• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Tvrdá spojka a prasknutá spojkova hadica

pweter

výkonný člen KLANu
105
Pred 2 rokmi mi praskla spojková hadička. Spojkový pedál padol voľne na podlahu. Vtedy sme ju vymenili za nejake hadice z Octavie :D , odvtedy spojkový pedál bol relatívne tvrdý.
Dnes mi telefonovali zo servisu, že mám bublinu na spojkovej hadici.
Čím to môže byť? Brzdová kvapalina bola nová, takže by v nej nemali byť nečistoty. Auto chodi ako má, spojka nehučí a ani nepreklzuje.
 
Já měl tehdá na GE podobnej problém, nejdřív se "nafoukla" - rupla nějaká vnitřní vrstva či co, a pak rupla úplně, po nějaký další delší době... Byla to hadice mezi nosníkem a převodovkou. Tak jsem dal brzdovou hadičku z favorita a zatim to stále jezdí :D
 
Tak ja už mám práve tretiu :D a trośko to potom vyvoláva otázky, že PREČO???
a potom kde takú hadicu zohnať? Nechcem náhražku zo škodovky. Originál v Mazde bude isto cez 2000Kč a viem, že sa daju zohnať aj za 500Kč
 
Já to kupoval v elitu a potřeboval jsem jezdit ASAP za rozum. A u GE jsem to tolika neřešil :) Ono totiž ve finále je tam klasická převlečná matka jako u brzdovejch hadiček, takže mi to bylo jedno :)
Mě napadla jedna varianta, že se to mohlo při otřesech (startování, akcelerace) průběžně otírat o nosník a prodřít. Nebo prokroutit tim pohybem...
 
Tak to nevim. Ja mam u GY to samy se mi zda. Ale mam teda benzin. Je to ta jakoby smotana co tam je nad prevodovkou. Lepsi fotku v mobilu nemam a ani to tu nijak nezakrouzkuju.
image.jpg
 
Ale čo presne spôsobuje, že je spojka tvrdá a následne mi praská hadica? Je zle ložisko? spojkový válec? lamely?
Všetci mi tvrdia, aby som vymenil spojku. Ale tak keď mi nepreklzuje, tak moc sa mi do toho nechce ist.
 
Ahoj.Nechci zakladat nove tema,tak zkusim zde. V techto silenych teplotach co je venku, se mi zacal zasekavat pedal od spojky. Co presne by to mohlo byt. Ne ze tu nekdo napise,ze spatna spojka :D Diky
 
Tak to nevim. Ja mam u GY to samy se mi zda. Ale mam teda benzin. Je to ta jakoby smotana co tam je nad prevodovkou. Lepsi fotku v mobilu nemam a ani to tu nijak nezakrouzkuju.
Zobrazit přílohu 1315

Auto opravené. Pokazená bola dvojhmota a spojka bola ok. Takže nasledovala výmena a to nová dvojhmota(500EUR) a nová spojka(185EUR).
Ako som popisal vyššie, ničili sa mi hadice a pri tom príčina nebola v ich kvalite. Dvojhmota bola na rozpadnutie a len spojka ju držala pokope, asi bola viacej utiahnutá.
Teraz môžem porovnať správanie auta pred a po výmene. Môžem ísť aj na 40kmh na štvorke. Predtým od 50kmh, bo začalo autom triasť. Celkovo auto aj o dosť tichšie a také kultivovanejšie. A nakoniec, spojka je makučká.

za opravu ďakujem adminovi z japonec.sk
 
To mě mrzí, že to byla až takováhle závada, s tim se přiznám, že nemám zkušenosti...
Hlavně tedy, že to je již opravené a funguje to, jak má, ač teda to nebylo úplně "zadarmo"...
Teď už to bude další hromada šťastně a bezproblémově najetých kilometrů ;)
 
ZDravim Vas, chcel by som tiez poziadat o pomoc, radu,
vymenil som na svojej Mazda 6 Wagon Combi (Wagon) 2.0 MZR-CD 100 kw spojku ,lamelu,lozisko dvojhmotu, ale spojkovy pedal vypina uplne dole....len trochu uvolnim pedal a hned zabera,,,,,ked chcem zaradit, musim stlacit uplne na podlahu a niekedy to ide aj cez zuby
je to chyba niektoreho valca alebo sa to da nastavit?
 
malo by sa to dat na pedali nastavit. Po vymene som mal skusobnu jazdu, no bolo to ok. Popozeraj servisny manual.
 
vdaka za radu, no hladal som uz vela krat servisny manual ale fungujuci odkaz som nenasiel.
mozno ho niekto ma.....
 
Ještě k té hadičce - mě na 323 taky rupla. Po zjištění ceny originálu jsem tam dal brzdovou hadici ze š120 za nějakých 70,- Kč a už třetím rokem je to v pohodě. Je sice o něco delší ale na funkci to nemá vliv.
 
Back
Top