• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Výměna oleje v diferenciálu a rozvodovce - návod

Max6

mistr Mazdího řemesla
3 157
Ahoj, pokusil jsem se dnes udělat pár fotek jako inspiraci pro ty co by si rádi vyměnily olej v zadním diferenciálu a přední rozvodovce (transféru). Fotky jsou z CX5 KF (děkuji @romin ), ale naprosto stejně se to dělá i u KE a velice podobně i u jiných a starších Mazd.
Jako vždy i zde Mazda začala uvádět výměnný interval "doživotní". Pouze pokud dojde k ponoření diferenciálu nebo rozvodovky do vody se má provést výměna ihned. Tady se dá trochu pomoct tím, že u starších Mazd byl ten interval psaný na nějakých 45000km. Já za sebe bych doporučoval ho měnit do 60000km, případně jestli je někdo Drift King a ta čtyřkolka se mu zapojuje víc do práce, tak klině i dřív. Je to potom znát na pilinách co jsou na magnetech vypouštěcích šroubů.

Co budete potřebovat:
- ráčničku s desítkou oříškem (na povolení šroubků spodního krytu motoru)
- plochý šroubovák nebo plastové nářadí (na vydloubnutí plastových zácvaků spodního krytu motoru)
- klíč nebo oříšek na ráčnu velikost 24 (na povolení/utažení vypouštěcích šroubů)
- klíč nebo oříšek na ráčnu velikost 23 (na povolení/utažení dolejvacích šroubů)
- momentový klíč co umí 40-53Nm
- 4x měděná podložka 24x18x1,5mm
- plnička na olej (mě se na to osvědčila velká injekční stříkačka 100ml z lékárny za 50Kč + cca 20cm hadička)
- 1 litr oleje Mazda Long Life Hypoid Gear Oil SG1 (OEM kód K020-01-SG1) - starší mazdy mají předepsaný klasicky 80W-90 API GL5 a nebudeme si nalhávat ten SG1 je to samý
- čistič brzd nebo podobný čistič na zašpiněný díly
- hadry na čitění/sušení (to se hodí vždycky)
- nádoba do který se vypustí starý olej (alespoň 1,5litru aby měla)

Zde foto "originálního" oleje co vyrábí firma Idemitsu
olejSG1.jpg

Zadní diferenciál:
1) Povolíme napouštěcí/dolejvací šroub.
Zadní dif1.jpg
2) Připravíme si nádobu na starý olej a povolíme vypouštěcí šroub.
Zadní dif2.jpg
3) Očistíme si šrouby (obzvlášť výpustný protože má na sobě magnet) a dáme na ně novou podložku.
šroubdif1.jpg
4) Po úplném vykapání (můžeme ještě přizvednout předek auta a ze zadního difu toho vyteče o malinkato víc) zašroubujeme a dotáhneme výpustný šroub na 40-53Nm. Bude vám tam překážet výfuk, ale s trochou šikovnosti nebo nástavců tam ten momenťák nacpete.
5) Plničkou nalejeme olej dolejvacím otvorem dokud nezačne olej tímto otvorem jít ven (cca 0,4 litru).
6) Přebytečný olej necháme vykapat a potom utáhneme dolejvací šroub na 40-53Nm. Opět zde překáží zadní nápravnice, ale je to o nářadí.
Zadní dif3.jpg
7) Čističem a hadrem očistíme výfuk a diferenciál od oleje co tekl při vypuštění.

Toť vše ohledně zadního diferenciálu.
 
Poslední úprava:
Rozvodovka/Transfér:
1) Sundáme spodní kryt motoru - zepředu ho drží osm šroubků na 10ku klíček (ideálně ráčničku) a zezadu osm plastových zácvaků (snad jsem je spočítal dobře)
2) Povolíme napouštěcí/dolejvací šroub.
přední trans1.jpg
3) Připravíme si nádobu na starý olej a povolíme vypouštěcí šroub.
přední trans2.jpg
4) Očistíme si šrouby (obzvlášť výpustný protože má na sobě magnet) a dáme na ně novou podložku.
šroubtrans.jpg
5) Po úplném vykapání zašroubujeme a dotáhneme výpustný šroub na 40-53Nm.
6) Plničkou nalejeme olej dolejvacím otvorem dokud nezačne olej tímto otvorem přetejkat ven (cca 0,5 litru).
7) Přebytečný olej necháme vykapat a potom utáhneme napouštěcí/dolejvací šroub na 40-53Nm.
8) Čističem a hadrem očistíme rozvodovku a další díly od oleje co tekl při vypuštění.
9) Přišroubujeme zpět spodní kryt motoru
 
Poslední úprava:
A kde si kupoval olej a za akú cenu? Tiež chcem meniť a mimo dealerov Mazda ho nikde nemajú...
 
Ahoj, předpokládám, že stejný olej do diferenciálu i rozvodovky. Díky za odpověď a perfektní návod.
U tohodle auta a respektive u všech Skyactivů je olej stejný jak pro transfér tak pro diferenciál. Jen opravdu starší Mazdy to měly rozdělený.

A kde si kupoval olej a za akú cenu? Tiež chcem meniť a mimo dealerov Mazda ho nikde nemajú...
Potřeboval jsem ho rychle, tak normálně v Mazdě. Co teď koukám do ceníku, tak katalogová cena je nějakých 870Kč za ten 1 litr.
 
Hey Max, myslíš, že sa dá zvládnuť výmena oleja v prevodovke v garáži, alebo sa dotoho radšej nemám srať a nechať to na fachmany v servise? Bolo by mi jasné, žeby to bolo bez preplachu.
 
Ja som to práve zvládol sám doma, vymenil som v prevodovke, rozvodovke aj v diferenciáli, najľahšia bola výmena práve v prevodovke... A v prevodovke som to urobil 2x v priebehu cca 5000 km, kedže vytečie len cca 4,5 litra, aby bolo vymenené viac oleja, keďže to bolo tiež bez preplachu. Samozrejme bez skladania olejovej vane, len som vypustil a napustil. Keď skončí záruka po 5 rokoch, dám vymeniť po 150tis km riadne v servise aj s preplachom... Rozhodol som sa preto sám vymeniť, lebo v nemenovanom origo servise Mazda mi povedali že to urobia presne rovnako, len za iné €...
 
Ja som to práve zvládol sám doma, vymenil som v prevodovke, rozvodovke aj v diferenciáli, najľahšia bola výmena práve v prevodovke... A v prevodovke som to urobil 2x v priebehu cca 5000 km, kedže vytečie len cca 4,5 litra, aby bolo vymenené viac oleja, keďže to bolo tiež bez preplachu. Samozrejme bez skladania olejovej vane, len som vypustil a napustil. Keď skončí záruka po 5 rokoch, dám vymeniť po 150tis km riadne v servise aj s preplachom... Rozhodol som sa preto sám vymeniť, lebo v nemenovanom origo servise Mazda mi povedali že to urobia presne rovnako, len za iné €...
To klidně můžeš ten autorizovaný servis jmenovat, protože pokud budou postupovat podle oficiálního dílenského manuálu, tak přesně takhle je to tam popsaný - jen povolit šroub, nechat vypustit, utáhnout šroub a nalít.
Je to sice blbý, ale v podstatě to udělají, tak jak jim automobilka přikazuje.
 
Zaujímavé ale je, že som oslovil 4 servisy Mazda na SK a v 1 prípade mi povedali, že budú musieť zložiť olejovú vaňu, vymeniť olejový filter prevodovky a dať potom tekuté tesnenie vane ktoré musí schnúť, takže auto musí byť u nich 2 dni...Takže asi to robia aspoň v 1 prípade predsa len ináč... Ale budem to takto "poctivo" riešiť až po 150 tis km, nateraz to nechám s tou mojou 2 násobnou výmenou bez rozoberania, mám 100 tis km a 150 tis km budem mať za rok či dva... Takže vďaka Max6 za podrobný návod, ktorý ma podnietil k výmene oleja doma 👌
 
Ja mam prave 150K a chcem si to nechat spravit poriadne. Prevodovka sice radi hladko bez problemov, ale je najvyssi cas.


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
 
Back
Top