• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Volnoběžné otáčky

Mazdar, mohl bych poprosit někoho s diagnostikou, aby se podíval na hodnoty (v %) otevření škrtící klapky při volnoběhu, při brzdění motorem a plně otevřený stav.
Gj 2.0 benzin 107 kW. Potřebuji pro ověření na svém autě.
 
Zdravím pepar a ostatní,
loni jsem vyletěl z měření emisí (ME) kvůli stejné závadě. Měřící přístroj pro úspěšné změření emisí mé CX-5 při volnoběžných otáčkách vyžadoval, aby otáčky byly od 500 do 600 za minutu. Moje CX-5 však tvrdošíjně točila 700 1/min (motor zahřátý, klimatizace vypnutá). Doma jsem vyměnil termostat a doufal, že to pomůže. Nepomohlo, ale čirou náhodou jsem na opakované měření emisí přijel do jiné SME, kde se přístroj spokojil s volnoběžnými otáčkami v daleko širším rozsahu 500–750 1/min! Důvod neznám. Tak jsem napodruhé prošel emisemi s volnob. otáčkami 700 1/min a díky tomu dostal i červenou nálepku na další dva roky.
S řešením hrozícího budoucího problému při příštím ME jsem nespěchal, dva roky jsou dlouhá doba. A vyplatilo se!
Včera jsem na své CX-5 odmaturoval z předmětu Výměna alternátoru (vlákno https://www.mazdaklan.cz/threads/zavada-dobijeni.5609/) a dnes jsem se byl poprvé projet s novým alternátorem Bosch v útrobách své Mazdy. A co nevidím pri stání na červeném světle: Mazda si vrní 550 otáček za minutu, jako když byla zánovní! Tomu se říká zabít dvě mouchy jednou ranou.
A to už jsem trochu začal uvažovat o takových vylomeninách jako je pokus vyčistit klapku sání od hypotetických usazenin. Ještě že u mne bývá od myšlenky k činu tak daleko.
Abych se nepřechválil: k dlouhému odpojení akumulátoru (asi 3 dny) kvůli té výměně alternátoru taky došlo, takže vlastně nevím, co z těch dvou věcí pomohlo.
 
Back
Top