• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Závada dobíjení

MartinH11

nový člen
6
Ahoj,
Dnes se mi rozsvítilo chybové hlášení
závada dobíjení akumulátoru.
Myslíte že to je vadný alternátor, nebo to muže být i něco jiného třeba špatná baterie.
Dekuji za info
 
Na jakem aute? Jak stary akumulator? Vyhazuje ti to chybu DTC nebo hlasku na dislpeji?
 
Mazda6 r.v. 2016 2.2D combi
Staří akumulátoru neznám nenašel jsem rok výroby.
Chyba jak na palubce tak i na displeji uprostřed. A k tomu se i rozsvítí i-stop.
 

 
Tak niečo podobne som mal aj ja dvakrát v servise. Vymenili jednotku na E-loop. Výsledok náhodne sa zobrazilo znova. Pravdepodobne na 50% to asi bude pripojeným telefónom do USB zásuvky. Dobíjanie OK. Treba zmerať napätie na batérii po naštartovaní.
 
Dobrý den,
Můžete mi prosím někdo říct o co jde?
Nemůže to mít něco společného s otevřením výkonu? Nechal jsem si ho vypnout.. i-stop bliká a píše to problém s baterií, s dobijením. Díky.

IMG_9027.jpeg
 
Mám pravidelné jízdy kolem 50 km, během jízdy mám cca 14V a stejně mám při startování na baterie jen cca 12V. A stává se tedy, že mi vyskakuje ten vykřičník s hláškou a bliká i-stop. Baterie je 7 let stará a problém se startováním jsem nikdy neměl. Má smysl se podívat na výšku elektrolytu v baterii? Články mám určitě zalité, ale rysky, které ukazují min a max stav nejsou na baterii v autě viditelné. Kolik by měla být výška, pokud bych měřil nějakou měrkou přes víčko?
 
Mám pravidelné jízdy kolem 50 km, během jízdy mám cca 14V a stejně mám při startování na baterie jen cca 12V. A stává se tedy, že mi vyskakuje ten vykřičník s hláškou a bliká i-stop. Baterie je 7 let stará a problém se startováním jsem nikdy neměl. Má smysl se podívat na výšku elektrolytu v baterii? Články mám určitě zalité, ale rysky, které ukazují min a max stav nejsou na baterii v autě viditelné. Kolik by měla být výška, pokud bych měřil nějakou měrkou přes víčko?
https://www.mazdaklan.cz/threads/ba...avislosti-na-zpusobu-pouzivani.559/post-12970 rysky by tam měly být
 
:) sedm let to si můžeš pogratulovat....na dnešní dobu slušná výdrž, ale pokud ti už vyskakuje hláška s trojuhelníkem a i-stopem, nejjednodušší řešení je opravdu výměna baterky. To že ji párkrát nabiješ přes nabíječku jen prodlouží její konec o pár dní nebo týdnů. V případě, že auto budeš mít i dál (myšleno přes zimu) je jistota, že při větším mrazu by tě to někde ...absolutně z ničeho nic...stejně vypeklo a proto jestli o měsíc dřív nebo později asi nehraje roli. Spíš využij toho, že máš čas vybírat a shánět a nejsi v pozici ...jejda odešla...musím odpoledne sehnat druhou ;)

Ke všemu..měrky ti moc nepomůžou, baterie jsou už dnes ve většině případů zalité a bezudržbové, takže nějaky dolití nebo kntrola elektrolitu bude i tak asi problém
 
Zdravím,

nesetkal se někdo s problémem, že i po vyměnění alternátoru, napínáku i řemenu stále vyskakuje hláška battery charging malfunction? Před výměnou to dělalo hlavně mezi 4000, pak to postupně dělalo při 3500 skončilo to při 1500 kdy se nedalo s autem jet.

Díky
 
Ahoj. Jen se zeptám jestli máš v autě i-Eloop a jestli ano, tak jaký alternátor jsi dával (originální, neoriginální,...).
Máš nějakou diagnostiku, která by ti napsala přímo kód chyby aby jsme věděli o co přesně se jedná?
 
Mám ten samý probém – během jízdy se na pravém budíku na chvilku objeví hlášení Charging System Inspection Required a současně na levém začne blikat nápis i-stop (oranžový nebo jaký). Hlášení Charging… se během další jízdy při vhodných podmínkách zopakuje. Blikání nápisu i-stop nepřestane, dokud nevypnu motor. Blikající nápis i-stop je podle mne jen upomínka, že za jízdy k něčemu došlo, ne indikace, že chyba trvá.
Mazda CX-5 – hlášení charging system inspection required.jpg
Hlášení vyskakuje asi už rok pravidelně při brzdění motorem z velkého kopce, poslední dobou i při předjíždění, když motor trochu vytočím. Jinak ne.
Hledání v servisních příručkách a na webu mi nabídlo celý koš možných příčin, vada alternátoru byla jen jednou z nich. Moc na ni nevěřím. To snad spíš prokluz řemenu pomocných pohonů, ale to by snad taky pískalo?
Problém s nabíjením by u mého vozu přicházel v úvahu hlavně z toho důvodu, že jsem už 2× měnil baterii, aniž bych se obtěžoval se zjištěním správného postupu, který na fóru je. Tak jsem při obou výměnách nechal připojený konektor proudového čidla na záporném kabelu, což po připojení nového akumulátoru asi poplete a možná i nadobro znemožní správné nabíjení. Později jsem trochu prohlédl a zopakoval cyklus odpojení a připojení baterie s inicializací i-stop správně, což vedlo k tomu, že i-stop funguje (dokud mu zase nezabráním odklopením µspínače víka motoru). Taky dobíjení baterie mi připadá v pořádku, dá-li se to posoudit jen podle napětí baterie den po jízdě a bezvadného startování.
Zatím se nechci svěřit servisu, tak uvažuji dál. Možná má smysl podezírat nesmyslný údaj batt_day v řídící jednotce, protože ten odpovídá stáří vozu, ne stáří současné baterie. Ani o údaj stáří baterie jsem se totiž při její výměně nepostaral.
Má někdo nějaký další návrh, který bych mohl ověřit či vyzkoušet doma?
Poznámka: vlákno https://www.mazdaklan.cz/threads/zavada-dobijeni.5609/post-129016 podle mne pojednává o tom samém.
 
Poslední úprava:
Back
Top