• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Výběr CX-5 vs 6.

atrani

nový člen
3
Zdravím Vás,

mám dilema s výběrem nového auta. Byl sem již pevně rozhodnutý, že si koupím Pašíka nebo Tiguan Allspace v 2.0tsi 140kw. V těch dobrých letech 2019 až 2021, kdy to mělo i nepřímý vstřik. Jezdím totiž v týdnu kraťasy 3-5km po městě a až o víkendu někam dál. Až po sem jsem ve špatném fórum. Pak to ale přišlo. Svezl jsem se v 6tce v hnědé kůži (kamarád ji má z Německa, 2,5l, výbava prý sportline, rok stará a cena 800k) a v tu chvíli sem se asi zamiloval. Perfektní pohodlí, ticho a motor krásný zvuk. Ten komfort není a v Supovi za 1,4M.

Každopádně k dotazu, rozhoduji se mezi CX-5 a 6tkou. Mám rodinu klasika 2 malé děti. Kočárek už nevozíme, ale na výlet bývá kufr v Rapidu (550l) občas plný. Chci se pěkně svézt (na to je asi lepší 6) a taky chci, aby to bylo uvnitř co nejvíce prostorné a kufr byl využitelný (na to je asi zase lepší CX-5). Určitě chci 2,5l s automatem. AWD nutně nepotřebuji. Jde mi tedy hlavně o zkušenost někoho, kdo tu má třeba obě auta a má možnost říct něco jako: s dětma se líp žije v CX-5 nebo něco podobného. V obou autech jsem seděl, řídil jsem jen 6tku. Oproti TSI je to nezvyk, ale kdysi jsem měl Almeru 1.8 v hatchbacku, takže ty vyšší otáčky mně vůbec nevadí.

A ještě teda otázka k motoru. Ten je stejný pro oba modely. Když koupím něco tak rok starého do 15.tis.km. Budu měnit olej každý rok, VIF do benzínu, nebudu jezdit na důchodce a o víkendu to protáhnu. Nebude ten motor zakarbonovaný z těch krátkých tras třeba za 3 roky?

Ještě se teď dívám po nové Corolle s 5. gen hybridu ve 2L (taky má i nepřímý vstřik), ale tam už to leze přes 900k a já mám strop těch 850 a ten interiér je oproti Mazdě slabota.

Děkuji za každou reakci.
 
měl jsem CX-5 i 6 a jsou to dost rozdílná auto, to máš docela velký rozptyl ve výběru. Každopádně CX-5 má za mě nejhorší sedačky, jaké jsem kdy zažil, je to naprostá tragédie . Na krátké trasy není dobré ani jedno z těchto aut
 
Tak základní zadání je prostorné auto pro rodinu s motorem, který umožní bezpečné předjíždění a automat. To splňují kombíky i střední SUV (crossovery). Ta sedačku v CX-5 ale měla Mazda teď ve faceliftu 2022 upravit ne? I když teda vypadá stejně.
 
Dle tveho vyjadrovani si stejne chces koupit CX-5 a my te mame presvedcovat, proc si ji koupit nemas. Mam pravdu?

CX-5 je dle meho vyssi M3. Ta 6 bude nekde uplne jinde.

Ad. kufr - ze by byl v CX-5 lepe vyuzitelny, nez v 6? V jakem parametru? Na vysku?
 
Karbon u tohoto motoru vůbec neřeš, maximálně to necháš otryskat po 150000 km. Kvalitní benzín s aditivy (třeba ten VIF) stačí na udržení čistých vstřikovačů. Výběr prostoru je na tobě, KF není špatná. Nejdelší rozvor a podélný prostor má GL sedan.
 
Díky za info k té karbonizaci.

M3grey: v podstatě máš pravdu, byl jsem skoro rozhodnutý pro toho Allspace, takže CX-5 byla logická volba. Ale když jsem řídil chvíli tu 6tku, tak mě to zvyklalo. Kufr mně u CX5 přišel opticky menší, papírově je to ale se 6 skoro nastejno. No a při tom svezení člověk nepozná ty auta z praktické stránky, proto se ptám.
 
Místo fasovaných Š-Superb (nafta) jsem vybíral taky svého času CX-5 vs. M6 Wagon (benzín).
Provoz s dětmi už nemám, ale potřeboval jsem tam nasoukat 1+2 golfisty s plnou polní. Vlezlo se to tam i tam, natěsno, ale vlezlo. Nicméně Superb (i jen sedan) vše pojímal s výraznější rezervou. Nakonec zvítězila M6 Wagon, mám raději zadek blíže k silnici a prostě jako řidiči mi to auto sedělo více (sedan byl pocitem ještě lepší, ovšem vlez do kufru byl fatální blok). V CX-5 jsem si přišel jak na bidýlku, ale třeba se mi do toho pohodlněji nastupovalo, taky měl elektrické zavírání kufru... prostě něco tak a něco tak a ten pocit řidiče nakonec převážil.
Nedávno jsem při servisu CX-30 dostal na den zánovní CX-5 (najel jsem asi 80-90km po Praze i okolí) a večer jsem jen konstatoval, že ta M6 byla dobrá volba (cca 82kkm za 3 roky).
 
Dnes jsem po roce byl na vymenu oleje s moji 6 kombi. Jako nahradni vuz CX-5 (benzin , 2,0l, nevim jaka verze). Po par km po meste jsem stastny, ze jsem zvolil 6. Komfort jizdy i kvalita provedeni interieru u CX-5 jasne horsi. Misto v kufru pocitove zhruba na stejno, na zadnich sedackach ma samozrejme CX-5 navrch. Pokud nevozis 1,90 cahouny vzadu, tak 6 bohate dostacuje. Na douhych trasach (2,5l automat, za rok 20tis km) jsem si v 6 vyslovene liboval a vzdy jsem po ceste vylezl celkem odpocaty. Do mesta v provozu je automat super, ale 2,5 docela zere a parkuje se s ni o dost hur (to uz snad radsi do mesta nsit dodavku kvuli lepsimu rejdu).
 
Souhlas s volbou M6. Máme obě auta, jak M6 wagon 2016, tak CX5 2018, k tomu dvě děti 😄
Dopadlo to tak, že mi manželka "ukradla" 6ku a jezdí s ní s dětma a já jezdím s CX5 a střídám to ještě s dalšíma kouskama 😄🙈
Za mně bych M6 nedal z ruky, ale "bohužel" jsem musel koupit CX5 kvůli karavanu.
Kufr je papírově stejný a jde o to, co tam chceš vozit.
A na hory stejně vezmeš rakev, ať máš M6 nebo CX5.
M6 vyhrává pohodlím za jízdy a jízdníma vlastnostma.
CX5 je jen vyšší, jinak skoro žádné výhody, pokud nebudeme počítat AWD a nějaký ten "pocit" větší bezpečnosti.

P. S. pro ty děti je asi o něco praktičtější CX5, jenže ve finále to stejně přebije to pohodlí a skočíš do M6 s tím, že budeš mít lehce horší manipulaci s dětma a nákladem 😉
 
Mám CX-5 s AWD kvůli lyžovačkám a sněhu, je to takový línější mastodont oproti 6-ce, už kvůli těžišti, aerodynamice.... Před měsícem nás do kopce předjel borec s M6, který měl asi taky 2,5litr jak tvůj kámoš. Valil parádně, rozhodně bychom na něho neměli, tzn. volil bych taky 6-ku. Ale pokud bych ho chtěl používat hodně roků ala "v týdnu kraťasy 3-5km po městě a až o víkendu někam dál" tak bych si asi přece připlatil za tu konstrukčně jednodušší a hlavně úspornější hybrid Corollu 2.0.
 
Čítal som recenzie od ľudí a corrolu určite nie, je to horšie hlavne v odhlučneni, to som si zapamätal a ak toyotu tak camry
 
Ja to teda mozna napisu trochu jinak.

My taky meli oboje zaroven, uplne stejne stary, 2.5 automat Sestku Sedan, 2.0 manual AWD CX-5. Rychly shrnuti: Navzdory nizsi vybave CX-5 jsme nakonec skoro vsude jezdili s ni.

Zene se s ni napriklad vyrazne lip parkovalo, protoze lepsi vyhled + kratsi. Mne to je "jedno", ale tak taky se nebranim tvrzeni, ze je to s takovym autem snazsi. Navic diky 17" kolum, na kterych pritom CX-5 vubec nevypada spatne, a 19" na Mazde 6, ktere jsou hodne nizkoprofilove, nepribyly u CX-5 za 3 roky zadne skrabance na kolech (na 6 uz manzelka parkrat o obrubnik kolem skrtla). Samozrejme se 17" by v tomhle i 6 byla lepsi, subjektivne je ale 6 na 17" (mame jako zimni) docela oskliva... jsou utopene a male. K SUV to jde v pohode. 6 ma take velmi nizko predni hranu narazniku, je potreba davat bacha a nikde s tim neskrnout… no a cela svetla vyska nic moc, neni problem polozit auto “prostredkem” na teren, zvlast u Sedanu s delsim rozvorem; casto si na to musim davat bacha treba na horach na prirodnejsich parkovistich.

Pak takovy ty bezny SUV vyhody, jako pohodlnejsi nastupovani, davani a vyndavani deti, ale i treba vyse umistena podlaha zavazadloveho prostoru. Zda se to jako par centimetru, ale kdyz clovek ty dve auta strida, to vyssi je proste na tyhle veci pohodlnejsi, a to jsme mladi :). Realne proti 6 Sedan neni v interieru vic mista podelne ani pricne, ale velikost odkladacich prostor je vetsi a vyska a objem vzduchu napomaha vzdusnosti a lepsimu akustickemu oddeleni napr. od vzadu si hrajicich hlucnych deti. Taky se to tolik nezahriva, celni i zadni sklo je strmejsi (logicky, proti 6 Sedanu).

Pohodli i jizdni vlastnosti lehce ve prospech Mazdy 6, na druhou stranu CX-5 zase mela AWD a samozrejme se diky tomu zdala lehce jistejsi na snehu (ne ze bych s 6 mel kdy nejaky problem). U CX-5 fakt extremne hodne pomohlo vymenit pneu Yokohama z vyroby, na kterych to auto neskutecne plavalo, za Bridgestone Turanza T005, a najednou to drzelo subjektivne uplne jako 6 (ta byla z vyroby na Turanzach 005A, jiny dezen; taky nic extra). 6 taky neni zadnej agilni sportak, v zatackach ma velkou setrvacnost kvuli previsum a rozvoru, pri vysokych rychlostech je prilis mekka… asi proti jinym autum ve sve tride pusobi sportovne, na druhou stranu do lehkosti napr. predchozi generace Mazdy 3, nebo i 6 pred faceliftem a v nizsi vybave a s lehcim motorem a manualem (oboji jsem mel), ma docela daleko.

Spotreba bude u CX-5 horsi, i nas dvoulitr s AWD a manualem zral stejne jako 2.5 s automatem. Ale ve meste se to nejspis prilis neprojevi, protoze si myslim, ze vetsina toho bude aerodynamikou, ktera moc v rychlostech do 50 km/h nehraje velkou roli.

Design CX-5 se mi zpocatku nelibil, postupne se mi libit zacal. Pristrojovka to samy. Sedacky ma CX-5 divny, ale zada me z nich nebolely, se subtilni postavou jsem naopak ocenil trochu uzsi operadlo, kde u 6 plavu. Ale zas 6 ma o hodne hlubsi bocnice sedaku, takze clovek neplave v zatackach. Za me ani jedno neni pro hubeneho 173cm cloveka ideal.

Takze… zalezi. 6 mam rad, CX-5 jsme prodali kvuli potrebe jeste vetsiho auta, s 6 prevazne jezdim do prace. Nemuzu o tom aute rict nic spatneho. Ale proste pro nase rodinne vyuziti to proti CX-5 prohravala…

A jeste jeden bonusovy faktor. Mozna je to vetsine z nas jedno, mne ve vysledku asi taky, nicemene zaznamenal jsem to: Vsichni znami/pratele/sousedi, kteri kdy komentovali nase auta, si mysleli, ze nase CX-5 je drazsi a vetsi auto, nez 6… ze 6 mame jako “sekundarni”, i kdyz porizovaci cena CX-5 byla cca 700 vs. necely milion za 6. Myslim ze cast tohohle dojmu je tim, ze soucasna generace CX-5 je po vyraznejsim faceliftu, nez 6, kterych zacina jezdit fakt mraky, a taky ze SUV vic frci a i kdyz celkova hmota auta nebude vyrazne odlisnejsi, designove pusobi sebevedomejsi, vetsi, a tedy hodnotnejsi.
 
Poslední úprava:
Měli jsme M6 kombi a přesedlali na CX-5. Auto je používáno hlavně jako rodinné a víc najezdí manželka než já. Momentálně spíš krátké trasy. Do 6-ky už bych se bohužel nevrátil. Ikdyž má svoje plusy (háčky v kufru, lepší vzhled, asi ty sedadla a na dlouhé dálniční trasy pohodlnější), ale na to každodenní používání u nás vyhrává CX-5, je to dost kvůli výšce podvozku. díky ní je lepší nastupování/vystupování, zapínání dětí do sedaček a nacvakávání/vycvakávání vajíčka s miminem, kdy se nemusíš tak ohýbat dolů. U 6-ky jsme měli odřený spodek předního nárazníku a když jsem parkoval proti obrubníku, jen jsem čekal kdy to zase začne drhnout. S CX-5 na to nemusím myslet. El. víko kufru je taky velice návyková věc. Ale velikostně kvůli kufru by rodinné auto byla spíš CX-60, jenže ta je zase zvenku zbytečně velká…
 
Já mám M3 hatchback BN a auto je skvělé. Jízdně rozhodně zábavnější než M6 či CX5, ale po narození malého už tak nějak nestačí prostorově. Problém je že ještě jaký čas budeme muset vozit kočárek pač je rok a půl. Na víkendy či dovolené bereme druhé auto Kia Sportage QL v automatu. To auto jsem si oblíbil. Líbí se mi vyšší posed, větší přehled na silnici predemnou včetně spatření vymolu, pohodlné nastupování, umisťování věci do kufru či usazování dítěte. Vše ve výšce a pohodlně. Na zadních místech je fakt hafo místa a kufr je prakticky. Skládat lze do výšky. Též mě začal bavit ten automat. Je to příjemné a člověk se soustředí jen na cestu. Navíc AWD takže včera jsem jel na místa v Lužických horách kam bych se z M3 nepodíval. Snad jen spotřeba je u těch SUV stále vysoká. Auto totiž většinu času používám jako na cestu do práce. V M3 když člověk chce tak vše včetně kočáru do auta dostane ale pokud po cestě chcete vystoupit a potřebujete vyndat kočár tak to musíte celé opět preskladat. Takže je to lepší nikde nestavet a jet až do cíle. Začínám častěji uvažovat o M6 wagon která se mi fakt líbí nebo CX5. Jenže to by chtělo obě auta na týden domů jako novinář a testovat. Zase na druhou stranu mít dvě SUV v rodině je asi blbost a ta plocha toho kombíku je asi skvělá. V nouzi by tam člověk i prespal. Bohužel kromě těchto dovolených a víkendu by mě jinak stačila ta skvělá M3. Zdavat se jí nechci ale ona pak stojí doma a to mě mrzí. Navíc je na ní spoustu mé práce jako třeba dodatečné odhlučnění či voskování podvozku a led blinkru. Totéž by mě čekalo i na novém autě.
 
Já nevím jak je na tom s prostorem CX5 alias prý Mazda 3 na chudach ale Sportage je rozhodně prostornější než M3 a to jak v kufru tak hlavně na zadních sedadlech. Četl jsem kdysi že i Sportage je dost malá ale QL rozhodně není malá. Krásně plní naše požadavky. Tedy na limitu ale plní. M6 má naopak velmi podobný prostor uvnitř co M3 akorát kufru je samozřejmě větší. Mě tedy M6 nepřijde uvnitř nějak více prostorná než M3. Ale líbí se mi. O tom žádná.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Back
Top