mit 5-8 chybnych zazehu, coz bych splnoval i po ujeti cca 25km se starymi svickami s 90t km...😊Teda jestli to dobre chapu...
Od vymene svicek a 2 civek sleduju chyby cestou do prace (5x) tech cca 25km. Vzdycky jsem zapnul ForScan pred startem (zapnute zapalovani) a bylo vzdy teplota 5-8 stupnu a prvni chyba se objevila do 60 sekund, pak dalši tak do 5 minut jizdy a dalsi az par sekund pred chcipnutim. Jako v kostce nejhur asi behem jedne jizdy max. 6-7 chyb, povedly se i 2 chyby najednou, ale celkem jenom 2x. Dneska me po navratu domu potesil stav chyb a to jenom 1 a zase divne az tesne pred chcipnutim...mozna kdyz padnou na delsi chvili otacky na volnobeh...divny. No, ale pokud jsem to pochopil dobre, tak je to cajk ne? 😁
 
@mrpcz se zeptej co to stojí v autorizáku. Já ti jen můžu říct že u mě to stojí 1750Kč i s prací svíčky NGK nebo 1360Kč i s prací a svíčky Denso (ty máš z fabriky Densa jestli se nepletu) a co se bavím s klukama co dělají Mazdy taky, tak jsme na tom +/- stejně.
Cenu mas dobrou, kdyz si vezmu, ze jedna NGK stoji na netu kolem 400 Kc za ks, x4 a jeste 14 orech, kdyz nemas jako ja a nejakej cas k tomu.. Nekde jsem cetl, ze mas dilnu na Pribrami ne?
 
btw v CarStar Praha mi rekli okolo 8000 za svicky ☠️ .. takze se urcite otocim za Maxem :)
Ted je ti uplne jasny, proc ti to Max6 psal 😆No a ze by to byla luxusni vecere 😉 Ja se snazim delat veci sam, jednat ty oenize a pak dohady, ale neni cas, spesl naradi nebo je to sama elektronika a to je konec...
 
Nechci tady @Max6 kazit kšeft, ale na tý výměně svíček fakt složitýho nic není. Taky nejsem zrovna kutil Tim, ale tohle jsem zvládl bez problémů. Akorát je dobrý mít ještě momenťák a nastavit na 20Nm. Ale ten kdo si sám přezouvá letní a zimní sadu kol ho bude mít.
 
Nechci tady @Max6 kazit kšeft, ale na tý výměně svíček fakt složitýho nic není. Taky nejsem zrovna kutil Tim, ale tohle jsem zvládl bez problémů. Akorát je dobrý mít ještě momenťák a nastavit na 20Nm. Ale ten kdo si sám přezouvá letní a zimní sadu kol ho bude mít.
Jenom doplnuju, ze to jde i bez momentaku, utazenim dle predpisu na krabicce svicky (obdobne je i treba olejovy filtr), napr. ty NGK s podlozkou na GJ se rukou nasroubujou na doraz a dotahnou o 1/2 otacky racnou, v pripade konusu o 1/16 otacky (mel jsem na GY).
 
Nechci tady @Max6 kazit kšeft, ale na tý výměně svíček fakt složitýho nic není. Taky nejsem zrovna kutil Tim, ale tohle jsem zvládl bez problémů. Akorát je dobrý mít ještě momenťák a nastavit na 20Nm. Ale ten kdo si sám přezouvá letní a zimní sadu kol ho bude mít.
Mě kšeft určitě nekazíš, sám jsem mu psal jestli si to nechce udělat sám, že je to lehký a jestli než do autorizáku si to nechce udělat sám :)
 
@Max6 prosim te, jak je to s temi chybami zazehu...jestli je tedy normalni tech 5-8 chyb se studenym motorem, kdyz pak nejsou dalsi... Nevim, jestli to dobre chapu a jsem napjatej, jak struna, ..Dik moc
 
kseft nekazis, ja tyhle veci rad necham lidem co to uz nekdy delali :) a aspon poznam dalsiho clena klanu ;)
 
@Max6 prosim te, jak je to s temi chybami zazehu...jestli je tedy normalni tech 5-8 chyb se studenym motorem, kdyz pak nejsou dalsi... Nevim, jestli to dobre chapu a jsem napjatej, jak struna, ..Dik moc
Hned po startu (nebo spíš během startu) se tam nějaký drobný číslo u jednotlivých válců může objevit. Potom v ideálním případě by se už další objevovat neměli a to ani při startu přes i-Stop.
To ale neznamená, že když se tam u studenýho motoru objeví třeba 1-2 chybný zážehy, tak se člověk hned pustí do generálky motoru. Kolikrát stačí jen horší benzín a nějaký malinký číslíčko tam skočí taky a klidně i za tepla.
 
Hned po startu (nebo spíš během startu) se tam nějaký drobný číslo u jednotlivých válců může objevit. Potom v ideálním případě by se už další objevovat neměli a to ani při startu přes i-Stop.
To ale neznamená, že když se tam u studenýho motoru objeví třeba 1-2 chybný zážehy, tak se člověk hned pustí do generálky motoru. Kolikrát stačí jen horší benzín a nějaký malinký číslíčko tam skočí taky a klidně i za tepla.
Dík za reakci, nebýt tý debilní cívky na dálnici, tak bych řešil svíčky až nejdřív ve 100t. Ten start chápu a sedí to, jak jsem psal ve své "analýze" 🧐 pár příspěvků nazpátek. Co nechápu, proč pak vždycky naskočí chyba zážehu po tom, co dojedu k baráku a motor jde chvilku na volnoběh, ale během jízdy ani ne a naposledy dokonce ani při studenym startu...benzín mám z Eurooilu. Ještě to budu chvíli sledovat, než se na to vy... třeba se mazda ještě seznamuje s novými svíčkami a cívkami a baterkou ;) Docela by mi zajímalo, kdyby si to zkusil někdo testnout na svým GJčku, jak by dopadl, zatím tady jsou tuším dva příspěvky jednou nájezd 91t 20 km město a 7 chyb a pak 20 km a 14 chyb (nájezd nevím).
 
Back
Top