• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Vibrace po výměně brzd

Co rikal pred casem jeden znamy mechos, tak neni ATE jako ATE. Stejne, jak neni Castrol jako Castrol.
Jasný v tom případě nemusí být TWR jako TWR. Nedivil bych se kdyby 2 lidi koupili na stejné auto stejný setup brzd a chovalo se to jinak.
 
Přesně. Jak říkám, je to loterie a hlavně trh plný padělků. Tak na RX chápu, že je to bláto, to je taky jiná káva
Proto už beru vše pouze z jednoho eshopu, který zatím nezklamal a byl doporučen.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Přesně. Jak říkám, je to loterie a hlavně trh plný padělků. Tak na RX chápu, že je to bláto, to je taky jiná káva
Proto už beru vše pouze z jednoho eshopu, který zatím nezklamal a byl doporučen.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Z jakeho?
 
Za mě TRW kotouče/desky z MLparts za nejnižší cenu na internetu vydrželi 4tis km. Totožný TRW koutouče/desky od německého dodavatele drží 20tis km a bez problému.
 
Já už se setkal s padělkem na AutoMatějček nebo AutoCardo. ML Parts v rámci CZ nákupu mi doporučil @Max6 a já ho uznávám jako zkušeného a jeho rady si beru k srdci a zatím všechny produkty bez problému. Samozřejmě věřím, že kvalita stejného produktu z Německa bude mít bezpochybně záruku lepší kvality.
 
tak vyzerá, že problém s brzdami som vyriešil. A už nevibrujú. Juchúúúú. Tiež sa minimalizovali vibrácie od kolies, ale stále to trošku cítim. Ale už je to znesiteľné. Vyvažovali na Hunter a hovoril, že to bolo totálne rozhasené, museli prehadzovať disky dozadu a pneu na disku niekoľko krát posúvať. ALe objavil sa ďalší problém a to pri pustení brzdy zo stoja sa ozve buchnutie. Popisujú to aj tu v tejto diskusii. https://www.mazdaklan.cz/threads/klepnuti-po-povoleni-brzdoveho-pedalu.4311/#post-129169
 
tak vyzerá, že problém s brzdami som vyriešil. A už nevibrujú. Juchúúúú. Tiež sa minimalizovali vibrácie od kolies, ale stále to trošku cítim. Ale už je to znesiteľné. Vyvažovali na Hunter a hovoril, že to bolo totálne rozhasené, museli prehadzovať disky dozadu a pneu na disku niekoľko krát posúvať. ALe objavil sa ďalší problém a to pri pustení brzdy zo stoja sa ozve buchnutie. Popisujú to aj tu v tejto diskusii. https://www.mazdaklan.cz/threads/klepnuti-po-povoleni-brzdoveho-pedalu.4311/#post-129169
Bouchnutí/klepnutí po povolení nebo i při sešlápnutí brzdového pedálu bude nejspíš způsobený tím že se destičky dostatečně rychle "neodlepí" od kotouče a jelikož kotouč není přišroubovaný k náboji (jako to měly starší mazdy) a všeobecně novější mazdy mají docela mezery mezi dírama v kotouči a šteftama, tak ty štefty bouchnou/cinknou do kotouče jak se pohne náboj ale kotouč ne. To je ale jen jedna z verzí co to může dělat.

Další příčina proč se to děje je jednostranně zaseknutá destička. Destička je v úchytu usazená v takových plíšcích na dvou stranách, tak na jedný straně je prostě lehce přidřená. Jak se pustí brzda a kotouč se pohne, tak do destičky mechanicky narazí a silou jí prostě povolí a to může taky udělat bouchavej zvuk. Tohle se dá potom poznat po xxxxx kilometrech, že je destička nerovnoměrně zbroušená.

A poslední taková základní věc je poškozený plovoucí čep (některý z nich) nebo futro ve kterém jezdí.

Další příčiny jako volný kolo nebo volný/zničený ložsko v náboji asi psát nemusím, to by se projevilo i jinak.


EDIT: Teď jsem kouknul na video v tom jiném vlákně co tu je a podle videa nejde zvuk od kola ale přímo z posilovače brzd, brzdového pedálu nebo případně z hlavního brzdového válce co je na posilovači brzd. Tam to chce přesněji lokalizovat původ zvuku - buď od pedálu nebo z motorovýho prostoru u posilovače.
Nezkoušel někdo na tom autě několikrát až nesmyslnou silou dupnout na brzdovej pedál když byl zapnutej posilovač brzd ?
 
Poslední úprava:
tak vyzerá, že problém s brzdami som vyriešil. A už nevibrujú. Juchúúúú. Tiež sa minimalizovali vibrácie od kolies, ale stále to trošku cítim. Ale už je to znesiteľné. Vyvažovali na Hunter a hovoril, že to bolo totálne rozhasené, museli prehadzovať disky dozadu a pneu na disku niekoľko krát posúvať. ALe objavil sa ďalší problém a to pri pustení brzdy zo stoja sa ozve buchnutie. Popisujú to aj tu v tejto diskusii. https://www.mazdaklan.cz/threads/klepnuti-po-povoleni-brzdoveho-pedalu.4311/#post-129169
No je úsměvné, že leckoho z nás v této době zachrání převážení na Hunteru. Co by jsme si počli v dobách, kdy toto zařízení neexistovalo. V podstatě jsem nucen hledat a vyvazovat pouze na Hunteru. A nevím, jestli ho má Bestdrive ale nechce se mi jezdit do Kladna na auto Jirouch. Letos jsem zimní pouze nasadil a zcela bez vibrací. Kola vyvážená minulý rok na Hunteru. A propo... To převážení ti vyřešilo i kopání při brzdění?

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
No je úsměvné, že leckoho z nás v této době zachrání převážení na Hunteru. Co by jsme si počli v dobách, kdy toto zařízení neexistovalo. V podstatě jsem nucen hledat a vyvazovat pouze na Hunteru. A nevím, jestli ho má Bestdrive ale nechce se mi jezdit do Kladna na auto Jirouch. Letos jsem zimní pouze nasadil a zcela bez vibrací. Kola vyvážená minulý rok na Hunteru. A propo... To převážení ti vyřešilo i kopání při brzdění?

Samsung S22 256GB Tapatalk
Preváženie pomohlo len na vibrácie pri jazde. Vibrácie pri brzdení sa vyriešilo novými kotúčmi. Stále ich len zajazďujem, takže ešte na ne veľmi nešlapem, ale už cítiť, že žiadne vibrácie sa nekonajú.

Bouchnutí/klepnutí po povolení nebo i při sešlápnutí brzdového pedálu bude nejspíš způsobený tím že se destičky dostatečně rychle "neodlepí" od kotouče a jelikož kotouč není přišroubovaný k náboji (jako to měly starší mazdy) a všeobecně novější mazdy mají docela mezery mezi dírama v kotouči a šteftama, tak ty štefty bouchnou/cinknou do kotouče jak se pohne náboj ale kotouč ne. To je ale jen jedna z verzí co to může dělat.

Další příčina proč se to děje je jednostranně zaseknutá destička. Destička je v úchytu usazená v takových plíšcích na dvou stranách, tak na jedný straně je prostě lehce přidřená. Jak se pustí brzda a kotouč se pohne, tak do destičky mechanicky narazí a silou jí prostě povolí a to může taky udělat bouchavej zvuk. Tohle se dá potom poznat po xxxxx kilometrech, že je destička nerovnoměrně zbroušená.

A poslední taková základní věc je poškozený plovoucí čep (některý z nich) nebo futro ve kterém jezdí.

Další příčiny jako volný kolo nebo volný/zničený ložsko v náboji asi psát nemusím, to by se projevilo i jinak.


EDIT: Teď jsem kouknul na video v tom jiném vlákně co tu je a podle videa nejde zvuk od kola ale přímo z posilovače brzd, brzdového pedálu nebo případně z hlavního brzdového válce co je na posilovači brzd. Tam to chce přesněji lokalizovat původ zvuku - buď od pedálu nebo z motorovýho prostoru u posilovače.
Nezkoušel někdo na tom autě několikrát až nesmyslnou silou dupnout na brzdovej pedál když byl zapnutej posilovač brzd ?
Díky za reakciu. Ešte nemôžem extrémne brzdiť. Zajazďujem kotúče. Potom vyskúšam. čo by som mal pri tom pozorovať?
 
Díky za reakciu. Ešte nemôžem extrémne brzdiť. Zajazďujem kotúče. Potom vyskúšam. čo by som mal pri tom pozorovať?
Právě to NEzkoušej, aby nedošlo k poškození hlavního brzdovýho válce. Já se jen ptal jestli to náhodou někdo neudělal a tím ho mohl poškodit.

No je úsměvné, že leckoho z nás v této době zachrání převážení na Hunteru. Co by jsme si počli v dobách, kdy toto zařízení neexistovalo. V podstatě jsem nucen hledat a vyvazovat pouze na Hunteru. A nevím, jestli ho má Bestdrive ale nechce se mi jezdit do Kladna na auto Jirouch. Letos jsem zimní pouze nasadil a zcela bez vibrací. Kola vyvážená minulý rok na Hunteru. A propo... To převážení ti vyřešilo i kopání při brzdění?

Samsung S22 256GB Tapatalk
Kdyby nebyl Hunter a podobný, tak se prostě ty originální čínský shitoidní kola (můj názor) prostě hodí do popelnice a koupí se jaký koliv jiný.
 
aha :D pred včerajšou výmenou kotúčov nič také nerobilo. Dnes ráno som si prebral auto a po 100km diaľnica som parkoval a toto počujem. Na diaľnici som brzdil opatrne. Ani som to nepostrehol počas jazdy, len pri tom parkovaní. Toto je už fakt nekonečný príbeh. Teda ak prudšie zabrzdím, tak je možné, že sa niečo posere, resp. sa niekde zahluším? kks už mám chuť hodiť to auto do potoka a poisťovňa preplatí aspoň časť.
 
Pokud někdo s nafoukanym posilovačem bude opravdu nesmysleně extrémní silou dupat na brzdu jen tak pro nic za nic, tak se opravdu může něco po:poop:. Můžou začít protejkat těsnící gumičky ve třmenech nebo brzdovym válci, může se prokopnout hlavní brzdový válec, může se poškodit i samotný brzdový pedál,.......... A to můžeš mít auto jakýhokoliv výrobce.

Psal jsem to jen z důvodu, jestli náhodou někdo nezkoušel ty vibrující kotouče "srovnat" tímhle stylem a tím mohlo dojít k poškození.
 
Ee, to urcite nebolo. Ked som brzdil, tak urcite nie silou. Ale hlavne sa to spravilo az dnes. Predvcerom to este nerobilo a nemyslim si, ze by niekto v servise. S autom sa ani neboli previezt, len vymenili kotuce, filtre, olej v motore a skontrolovali teplotu mrazu chladiacej kvapaliny. Nic co by malo sposobit toto buchanie.
 
Kdyby nebyl Hunter a podobný, tak se prostě ty originální čínský shitoidní kola (můj názor) prostě hodí do popelnice a koupí se jaký koliv jiný.
Ty china disky jsou skutečně strašněé shity. Mám je teď 4 zimu a jsou zralé na písek a nový lak. Totálně zoxidovane. Podotýkám, ze na léto mam jinou sadu.
 
Ahojte, mám pocit, že mi servis dodrbal výměěnu zdních kotoučů. Vibruje mi pedál při brždění. Kdy vyjde měření házivosti kotoučů nejhůř? Po studeném startu nebo až po zahřátí na nějakou provoznější teplotu normální jízdou? Známý mechanik se na to podíval a ukázal prstem na servis, ale nemám papír tak to chci někde ofiko změřit. Vyjádření servisu: udělali jsme rozborku a sborku, nic nenašli a zkušební jízda byla OK (měli auto jak tehda napadlo přes noc těch 15 cm a silničáři nestíhali, takže brzda a hned abs cukání). Asi sníh (dny předtím nesněžilo). Zaplaťte 700 :D. Proto chci papír. Brzdy nemají ani půl roku ani 4t km.
 
Co se tyce pneumatik...

Stav je rok od roku horsi. Bohuzel (typicky jsem je drive pouzival) Barumky napriklad bez rozdilu rozmeru skacou. Tata je dostal k zanovnimu Kodiaqu a auto se trepalo jak prase. 3x to zkouseli vyvazovat a skoncilo to na reklamaci,kterou stejne asi neuznaji,protoze na normalni levne vyvazovacce to neukazuje problem.

Dalsi kupoval na Volvo S90 velmi drahe Micheliny R20 prumer (to je guma za bratru 5000kc/ks) a 3x se musely otacet na disku, aby nakonec neskakaly.

Tyhle prihody slycham uz velice casto, coz drive fakt nebylo. Me kdyz stoji Omega 14dni (nove zimni Barumky),tak prvnich 5kilometru citelne poskakuju. Jsou zrejme pomackane bocnice z toho delsiho stani. Pak se to nejak rozvali a dobry. Ale fakt to neni jen Barumka. Dela to cim dal vic znacek (ve vsech me znamych pripadech byly na aute gumy co tam maji byt vcetne spravneho hmotnostniho indexu).
 
Tyhle prihody slycham uz velice casto, coz drive fakt nebylo.
Prvni co me napadlo, "No, nevim."

Mazdama, ktery jsou lehky a maj citlivy zaveseni (tvrdy silentbloky?) jezdim dlouho, a neco jsem si s vyvazovanim uzil uz pred vic jak deseti lety. Jen 2001 626 byla v pohode, tam akorat dvojity lichobeznik a hydraulicky posilovac umel hodne tahat za volant v kolejich, a prirozene se u starsiho povolenejsiho podvozku muselo casteji na geometrii, ale jinak tam kazdy gumy vyvazeny v pokoutnem vesnickem pneuservisu fungovaly dobre (a ze jsem jich pri svem tehdejsim najezdu vystridal plno). Ale uz nase pozdejsi dvojka na to byla fakt citliva, trojka BL extremne, a tak to zustalo dal. A to uz pritom bylo v dobe, kdy jsem si mohl dovolit kupovat premii (Goodyear, Dunlop) nebo aspon Nokiany a jednou Vredesteiny, tzn. zadny noname gumy z poslednich pricek testu.

Problemy byly nahodne se vsim, na discich jsme museli otacet novy zimni Goodyeary taky na tri pokusy, a to bylo pred 11 lety. Pak jeste jednou na CX-3, coz zrovna byly Nokiany. Na me prvni 6 jsme taky prevazovali a pootaceli orig. letni Bridgestony. Letos mi na Citroen novy Goodyeary nesly nazout, musel jsem je vracet, pri dohadovani mi bylo predvedeno, ze na ocelovych discich drzi (videl jsem na vlastni oci, ze na francouzsky hlinikace nejdou nastrelit ani delem); Dunlopy ze stejny tovarny a se skoro stejnym DOTem sly bez problemu. Takze ja nemuzu moc souhlasit, ze by se to horsilo, z me zkusenosti je to porad stejny, a je skoro jedno, jaky vyrobce... nahoda/stesti/smula.

Ale treba devadesatky pochopitelne pri svem veku nepamatuju, to jsem jezdil jen s anglicakama a na skutru :). (Na druhou stranu, mam pocit, ze na tehdejsich autech a jejich komfortu by se ztratilo ledasco.)
 
Back
Top