• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vibrace do volantu při lehkém brždění

Bývalý majitel měnil kotouče při 30 000km,dál tam prý všechno ATE,ted mám najeto skoro 130 000km a žádné vibrace nepocituji,ani při 140 km/h.
 
Už jsem také vyměnil kotouče a destičky za ATE a vibrace okamžitě zmizely. Vzhledem k ceně kotouče ATE (cca 1200,- ) jsem to měl udělat už před půl rokem.

Mimochodem - nic tak zrezlého jako byl originál kotouč jsem dlouho neviděl - z vnitřku kotouče se normálně loupaly pásy rezu...
 
Na mě to dělá dojem, že jsou ty přední brzdy blbě chlazené. Koukal jsem na poslední model 6 a tam už jsou v podběhu otvory pro přívod vzduchu. Možná by šel použít ten nový podběh a byl by od brzd klid. Chtělo by to info od majitelů poslední 6, jak jsou na tom jejich brzdy.
 
Na mě to dělá dojem, že jsou ty přední brzdy blbě chlazené. Koukal jsem na poslední model 6 a tam už jsou v podběhu otvory pro přívod vzduchu. Možná by šel použít ten nový podběh a byl by od brzd klid. Chtělo by to info od majitelů poslední 6, jak jsou na tom jejich brzdy.
Blbě :) při 10k km už mírně vibruje volant při brzdění na cca 120km/h. Prakticky podobný průběh jako u mojí předchozí Mazdy 6 2017
 
Díky Snake za zpětnou vazbu. Tak to přidané chlazení z vnějšku kola zřejmě nic neřeší. Brzdy na 6 jsou fakt velkej fail a to auto to degraduje. Když to konečně jede a zrovna nevypaluje DPF, tak to zase po pár ostřejších sešlápnutí brzd. pedálu nebrzdí. Ach jo :banghead:
 
Jak jsem psal, vibrovat volant mi začal už po 30K km (u předchozí 6tky, jsem s původníma kotoučema najel 160 000km a při prodeji byly naprosto ok, jen nový majitel vyměnil destičky.)

Od výměny uběhl rok, mám najeto dalších 15K km a už se zase ozývají mírné vibrace. Navíc se přidala ručka, která přibržduje pravé zadní kolo... Holt po téměř dvou dekádách s Mazdama nastane období hledání jiné značky. Tohle mě vážně nebaví...
 
Díky Snake za zpětnou vazbu. Tak to přidané chlazení z vnějšku kola zřejmě nic neřeší. Brzdy na 6 jsou fakt velkej fail a to auto to degraduje. Když to konečně jede a zrovna nevypaluje DPF, tak to zase po pár ostřejších sešlápnutí brzd. pedálu nebrzdí. Ach jo :banghead:
Jsi mě teď pobavil. Já jsem si teda všiml, že brzdy jsou tak nějak méně ostré, než u M3, kterou jsem měl možnost také vyzkoušet.

Jak jsem psal, vibrovat volant mi začal už po 30K km (u předchozí 6tky, jsem s původníma kotoučema najel 160 000km a při prodeji byly naprosto ok, jen nový majitel vyměnil destičky.)

Od výměny uběhl rok, mám najeto dalších 15K km a už se zase ozývají mírné vibrace. Navíc se přidala ručka, která přibržduje pravé zadní kolo... Holt po téměř dvou dekádách s Mazdama nastane období hledání jiné značky. Tohle mě vážně nebaví...
Taky máš tu novou 6?

Já jsem si myslel, že už to brždění vychatali, když zvětšili i průměr kotoučů...tak asi ne :)
 
Díky Snake za zpětnou vazbu. Tak to přidané chlazení z vnějšku kola zřejmě nic neřeší. Brzdy na 6 jsou fakt velkej fail a to auto to degraduje. Když to konečně jede a zrovna nevypaluje DPF, tak to zase po pár ostřejších sešlápnutí brzd. pedálu nebrzdí. Ach jo :banghead:

To neni privod vzduchu k brzdam, ale pouze do podbehu. Je to kvuli aerodynamice, snizi se tim odpor cela auta.

Kdyby ta vymena kotoucu a desek byla nejak dramaticky draha a casove narocna, tak bych asi o jiny znacce uvazoval, ale ma-li to byt jediny problem u zrejme nejlevnejsiho auta ve stredni tride, a da se vyresit za 2h a 4 tis s materialem i praci, neprijde mi to jako takovy drama... ja zdrazeni auta s PC 800 - 900 tis o 12 tisic za tri roky (pokud by pri mem najezdu kolem 30tkm rocne vydrzela predni sada kot+des rok) nepovazuju za drama.

Moje puvodni kotouce a desky vepredu daly skoro 50tkm s naprosto minimalnima vibracema od cca 25tkm (jen pri zahrati), pak se to po dramatickem manevru na dalnici kolem 50tkm zhorsilo, druha sada uz 8tkm a zatim ani nejmensi problem.

Co se tyka vadnuti, u benzinu 2.0 sedan pri sportovnim svezeni na okresce neni pozorovatelny, mozna vyrazne tezsi diesel nebo i 2.5 automat je na tom hur.
 
Poslední úprava:
Taky mi nepříjde, že by brzdy nějak vyloženě vadly při sportovnější jízdě. Dá se říct, že v běžných rychlostech jsem s nimi i spokojený. Až v Německu na dálnici si vždy uvědomím/příjde mi, že jsou prostě brzdy na to auto lehce poddimenzované. Auto samozřejmě brzdí, ale že by to byla nějaká sláva.
Možná je to ale tím nastavením, kdy nástup je pozvolný, účinek se dá pěkně dávkovat, což ve městě mám rád. U předchozího Oplu byly brzdy nastaveny strašně ostře a rozhodně se takto dobře dávkovat nedaly.
Co se týká vibrací, právě při tom dalničním opakovaném brzdění se při silném brzdění začínají vibrace ozývat, ale při klasické jízdě k ničemu takovému u nás zatím nedochází. Najeto necelých 28 tis.

Jinak u posledního faceliftu se sice průměr kotoučů zvětšoval, ale pokud vím, tak jen pro nejsilnější diesel.
 
Borci, to že máte zvlněné kotouče např po 10tis km, to se prostě může stát. Může se to stát i po 10km s nejlepšími brzdami na trhu. Například když dlouho brzdíš a pak musíš šlápnout nouzově na brzdu, atd... To je věc, se kterou se prostě musí počítat a pokud ti někde uznají reklamaci na zvlněné kotouče, je to jen jejich dobrá víra. Samozřejmě bych byl nasranej, když dám 800tis CZK za auto a po pár měsících mám zvlněné kotouče, ale to to by musela být jako výrobní vada, aby to bylo reklamovatelné.
Pokud ti odmítli uznat záruku, obrať se na ČOI a pak případně na soud. Ale žádnej soudní znalec ti nenapíše, že je to stoprocentně vada. Já už něco podobného řešil u starého auta a právník mi řekl, že šance na výhru u soudu je zhruba 60-70% z jeho zkušenosti(a to šlo o to, že auto žralo 1l oleje na 500km, což mi prodávající jaksi zapomněl sdělit), ale náklady na soudní řízení, soudní znalce, atd jsou v řádech desítek tisíc korun. tak jsem mu poděkoval a radši jsem si to za svoje opravil. Ušetřil jsem spoustu času a riziko, že k opravě ještě navíc přibydou náklady spojené se soudem. Bohužel :(
 
Já bych u nové M6 GL 2019 rozhodně neřekl, že jsou poddimenzované... brzdí naprosto famózně.
Ale já mám diesel a tam jsou kotouče myslím 320mm a vy máte na benzínu jen 296mm. To bude asi ten zásadní rozdíl.
Za mě oproti původní M6 GJ 2015 G165 obrovský posun, tam jsem po zvlnění, stočení a dalším zvlnění nechal nasadit ECG kotouče a spokojenost... jen dost špiní, oproti originálům...
 
Je tu niekto, kto uz riesil vymenu komplet kotucov s dostickami za druhovyrobu? s nejakymi realnymi skusenostami?
Uvazujem nad znackou EBC + green stuff dosticky, alebo vrtane Zimmermann + Zimmermann dosticky.

Dakujem vopred za kazdy nazor ;)

Jo, já je měnil ve 100tkm za EBC a maximální spokojenost. Ještě to umocnila svolávačka na zadní brzdiče (mám podezření, že to nebyl vůbec problém s ručkou, ale že rozložení brzdného účinku bylo prostě strašně moc na předek, takže to novýma brzdičema rozložili víc na zadek). Krásně to bylo poznat na opotřebení zadních kotoučů, které konečně vypadaly tak, že se nima brzdí.
Nevýhodou EBC oproti fabrice bylo jen vyšší špinění, ale to se dá vyřešit jinýma destičkama (já mám myslím taky zelený, nebo žlutý?) Musím se někdy mrknou.
No, to důležité - od té doby mám pokoj (najeto na nich přes 50tkm) a nic se nevlní, dobře to brzdí a oproti fabrickým rozhodně posun.
 
ja mam nove 9kkm ale uz dlhsie citit ze to nieje ono , uvidim ako na zimakoch, posledne pomohlo vyvazenie kolies, ale sa zda ze nie na dlho, asi treba vyvazovat kazdy rok , plechace niesu tak citlive
 
Že je třeba vyvažovat gumy každoročně, to je mimo diskuzi. Dokonce, když vibrace neustanou (tady ale nemluvíme o vibracích způsobených opotřebenými brzdami), doporučuje se převážení s přítlačným válcem, pod zátěží. Někdy je třeba pootočit pneu na ráfku.
 
Chlapi, jednoznačně jsou to zvlněný kotouče.... tohle už beru jako vlastnost.
Měl jsem to jak na GJ 2015, kdy mi to jednou stočily a podruhé šly nový (EBC) - ale to až ve 100 tis.km, takže ok.
Teď na nové GL D184 opět vibrace při lehčím brzdění - opět uznali, že je to kotoučema a stočily je (15tis.km). Záznam jsme udělali, takže Mazda o tom ví, a pokud bude pokračovat, tak budeme řešit dále.
Nyní najeto 21.500km a mám pocit, že to zas někdy lehce ozve - zejména, když musí člověk více brzdit. Uvidíme, jak se to vyvine dál, ale ani větší kotouče u D184 tento problém nevyřešily.
Dostal jsem info, že Mazda pořád dostatečně nevyřešila chlazení kotoučů - jestli si je dělají sami a mají pocit, že ty počty RMA nestojí za nějaký vylepšení, netuším.... Ale skoro to tak vypadá.
 
Jarda Král: Tak to je tedy mizérie. Mě spíš připadá, že je problém ve složení brzdových destiček. Co mám desky TRW z druhovýroby, tak mám od brzd klid a žádné vibrace se nekonají i s orig. kotouči. Ty TRW z prvovýroby jsou nějaké semi-metallické a nešpiní tolik kola, ale zase nefungují.
 
Ne, je to kotoučema, jsou vyrobené z nějakého materiálu co nemá nic společného se železem ... asi je to z PET flašek :-(
Jinak @Jarda Král, když jsi to reklamoval v 15 tisících, tak ti přece musí na záruku ty kotouče vyměnit a ne ti je jen stočit !
 
když jsi to reklamoval v 15 tisících, tak ti přece musí na záruku ty kotouče vyměnit a ne ti je jen stočit !
Tak to ani náhodou, musí opravit vadu. To že je dnes doba spotřební a věci nic nevydrží a jen se mění, je věc jiná.
 
@Jarda Král[/USER], když jsi to reklamoval v 15 tisících, tak ti přece musí na záruku ty kotouče vyměnit a ne ti je jen stočit !

Co mi bylo řečeno, tak tohle je oficiální postoj Mazdy... Osobně já sám nepotřebuji, aby mi měnily kotouče. Jestli je stočí a bude to ok (nehledě na to, že už si prošly nějakou teplotní zátěží a mohlo by se to zastabilizovat), tak s tím vůbec problém nemám. Proč to měnit? nevidím k tomu důvod.
Uvidíme, jak to bude fungovat dál, jestli bude ok, tak nechám, jestli se to zase ukáže, pak budeme řešit dál. Budu vás informovat.
 
Tak opravdu zaruka nefunguje, ze by bylo nutne vec menit za novou. To plati az pri ctvrte reklamaci stejneho problemu... pak lze odstoupit i od kupni smlouvy a prodejce by musel zpet uhradit celou castku za auto. Dokud nedojde na tohle krajni reseni, plati akorat maximalni lhuta pro vyrizeni reklamace (30 dnu), prodlouzeni zaruky o dobu v reklamaci, a oprava libovolnym zpusobem, ktery uzna opravitel za vhodne. Klidne stocenim, pokud to vyresi problem.
 
Back
Top