• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Tlumiče/pružiny

ondr4

člen KLANu
89
zdravim panove,

subjektivně mi uz odesly tlumice s pruzinama, pri kazde vetsi dire me predek mlaskne na dorazy, mam 150t km bez vymeny..
tudiz jsem se uchylil k vymene a rad bych se s vami poradil, jestli jsem vybral dostatecne, nebo to jsou blbe znacky dilu

32098718218_48c94f1096_o.png

staci nebo je lepsi koupit neco jinyho?
M6 09 GH 2,2 120kw
diky
 
Poslední úprava:
Tlumiče Sachs by neměla být špatná volba, naopak. Z mých známých, kteří Sachs jezdí, jsou všichni spokojeni a to i po větším kilometrovém proběhu. Jsou to všechno auta ve třídě jako Mazda 6, tzn. většinou Passat, Superb II, Audi A4, sem tam Honda...
Na mondeo klubu se v době, kdy jsem tam byl, celkem pozitivně mluvilo i o Kyb Kayaba, ale osobní zkušenost nemám. Naopak propadák byl vždy Monroe... Sám časem půjdu do sachsů, pokud se nehecnu pro Koni. Svého času bych hledal i Bilstein, bohužel na trhu je tolik fejků z Číny, že bych to neriskoval.
Značku pružin vůbec neznám, těžko říct, co jsou zač. Pokud ti nevadí drobné snížení o 30 mm, tak nejlepší bude Eibach. Jinak bych hledal asi origo, které měla šestka od výroby, kvůli zachování jízdních vlastností šestky. V rámci možností jetého vozu...
 
šestka měla za příplatek právě sadu pružin Eibach Pro-kit -30mm , takže to originální příslušenství v podstatě je. Doporučil bych je skombinovat s tlumiči Bilstein B6. Pokud by to bylo rozpočtem mimo tak klasický tlumiče KYB nebo Sachs a k tomu ty Eibach Pro-Kit ;)
 
nechtel jsem z toho udelat sestku na okruhy :D
nicmene, uvedene dily jsou namontovane a sedi to daleko lepe..uvidime, jestli nebude problem pri jizde do budoucna, ale auto je o notnou davku tuzsi, stabilnejsi v zatackach, proste stare tlumice s pruzinami uz mely sva nejlepsi leta za sebou..
 
s B6 kromě toho že auto líp drží v zatáčkách, má posádka kupodivu větší komfort a auto má i kratší brzdnou dráhu. Samozřejmě tlumič je někde okolo 2-3tis kus. Je to komfortnější kombinace než s obyčejným levnějším tlumičem , proto jsem to zmínil ;) Pokud už to máš za sebou nevadí, třeba to pomůže ostatním, hlavně že s tím co máš seš spokojenej ;)
 
kdyz tlumice za 3 tisice a eibachy pruziny taky za 2-3 tisice, tak oprava by se kurna prodrazila :D imho by to byla parada, ale takove naroky na auto nemam (ikdyz rad bych :D )..nicmene na takove upravy bych si poridil miatu a na M6 dat kvalitni gumy..:)
 
Jsem sice trosku ve spatnem vlakne, ale nechci hned nutne pro to zakladat nove. Kdy je vlastne tak nejak spravna doba pro vymenu tlumicu?

Ja mam najeto 115k km. Slysel a cetl jsem o tom, ze v cca 80k uz muzou tlumice byt na 50% ucinnosti a samozrejme zalezi na stavu silnic a jizdnim stylu (takze subjektivne rikam "spatny" a "spatny").

A kdyz jsem se objednaval do servisu, ze bych chtel vratit na svou GJ puvodni "vysoke" pruziny, tak jsem byl dotazan, zda jsem nepremyslel o vymene tlumicu, ze by se (logicky) hodilo to udelat pri jednom. Takze ... ne, nepremyslel. Ale mel bych?

Mam si zajet nechat zmerit ucinnost? Nebo cekat, az se to proste viditelne projevi? Ona nakonec vymena vsech 4 tlumicu za standardni Mazda ceny neni neco extra levneho.
 
Já teď měnil přední po 350tis. km ( Naturalova 6 GH Lilac Silver ), tak to máš ještě chvíli čas :D :happy: Mazďácký podvozky nejsou z bláta a na všech Mazdách co jsem měl, byla hranice "životnosti" komponent cca 300 tis. km.

Pokud jsou horší, tak cítíš, že se auto více rozhoupe na nerovnostech. Popřípadě když zatlačíš auto nad kolem k zemi, tak vidíš jestli se "napraví" do původní polohy plynule a bez houpání. Exaktně není problém samozřejmě změřit na zkušebně, kdy máš jasně dán stav v % .

Dle jízdy minulý týden na focení musím říct, že tlumiče na tvém vozu se mi zdály určitě dobré a auto správně tuhé (až moc možná na tom sníženém podvozku) ;)
Takže možná až moc velká starost servisu / možnost si vydělat o_O Na druhou stranu, zkušenost se sníženými vozy nemám.
 
No jo, ale vis jak. Jak tomu houby rozumim, tak si musim nechat poradit, co na to "internet" :D. Ale efekt toho (jestli to vubec ma), kdy auto jezdi 3 roky na snizenych pruzinach a pak se vrati na ty velke, asi stejne nenajdu.

Kazdopadne vymena tlumicu takhle v autorizaku prijde materialove cca na 16 tisic bez DPH bez slev.

Mozna bych se mohl cvicne podivat, kde mi to v Praze zmerej, abych mel i neco "hmatatelnejsiho". Nejaky tip?
 
Dle servisnich nakladu co sem nekam daval @shr3k tak predni maji napsana jako vymenu opotrebeni pri 150k km, a zadni dokonce pri 200k km. Ale je to samozrejme individualni.
 
No a když jsme u podvozku tak co se teda má všechno měnit? Nebo jaký silentbloky doporučujete?
 
Ahoj,

mám na Vás otázku.

Co ste kdo všechno měnil na podvozku?

Tím myslím co třeba doporučíte při 160000 km?
Jestli jít do tlumičů, silentbloků a takových věci?

Bydlím na Vysočině ve Velké Bítesi a nemám moc možnosti kam s tím zajet na zkoušku tlumičů.

Řešil už někdo něco?

Mazda 6, GH, 2.5 v kombiku.

Díky.
 
Ahoj, sám mám najazdených 273.000km na originál tlmičoch a pružinách. Auto sa správa pekne povedané hrozne.

Ak sa rozhúpem do výmeny tak to bude kombinácia KYB tlmičov a Eibach Pro Kit pružín - celú dobu mi vadí aká diera ostáva medzi kolesom a zadným lemom, tam môžem hádam strčiť aj celú hlavu.
 
Vie mi niekto povedať či Eibach Pro Kit pružiny sú rovnaké na GH preFL 2.0mzr-cd a 2.2mzr-cd?
 
Ahoj , řešil někdo , zvýšení podvozku na 2,5 gh combi?? Případně zátěžové pružiny a nebo podložky?? Zkoušel jsem hledat a zatím úplně marně:((
 
Ahoj , řešil někdo , zvýšení podvozku na 2,5 gh combi?? Případně zátěžové pružiny a nebo podložky?? Zkoušel jsem hledat a zatím úplně marně:((
Dozadu jsem videl vyssi tu horni gumu i nejake podlozky. Zadej cislo do googlu a najde ti to. Predek nevim. Nad horni ulozeni by asi slo neco vyrobit na soustruhu a privarit+delsi stefty.
Ale i nahrady pruzin se delaji v ruznych parametrech. Takze hledej ty, kde jsou uvedeny rozmery. A na predek muzes dat i na tezsi motorizaci (diesel), pokud mas benzin.
Ja daval na predek Eibach na MPS/diesel, protoze jsem chtel tuzsi, ale co nejmin snizit. A na zadek jsem daval Lesjofors reinforced. Tam to nekleslo vubec. Oproti origo jsou sice kratsi, ale tuzsi, takze se to kompenzuje.
Tak zkus hledat. Jen pocet zavitu budes muset odpocitat podle obrazku, ten je uveden zridka.
 
Poslední úprava:
Bohužel pouze ropa , psal jsem jim mail a n 2,5 benzín prý nic nemají, i když zadek by mohl být stejný
 
Back
Top