• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Vibrace po výměně brzd

@Ondrej K Jen poupravím: 626GF měla vepředu modifikovanýho MacPherson jako mají i současný Mazdy.
 
Poslední úprava:
Hmm, tak to me pred cca patnacti lety u Dufka pekne mystifikovali — dvojity lichobeznik byl vysvetleni jejich mechanika, proc auto tak nezvykle hodne taha za volant v kolejich. Nikdy jsem nad tim zavesenim nepremyslel a nezkoumal, kdyz jsme treba menili kotouce nebo tlumice. Kazdopadne dik za upresneni, ted se nemuzu zbavit myslenky, ze jsem patnact let zil v naprostem omylu :)
 
Kdyz tak koukam na fotky, jako potvrzeni (muj vlastni "konfirmacni bias") te jistoty o lichobezniku asi bylo to, ze u 626 nevypadaji kola v rejdu naklonena. Coz jsem si vzdy spojoval - z vnejsiho pohledu, bez zkoumani co je pod kapotou - prave s lichobeznikem. Ale zrejme toho lze teda docilit i s modifikovanym MacPhersonem? Ty nove generace vsechny maji pomerne vyrazny odklon kola v rejdu; kdyz nad tim premyslim ciste z hlediska fyziky, pokud je potom pri prujezdu zatackou kolo jeste zatizene, a sily pusobi i do strany, nemusi to byt nutne spatne, ale "neracionalne" mi prijde, ze cim rovneji drzi kolo na silnici, tim ma lepsi adhezi. Na prenaseni zpetne vazby do rizeni pak asi bude mit vliv delka ramen (ramene) a citlivost rizeni?

Ale mozna sem taham jako ex-strojar uvahy a diskuse, ktery by bylo rychlejsi odbit si nekdy v garazi nebo na nejakem srazu, a ktery zajimaj asi malokoho na klanu.
 
Ad. brzdy EBC:

... cca. pred rokem jsem montoval EBC zadni kotouce + desky yellowstuff na Forda (ale to neni dulezite). Vcera jsem ke svemu velkemu prekvapeni zjistil, ze desky jsou po smrti - daly necelych 19 tkm. Zadni desky, to jako vazne?!

Kotouc cca. 1 mm hrana.

Za ty prachy?! U me tahle znacka skoncila.
 
tak som skúsil vymeniť disky. Nakoniec som šiel do origo mazda BHR1-V3-810-BL aaaaaa nepomohlo :( vibrácie stále ostávajú. Prenášajú sa do volantu aj plynu. Skúšal som aj vyradiť v diaľničných rýchlostiach do neutrálu (automat) či to nebude prenosom na kolesá, ale vibrovalo to stále. Samozrejme viac to vibruje na plný plyn, teda keď je auto v zábere. Po meste, okresky vibrácie necítiť. Začína sa to okolo 100km/h a pokračuje až do cca 160km/h, kedy sa to minimalizuje, ale stále to nevymizne.

Bohužiaľ žiadny servis netuší čím to. Podvozok je vraj ok. Dokonca som bol zúfalý a šiel som znovu do carstar praha, takisto netušia.
 
tak som skúsil vymeniť disky. Nakoniec som šiel do origo mazda BHR1-V3-810-BL aaaaaa nepomohlo :( vibrácie stále ostávajú. Prenášajú sa do volantu aj plynu. Skúšal som aj vyradiť v diaľničných rýchlostiach do neutrálu (automat) či to nebude prenosom na kolesá, ale vibrovalo to stále. Samozrejme viac to vibruje na plný plyn, teda keď je auto v zábere. Po meste, okresky vibrácie necítiť. Začína sa to okolo 100km/h a pokračuje až do cca 160km/h, kedy sa to minimalizuje, ale stále to nevymizne.

Bohužiaľ žiadny servis netuší čím to. Podvozok je vraj ok. Dokonca som bol zúfalý a šiel som znovu do carstar praha, takisto netušia.
A co geomterie, ta je v pohode? Kdysi jsem mel podobny problem a nakonec se zjistilo ze mam na pravem kole po bouracce vsechno spatne a proto ta vibrace. Nebyla to sice mazda ale problem podobny....
 
Wigi by nám po více jak roce mohl napsat jak se situace má dnes? Děs tenhle způsob, že většina lidí když problém má, tak jsou aktivní a píšou na fóra v jednom kuse a jakmile se jim podaří situaci vyřešit, tak už nemají ani potřebu napsat, čím to třeba bylo pro ty ostatní.
 
Pardon. 😇 ja som uz prakticky rezignoval. Tie nove origo disky kolies boli nakopnute. Neviem ci mi uz v carstar take predali, alebo uz cestou domov som hned trafil nejaku jamu. Rovnali mi ich, ale ani na hunter to neslo tak aby neboli citit vibracie. Uz na to kaslem, mam firemnu octavku III a musim povedat, ze na dialnici je to vyrazne tichsie, jazdi to za menej a je v nej viac miesta nez v mazde 3. A podvozok na mazde uz je na kasu. Dalsie auto uz mazda nebude. a to este nehovorim, ze mi vibruju aj brzdy na mazde, to uz som po vygrcanych 30 tisicoch Kč tiez prestal riesit.
 
kedysi som riesil kazdy vrz a spinu v aute. Dnes uz ked ma clovek deti a vidi ako za 5 minut dokazu to auto zaspinit a okopat, tak uz som rezignoval.

Ale ano, trosku smutny pribeh, ze kazde vyvazovanie musi byt s pritlakom a aj tak nie je zaruka, ze to pomoze. Tolko penazi som vyhodil kvoli tym vyvazovaniam, ze nechcem radsej pocitat.
 
Ohledně vibrací tě naprosto chápu. Sám jsem to řešil cca 2 roky. Vibrace při brždění a i při jízdě nad 120km/hod. Už jsem byl zoufalý. Jen mě to stálo neustále spoustu peněz a výsledek skoro žádný. Neustále návštěvy různých servisu kvůli převážení kol, kontroly podvozku, nákup úchylkoměru ale všechny hodnoty byli úplně ok a podvozek jako nový( auto mělo najeto 20t km). Přeci nezačnu měnit díly na podvozku jen tak vylučovací metodou, jsem si říkal (pač někdo tvrdil, že to může být špatnou poloosou z výroby či prasklý silentblok apod.). Už jsem byl téměř přesvědčen že auto půjde z domu, pač nikdy dříve jsem to u žádného nezažil. Hlavně tu bezmoc to odstranit aniž bys neobjel půl světa a neutratil půlku ceny auta a stále vibroval a všichni jen kroutili hlavou. No nicméně nějakým zázrakem (Mazda bůh se slitoval)se to povedlo odstranit (přisuzuji zázrak ke kompletní výměně brzd, jiné šrouby na kolech a důkladné převážení Hunter včetně diagnostiky)a auto je už dva roky krásně jemné při jízdě i brždění (teď nové pneumatiky a opět vše ok bez vibrací). O to víc se bojím třeba jen rozebrat a vyčistit brzdy pokud to bude třeba. Prostě mám taky nepříjemný pocit, že se to může vrátit a pak je to na lano. Osobně mi dost vadí, že brzdový kotouč není chycen šroubem napevno ale je pouze přitlačen kolem. Vůbec bych se nedivil, že tahle kombinace stojí za častými vibracemi. Každopádně od doby, co vibrace nejsou, tak si auto nemohu vynachválit. Zajímavé je, že ty vibrace jsem tehdy řešil na obou sadách ALU současně. To jest přišlo mi, že za tím zřejmě nestála samotná kola, ale fakt ty brzdy. Jakmile přestala vibrovat jedna sada kol, tak přestala i ta druhá. Dodnes prostě neznám příčinu/příčiny a doufám, že se to nebude snad opakovat. Mimochodem na té ovci též vozíš 18R kola? Ono mě obecně připadá, že od velikosti 18 a výše trpí auta na vibrace při špatném vyvažování. U 15 či 16 jsem tohle nikdy nepozoroval. Přeci jen větší a těžší neodpružená hmota.
 
Na ovci su 17tky a tiez vibrovali ako som to dostal. Ale siel som minuly tyzden vymenit zimaky za letne s obyc vyvazenim a pohoda. Ide krasne, dokonca ma fascinuje ta tichost od podvozka oproti mazde. Da sa ist 160 po dialnici bez toho aby posadka zaznamenala, ze ideme nejak rychlo. V mazde 160 uz bol hluk.

Na mazde mam 18tky aj leto aj zima, takze neviem posudit rozdiel na rovnakom aute iny rozmer.
 
Ja bych někdy doporučil pročíst ovčí fórum, to pak získáte dojem, že Mazda je etalonem kvality ;).

Já se po několika O1, O2, O3, SII... rozhodl, že "Skoda, simply never"...
 
Pokial sa ovca kazit bude, opravy aspon nebudu ma moje triko. Ale som prekvapeny ako ta ovca jazdi. Som necakal take komfortne tie dialnice. 1,6tdi je sice slabota a hlave v meste v spojeni s DSG totalny nezmysel, ale dialky pohoda.
 
tak já v tomto vlákně nechtěl porovnávat neporovnatelné alias Mazda 3 vs Ovce 3 generace. Je to ostatně názor a věc dojmu Wigiho (za mě schopnostmi a řidičsky úplně jiná auta).
Z mého pohledu je to též úsměvný. Lidé kolem mě, co Ovci této generace vlastní, nadávají právě na vysoký hluk uvnitř kabiny, že je to údajně horší než u předchozí generace.
Ale zase je pravda, že Japonec/Korejec mají od kol fakt vysoký hluk. Já mám tedy M3 po faceliftu (hlučnost prý snížena) + dodatečné odhlučnění dveří a podběhu a ta úroveň uvnitř stoupla razantně k lepšímu. Řekl bych téměř na úroveň nové M3 BP (a ta je fakt tichá). Ale nelze od toho čekat úroveň vyšší třídy(to auto stavěli pro zábavnost z jízdy a nikoli skvělý komfort posádky při dlouhých cestách, ostatně M3 je ideální právě na okresky nežli dlouhé tahy dálnic). Prostě nějaký hluk od kol dovnitř stále proniká, jestliže jedu po hrubším asfaltu, ale tím trpí většina aut. Navíc M3 v automatu je tedy šílenost. Jednou jsem měl tu čest a to auto je úplně udušené oproti manuálu. Ale chápu zase argument, že prostorově je na tom ta ovce lépe a Wigi to ocení (sám mám prcka a ta M3 je poměrně malá na nějaký tydení pobyt nebo naplněna po strop). Ale jak sám píše, tak se setkal z vibrací i tam. Ale je pravda, že odstraňování vibrace je alchymie a ne vždy se to daří tak snadno.
 
Jasne, okresky a mesto je mazda uplne iny level aj teraz nez ovca bez citu vo volante. Ale tie dialnice ma prekvapili. Nechcem mazdu hanit, bolo to dobre zvezenie, az na tie vyvazovacky a problemy s brzdami. Len jedno lozisko odislo a jedna pruzina sa zlomila. Na 170 tisic ok.
 
Mně teda vibroval volant i na 16" když byly blbě vyvážený. Naštěstí stačilo převážit přední kola v Best Drive a bylo po problému.......
 
Mně teda vibroval volant i na 16" když byly blbě vyvážený. Naštěstí stačilo převážit přední kola v Best Drive a bylo po problému.......
Neni nahodou M3 ve “stejné” třídě jako Rapid resp nyní Scala? Neměla by se porovnávat Ovce spíše s M6? Jestli to není jako říkat, že Audi nabízí větší komfort než Hundai
 
Back
Top