• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Zadní kolo/brzda dře

pjetro

výkonný člen KLANu
276
Ahoj, chcel by som sa spýtať skúsenejších majstrov, či je v poriadku, alebo mam riešiť šúchanie zadného kolesa. Akusticky je počuť šúchavý zvuk, ako niečo dre a voľným okom je vidno, že koleso, resp. po demontáži kolesa sa kotúč netočí úplne ľahko. Čakal by som, že kotúč aj koleso sa sa bude po roztočení točiť ľahšie a dlhšie a nebude to sprevádzať ten divný zvuk. Ak riešim zbytočnosť, tak ma zastavte hned na začiatku ;) Napadlo mi, že či sa tým zbytočne neskracuje životnosť brzdovej doštičke a či to nemá vplyv na spotrebu, resp. výkon. Druhé zadné koleso som nemal čas skúsiť, či sa prejavuje rovnako.

Tu sú dve videá, kde je zrejmé, čo mám na mysli:




doplňujúce info: minulý týždeň som nechal vymeniť kolesá za zimné a všimol som si od vtedy dosť netradičný výrazný zvuk od zadného kolesa, závislý od rýchlosti otáčania. Tak som to dnes dal na hever a zistil, že mi zadiera vyvažovacie závažie nalepené vo vnútri disku o krycí plech náboja pri každej otáčke kolesa. Tak to som vyriešil, ale zaskočil ma hore popisovaný problem s ťažším otáčaním kolesa + zvuk k tomu.
 
tam je celkem evidentní kontakt destičky s kotoučem, i je to vidět na kotouči, jak se to potkává. Kdy naposled někdo promazal "prasátka" a pohyb destiček = prověřil jejich funkci...? Tím bych asi začal......
 
Poslední úprava:
Mazdar, pridavam este aj stav na opacnej strane auta, kde je stav este horsi a kotuc ide dvoma rukami len tazko pretocit:



Chvilu som s tym experimentoval a asi je to tak, ze rucna brzda pribrzduje, aj ked je páka rucnej brzdy uplne dole a celuste na zadnych koleach zaberaju aj tak. A hned zaberu este viac, ked len mierne potiahnem paku hore. Zrejme to suvisi s tym, ze som v lete v servise nechaval nastavit rucnu brzdu, pretoze uz nebrzdila dostatocne a musel som ju tahat hore "az do neba" aby trochu drzala auto.

Skontroloval by som este aj predne kolesa a zacal by som kontrolou prasiatok, ako pisal Vitus, ale vonku uz je posledne dni fakt hnusne a nemam s tym vlastne ziadne prakticke skusenosti. Tak by som sa chcel spytat, je lepsie zaviest auto do autorizovaneho servisu a nechat to tam cele skontrolovat a odstranit problem (predpokladam ze autorizak ma vyhodu v pripravkoch a predpisanych postupoch) alebo to mozem nechat spravit v hocijakom servise? V druhom pripade by som poprosim nejake doporucenia servisu, kde to chlapci umí s brzdami a Mazdou.

@Vitus - kontrola brzd a ich premazanie bola spravena v lete, pri velkom rocnom servise.
 
Já jsem měl podobný problém a vyřešili jsme ho s @Max6 . Není rozhýbání brzd, jako rozhýbání brzd. Já měl mít brzdy (na šedé GH) také pravidelně čištěné a dělané, ale po rozdělání u Honzy najednou skutek utek (a vazelína nikde). Když už jsme připustili možnost, že se na tom u mistrů servisáků něco dělalo (i když nejspíš zázrakem :confused:), tak minimálně nevhodným materiálem, takže ve výsledku brzdy v podstatě nefunkční a na odpis. Naštěstí se nám je podařilo rozchodit ;)

Ještě dotaz, kdy si měnil naposled brzdovku?
Když už jsme zachraňovali brzdy, tak se pořád nechtěly zadní volně točit. Po výměně brzdovky a odvzdušnění najednou vše klaplo a začlo být funkční ;)
 
Hmm, presne z takýchto servisákov mám obavy aj ja - výsledok neistý, skontroluj si sám. Takisto by som očakával, že keď mi v pneuservise menili letné kolesá za zimné a upozorňoval som ich, aby mi skontrolovali brzdy, tak že za ten kotúč niekto zaberie rukou, keď už sú kolesá dole a má to na zdviháku. No, asi v inom vesmíre... :confused:

Takže kedy sa naposledy menila brzdovka si presne už nepamätám, pozriem do faktúr z veľkých servisov za posledné roky. A rovno pozriem do nádržky, koľko jej tam mám a akú má farbu. O 2 týždne som objednaný do autorizáku na prehliadku, takže keď to dovtedy nevyriešim, nechám to opraviť tam.
 
tak práve čumím do faktúry, brzdovka DOT4+ v množstve 0.5 litra bola menená v květnu 2014 a nabehal som na nej zatiaľ 32613 km, takže podľa poznámky od @Vitus , by to malo byť OK
 
Tento týden budu měnit zadní destičky. Můžete prosím poradit, co a jakým přípravkem promazat, ať to můžu udělat skutečně pečlivě?
 
Očistit vodící plíšky, a zkontrolovat jestli třmen chodí volně. Pokud jsou pouzdra a vodící čepy v dobrém stavu, tak mi bylo doporučeno je mazat tímto:
a000c09c53c53e4f8a6f207b201ac129.jpg
Promazávat nejenom při výměně destiček. Systém AKEBONO je lepší udržovat pravidelně v kondici (což většina z nás moc dobře po zkušenostech se zasekáváním poznalo :) )
Toť rada od nemechanika. Pokud někdo bude mít něco na doplnění, jistě poradí ;)
 
Dají se sehnat samostatně ty větší plíšky (nemyslím vodící)? Destičky jsem koupil, ale až při montáži jsem zjistil, že jsou bez příslušenství :/ Počítal jsem s tím, že se to dodává komplet.
 
Jojo dají, ale jestli se nepletu, tak jenom originál. V neoriginální dílech jsem je nenašel.
 
Díky, zkusil jsem kontaktovat nejbližšího prodejce. Dodavatelé neoriginálních dílů by mohli být trochu konkrétnější v tom, co daná sada obsahuje a co postrádá :/ A v příslušenství k destičkám, který prodávají sólo, jsou bohužel jen ty vodicí plíšky a pružiny.
 
@sedvo Ještě jednou děkuju :) Díly jsem tedy objednal originální, jiný východisko nebylo. Ty široký vnitřní plíšky byly rozpadlý skoro na prach.
 
IMG_20170704_195316.jpg Ahoj, chci se zeptat zkušenějších kteří už repasovali zadní třmen..
Nevracel se mi píst a ohříval se disk, dvakrát už jsem ho musel rozhybat.
Při druhém rozhybani jsem shrnul prachovou a očistil a namazal píst.
Dělal jsem to na autě, neměl jsem trmen rozebrany, jenom jsem vyklopil třmen a vysunul píst na max.
Píst není orezly, podezrivam těsnící kroužek nebo samostav ruční brzdy.
Teď ručku nepoužívám a je to zatím ok.
Koupil jsem opravnou sadu ale těsnící kroužek se mi zdá moc velký, viz foto.
Když ho nasadim na pístek tak je tam více než milimetr mezera.
Je to ok? Nebo mám sehnat jiny kroužek?
Díky.
 
Upřímně je nejlevnější a nejrychlejší výměna celého třmene. Stojí 2000,- a máš klid. Také jsem si prošel tím co ty a nakonec jsem vyměnil třmen a mám klid.
 
A můžeš doporučit kterou značku třmenu?
Co jsem se díval tak jsou dostupné za podobnou cenu TRW, BOSCH, Brembo, Jakoparts, Budweg, NK, FTE..
Mimochodem jsem se díval na další opravné sady a jsou v rozměru 34mm i 35mm.
Myslel jsem si, že všechny šestky mají stejne zadní třmeny.
Diky
 
Já použil Bosch, ale v práci jsem vyzkoušeli i FTE (u jednoho jsme měli problém se šroubama, špatné závity, ale vyměnili jsme to a v pohodě) a výborný byl Budweg, ten dodal i vodící plíšky na destičky. Ono je to jedno, je to repasovaný originální díl, kdy jej opískují, kompletně vyčistí a následně dají nové komponenty.
 
Mě už týden píská destička při brždění a vůbec se mi do toho nechce. Tak snad to přestane.
 

Podobná vlákna

Back
Top