• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vibrace do volantu při lehkém brždění

Takzvané "stočení kotoučů" je jako záruční oprava nepřijatelné. Předpokládám, že autorizované servisy na to ani nemají vybavení.
Neboli, kdo si myslí, že ztenčený disk má větší tepelnou stabilitu než nový, ať zvedne ruku...:rolleyes:
Nehledě na to, že když je zvlněný kotouč, měly by se měnit i desky.
 
Tak urcite na ne muzes poslat soudniho znalce a hadat se o tom, co je prijatelne a neprijatelne. Je to imho stejny zasah, jako kdyz Ti u obuvy presiji povolujici sev k podrazce — taky to neni jako puvodni, ale reseni to je, a je to bezny zpusob opravy.

Kotouce se jizdou ztencuji, nejen desticky, takze srovnani je vicemene ekvivalentni k vetsimu ojeti. Samozrejme pak zustane sice povrch hladky, ale kotouc mirne nevyvazeny (na nesrovnanych plochach bude kotouc nekde tenci, nekde silnejsi). Sice jsem to nepodstupoval, ale predpokladam, ze se neodebira milimetr, ale setiny milimetru (ktere k vibracim pri brzdeni staci).
 
Stáčení kotoučů se dělá při první reklamaci i u Hyundai. Po druhé už dávají nové. Ten stejný postup jsem zažil u Mazdy. Nikdy to nepomohlo a po čase se vibrace vrátily a dostal jsem již nové kotouče.
 
@Jarda Král[/USER], když jsi to reklamoval v 15 tisících, tak ti přece musí na záruku ty kotouče vyměnit a ne ti je jen stočit !

Co mi bylo řečeno, tak tohle je oficiální postoj Mazdy... Osobně já sám nepotřebuji, aby mi měnily kotouče. Jestli je stočí a bude to ok (nehledě na to, že už si prošly nějakou teplotní zátěží a mohlo by se to zastabilizovat), tak s tím vůbec problém nemám. Proč to měnit? nevidím k tomu důvod.
Uvidíme, jak to bude fungovat dál, jestli bude ok, tak nechám, jestli se to zase ukáže, pak budeme řešit dál. Budu vás informovat.

Jenže stočení kotoučů ti sníží životnost těch kotoučů, protože ta se právě prodlužuje u normálních nepoškozených, tím že je stočí třeba v 80 tisících a pak jsou OK ještě třeba do 150 tisíc ..... jenže tobě je stočili v 15tis. a mi třeba ve 21 a teď v 80 už je musím měnit za svoje i když je to jasně vada MAZDY. Žádné jiné MAZDY neměly problémy s kotoučemi jako třetí generace M6 a v MAZDĚ to moc dobře vědí !
 
@Kozlik takto to úplně není. Pokud na těch kotoučích máš tu čelní házivost řekněme nějakých těch 10 mikrometrů, kde už se to dá nějak poznat, tak ti to líznou +/- o dvojnásobek té hodnoty (na každém čele o 10 mikrometrů). A i kdyby to pro sichr přehnali a udělali 50 mikrometrů, tak je to pořád nic proti ničemu. Ty tu dáváš za příklad sjetí kotouče v řádech milimetrů. Nevím, jak je to u aut, nikdy jsem to nezkoumal (pravděpodobně to budou odhadem 2mm a více), ale na motorce má například nový kotouč tloušťku 5mm a dovolené sjetí je na 4,5mm (dovolené sjetí ještě neznamená, že to nebude jezdit, nebo kotouč praskne, vždy je tam minimálně 10% rezerva - u brzd spíš 25%). Takže u auta, pokud ti vydrží kotouče 150 tkm, tak stočením o 50 mikrometrů se ti nájezd na tyto kotouče zkrátí o 4tkm.
Osobně si myslím, že ty kotouče jsou pořád stejné jak v minulé generaci, možná o chloupek z horší oceli z Číny, ale hlavně už na nich není provedeno patřičné tepelné zpracování (což ve výsledku výrobci uspoří hromadu času a peněz), které si vlastně zákazník v podstatě velmi neprofesionálně a polovičatě prvních 20 tisíc kilometrů udělá sám. Druhý problém je materiál kotoučů, který je v podstatě nestabilizovaný a i kotouče s tepelnou úpravou začnou po nějakých x letech házet.
Tím ovšem nikterak nechci obhajovat Mazdu a její přístup k věci. Spíše naopak, je to k pláči. Ale všechno je to už dávno propočítané jako se vším, co je ošizené. Kvalita je až na posledním místě.
 
Vše výše uvedené ale nepracuje s faktem, že "stočení kotoučů" neodstraní závadu, což je podstata reklamace. (Příklad s botama je proto trošku mimo...) Pouze dočasně zamaskuje její projevy. Nejspíš do doby, kdy si opravu bude muset zaplatit zákazník.
 
Já si teda myslím, že to vadu v ten moment ostraní... dokud je zas někdo příliš nezahřeje a nezůstane na nich stát, nebo nenechá tolik zreznout, že se pak nějaký větší kus dostane mezi destičku a kotouč a nadělá paseku... Nebo prostě jen nejezdí jako závodník.

Jezdím fakt rychle, víckrát týdně mám na tachometru 200+, jen prostě u jízdy přemýšlím, a na Šestce 2017 jsem měl kotouče - pravda, s extra mírnou vibrací od cca 20 tkm, jen při velkém zahřátí - až do cca 60tkm, kdy se vibrace dost zhoršily po extrémním manévru (víceméně plné brzdy z 150 třeba na 50... ženská na dálnici se mi připojila přes tři pruhy, aniž by byla rozjetá, přímo před moje auto). Což by možná brzdy měly vydržet opakovaně, ale neřešil jsem to, protože už měly nárok + byl jsem rád, že jsem celej. Servisy vám taky potvrdí, že s těmi kotouči má problém jen část řidičů, a ti ten problém pak mají opakovaný. Tak jestli část problému není spíš za volantem...

Neříkám, že jsou dobře dimenzované, navíc populární 2.5 automat neumí pořádně podřazovat, někdy ani nedrží podřazení z kopce, a kotouče extrémně zahřívá třeba na adaptivní tempomat, kdy si s nima ledabyle přibržďuje, místo aby dávno použil podřazení, ale na druhou stranu nemám pocit, že by to byl nějakej extra šmejd.

Rozhodně jsem ale z nich někdy neměl pocit, že kdybych jezdil normálně, dle předpisů, s dobrými řidičskými návyky, že by nevydržely klidně 100 tis km.

Třeba budu mluvit jinak, až se mi na nové šestce taky zvlní, sám jsem zvědavý. Možná to bude dřív, protože ten automat a adaptivní tempomat se k nim fakt chovat dobře neumí, a ne vždy včas ručně zasáhnu, ale možná to taky bude později, protože s nima už podruhý neplánuju absolvovat jízdu hlubokým čerstvým sněhem, korunovanou osmidenním stáním v garáži apartmánu, což byl původce původní slabé vibrace na minulé... i když člověk nikdy neví, co ho potká :)
 
Vše výše uvedené ale nepracuje s faktem, že "stočení kotoučů" neodstraní závadu, což je podstata reklamace. (Příklad s botama je proto trošku mimo...) Pouze dočasně zamaskuje její projevy. Nejspíš do doby, kdy si opravu bude muset zaplatit zákazník.
Ano přesně, zamaskuje to vadu a stejně po 80tk se musí kotouče vyměnit.
 
ja mam nove 9kkm ale uz dlhsie citit ze to nieje ono , uvidim ako na zimakoch, posledne pomohlo vyvazenie kolies, ale sa zda ze nie na dlho, asi treba vyvazovat kazdy rok , plechace niesu tak citlive


tak vyvazenie nepomohlo ( aj ked bolo velke nedovazenie az do 25g a pri jazde okolo 120-130 netriaslo) a vibracie su uz pri lahkom brzdeni dost vyrazne po zohrati brzd. Len je divne, ze niekedy su to vibracie len do podvozku a niekedy trasie aj volantom Pri silnejsom brzdeni je skoro klud. Pri dobrzdeni z rychlosti okolo 40km/h nic necitit. Posledne ked sa menili kotuce, bolo citit nerovnomerne brzdenie.
Textar Pro + Blue Print asi nebude ta prava kombinacia. , 10tkm a zrejme na vymenu . Mozno skusim este lacne Ashika dosky, par ludom pomohli v case ked uz bolo citit vibracie do volantu
 
tak vyvazenie nepomohlo

Ani pomoct nemohlo, když je to zvlněný kotouč. Bohužel se pokaždé chová trochu jinak dle úrovně zahřátí, apod.
Při 10 tkm kotouč o ničem neví. Opravdu doporučuji mírně stočit kotouč. Už to tu bylo řečeno je to v úrovni micrometrů a já musím říct, že mi začalo něco podobného po 10tkm (od novoty) a teď mám 24tkm a řekl bych, že kotouče pořád dobrý. Rozhodně to pomůže (je možný, že kotouč se "vypálil" a je více stálý a méně náchylný na zvlnění), ale to nemění nic na tom, že v tomhle má Mazda za mě prostě minus... Dělá to téměř všem a za sebe doporučuju ECB kotouče, který tento problém vyřešili a zlepšil se i brzdný účinek. To jak to M6 s těmahle kotoučema brzdí je prostě paráda - žádný bloknutí, když to zadupneš (ABS), prostě masivní brzný účinek. Paráda
 
Ake disky a ako ich davate vyvazovat? Original Mazda sa vyvazuje blbo, neda sa dobre nasunut na stred. Treba na to pomocku duo-expert, s tym ich vystredia a vyvazia dobre.
 
Jarda: ja aj jeden znam s i30 sme mali skusenost s tym, ze pomohlo vyvazenie.( Ja som siel hned po kotucoch , a vyse roka potom lezali v pivnici :) ) To ale neznamena, ze kotuce uz neboli nacate, len vyvazenie to este dokazalo zachranit . Ono potom po cca 20tkm som uz rovno riesil vymenu predneho kompletu.
Pisal som predajcovi, dohodli sme sa, ze si zabezpecia premeranie hadzavosti a ak budu mimo normu, ze to vyreklamuju, som zvedavy.
Inak na STK vyslo , ze jedna strana brzdi horsie , 2,13 ( horsie ako na povodnych mazdackych pri predoslej STK ) ako obe zadne co maju cez 2,27, tie som cez vikend precvicil

Philipz: ako pises, na origo mazdacke ALU sa pouziva duo expert, ale nie kazdy servis to pozna a tvaria sa ,ze vyvazuju mazdy a nik sa nestazuje. Ja som teraz na plechacoch od mazdy, nakoniec mi v mazde povedali, ze nepotrebuju specialny pripravok, dufam ze nekecal chlapik
 
Zdravim. Take mam a resim problem klepani a vybraci do volantu kdyz brzdim a cim vic brzdim tim vic se to deje. Zjistil jsem ze prave predni je vzdy o dost teplejsi nez ty ostatni. Spatne se vdaci segment a tak neustale pribrzduje a opotrebovava se a zahriva. Reseni je tedy kolo dolu zkusit dostat sroubovak mezi kotouc a desku a zamacknout. Pak seslapnout a opakovat zatlaceni. Dalsi co by pomohlo ocistit voditka na trmenu a nemel by byt problem. Pak jedine ze se pridira hlavni bzdovy valec.
 
skontroluj ci nemas prasknutu prachovku piesta strmena, mazda ma s gumami obcas problem, som uz menil obe manzety prednych tlmicov rok ,dva dozadu
 
Nevíte kde v Praze mají pneuservis s upinanim duo expert?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
No dělají ze sebe úplné odborníky s nejlepší výbavou pod sluncem tak jsem zvědav co odepisou. Dík...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Jsem zvědav,jestli onen přípravek pomůže. Zde v Olomouckém kraji jsem několik pneuservisů oslovil,ale bohužel žádný DuoExpertem nedisponuje. Stále cítím vibrace od podvozku kolem 130 km/h. Ať už se jedná o 16" zimní nebo 18" letní.
 
Protože to neumí dokonale vyvážit z důvodu že ty Mazda kola mají moc hluboký závit a na té vyvazovacce to nedosedne. Už mi každopádně napsali že ten adaptér mají ale že ho neradi používají a že mi kola zkontroluji a převáží.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Back
Top