• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Výměna žárovek za LED u Mazda6 GH

@Natural prosel jsem ten web a uz vim jak Te kontaktovat 🤣

Nemas tam GH ale chapu ze je to asi v tech autech stejne/podobne. Lze se pripradnw domluvit ze jak prijedu provedeme domluvu vymen na miste ? Nebo je treba domluvit vse predem aby jsi vedel co budes delat? (Nevim presne co vsechno vymenime) ale urcite toho bude dost.
 
Měnit D2S xenony za LED?? Důvod? Stačí vyčistit/zrepasovat projektory a máš oproti LED krásně homogenní a hlavně široký světelný kužel, který ani ta nejlepší led v xenonovém projektoru neumí ;)
Zobrazit přílohu 34766
Taky by mě zajímalo, zda máš zkušenosti s výměnou LED za výbojku v HID světlometu. Důvod je zřejmý. V případě kdy nemám na autě DRL tak svítím Bi-xenonem neustále. Po dvou letech mi přijde že potkávačka začíná intenzitou oslabovat. Při výměně za LED mám předpoklad že by teplota nemusela tak intenzivně působit na odrazovou plochu reflektoru a nebude tak docházet k rychlé degradaci pokovené vrstvy.

Nyní vystává otázka najít takovou LED žárovku, která bude mít střed LEDek v identické poloze jako původní výbojka k minimalizaci nehomogenní světelné distribuce na vozovku.

Možná ještě podotázka. Máš zkušenosti s repas reflektorů u Xenonů? Předpokládám, že musí jít dolů celý světlomet, nahřát lepící drážku krycího skla a vykuchat vnitřek světlometu z přední strany, je tak? Ze zadu celý xenonový modul i čočkou asi vytáhnout asi nejde že?
 
Pokud máš xenony, máš i čočku a tím pádem tolik řešit nemusíš pozici LED
 
Zcela nemohu souhlasit. Než se světelný tok dostane k čočce, musí se nějak z xenonové výbojky nasměřovat požadovaným směrem. K tomu má reflektor xenonu přesnou požadovanou geometrii.
V případě, že se změní ohnisko (tedy pozice LED bude jiná než nejasnější bod výbojky) bude vstupní bod pro odrazovou plochu jinde a tedy i distribuce přes čočku na silnici bude jiná. (budeš oslňovat, nebo maximum bude v jiném místě)

 
Jak budu dělat další olej tak se tam chci podívat ale jinak světla valí vez problémů
 
Taky by mě zajímalo, zda máš zkušenosti s výměnou LED za výbojku v HID světlometu. Důvod je zřejmý. V případě kdy nemám na autě DRL tak svítím Bi-xenonem neustále. Po dvou letech mi přijde že potkávačka začíná intenzitou oslabovat. Při výměně za LED mám předpoklad že by teplota nemusela tak intenzivně působit na odrazovou plochu reflektoru a nebude tak docházet k rychlé degradaci pokovené vrstvy.

Nyní vystává otázka najít takovou LED žárovku, která bude mít střed LEDek v identické poloze jako původní výbojka k minimalizaci nehomogenní světelné distribuce na vozovku.

Možná ještě podotázka. Máš zkušenosti s repas reflektorů u Xenonů? Předpokládám, že musí jít dolů celý světlomet, nahřát lepící drážku krycího skla a vykuchat vnitřek světlometu z přední strany, je tak? Ze zadu celý xenonový modul i čočkou asi vytáhnout asi nejde že?
Krátká odpověď zde: https://www.mazdaklan.cz/threads/vymena-zarovek-za-led-u-mazda6-gh.173/page-18#post-104705

Delší odpověď - LED musíš uchladit což je bez bastlení krytu vzhledem k rozměrům D2S a prostoru ve světle problém. Na před FL máš kovové paraboly, které (při použití kvalitních výbojek) na rozdíl od plastových vydrží (s denním svícením i půl milonu km - vyzkoušeno a jezdí dál). Hlavně nekupovat rádoby super-hyper-levně pokovené paraboly, které mají potom jinou geometrii.
Musíš mít samozřejmě chipy LED ideálně ve stejném ohnisku jako výbojka. Jelikož je to vzhledem k vyzařovacímu úhlu (při současných technologiích) nemožné, tak prostě nedostaneš dostatečně široký a homogenní světlený kužel, který má origo výbojka atd atd.. viz témata zde na klanu.
 
Tak to jsou skvělé zprávy že to je kovové na předface! :) tak to nechám pálit xenony a pak jen časem vyměním výbojku :)

Díky za odpověď!
 
Kupil som tie ledky co ma no_hits, ten bod kde vychadza svetlo z vybojky a ledky je v presne rovnakej vzdialenosti, takze geometria svetla asi ostane, na GH sa sice do toho svetla zmestia aj s chladenim, ale kabelaz sa nezmesti, treba narezat plastovy kryt s gumenym tesnenim, kable trcia von, tie treba nejak utesnit a upevnit ich o karoseriu. Uplne vode a prachu odolne to uz nebude nikdy, plus pri spetnej instalacii xenonov bude kryt svetla poruseny. Kto chce tie ledky vyskusat, mam ich doma, za symbolicku cenu prenecham.
 
A nebo pak novou krytku 👍 řešil jsem tak na GG, kde původní krytka taky nestačila :)

Original:
Krytka_original.png
Nová:
Krytka_V2.png

Přemodeloval jsem ji o 10mm hlubší a vytiskl z ABS :) zatím testuji to ABS, případně nechám udělat z prášku :)
 
Akurat ak dobre pametam, krytka na gh mala aj gumenne tesnenie :D na GG bol len takyto bajonet
 
A nebo pak novou krytku 👍 řešil jsem tak na GG, kde původní krytka taky nestačila :)
To by ovšem musela být o trošku větší krytka, aby pobrala kabeláž :) S D2S xenonem to není tak jednoduché, jako s obyč H1 halogenem co jsme řešili na GG ;)
A hlavně, když se vrátíme opět na začátek. Tolik práce, kvůli méně dokonalému světlu.
Ale samozřejmě je pravda, že kdo si hraje nezlobí :)
 
U GH ten xenon svieti dostačujúco, ale na GG halogén je teda mizerné svietenie, tam sa investovať do upgradu asi oplatí. Už len z tvaru svetlá, parabolove svetlá s halogénmi aj 20 ročne sú výborné svietenie, tie sosovkove to je nič moc.
 
Back
Top