• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Úpravy podvozku a karosérie

Marcus11

člen KLANu
48
Hezké odpoledne přeju. Už nějakou dobu si pohrávám s myšlenkou, že bych si své auto trochu upravil. Chtěl bych se vás zeptat na pár rad, případně zkušeností s díly. Začal jsem s výfukem, kdy jsem si nechal vyměnit originál za ULTER sport. Dále bych chtěl tyto části. Uvádím i příklady, pro představu.

Podvozek (tlumiče + pružiny) - jde mi především vzhledově o snížení a snad si o zlepšení jízdních vlastností. Nic extra - cenově tak do 25tisíc.
Eibach pro KIT
ST X

Maska nárazníku - chtěl bych originál vyměnit za grill, ale v ČR jsem na to nikde nenarazil, na Aliexpress je toho plno, ale nevím který vybrat. Cenově do 5tisíc.
Návrh č.1
Návrh č.2

Přední + zadní světlomety - opět jsem viděl na Ali pěkné kousky, ale nevím jak homologace, případně vyměna za origo, zda bude sedět.
Přední světlomet
Zadní světlomet
Tady si nejsem jistý, zda Atenza je označení pro GJ obecně (sedan i wagon), zda by to sedělo.

To by bylo pro začátek vše.

Mazda 6 GJ, Wagon, 2017, stock 107kw (úprava software na 121 kw), 2.0
 
2017 by mělo být GL, myslím......

Eibach bude ok, ale počítej že to bude tuhý. Tlumení bych osobně dal raději značkový nebo osvědčený. Mám na mx-5 bilstein b8 s eibach pro kit. B8 jsou zkrácený a rozdíl oproti sérii neskutečný. Na mx-5 se dost používá Tein.

Místo světel nech zakonzervovat podvozek, nebo hezčí kola..
Ten první gril za slušny lowe je ucházející.

M6 je i v sérii krásný auto, tak bych raději šel cestou decentu než tesco tuningu.
 
Mám ještě GJ (v TP ještě po staru GH). Můžeš mi poslat prosím nějaké návrhy nebo tipy? Na obchod..

Kola jsou taky v plánu, zatím mám origo antracit, ale kvalita nic moc, loupou se ..buď je nechám zrenovovat a nebo prodám a koupím něco úplně jiného.

Jinak Tesco tuning bych to nenazval, byly to jen návrhy, co bych chtěl eventuálně změnit oproti sérii. Jinak zatím nemám nic velice změněného a decent je pro mě základ, nechci vypadat jak kolotočář :D

IMG_20230521_123446.jpg IMG_20230521_123811.jpg
 
Atenza je Mazda 6 na určitých trzích. Mazda 3 má pak označení Axela

Podvozek - pokud uvažuješ o stavítku tak pro-kit nemá smysl. Než vyhodit peníze za čínský světla radši je dej do podvozku - Tein, KW, ostatně i to DGR nějakou chvíli vydrží

Přední světla vypadají jak na Mustangu, zadní jak Audi a za skoro 25tis to je zlo. Radši bych koukl po celoledkových z vyšší výbavy.
 
Světla byla jen taková myšlenka do budoucna, zatím nad tím neuvažuju, jen jsem se chtěl trochu odlišit od Stocku..

Můžeš mi poradit, případně navrhnout nějakou kombinaci tlumičů a pružin? Nechtěl jsem nic extra, v rozmezí 20-30tisic..
 
Varianta pevného podvozku :
1) jen eibach Pro-Kit
2) Pro-kit + Koni tlumiče

Nebo stavitelnej od ST za 28 tis Kč

Kromě první možnosti to vychází cenově podobně, záleží co od toho očekáváš
 
Nevím jakou máš úroveň výbavy, ale moje top revolution má v sérii bilsteiny a příjdou mi parádní. Neměnil bych je.

Viděl jsem jednu šestku na 20 kolech a měla i pro kit, bylo to moc pěkný...

Pokud chceš renovovat disky tak mrkni sem. Nechal jsem je dělat práškem, ale nakonec se mi nelíbily, tak šly do stříbrny metly.
 
Světla byla jen taková myšlenka do budoucna, zatím nad tím neuvažuju, jen jsem se chtěl trochu odlišit od Stocku..
Kdybys náhodou uvažoval, tak stejně na tvou verzi nepůjdou. Přední jsou u FL na nižší výbavu (komplet jiný nárazník, maska atd..) a zadní potom na sedan (také jiný tvar) :cool: ;)
 
Co se týče výbavy, tak sám nevím co mám 😀 když jsem se díval podle internetu, tak mi to nesedí k ničemu konkrétně..něco mám z nižší výbavy, něco z vyšší, něco co bych měl mít, tak tam nemám, takže fakt netuším..

Co se týče podvozku, tak jsem očekával původně pouze snížení, ale na druhou stranu jsem si říkal, proč dávat pružiny na jete tlumiče, auto má najeto cca 65tisic..(pokud to sedí, mám jej z dovozu a už bych se asi nedivil ničemu 😃)

Co se týče kol, tak podle ceny renovace bych se na to asi vykašlal, prodal jak to je a koupil spíš nové značkové, ale zatím nevím v jakém stylu..

A ta světla, mě se právě styl Mustangu líbí a myslím, že by to vypadalo dobře, ale jestli by to nesedělo jak říkáš, tak nic ..a máš tip, co vy mohlo sedět?

Jinak to moje auto stejně nechápu, v techničáku mám GH, podle faceliftu je to GJ, ale ve VIN mám jmzGL 😀
 
Co se týče výbavy, tak sám nevím co mám 😀 když jsem se díval podle internetu, tak mi to nesedí k ničemu konkrétně..něco mám z nižší výbavy, něco z vyšší, něco co bych měl mít, tak tam nemám, takže fakt netuším..

Co se týče podvozku, tak jsem očekával původně pouze snížení, ale na druhou stranu jsem si říkal, proč dávat pružiny na jete tlumiče, auto má najeto cca 65tisic..(pokud to sedí, mám jej z dovozu a už bych se asi nedivil ničemu 😃)

Co se týče kol, tak podle ceny renovace bych se na to asi vykašlal, prodal jak to je a koupil spíš nové značkové, ale zatím nevím v jakém stylu..

A ta světla, mě se právě styl Mustangu líbí a myslím, že by to vypadalo dobře, ale jestli by to nesedělo jak říkáš, tak nic ..a máš tip, co vy mohlo sedět?

Jinak to moje auto stejně nechápu, v techničáku mám GH, podle faceliftu je to GJ, ale ve VIN mám jmzGL 😀
Takže je to předfaceliftová GL stejně jako moje.
 
Jestli se správně dívám na blinkry v zrcátkách, tak tak to bude spíš GJ FL. Čemuž by odpovídal i oloupaný lak na kolech.

V TP je to správně kvůli homologaci ;) :
 
Ještě uvažuji o koupi nových ALU, ale pořád se nemůžu rozhodnout. Mohl bych vás poprosit o názor, případně vaše návrhy/ukázky? Cenově cca 6000/ks. V mém užším výběru skončily tyto kousky.

Brock RC32 SBM
Brock B32 SKM
DOTZ Fuji grey - můj favorit, ale nevím, zda by nebyl problém s ET50 (45 a míň jsem nikde nenašel, nechci řešit typový list, ani žádné zápisy do TP)

Díky :)
 
Tak protože to jsou "starosti" navíc, chci nakoupit, nahodit a jet, nic neřešit :) proto se ptám, jestli rozdíl 5mm je natolik zásadní a kontrolovatelný, že bych neprošel STK, případně s tím měl jiné problémy..
 
Máš na autě kola, které nemáš v TP? Ano… Tak je to problém. Mě ty starosti zabrali pouhou hodinu.

Moje zkušenost, když technik vidí aftermarket kola, hned se zajímal jestli jsou důkladně zapsány.

tak nakonec jsem objednal sportovní podvozek D2 racing, tak uvidíme..jsem zvědavý :)
To má být stavítko? Budeš vyklepanej jak startka už po první jízdě. Stavítko se svojí tuhostí na běžný provoz po ČR nechceš. Máš starosti s 5mm zálisem na kolech a stavítko si na auto bez váhání namontuješ?

Snad ti to neodklepe čepy a silentbloky.

Klasika je sportovní pružina s origo tlumičem nebo sportovní pružina se sportovním tlumičem. Jinak vzduch. Vše ostatní jen na víkendový auta.

Můj úhel pohledu.
 
Díky za názor, ale zajímala mě ta kola. Beru na vědomí, že to je problém, tak se podívám ještě po jiných..
 
Stavitelný podvozek může mít výhodu v tom, že se dá zvednout na zimu. Protože já v zimě uvíznu na každé závěji :)
Jinak co se týče těch kol, tak ty první dvě podle mě budou vypadat na M6 GJ zoufale. A to zapsání disků, je s typovým listem spíš taková banalita, než problém.
 
Stavitelný podvozek může mít výhodu v tom, že se dá zvednout na zimu. Protože já v zimě uvíznu na každé závěji :)
Jinak co se týče těch kol, tak ty první dvě podle mě budou vypadat na M6 GJ zoufale. A to zapsání disků, je s typovým listem spíš taková banalita, než problém.
Díky, proto jsem se ptal na názory, návrhy, tipy..nemám konkrétní představu, co by na WGN mohlo sedět. Konfigurátor mi v tom taky moc nepomáhá.
 
Ok, tak čistě ke kolům. Zkus se podívat na tyto kola Dotz. Ty jsem kupoval pár let zpět. Mají totožný rozměr jako originál, které jsou zapsány z výroby v TP.

Pak jsem koupil o palec širší disky, aby nebyli tak zalezlý v blatníku.

Hlavně, když koupíš kola a trefíš se i do rozměru, aby jsi nemusel zapisovat do TP alternativní rozměry, musí mít kola homologaci KBA.

IMG_4123.jpeg IMG_4136.jpeg IMG_1462.jpeg IMG_1596.jpeg
 
Poslední úprava:
Back
Top