• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vibrace do volantu při lehkém brždění

Protože to neumí dokonale vyvážit z důvodu že ty Mazda kola mají moc hluboký závit a na té vyvazovacce to nedosedne. Už mi každopádně napsali že ten adaptér mají ale že ho neradi používají a že mi kola zkontroluji a převáží.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Ahoj mam podobny problem s vibraci ve volantu ve 130km/h na zimnich neorigo. Dokonce jsem vyvazoval v Bosina i Louda. V Auto Louda Pardubice mi rekli ze mam krivy kola(radialni hazivost) nebo pneumatiky. Tim ze nemam original 18ky kola nechteli rict co je spatne. Musim tedy jit jinam premerit a vyvazit/opravit. Dej urcite vedet jak jsi dopadl.
Diky.
 
Ahoj mam podobny problem s vibraci ve volantu ve 130km/h na zimnich neorigo. Dokonce jsem vyvazoval v Bosina i Louda. V Auto Louda Pardubice mi rekli ze mam krivy kola(radialni hazivost) nebo pneumatiky. Tim ze nemam original 18ky kola nechteli rict co je spatne. Musim tedy jit jinam premerit a vyvazit/opravit. Dej urcite vedet jak jsi dopadl.
Diky.
Zkus https://www.automercia.cz/servis/pneuservis/ mají Huntera.
 
Ahoj. Nahodou jsem narazil na toto vlakno. Zrovna vcera jsem byl v Mazde na vymene kotoucu a desticek (vibrace do volantu pri brzdeni od 100 kmh vice). Necelych 15000,-. Najeto 40 000 km, r.v. 2017. Nejezdim plyn/brzda...
 
Jako tohle vůbec nechápu. Už jezdím několikáté auto různých značek a různých brzd. Brzdim stále stejně a v žádném autě tento problém nebyl a to brzdy vydrží většinou 100t km tak ať mi někdo vysvětlí proč to celkem dost lidí včetně mě řeší právě u Mazdy? Aktuálně mi nezbývá nic jiného než koupit nové brzdy a ty současné co mají sotva 4t km najeto asi vyhodit a modlit se aby se to neopakovalo. Přitom kotouč ani náboj vůbec nehází.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Do toho nejdu. Bylo mi řečeno že po stoceni se to rádo vrací..

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Tak ale pak snad někdo musí tušit čím to je? Přeci nebudeme kupovat kazdyho půl roku nové brzdy?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Ahoj mam podobny problem s vibraci ve volantu ve 130km/h na zimnich neorigo. Dokonce jsem vyvazoval v Bosina i Louda. V Auto Louda Pardubice mi rekli ze mam krivy kola(radialni hazivost) nebo pneumatiky. Tim ze nemam original 18ky kola nechteli rict co je spatne. Musim tedy jit jinam premerit a vyvazit/opravit. Dej urcite vedet jak jsi dopadl.
Diky.
Tak v pneumracek první pokus bez úspěchu. Údajně byla kola špatně vyvážená ale teď jsou vibrace ještě výraznější nad 130km. Začínám být fakt zoufalý. Všude jen platím a ztrácím čas a auto stále vibruje jak od kol tak i brzd. Každopádně mu to jdu reklamovat a ať to konečně převáží tím duo expert upnutim a případně prehodi kola přední za zadní ale jinak fakt nevím co dělat dál. Alu úplně nové a pneu sotva 2 roky staré...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Přitom kotouč ani náboj vůbec nehází.
Pokud vůbec nehází, tak nemusíš vůbec nic měnit. ;)
Většinou je chyba na obou stranách. Jak na straně auta, tak na straně řidiče.
Jasně, zatím mám najeto teprve 20k km, takže nevím, co mě potká u brzd až budu mít 24.
Ale i tak si myslím, že lepší variantou je nechat si trochu líznout ty již zajeté kotouče přímo na autě, než kupovat nové.
Nikdy totiž nemáš jistotu (spíš naopak), že se ti u nových kotoučů během jízdy podaří udělat na kotoučích tu správnou tepelnou úpravu, o kterou jsou pravděpodobně ochuzeny již při výrobě.
 
Tak to liznuti kotoučů mě moc neláká pač je to min 500kc za kolo a prý se to rádo vrací zpět a navíc mohu mít nějakou shit sérii destiček... Pouze moje teorie..
Nikdy jsem každopádně brzdy nijak extra nezajizdel a vždy fungovali na výbornou dalších 100t km na jiných autech.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Ja som mal na mazde 3 po 55t km zvlnene zadne kotuce. Vymenil som naraz aj predne aj zadne za zimmerman a odvtedy zatial pokol 30t za mnou. Verim, ze tieto vydrzia este aspon 50t-80t.

Odoslané z SM-A520F pomocou Tapatalku
 
Jako nováček v M6 Wagon, 2,5 SkyActive, AT, 143kW, Rev. Top, r. v. 2020 se rozkoukávám a potvrzuji rovněž lehké vibrace do volantu při mírném brždění 100-120km/h (pod/nad nepozoruji nic a doteď jsem to nechápal), nájezd pouhých 10kkm. Nyní na NOKIAN WR A4 225/45 R19.
Po přečtení vlákna (nechtěl, ale musel : unamused: ), počkám tedy pár týdnů na přetažení gum na letní BRIDGESTONE, tím i převážení. No a pokud to nepomůže, vrhnu se na Mazda servis a kotouče pod zárukou.
Jen... zmíněné vyvážení s upnutím HAWEKA DuoExpert či srovnatelnou alternativou je skutečně tak důležité?
Mám se tomu věnovat i s tímto ohledem a s tím, že to bude případně i odrazový můstek pro kotouče a Mazda servis?
Uvítám i doporučení někde kolem Brandýs n/L - Poděbrady, prosím a děkuji.
 
Tak po přezutí na zimní kola celkem zajímavé zjištění. Hned úvodem píšu, že vibrace při bržení už nemám a je to paráda. Samozřejmě je to cca 3 dni co to vnímám, tak existuje možnost, že se to může zase objevit. Nicméně jsem tento problém pozoroval už dlouho a projev byl, že při lehkém brždění po městě nebo dobrždění tak bylo vše ok a pokud jsem brzdil prudce z vyšší rychlosti nebo z větších kopců někde na horách, tak to začalo pulsovat do volantu, ale ve smyslu, že při delším prudčím brždění z prudkého kopce po celý čas cítit pulsování volantu ale ihned pod kopcem, jestliže jsem znovu ale jen lehce brzdil, tak zase ok, prostě opravdu jen při větším tlaku na pedál.
Řešení se zdá být v tomto:
1. - Mazda má bohužel neštastné uchycení kotoučů a to tak, že je drží pouze přitáhlé kolo, takže podle mě i mého mechanika myslíme, že stačí, když se kola jinak nasadí a nesedne to zcela na kotouč (nemusí být pocitově ani poznat) a nebo že se utáhnou šrouby ne zcela stejně pač i momentovým klíčem si někteří na dílnách pomůžou ušetřit čas a nebo zapomenou utáhnout všechny (vykecávají se a nesledují co utahují). V takovém případě vzniká nepatrné nevhodné dosednutí kola na kotouč (bez vůle při snaze pohybu kolem) a lehké brždění to neovlivní. Při prudším brždění vyvyjí mnohem větší tlak a nepatrné špatné dosednutí se projeví půlsováním do volantu. Takže ideální je v takovém případě kola sundat/přetočit a znovu nasadit a utáhnout.
2. - Druhá varianta je nepravděpodobná, ale prostě, že je něco s mojí letní sadou, nicméně disky jsou nové,nekoplé a neodřené, takže leda z výroby něco špatně či pneumatiky.

Každopádně obě sady byli převáženy na hunteru s přítlakem i diagnostikou a jsou naprosto vpořádku.
Mě se jako řešení jeví, že je to prostě problém uchycení kotouče pouze utáhnutím kola a že tato volba může způsobovat vibrace při brždění. Kola je dobré sundat a pootočit a nasadit znovu a utáhnout.

Kotouče i náboje byli měřený a nemají zcela žádnou odchylku, jedna se téměř o nové auto a všechny ostatní díly jsou taktéž jako nové.
Tak třeba to někomu pomůže.

Jinak vyvažovat určitě na hunteru s přítlakem. Je to dražší ale efektivní. Jedna pneu dokonce chtěla potočit na ráfku.
 
a VŠECHNY parametry pneumatik a VŠECHNY parametry disků po přezutí auta jsou stejné jak byly letní ?
 
Auto mám od srpna 2017, jezdil jsem na origo 19", v zimě přezul na 18" (do té doby všechno v pohodě). Letos na jaře jsem kola opět přehodil na origo 19" a teď při rychlostech okolo 100+km/h a při lehkém sešlápnutí brzdy mi vibruje volant - nikam auto neujíždí, prostě jen vibruje volant. Najeto mám 26k, nebrzdím prudce a pochybuji, že by to bylo zvlněnými kotouči.

Nesetkal se s tím někdo? Má smysl nechávat kola vyvážit (btw už od výroby tam mám asi 10 závaží na 1 kole)?
Mám také stejný problém.
 
a VŠECHNY parametry pneumatik a VŠECHNY parametry disků po přezutí auta jsou stejné jak byly letní ?
Ano.
Letní set : original 18 disky + Michelin Pilot Sport 3 215/45
Zimní set : originál 18 disky + Dunlop Winter Sport 5 215/45
Půlka tazatelu zde uvádí problémy po přezutí takže doporučuji kola sundat otočit nasadit znovu na čisté kotouče a křížem důkladně utáhnout, ručně ve vzduchu, poté vzduchem a po sundání na zem momentakem křížem.

Mazda 3 BN
 
Kolik tě stalo vyvážení na Hunteru? Mě to taky pomohlo ale jedno prezuti vyjde na 1700kc

Mazda 3 BN
 
Back
Top