• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Zadní tlumiče/náprava

tucnic

nový člen
6
Ahoj, mám Mazdu 5 2.0 107kw rv.2005 a před 3 lety sem měnil zadní tlumiče, tenkrát sem tam dával BILSTEIN, ale už jsou zase KO. Nevíte o nějaké vhodnější značce, eventuelně jestli není na zadní nápravě něco co je potřeba vyměnit ale na první pohled to tak nevypadá?
 
Jakej Bilstein tam byl? Co sem si tak dělal průzkum před koupí, tak tohle je ani ne tak chyba jak funkce pětky. Jaká je geometrie? Zkoušel si dát auto na stolici jestli není nějaký uložení špatný? Ony se ty vůle posčítaj a ty tlumiče jsou na to auto poddimenzovaný a moc dlouho to nedaj. Můžeš zkusit KYB, ale řekl bych že dopadneš stejně. Amíci na Mazdaspeed dávali KONI, ale zkušenosti po třeba 5-ti letech už nikdo nenapíše. A hlavně to stojí dvojnásobek. To na tohle auto asi nemá úplně smysl.
Mě čeká podvozek za rok/dva. Technickou by to ještě dalo, ale jsou cítit vůle a jakmile se do toho hrábne, tak to bude na výměnu všechno.
 
@tucnic - ono taky záleží na nájezdu a provozních podmínkách že jo. 3 roky jsou nic neříkající pojem. U mě jsou 3 roky cca 25-30tkm a u mého otce je to asi 150tkm. Město + příměstský provoz, nebo relativně hezká rychlostní silnice či dálnice, kde se auto nejvíc pohybuje ? Jak moc je zatěžováno ? Taháš vozík ? To vše spolu souvisí.

Obecně se množí už pár let stížnosti na Sachs. Takže dávám Kayabu. Současně je ale situace, kdy zde na Mazdaforu Kayaba funguje a kluci na Volvoforu na svoje S/V60 dali Kayaby a mlátí jim. Takže dávají originály za 5600Kč/ks - zda to je skutečně nezbytné aby byl klid nevím.

Nějaká další rozumná náhrada by mohla být značka Monroe. Ostatní alá Starline, Maxgear, Kamoka apod. bych ze zásady nemontoval. S těmi díly je to stejně loterie. Na druhou stranu on ten zadní tlumič, ani jeho výměna nestojí jmění.

Co se týče prevence - nejlepší možnost bych viděl objednat se na STK tzv. "na žádost zákazníka" s explicitním požadavkem naprostého znásilnění zadní nápravy. T.j. zaměřit se specificky na ni. Ony ty třasáky a hybné plochy jsou přeci jen lepší, než páčidlo v běžném servisu. Zaplatíš cca 800Kč a víš na čem jsi.
 
Teďka tam mám: Tlumič pérování BILSTEIN 19-197302 lze použít pro MAZDA 5 (CR19) 2.0 (CREW). Na gemoetrii auto bylo chvíli po tom co se dělali tlumiče. Nájezd máme kolem 15tkm ročně a typově je to úplná směsice (rozmlácený okresky, město, dálnice dokonce bych řekl že rovnoměrně rozloženým poměru), vozík používám sporadicky (3-5x do roka). Výměna zadníchh tlumičů není zas tak náročná, problém je ale horní uložení tlumiče kde už při poslední mýměně toho měli celkem dost, věřim že se ještě jednou povede sundat, protáhnout závit očkem, ale pak už tma z toho šroubu moc nezbyde. O tom že s tím má 5ka problémy sem věděl už při koupi, ale říkal sem si jestli právě někdo nezkoušel "opravit" chybu výrobce a dát tam úplně jiný tlumiče (ne jen značku).
 
Možná zkusit místo Bilsteina B4, B6. Nevim ale jestli je na pětku seženeš. Nebo ten Kyb.
Ty šrouby mě vůbec nenapadli. Jak je případně vyměnit/opravit si moc nedokážu představit. To už bude docela zásah do kastle a pro spoustu aut to může bejt konečná.
Tlumiče odejdou buď z nadměrnýho zatížení, nebo kvůli velkým bočním silám díky kterým netěsní a vytečou. Tady bych to viděl spíš na tp zatížení. Jsou přece dělaný ma mazdu 3 a ta váží o něco míň. Když se k tomu přidá ještě náklad v kufru, tak už to nezvládnou. Chtělo by to nějaký, který zvládnou větší zátěž, ale to zas projeví na jízdních vlastnostech.
Co by problémy mohlo odstranit natrvalo, tak jsou vzduchový tlumiče. :)
 
Back
Top