• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Zadní kolo/brzda dře

Se zadníma brzdama nyní také zápasim. Vyměněny vodicí šrouby, vše promazáno, destičky a třmen jdou volně a stejně to na jedné straně přibržďuje. Ručka a brzdovka jsou ok. Na jednom shopu jsem našel novej zadní třmen za 1250,- tak ho zkusím. Nyní si řikám, že jsem ho měl objednat rovnou a neztrácet čas repasí...
 
Za 1250,- to bude přední, nebo dej odkaz. Zadní stojí průměrně kolem 2000,-. Ale i tak je to na klid.
 
Je to zadní a stačí jen trochu pohledat. Většinou cena začíná na 1600,- a tenhle je vyjímka. Poptam se jestli je skladem a dam vědět :)
 
Tak dej odkaz, kde jej mají nainzerovaný a je to. Ostatním to může také pomoci.
 
Průměrný uživatel internetu je schopen si dohledat sám

ale to potěšení, že to průměrnému uživateli pěkně shraňujeme na jednom místě ,-) Jinak by ani žádná fora nemusela existovat a stačil by strejda Gůgl
 
Průměrný uživatel si otevře porovnávač cen a vyfiltruje podle ceny, ale jsou tací, kteří to buď neumí, nebo spíše nechtějí...
 
Já to nepotřebuji vyhledávat, ale snad o toho toto forum je, aby to ostatním ušetřilo práci a čas. Ale např. Ridex mi nic neříká (automobilovedily.cz nejsou taky zrovna důvěryhodné) a za další pokud chci jenom jeden třemen, tak jsem na 1800,- a to už mi dodá o trochu dráž kdokoli (APM, Trost, Hart, či jiný eshop a bude to značka FTE, BOSCH atd.) a jde o následnou reklamaci, protože na M6 jsem dělal několik třemenů a 2 jsem reklamoval. Takže dále poštovné při reklamaci. Takto jsem to dovezl na pobočku a byl klid a vyměnili nebo objednal nový a pak jsem vyměnil.
 
Ahoj tak se přidám také do tématu brzd.

Koupil jsem si přední čepy do třmenů + gumičky (prachovky), do zadních třmenů gumičky i prachovku na brzdový váleček, protože jsem ji měl prasklou.

Koupil jsem sadu, kde jsou dva typy těchto prachovek (na zadní brzdový váleček) bohužel tam žádná nesedí jako ta co tam byla, tak jsem tam tedy dal zpět tu původní. Ostatní gumičky na čepy sedí dobře.

Když jsem se do toho pustil, tak jsem kompletně sundal všechny celé brzdiče a nastříkal barvou.
Pořádně obrousil rez a nakonec i dobře promazal keramickou vazelínou a na čepy použil vazelínu k tomu určenou od ATE.

Než jsem to vše udělal auto stálo 2 dny v garáži a z brzdových hadiček stále ukapávala brzdovka.
Dnes jsem to zkompletoval a v nádobce byla kapalina na minimum.
Doplnil jsem novou kapalinu od Sheron DOT 4 a začal odvzdušňovat. Přítelkyně šlapala na brzdu a já povoloval odvzduš. šroub. nejdříve pravé zadní pak levé dále pravé přední a pak levé. To celé jsem opakoval dvakrát. Udělal jsem i spojku. Celkově jsem tam nalil cca 0,8-0,9 litru.

Říkám si vše OK jedu to projet. Všiml jsem si že brzdový pedál začíná zabírat později. Začíná lehce brzdit cca v 1/4 postupně až k 1/2 kde už je pedál celkem tuhý, ale můžu ho ještě přimáčknout cca do 3/4, zkusil jsem to rozjet na 70km/h dupnout na brzdu, kola si hvízdaly v rytmu ABS, takto jsem to zkusil 3x.

Vše se zdá být normální, ale ten pedál že zmáčknu více než dříve. I si myslím že jsem necítil takové silné bouchání od ABS do pedálu.

Buď to mám ještě zavzdušněné, ale pokles pedálu při prudkém brždění jsem nepocítil.
Nebo mě napadá, že to dělají ty nové čepy ve třmenech předních brzd, protože teď tam krásně zajeli a ty staré jsem musel páčit ven a když jsem je tam chtěl zkusit dát zpět tak tam ani nešly, protože ta gumička byla jakoby nafouknutá.
Tak mě napadá že se dříve asi tolik nevracely ty čepy s třmenem?

Co ABS jak se odvzdušňuje? Na jiňých fórech jsem se něco o tomto dočetl.

Jaký máte tedy názor na ten brzdový pedál?

Díky za rady.
 
Ahoj, jen jeden muj poznatek. Menil jsem levy zadni trmen a taky jsem musel odvzdusnovat. Udelal jsem to normalne slapanim ale porad to nebylo ono. Dal jsem to kamaradovi do servisu, ktery to odvzdusnil pretlakem a od te doby je brzdovy pedal jako predtim.
 
Ahoj fouscz, stejný problém jak popisujes s pedálem který zabírá až v nižší poloze jsem měl po čištění válečku zadního třmenu.
Zkus to ještě jednou odvzdušnit, já jsem tam měl malou bublinku v tom zadním trmenu, potom co jsem ji vypustil tak je pedál tvrdý.
Jinak servis jak píše kubbi.
 
Ahoj díky za rady.
Zkusil jsem tedy ještě odvzdušnit. Prolil jsem systémem ještě 0,5l a na zadním pravém třmenů asi dvě malé bublinky. Je možné, že se tam někde zatoulali a po pár km si to sedlo a vyběhli při dalším odvzdušnění. :) Po našlapání pedál tvrdý.

Takže snad to bude OK!
Díky
 
Čau řeším problém s předními brzdamy, měl jsem jsem přirezlé přesuvníky, při rozebírání se mi povedlo zníčit gumičku na šteftu v přesuvníku, v mazdě lze koupit pouze celý brzdič cca 7500 kč což se mi nechce investovat , nekupoval to tu někdo že by mu ona gumička zůstala- případně nějaký typ kde to sehnat?? díky
 
Ahoj, tak jsem se včera pro pískající a hřející kotouč pokusil vyměnit destičky. Zjistil jsem že třmen je na čepech zarezlý a nejde s ním hnout ... po čtyřech hodinách práce ve dvou se nám to podařilo rozhýbat ... nicméně dále jsem zjistil že čepy po kterých to jezdí jsou každý jiný a ten přední má zápich na který by měla (asi) přijít gumička. Nevíte někdo k jakému účelu by měla sloužit? Děkuji.

brzdy.JPG
 
@sedvo v katalozích brzdič je ale nikde ho nemají, skladem je jen s menším pistkem co patří na ford případně předchozí 6ku (chyba v katalogu). Takže buď v mazdě za šílenou cenu nebo opravná sada
 

Podobná vlákna

Back
Top