• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Zadírání výfukových vaček motoru 2.2 Skyactiv-D (SH)

Díky za odpověď,mám uz dlouho GH 2.2 R2AA najeto bez par km pul milionu a jsem velice spokojený a tak jsem vážně uvažoval o koupi naftové GJ,ale díky zjištění všech těchto informací to bohužel ruším. Je to horší než jsem to čekal.
 
Díky za odpověď,mám uz dlouho GH 2.2 R2AA najeto bez par km pul milionu a jsem velice spokojený a tak jsem vážně uvažoval o koupi naftové GJ,ale díky zjištění všech těchto informací to bohužel ruším. Je to horší než jsem to čekal.
V tomto ohledu naftovou jedině GL od MY2018 s SCR.
 
V tomto ohledu naftovou jedině GL od MY2018 s SCR.
Asi ano,ale to budu muset ještě na nějaký ten rok odložit. Myslím,že tam už by mohly byt všechny ty problémy vychytané.
Ještě se vrátím k systému IDEVA. Pochopil jsem tedy správně, že při sání se pootevře výfukový ventil,aby motor nasál horkou spalinu do studeného motoru a při následné kompresi to lépe bouchlo?
 
IDEVA - primo z manualu: https://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Mazda/6/GJ 2.2 D/PCM [SKYACTIV-D 2.2].pdf
4. radek tabulky. Pripadne prejety prekladacem https://translate.google.com/ :

• Výfukový ventil je otevřen během sacího zdvihu podle provozních podmínek motoru.
• PCM řídí otevírání/zavírání výfukového ventilu během sacího zdvihu ovládáním OCV a přepínáním kanálků motorového oleje na základě provozních podmínek motoru.
• Otevřením výfukového ventilu během procesu sání proudí vysokoteplotní výfukové plyny zpět (uvnitř EGR) a teplota vzduchu ve válci se zvýší, aby byla zajištěna stabilita spalování při nízkých teplotách.
• Během řízení regenerace DPF (automatické řízení regenerace DPF) je vyžadován přívod výfukových plynů o vysoké teplotě do DPF, externí EGR je blokováno provozem EGR ventilu a obtokového ventilu chladiče EGR a NOx se snižuje zavedením interní EGR.
 
Asi ano,ale to budu muset ještě na nějaký ten rok odložit. Myslím,že tam už by mohly byt všechny ty problémy vychytané.
Ještě se vrátím k systému IDEVA. Pochopil jsem tedy správně, že při sání se pootevře výfukový ventil,aby motor nasál horkou spalinu do studeného motoru a při následné kompresi to lépe bouchlo?
Náčrt
- V souladu se snížením kompresního poměru motoru byla u motoru SKYACTIV-D 2.2 použita IDEVA, aby se zabránilo nestabilitě zapalování za studena*1.
- IDEVA vrací část výfukových plynů zpět do válce během sacího zdvihu a zlepšuje stabilitu zapalování motoru za nízkých teplot.
*1 :Ve vznětovém motoru se nasávaný vzduch stlačuje a palivo se vstřikuje v okamžiku, kdy má nasávaný vzduch vysokou teplotu, a palivo se pak samo vznítí a dojde ke spalování. Snížení kompresního poměru ztěžuje samovznícení paliva, protože síla (schopnost ohřevu) pro stlačení nasávaného vzduchu ve válci slábne a způsobuje nesprávné zapalování při studeném startu motoru.
Popis činnosti
1. PCM přepíná průchod hydraulického převodu v hlavách válců ovládáním OCV.
2. Na pojistný čep vahadla (č. 2) je vyvíjen hydraulický tlak a pojistný čep fixuje vnitřní páku, která byla vytlačena.
3. Vačka s nízkým zdvihem výfukového vačkového hřídele stlačuje vahadlo (č. 2) válce se sacím zdvihem.
4. Výfukový ventil válce sacího zdvihu se mírně otevře, aby umožnil zpětný tok výfukových plynů do válce.

ac5wzn00001805.png
 
Zdravím, v září jsem koupil mazdu 6 2,2d a samozřejmě, že jsem udělal chybu, že jsem se prvně nekoukl, že tam je takový problém s vačkou, tak jsem to nechal pro jistotu rozebrat, abych věděl jak na tom je a vyfuková je prý na výměnu a sací je už prý taky lízlá. A cena jen za materiál je prý 56 000,-... je tohle reálná cena nebo to už je napálený? Děkuji za info.
 
Zdravím, v září jsem koupil mazdu 6 2,2d a samozřejmě, že jsem udělal chybu, že jsem se prvně nekoukl, že tam je takový problém s vačkou, tak jsem to nechal pro jistotu rozebrat, abych věděl jak na tom je a vyfuková je prý na výměnu a sací je už prý taky lízlá. A cena jen za materiál je prý 56 000,-... je tohle reálná cena nebo to už je napálený? Děkuji za info.
my jsme podle mne platili o dost min.

Zkus Mazdu Tabor.
 
my jsme podle mne platili o dost min.

Zkus Mazdu Tabor.
Ja jsem právě z Kralovehradeckeho kraje a tady nejbližší servis mazdy je v Hradci nebo Pardubicích. Pro jistotu jsem zkusil napsat i tam, ale ta cena mi přijde až moc napálená, když je to běžná závada co jsem pochopil.
 
Zdravím, tak po dlouhém čekání jsme se do mazdy pustili a vačky vypadají takto. Vypadá to, ze by byly vybroušené od vahadel? Jako karbon je naprosto všude, že se mi tomu ani při 150tkm fakt nechce věřit.

received_24119902117595142.jpeg received_676690867753412.jpeg
 
Blbá fotka, vačky v pohodě, ale už je vrstva trochu odřená. Asi bych vyměnil, když už je to rozdělané. Netěsnil ti tam první vstřikovač.
 
Blbá fotka, vačky v pohodě, ale už je vrstva trochu odřená. Asi bych vyměnil, když už je to rozdělané. Netěsnil ti tam první vstřikovač.
Budou se měnit ventily, komplet rozvody, kroužky, gufera, vahadla, veškerá těsnění+přebroušení hlavy, vyčištění od karbonu atd, nevím teď z hlavy co tam přesně všechno bude, ale na dílech jsem už na 30k. Známý co to dělá řekl, že by zkusil vačky nechat přeleštit, ale kdo ví, jestli by to melo nějaký smysl, aby to nebylo právě naopak...
 
Blbá fotka, vačky v pohodě, ale už je vrstva trochu odřená. Asi bych vyměnil, když už je to rozdělané. Netěsnil ti tam první vstřikovač.
neni tohle vydrena vacka?

1695671288808.png
 
Opravný kit vačky a vahadel SHY2-10-YA0 stoji 7480,61 bez DPH (doporučená prodejní koncová cena). Pokud auto jezdí 6 rokem, máš nárok na 20 % slevu u některých servisů. Zavolej si tam nebo napiš, že bys chtěl spolu se svolávací akcí AJ024A udělat také vačku (pokud máš koncových 6 čísel VIN menší než 148781) podle postupu R073/15 a zkontrolovat přitom i vůli ložisek obou turbodmychadel. Pokud se mění jen vačka, je to navíc 2 hodiny maximálně, některý mechanik to má i za půl hodiny. Nebo pokud si chceš udělat výlet na Moravu, doporučím Auto Efekt Zlín, stačí zavolat J. Boučkovi a objednat se dostatečně předem.
Zdravím, zaujal mě tvůj příspěvek. Jsem s tím motorem spokojen a VIN - posledních 6 čísel mám vyšších než 148781, takže tam jsou už ty vačky nějak pořešeny? Mám 538701 ty poslední čísla, dovezeno z DE a v servisce není žádná velká oprava.

Díky moc za vysvětlení. 😀
 
Zdravím, zaujal mě tvůj příspěvek. Jsem s tím motorem spokojen a VIN - posledních 6 čísel mám vyšších než 148781, takže tam jsou už ty vačky nějak pořešeny? Mám 538701 ty poslední čísla, dovezeno z DE a v servisce není žádná velká oprava.

Díky moc za vysvětlení. 😀
Všeobecně v DE se s tím moc nemazali a vyměňovali třeba půlmotory v rámci záruky bez velkého dohadování. U nás v ČR byla situace horší, přeci jen prodejní síla v DE je trochu jinde. Takže dovoz auta z DE se vyplatí.
Jinak v servisce se to vůbec neobjeví, nikdo se tím nechce chlubit.
 

Podobná vlákna

Back
Top