• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Vibrace po výměně brzd

wigi

člen KLANu
63
Ahojte,

idem meniť brzdy a keďže v servise nemajú tie čo sa tu na fóre doporučuje, tak idem objednať po vlastnej ose.

Viete mi povedať, čo ešte musím kúpiť, teda čo budú v servise potrebovať k výmene?

Predné kotúče: EBC GD1970
Zadné kotúče: EBC D1969
Predné platničky: EBC Yellow stuff (DP42185R)
Zadné platničky: EBC Yellow stuff (DP42186R)
Brzdovka: MOTUL RBF 600 FACTORY LINE

Ešte niečo dokúpiť? na čo si dať pozor a varovať servis vopred?

Díky za pomoc.

Matej
 
Tak som to dal vymenit v drivelab strizkov. A po vymene mi povedali brzdit opatrne aspon 500km. Pri nizkych rychlostiach a jemnom brzdeni ale citim, ze to ako keby boli krive kotuce a brzdi to tak silnejsie a slabsie prerusovane, pritom brzdovy pedal je v jednej polohe. Je mozne ze si to este sadne? Alebo to proste zle zalozili?
 
Yellow stuff má vcelku hrubú vrstvu "brizolitu" , ktorú som ja zjazdieval asi 600km, kým si to sadlo. Triaslo mi volantom, hucalo a kadečo. Ale sadlo si to. Vydrž. Ak neprejde ani po čase, potom to rieš.

Odoslané z M2102K1G pomocou Tapatalku
 
Tak výmena bŕzd dopadla zle. Po cca 2000km stále vibruje pri brzdení vo vysokých rýchlostiach. V nízkych pri dobrzďovaní to ako keby brzdí prerušovane. Bol som v servise, kde montovali, povedali, že je všetko podoťahované a všetko zasadené správne. Už len môžeme skúšať čo je zle, či kotúče, alebo doštičky :(

chlapi v servise povedali, že ani nepoznajú značku EBC, tak neviem či to mám s nimi vôbec riešiť a neísť niekde inde.

Chcú tam dať doštičky ATE, na skúšku, či to pomôže, ale ja si myslím, že to bude kotúčmi. Moje staré kotúče už samozrejme nemajú, vyhodili, keďže to bolo pred mesiacom.

Neviem čo teraz, či vymeniť predok celý komplet a poslať do chevron-racing tie EBC na reklamáciu, alebo to skúšať postupne naprv. doštičky a potom kotúče. z 20 tisícovej výmeny (16kbrzdy a 4k robota) , bude razom 30 :(

A ešte v servise tvrdili, že mám prehriate brzdy, keď som prišiel. Je možné aby som ich ja prehrial obyčajnou svižnejšou jazdou 12km jazdou do servisu?

Po týchto skúsenostiach neviem, či ešte budem niekedy riešiť po vlastnej ose svoj materiál.
 
Co je to za auto? kolik km, kde ti to dělali? Je hrozné to číst! Jsou desky a kotouče od jedné značky? Cena příšerná!
 
Co je to za auto? kolik km, kde ti to dělali? Je hrozné to číst! Jsou desky a kotouče od jedné značky? Cena příšerná!
M3 BM 2015, sedan 88kw, AT. 125tisíc km najazdené. Servis DriveLab Praha-Střížkov. Dosky+kotúče oboje značky EBC špecifikácie ako píšem hore v prvom príspevku. Kupoval som od tunajšieho (CZ) oficiálneho dovozcu značky EBC. Som sa mal na to vykašlať a žiť s pôvodnými mazďáckymi :D ešte by boli vydržali tak pol roka.
 
Prerušované brzdenie, to znie ako krivo nasadený kotúč. Stačí nejaká maličkosť na dosadacej ploche a hneď sa to točí krivo. Najlepšie je nechať zmerať hadzavost kotúčov. Pri tom netreba nič meniť.
 
A ako sa meria hadzavost kotucov? V servise mi to neponukli ako alternativu, takze to asi nevedia. Hazdavost kolies som uz riesil na vyvazovacke s pritlakom, ale toto bude asi nieco ine.
 
Uchylkomer. Ale mazda má stefty takže je nutnost adaptéru nebo měřit pouze hranu kotouče.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Prijde mi dost nepravdepodobne aby z vyroby prisel zmetek. Desky za to urcite nemuzou. Videl bych chybu na strane servisu, ktery bude tvrdit ze je to blba znacka a kdovi co.... Prehrate brzdy muzou byt nasledek hazeni kotouce nebo pribrzdovani jedne strany. Jed do jineho servisu a nech proverit. Pokud potvrdi spatnou montaz, vymahej naklady na prvnim servise.
 
Prijde mi dost nepravdepodobne aby z vyroby prisel zmetek. Desky za to urcite nemuzou. Videl bych chybu na strane servisu, ktery bude tvrdit ze je to blba znacka a kdovi co.... Prehrate brzdy muzou byt nasledek hazeni kotouce nebo pribrzdovani jedne strany. Jed do jineho servisu a nech proverit. Pokud potvrdi spatnou montaz, vymahej naklady na prvnim servise.
Ok, skusim niekam zavolat nech mi to zmeraju.
 
Tak výmena bŕzd dopadla zle. Po cca 2000km stále vibruje pri brzdení vo vysokých rýchlostiach. V nízkych pri dobrzďovaní to ako keby brzdí prerušovane. Bol som v servise, kde montovali, povedali, že je všetko podoťahované a všetko zasadené správne. Už len môžeme skúšať čo je zle, či kotúče, alebo doštičky :(

chlapi v servise povedali, že ani nepoznajú značku EBC, tak neviem či to mám s nimi vôbec riešiť a neísť niekde inde.

Chcú tam dať doštičky ATE, na skúšku, či to pomôže, ale ja si myslím, že to bude kotúčmi. Moje staré kotúče už samozrejme nemajú, vyhodili, keďže to bolo pred mesiacom.

Neviem čo teraz, či vymeniť predok celý komplet a poslať do chevron-racing tie EBC na reklamáciu, alebo to skúšať postupne naprv. doštičky a potom kotúče. z 20 tisícovej výmeny (16kbrzdy a 4k robota) , bude razom 30 :(

A ešte v servise tvrdili, že mám prehriate brzdy, keď som prišiel. Je možné aby som ich ja prehrial obyčajnou svižnejšou jazdou 12km jazdou do servisu?

Po týchto skúsenostiach neviem, či ešte budem niekedy riešiť po vlastnej ose svoj materiál.
Ještě bych zkusil jet někde celkem ostře a sem tam dost prudce brzdit. Mě osobně to u Ebc yellowstuff pomohlo, taky mi to sem tam vibrovalo při vyšších rychlostech a po tom co jsem těm brzdám opravdu nakládal tak byl klid a vibrace žádné.
 
Ještě bych zkusil jet někde celkem ostře a sem tam dost prudce brzdit. Mě osobně to u Ebc yellowstuff pomohlo, taky mi to sem tam vibrovalo při vyšších rychlostech a po tom co jsem těm brzdám opravdu nakládal tak byl klid a vibrace žádné.
To som skusal, pomerne ostro som brzdil na dialnici niekolko krat. Prislo mi, ze sa to zlepsuje. A dokonca som chvilu myslel ze to zmizlo, ale to bol len taky chvilkovy klam. ?
 
To som skusal, pomerne ostro som brzdil na dialnici niekolko krat. Prislo mi, ze sa to zlepsuje. A dokonca som chvilu myslel ze to zmizlo, ale to bol len taky chvilkovy klam. ?
Já bych to nevzdával a zkusil znovu ale spíš na nějaké pěkné točité okresce, vždy před zatáčkou prudce brzdit, povolit a letět dál. Já s vibracemi jezdil několik tisíc km a pak jsem se do toho opřel a najednou byl klid. Předtím bych ale samozřejmě jel někde normální jízdou s lehkým brzděním a zkusil jestli se opravdu některé z kol nehřeje moc.
 
A ako sa meria hadzavost kotucov? V servise mi to neponukli ako alternativu, takze to asi nevedia. Hazdavost kolies som uz riesil na vyvazovacke s pritlakom, ale toto bude asi nieco ine.
Nájdi servis, kde majú ProCut mašinu na frézovanie kotúčov priamo na aute. Tým sa dá aj zmerať, či je kotúč rovno a či nemá odchýlky. Ak má, rovno to s tým vedia zarovnat. Ak je nakrivo, treba ho samozrejme vyrovnať.
Mne s tým frézovanie kotúče od ebc, keď som ich doskriabal zaseknutou brzdou a zosuvhanou doštičkou z vnútornej strany. Krásne bolo na začiatku počuť ako berie nerovnomerne podľa toho, ako nerovnomerne bol zjazdeny. Potom vzal ešte raz, zarovnat a hotovo. Nový ale tenší kotúč
 
Nájdi servis, kde majú ProCut mašinu na frézovanie kotúčov priamo na aute. Tým sa dá aj zmerať, či je kotúč rovno a či nemá odchýlky. Ak má, rovno to s tým vedia zarovnat. Ak je nakrivo, treba ho samozrejme vyrovnať.
Mne s tým frézovanie kotúče od ebc, keď som ich doskriabal zaseknutou brzdou a zosuvhanou doštičkou z vnútornej strany. Krásne bolo na začiatku počuť ako berie nerovnomerne podľa toho, ako nerovnomerne bol zjazdeny. Potom vzal ešte raz, zarovnat a hotovo. Nový ale tenší kotúč
Dakujem, pri googleni autoservisu s procut som narazil na E1servis praha, ktory je asi kilometer od carstar mazda, kde som chodil. Na googli ma 4,9 hviezdicky, tak ocakavania su velke. Verim, ze som konecne nasiel servi, ktory tak dlho hladam :) uvidime, dam vediet.
 
Sága krivých kotúčov pokračuje... Výsledkom merania hádzavosti kotúčov je: asi zle založené kotúče, resp. vraj to ten servis robil poriadne a všetko poctivo ošúchali a podoťahovali atď. ale dali tam nejakú kremíkovú bielu pastu či čo. Vraj sa už tá pasta po novom nepoužíva, práve preto aby nespôsobila zlé založenie kotúča. Je potrebná výmena za nové kotúče. Zbrúsiť sa nedáajú, keďže tento EBC predný kotúč je drážkovaný a dierovaný :-(

Takže poučenie pre mňa do budúcna. Už nebudem objednávať materiál po svojej osi, nech si to objedná servis a bude si za to aj zodpovedný. Asi ani nemám chuť sa hádať so servisom a ani dodávateľom. Obaja by sa vyhovárali na toho druhého alebo na mňa, že som to spravil ja a nemám chuť sa stresovať kvôli tomu.

Takže za 2 týždne do servisu na výmenu predných kotúčov za nejaké zimmermany alebo bosch, podľa toho čo bude skladom a snáď sa táto nočná mora skončí.

Keby niekoho zaujímalo, tak zmeranie hádzavosti vyšlo na nejakých 1200 Kč s dph a odchýlka bola 0.6-0.7mm čo mi príde sakra dosť veľa.

Navyše ma nepotešili možnou závadou, ktorá ma postihla tiež nedávno. Puká niečo v prednej náprave pri slabom brzdení/akcelerácii v nízkych rýchlostiach. Povedali poloos, alebo možno aj prevodovka (AT). Takže tour de servis asi bude mať pokračovania, ale trošku s inou príchuťou.
 
Ježíš. Co já se natrapil s vibrujicimi brzdami na M3 Nakonec to zmizelo a ani nevím čím to bylo ale mám podezření ze mazda je citlivá na usazení kotouče a správně přitazeni kola. Aktuálně mi brzdy dost skripou a úplně se bojím je rozebrat a vyčistit aby se to nevratilo zpět

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Mne na tej ProCut masine frezovali tiež EBC kotúče. Ale boli len drazkovane. Nebol problém. Bol som pri tom. Škoda, že to musíš meniť...
 
Back
Top