• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Utahovací moment matic kol

Ty matice by se měly utahovat napřeskáčku a to ještě postupně zvětšijící se silou. Kolo si postupně sedá. Když na to někdo z vysoka dlabe, tak potom si kolo sedne až za jízdy a matice nejsou dobře utažené. Ten pneumatický utahovák by se asi musel nastavit aby použil minimální moment při prvním došroubování, nevím jestli to jde.

Když jsem to dělal takhle, tak se mi to nikdy neuvolnilo. A to ani u Formana nebo Š120.
 
Ty matice by se měly utahovat napřeskáčku a to ještě postupně zvětšijící se silou. Kolo si postupně sedá. Když na to někdo z vysoka dlabe, tak potom si kolo sedne až za jízdy a matice nejsou dobře utažené. Ten pneumatický utahovák by se asi musel nastavit aby použil minimální moment při prvním došroubování, nevím jestli to jde.

Když jsem to dělal takhle, tak se mi to nikdy neuvolnilo. A to ani u Formana nebo Š120.
Dřív se takhle “od oka” dotahovaly plecháče. Když dneska fabrika stanoví nějaké utahovací momenty, tak asi vědí, proč. Jak bys jinak vysvětlil, že po pár desítkách km na liťákách je tam prostor pro dotažení? Těžko srovnávat, jak se to dělalo před třiceti, padesáti lety, jiná technika, jiný materiály...
 
Já ten moment nerozporuji. Jenom ten momenťák asi každý nemá. A to nemaj ani v tom servisu, což už je blbě.
Já mám u Mazdy dvě sady kol, obyčejné plecháče na zimu a hliníkové na léto. A kupodivu ani u těch hliníkových jsem nezjistil po pořádném dotažení vůli ani po nejetí 100km.

Technicky vzato hliník "teče" a tak se to trochu povolit může.
 
Já ten moment nerozporuji. Jenom ten momenťák asi každý nemá. A to nemaj ani v tom servisu, což už je blbě.
Já mám u Mazdy dvě sady kol, obyčejné plecháče na zimu a hliníkové na léto. A kupodivu ani u těch hliníkových jsem nezjistil po pořádném dotažení vůli ani po nejetí 100km.

Technicky vzato hliník "teče" a tak se to trochu povolit může.
O.K. A mohl bys zveřejnit pro výstrahu ostatním, který že to servis nemá momenťák?
 
Opravdu nemohu říci jestli momenťák mají nebo ne. Já jsem neviděl, co s tím přesně dělali. Některé ze šroubů byly utaženy naprosto nesmyslným momentem. Kdyby to bylo dotaženo momenťákem, tak by to takhle asi nedopadlo.

Michal Hlásek - AUTO HLÁSEK; Podolská 401/52; 147 00 Praha 4 - Podolí

Našel jsem momenťák za rozumnou cenu 28 - 210Nm a tak to zkusím při výměně kol jak to dopadne, když se to dotáhne správným momentem.

 
Opravdu nemohu říci jestli momenťák mají nebo ne. Já jsem neviděl, co s tím přesně dělali. Některé ze šroubů byly utaženy naprosto nesmyslným momentem. Kdyby to bylo dotaženo momenťákem, tak by to takhle asi nedopadlo.

Michal Hlásek - AUTO HLÁSEK; Podolská 401/52; 147 00 Praha 4 - Podolí

Našel jsem momenťák za rozumnou cenu 28 - 210Nm a tak to zkusím při výměně kol jak to dopadne, když se to dotáhne správným momentem.

ja pouzivam tento momentak uz zopar rokov a je vpohode
 
Už leta používám právě momentový klíč a dotahuji po elektrickém rázovém utahováku, který je nastaven jen na 100 N/m, všechny šrouby/matky a díky tomu při sundavání kol/přezouvání mi to jde lehce/dobře povolit bez potřeby nějaké tyče. Znám spoustu lidí, kteří mají utahovacím moment tak zvaně v ruce a jedině utahují křížem! Ale ti samí, potom říkají jak to nemohli povolit!!!
Komu není rady , tomu je potřeba tyč na povolení - opět zvítězí hrubá síla.
V servisech mívají ty pneumatiky na více N/m, aby byla tak zvaně jistota, přitom vám ničí závit a rádi příště vymění šrouby či matky....proč asi?
 
A jak souvisí utahování křížem (ještě to máš s vykřičníkem) s nepovolením? A opravdu "leta" používáš momenťák a ještě to nemáš v ruce? Jo to třeba poměrně dobře v ruce mám, když po mém dotažení nasadím monenťák a matice se do cvaknutí dotáhne tak 1-2mm. Tvůj příspěvek je takovej ironickej, poměrně dost zbytečně.

Já ten moment nerozporuji. Jenom ten momenťák asi každý nemá. A to nemaj ani v tom servisu, což už je blbě.
Já mám u Mazdy dvě sady kol, obyčejné plecháče na zimu a hliníkové na léto. A kupodivu ani u těch hliníkových jsem nezjistil po pořádném dotažení vůli ani po nejetí 100km.

Technicky vzato hliník "teče" a tak se to trochu povolit může.
Ani já jsem toto nikdy nezaznamenal a to mám AL kola na obou autech léto i zima.
 
Back
Top