• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vrzání / rány od přední nápravy / kola

To je udajne v poradku. Zkouska tlumicu dopadla take v poradku. Jeste jsem zde dohledal, ze by mohla byt jen vyschla prachovka.
 
Tak i já přišel na řadu s ranami od kol.
Prostřiknuty všechny spoje na nápravě i Horní uložení.
Chtěl jsem i vyplnit prachovku vazelinou, ale bylo mi řečeno že pak se tam nedostane znova na utažení spony kleštěmi.
Takže pokud to nepřestane ať se stavím s novými prachovkami, sponami a rovnou pro jistotu i stabilizátorami. Tak snad už to nebude bouchat.
Jinak čepy a tlumiče v pohodě. Říkali na stk.
 
V poslednej dobe mám pocit, že ti vždy povedia, že tlmiče sú OK.
Mne vŕzganie od lavého ramena prestalo, keď mi rameno mechanik niečim striekol a od vtedy je pokoj. Zatial teda aspon :)
 
Čaute,
Mám problém s pazvuky od podvozku na mé Mazdě 6 GH.
Napadá někoho, co to může vrzat? děje se pouze při brždění (a to pouze ve směru vpřed), při rozhoupání auta, na nerovnostech nebo při rozjezdu to nedělá, Mazda 6 GH.
Může to být to špatné spodní rameno, resp. jeho čep, jak je tu psané dříve ?
Co pro správnou diagnostiku vyzkoušet ?
Podvozkové díly na GH jsou poměrně drahé, proto bych rád šel na "jistotu" :)

Posílám odkaz na video.


Děkuji
 
Čaute,
Mám problém s pazvuky od podvozku na mé Mazdě 6 GH.
Napadá někoho, co to může vrzat? děje se pouze při brždění (a to pouze ve směru vpřed), při rozhoupání auta, na nerovnostech nebo při rozjezdu to nedělá, Mazda 6 GH.
Může to být to špatné spodní rameno, resp. jeho čep, jak je tu psané dříve ?
Co pro správnou diagnostiku vyzkoušet ?
Podvozkové díly na GH jsou poměrně drahé, proto bych rád šel na "jistotu" :)

Posílám odkaz na video.


Děkuji

Tak včera proběhla návštěva servisu AZM v Brně za účelem diagnostiky. Podvozek naprosto OK, ramena etc. nikde žádná vůle. Byla zjištěna malinká vůle v pravé tyčce řízení, ale prý je to tak nepodstatná vůle, že by to nezjistili ani na STK a potká mě s tím problém nejdřív za 2 roky, podle toho jak budu jezdit.
Co bylo zjištěno dál - problém s přední levou brzdou. To je zdroj toho skřípání při brždění.
Vzhledem k tomu, že mám brzdy cca rok před výměnou dle servisního plánu Mazdy, tak to nemám řešit, není to prý nic nebezpečného. Každopádně mě to vadí a zajímalo by mě, co bych s tím mohl provést :D brzdy byly několikrát rozdělány a složeny, vše co šlo bylo promazáno.. Buď je v nich už vyloženě něco vymlácené za ty roky a pomůže opravdu výměna celých brzd, nebo nevím.
 
Brzdy nestačí jen rozdělat a složit, chce je hlavně pročistit a zkontrolovat plochy po kterých klouže deska. Podle mě máš ty plochy rezavý nebo je na nich připálenej brzdovej prach, takže jsou hrbolatý a desky se při chodu zasekávají. Pokud je toto ok, pak může být problém třeba v mechanizmu posilovače brzd. Na brzdiči je totiž už jen pístek co chodí v gumě a to by takhle nevrzalo.

Vše co je červeně musí mít hladký plochy. Musí to chodit hladce i rukou. Zeleně máš ukázaný mazivo a linky kam přijde
brzdy.png
Tady máš fotky pro představu jak jsem to řešil na svým autě (Almera)
https://postimg.cc/gallery/269vlzpps/
 
Tak včera proběhla návštěva servisu AZM v Brně za účelem diagnostiky. Podvozek naprosto OK, ramena etc. nikde žádná vůle. Byla zjištěna malinká vůle v pravé tyčce řízení, ale prý je to tak nepodstatná vůle, že by to nezjistili ani na STK a potká mě s tím problém nejdřív za 2 roky, podle toho jak budu jezdit.
Co bylo zjištěno dál - problém s přední levou brzdou. To je zdroj toho skřípání při brždění.
Vzhledem k tomu, že mám brzdy cca rok před výměnou dle servisního plánu Mazdy, tak to nemám řešit, není to prý nic nebezpečného. Každopádně mě to vadí a zajímalo by mě, co bych s tím mohl provést :D brzdy byly několikrát rozdělány a složeny, vše co šlo bylo promazáno.. Buď je v nich už vyloženě něco vymlácené za ty roky a pomůže opravdu výměna celých brzd, nebo nevím.
čus, mrkni na moje video zde - https://www.mazdaklan.cz/threads/zadni-brzdy-kompletni-repas.2803/page-4 přijde mi, že to je stejný zvuk. mě pomohlo komplet vyčistit čepy (viz 33-998 na obrázku od no_hits) nahoře byly dost zajebany (zapecena vazelina nebo jiny sajrajt) a sotva sly ven. takze smirgl a vse vcetne plisku vycisteno a promazano vazelinou. je po problemu :)
 
Ahoj, od pondělí jsem začal pozorovat neobvyklý a nepříjemný zvuk od přední nápravy.
Zvuk zní jako více vytočený motor nebo když byste jeli rychleji po krajnici (po čáře). Pravidelný rychlý “klepot”, nikterak hlučný, zní to a je to hlasité opravdu jako vytočený motor nad 3tis. U mé 2.0 Disi.
Děje se to vždy od mírného natočení volantu doleva tam po plný rejd. Když je volant rovně nebo natočen doprava zvuk ustane = pravděpodobně se kolu uleví?

Nejdřív mě napadli brzdy, připadne jenom desky, ale i když brzdim tak zvuk přetrvává...

Nestalo se někomu?

Díky moc za rady zkušenějších :)
 
Přidávám ještě video, na kterém to je docela slušně slyšet az na úplném konci... bohužel to na videu přehlučí motor...

Po přidání plynu jsem sundal nohu z plynu a točil volant vpravo vlevo, doleva to začalo “vrnět”.

Nestalo se někomu?

 
Ahoj, auto jsem koupil před rokem a již delší dobu se potýkám s klepáním od přední nápravy. Nejvíc se to projevuje při jízdě po kostkách,kdy se to tzv .rozvybruje.Vychází to od pravé strany hlavně když jsou kola rovně, když jedu po kostkách do zatáčky,klepání přestane.Kontroloval jsem čepy a stabilizační tyčky a vše se mi zdá OK. Když mi známej hejbal volantem sem a tam,lehnul jsem pod auto a pozoroval,ošahával a zdá se mi,(nejsem automechanik) že pokud se kola zatočí tak to klepne,když jsem sahnul na rejdové rameno tak tam je to nejintenzivnější,ale čep u kola vypadá OK,je možné že by odešel ten axiální kloub pod manžetou??
Nevím ,nemáte někdo zkušenost,nebo radu jak postupovat? Než to dám do servisu...
 
Ahoj. Pridam sa pod toto tema, i kdyz teda nevim, jestli mam stejny problem jak vy.
Ja tedy nepozoruji zadne vrzani a divne papzvuky od napravy, jedine co bylo, ze jsem asi pred 2 mesicema slisel jednou, kovovou ranu od predku, ale od te doby nic a ani jsem nezjistil co to bylo.
Problem ale nastal pri pravidelne rocni prohlidce, kdy jsem chtel udelat i STK a bylo mi zdeleno, ze na STK to nedavali, protoze mam zavady na podvozku, ktere by se jim asi nelibili.
Konkretne mi bylo receno ze je potreba vymenit:
1. kulovy cep na pravem spodnim ramenu = nove rameno.
2. "kosticka" mezi stabilizatorem a tlumicem kde jsou 2 kulovy cepy, pricem jeden je tak volnej ze to z neho vypadava (prava strana)

+ jeste klinak a kladky (najeto mam uz 170k, benzin 2.5, gh)

Rameno mi je jasne, ale to druhe jsem si neni jistej co je potreba vymenit. Tycka stabilizatoru predpokladam? Vedel by mi nekdo nahodit priblizny cenovy odhat dilu + kolik hodin prace to zabere? Oboje prava strana. Radsi ani nebudu psat cenu kterou rekli v Mazde, protoze to je podle mne trochu mimo.
Diky
 
Cena ramena cca 2500-4500Kč podle kvality jakou vybereš (já se pohybuju spíš u těch 4000Kč)
Stabilizační tyčka přední pravá cca 200-400Kč (používám zlatou střední okolo 300Kč)
Napínací kladka klíňáku cca 1300Kč (SKF), první vodící kladka cca 400Kč (SKF), druhá vodící kladka cca 700Kč (SKF), klínový řemen cca 400Kč (Gates)
+ práce
 
Diky. Zitra skusim najit nekoho kdo to vymeni. Koncem tydne musim na stk, tak se to snad stihne.
Btw, cena v mazde: x3 a to este bez dph...
 
Zdarec,
já jsem ještě znovu ohledával můj problém na přední nápravě = při jízdě hlavně po kostkých a menších nerovnostech se ozývá mírné klepání až se jakoby rozvybruje. Rejdový čep a vůbec všechny čepy OK,sundal jsem i manžetu přes axiální kloub a když jsem vzal za rejdové rameno a zkoušel s ním hejbat,je cítit drobná vůle. Bohužel bylo vidět,že vůle je pravděpodobně už v jednotce řízení a do té se mi šahat nechce,takže to asi zatím nechám bejt.Jinak řízení funguje bez problémů,ani nevím co by mohla stát oprava,jednotka by se musela vyndat a zrepasovat....:eek:
 
Tak jsem byl po rade autorizovaneho servisu na "vymene" spodniho predniho ramene kvuli prasklemu uchyceni cepu a tycke stabilizatoru kde mi bylo receno ze cep z toho uz vypadava. A taky na stk. Na stk nebyla zjistena zadna vule na podvozku a v jinem servisu mi mechanik rekl ze nema co menit, protoze tycka stabilizatoru je v poradku a na cepu na rameni taky vubec vic nenasel. Naprava nijak nevrze. Tak mam pocit, ze to bude chtit zmenit servis :/
 
Zdar. Z duvodu skripajicich brzd jsem byl v servisu. Skripani se nejvic projevovalo pri vytocenych kolech. Kdyz jsem mel plny rejd a brzdil, tak bylo sliset az kovovy zvuk a bylo to citit na rizeni. Vymenili se kotouce i desticky a problem se zda odstranen. Pri te prilezitosti jsem si nechal skontrolovat predni napravu, jestli v dalsim servise neco nenajdou. A tvrdili ze nenasli a podvozek je OK. Jedine co mechanik spominal je, ze se mu nezdalo servo v jednom dorazu. Ale ze se mu to stalo jenom jednou a uz to pak nedokazal navodit znovu. Posledne dny se ale zacali od podvozku ozyvat divne rany. Zni to jak by se neco napinalo a pak to povolilo a vratilo se do puvodni podoby. Nejcasteji se to ozve kdyz jsou vytocena kola. Nemusi byt ani plny rejd, staci ze se na parkovisti otacim, a nemusim pri tom ani brzdit. Vzdy se ozve jedna rana a zas nic. Nepozoruji ze by se to delo jenom pri nerovnostech a mam pocit jak by to slo spis ze stredu jak ze strany. Nesetkal se s tim nekdo?

Nasel jsem video kde je presne ten samy zvuk ako u me.
 
Poslední úprava moderátorem:
Hlučné řízení (drnčení, klepání) je u této generace normální jev, hřebenem řízení a pastorkem hřebenu je nějaká vůle. Pokud je klepání zřetelné při pomalé jízdě po nerovném povrchu někde od nohou spolujezdce, hřebenová tyč se může dotýkat pouzdra hřebene. Později tam bylo nasazeno vylepšené řízení s lepším vymezovacím pouzdrem. Platí i pro @kaspik ...
 
Myslím, že moja GH 2008 mi robí niečo podobné už nejakú dobu. Taktiež mi Táhá auto do pravej strany, vždy musím mať jemne vytočený volant do lava. Geometria aj brzdy OK.
 

Podobná vlákna

Back
Top