• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Jedna dodatečná otázka k výměně motorového oleje. V návodu je uvedeno, při výměně oleje i s olejovým filtrem 4,5l náplně. Vylil jsem z motoru cca těch 4,5l ale nového oleje jsem nalil celou 5l bandasku a jsem sotva v půlce měrky.

Je tohle možné? Minulý rok mě zbyl ten půl litr, letos ne. Stojím na rovině. Minulý rok jsem koupil 5l Ravenol, letos 4+1 Ravenol (baleno v 5l kanystru).
 
Tak to je úlet Já to mám opačně. Má se vejít 4,5 litrů ale pod rysku mi stačí 4l. Ale taky nenechávám hodiny vykapat.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Jedna dodatečná otázka k výměně motorového oleje. V návodu je uvedeno, při výměně oleje i s olejovým filtrem 4,5l náplně. Vylil jsem z motoru cca těch 4,5l ale nového oleje jsem nalil celou 5l bandasku a jsem sotva v půlce měrky.

Je tohle možné? Minulý rok mě zbyl ten půl litr, letos ne. Stojím na rovině. Minulý rok jsem koupil 5l Ravenol, letos 4+1 Ravenol (baleno v 5l kanystru).
Koupil jsem několik kanystrů ravenol 4+1, tak doufám, že to nebude nějaké podměrečné balení 😃
 
@Ondrej: A víš, že olej stárne i jen tím, že někde leží? Natož pokud není skladován v ideálních podmínkách - jen poznamenávám, třeba těch několik balení spotřebuješ rychle. Cena 4+1 je lákavá (také jsem na letošní výměnu pořídil, vyšlo mi to akorát na konci srpna, kdy se akce objevila), ale raději bych 500 Kč na 5l připlatil, než lil do auta roky starý olej ...

@VegasBaby: Jinak 5l by opravdu měl na naplnění olejové náplně stačit, že je jen do půlky měrky je "zajímavé". Asi se podařilo, aby odteklo skutečně vše. Nebo tam máš díru ;) Bezedná olejová náplň :D
 
Jedna taková zajímavost.Po vypuštění oleje zátkou zůstane ve vaně ještě 2-3 dcl toho nejšpinavějšího oleje.Proto ho vysávám velkou stříkačkou s hadičkou.
 
Jinak 5l by opravdu měl na naplnění olejové náplně stačit, že je jen do půlky měrky je "zajímavé". Asi se podařilo, aby odteklo skutečně vše. Nebo tam máš díru ;) Bezedná olejová náplň :D
Asi hodinu kapal a i po hodině stále ukapávalo 😂
Jedna taková zajímavost.Po vypuštění oleje zátkou zůstane ve vaně ještě 2-3 dcl toho nejšpinavějšího oleje.Proto ho vysávám velkou stříkačkou s hadičkou.
Zas takovej cíťa nejsem. Za mě je tam čisto (snad) a pokud ne, tak to holt musí zvládnout 👍🏻😂
 
Zalezi asi na tvaru vany, ne? Vlastnime Citroen s PSA 2.0 BlueHDI, ktery byl v jedny generaci vyhlaseny spatnym tvarem vany, ze to z nej nevytekalo, ale nekdy po par letech produkce to vyrobce redesignoval, aby servisy nemusely pouzivat ruzny svoje udelatka... ted to prej jde ven skoro vsechno (samozrejme nepocitaje nejaky "film", ktery zustane na stenach a dne). Nevim jakej tvar ma Mazda, sam si olej nemenim, ale bylo by to asi dost hloupy, kdyby tam opravdu neco realneho zustavalo...
 
@Ondrej: A víš, že olej stárne i jen tím, že někde leží? Natož pokud není skladován v ideálních podmínkách - jen poznamenávám, třeba těch několik balení spotřebuješ rychle. Cena 4+1 je lákavá (také jsem na letošní výměnu pořídil, vyšlo mi to akorát na konci srpna, kdy se akce objevila), ale raději bych 500 Kč na 5l připlatil, než lil do auta roky starý olej ...
Nepřeháněj. Doba použitelnosti motorových olejů je vyznačená na obalu, bývá to tři až pět let od doby plnění.
 
Zalezi asi na tvaru vany, ne? Vlastnime Citroen s PSA 2.0 BlueHDI, ktery byl v jedny generaci vyhlaseny spatnym tvarem vany, ze to z nej nevytekalo, ale nekdy po par letech produkce to vyrobce redesignoval, aby servisy nemusely pouzivat ruzny svoje udelatka... ted to prej jde ven skoro vsechno (samozrejme nepocitaje nejaky "film", ktery zustane na stenach a dne). Nevim jakej tvar ma Mazda, sam si olej nemenim, ale bylo by to asi dost hloupy, kdyby tam opravdu neco realneho zustavalo...
Není šance, aby vyteklo úplně vše do poslední kapky i v případě, že auto zvedneš jen vepředu a bude nakloněné (výpust má směrem dozadu).

IMG_3339.jpeg
 
@Ondrej: A víš, že olej stárne i jen tím, že někde leží? Natož pokud není skladován v ideálních podmínkách - jen poznamenávám, třeba těch několik balení spotřebuješ rychle. Cena 4+1 je lákavá (také jsem na letošní výměnu pořídil, vyšlo mi to akorát na konci srpna, kdy se akce objevila), ale raději bych 500 Kč na 5l připlatil, než lil do auta roky starý olej ...

@VegasBaby: Jinak 5l by opravdu měl na naplnění olejové náplně stačit, že je jen do půlky měrky je "zajímavé". Asi se podařilo, aby odteklo skutečně vše. Nebo tam máš díru ;) Bezedná olejová náplň :D
Tak mě to nedalo a hledal jsem více o skladovatelnosti oleje. Na fóru oleje.cz to rozebíraj a vyjádření shell je 3R, valvoline a red line 10R+. https://www.oleje.cz/forum/trvanlivost-oleje-t2854-30.html
Já myslím že to 5R dá, ale do 3R bude stejně pryč
 
Není šance, aby vyteklo úplně vše do poslední kapky i v případě, že auto zvedneš jen vepředu a bude nakloněné (výpust má směrem dozadu).

Zobrazit přílohu 48571
No a kolik tam toho teda tak realne vsude je? Mala sklenicka, 50 - 100 ml? Pokud bych vzal 100 ml oleje, ktery najel v benzinaku 10 tis km, a ten ma v takovem najezdu znecisteni (pocet cizich castic v sobe, snizeni mazivosti) treba 30 % proti novemu, a zredil to v 4400 ml noveho oleje, tak jestli dobre pocitam, znecisteni ci zhorseni vlastnosti noveho oleje po vymene je cca 0.6 %... naprosto zanedbatelne, aby to melo pozorovatelny vliv jeho mazaci vlastnosti nad uroven nejake meritelne odchylky. Nebo se pletu?

Procento nezadoucich castic nebo uroven degradace 30 % jsem si pochopitelne vycucal z prstu. Ale tak baj voko mi z testu oleju prijde, ze to zhorseni vlastnosti byva proti novemu tak o tu tretinu, ne?

Jde mi o to, jestli se tu neresi nejaka hyperteorie, stejne jako kdyz tady mnozi tvrdi, jakej je ten Mazda Original olej shit a casem znici motor, ale merenyma parametrama je ve vetsine ohledu v rozmezi par procent od jinejch oleju. Pricemz par procent (a troufnul bych si rict, ze to rozpeti v nejaky vyrobni toleranci byva i vetsi :)) je snadno rozdil toleranci kazdeho vyrobeneho motoru...

Pokud bychom se porad pohybovali v procentech a slo nam o udrzeni motoru v najezdu 200 tkm ve stavu nejblizsim k novemu, pak bychom se teda meli vzdat jakychkoliv kratkych cest, opakovanemu zastavovani a rozjizdeni behem jizdy (tzn. vyhnout se krizovatkam), vicedennimu stani auta, vytaceni do nejvyssich otacek, tankovani jineho, nez zcela cerstveho 100 oktanoveho benzinu... a takhle se da pokracovat ;). Protoze myslim ze kazda z tehle veci ma vliv daleko vetsi.
 
Poslední úprava:
Musíte na to koukat trošku jinak.
Vezměte si takovej Sky-G 2.5 bez vypínaní válců. Tam výrobce udává tři hodnoty:
1) výměna oleje bez výměny olejovýho filtru - 4,3litru
2) výměna oleje s výměnou originálního olejovýho filtru - 4,5litru
3) suchý motor s novým originálním filtrem - 5,4 litru

O bodu 1) se asi nemusíme bavit. Osobně jsem to za těch X let ještě nikdy neudělal abych měnil olej bez filtru - nebyl k tomu nikdy žádný důvod.

Ale body 2) a 3) jsou zajímavý. Totálně suchýho motoru v bodu 3) 99,9% lidí nikdy nedosáhne. To se týká jen motoru, který jede na lince z fabriky a nebo je po totální generálce. Já bych to spíš viděl na špatný překlad nebo vysvětlení u bodu 2). Tam mělo být napsáno "Pokud při výměně oleje a olejovýho filtru nalijete alespoň 4,5 litru novýho oleje, tak jste výměnu provedli správně". Ono totiž opravdu hrozně záleží kolik toho starýho oleje se vám povede vypustit. Vypouštíte čistě jen na rovince a čekáte jen na odkapání ? Počkáte i po odkapání nějaký ty minuty jestli povolí i různý hydraulický ventily co taky zadržují olej ? Nakloníte auto aby šel starý olej výpušťákem líp ven ? To všechno hraje roli..
Já běžně u Sky-G 2.5 bez vypínaní válců a s filtrem MANN W6018 (který je menší než origo) nalívám okolo 5 litrů. U Sky-G 2.0 kde se píše v bodu 2) 4,2litru tak dávám 4,5 litru a v obou případech jsem cca 1mm-1,5mm pod rysku Full.

Já bych neviděl jako důležitý jestli ten tam nalije 4,8 a druhej 5 litrů, ale spíš že se povedlo vypustit ta výrobcem stanovená hodnota.
Ke kontaminaci/naředění starým olejem dojde vždycky, ale s tím ty výrobci motorů a hlavně olejů určitě počítají.
Pokud to někomu vadí, tak může udělat výměnu, najet 10km a udělat výměnu znovu. Jediný čemu tím prospěje, že bude mít menší zátěž v peněžence.
 
@VegasBaby Myslim, ze vetsine majitelu aut je to fuk. Narazim spis na to, ze nekdo tam strka zahnutou trubicku, aby vysal dalsich 50 ml treba, pricemz o negativnim efektu takovyho mnozstvi oleje se da asi dlouho spekulovat (nereknu, kdyby na tom predchozim oleji bylo nalitano 100 tis km :))
 
Koupil jsem tuto fičuru
Deaktivuje to i-stop po startu motoru bez nutnosti mačkat tlačítko. Prý I bez tohoto bazmeku stačí rozpojit konektor kapoty a i-stop se vypne trvale také, ale to prý zase neumožní uzamykat nádrž. Tohle má ještě jednu funkci. Pokaždé když jsou otevřené dveře, blikají výstražná světla. Dá se to vypnout, ale mám menší děti tak mi to přijde i celkem plus
 
Koupil jsem tuto fičuru
Deaktivuje to i-stop po startu motoru bez nutnosti mačkat tlačítko. Prý I bez tohoto bazmeku stačí rozpojit konektor kapoty a i-stop se vypne trvale také, ale to prý zase neumožní uzamykat nádrž. Tohle má ještě jednu funkci. Pokaždé když jsou otevřené dveře, blikají výstražná světla. Dá se to vypnout, ale mám menší děti tak mi to přijde i celkem plus
Asi proč né ale spíš bych oslovil @shr3k a on by ti I-STOP deaktivoval na trvalo bez nutnosti rvát do OBD zásuvky ten bazmek :)
 
Koupil jsem tuto fičuru
Deaktivuje to i-stop po startu motoru bez nutnosti mačkat tlačítko. Prý I bez tohoto bazmeku stačí rozpojit konektor kapoty a i-stop se vypne trvale také, ale to prý zase neumožní uzamykat nádrž. Tohle má ještě jednu funkci. Pokaždé když jsou otevřené dveře, blikají výstražná světla. Dá se to vypnout, ale mám menší děti tak mi to přijde i celkem plus
GL 2019 má víčko nádrže stále klasicky na páčku a lanko, takže tam k nějakýmu "neuzamčení" nemůže dojít.
vicko nadrze GL.jpg
 
Back
Top