• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Dotaz: když je teď jediný E5 benzín od Eurooilu 98ka (95ka je už E10), tak má smysl do něj lít to Millers aditivum+booster, když by to zvýšilo oktanové číslo o 2 na "100 a kousek", což podle informací tady napsaných motor skyactiv-g neumí využít? Nebo k té 98čce to smysl nemá a stačí dát k 98čce aditivum VIF? A druhá otázka - využije se vůbec i těch 98 oktanů když 100 oktanů to neumí využít?
RobinOil má tak ještě pořád 95ku E5 , teda alespoň v Rakovníku
 
A druhá otázka - využije se vůbec i těch 98 oktanů když 100 oktanů to neumí využít?
Pokud plánuješ tankovat 98 nebo 100, nech si na to naladit motor a pak to poznáš. A budeš pořád tankovat E5. Já to mám, a je to živější ve středních otáčkách.
Jestli by to šlo naladit na více než 100 nevím, to tady asi nikdo nezkoušel.
A ohledně aditivace: prémiové benzíny jsou aditivované dost, tam už nemá moc smysl něco přidávat.
 
Já mám vyzkoušeno i na neupraveným jazzikovi 1.3, kterej má už skoro 300tkm, že obyč 95 + booster od millerse ho zkrátka znatelně oživí. Když jsem nedávno natankoval jen 95, tam kde do kopce běžně jezdí na 4ku, jsem musel dávat 3. (stejná čerpací stanice), žena mě pap když řidila potvrdila , že to jede hůř, takže bych to určitě doporučil, na nádrži to udělá cca 70Kč navíc což je prd
 
Popíchli jste mě tu jejich aplikaci zase otevřít a hle, 15. února končí původní a nově inzerují jakousi Srdcovku (možnost věrnostní karty mimo jiné).
Oblíbené Mstětice (hned vedle úložiště strategických zásob) ukazují pro 95 obsah bio 7% :pensive:
 
Já mám vyzkoušeno i na neupraveným jazzikovi 1.3, kterej má už skoro 300tkm, že obyč 95 + booster od millerse ho zkrátka znatelně oživí. Když jsem nedávno natankoval jen 95, tam kde do kopce běžně jezdí na 4ku, jsem musel dávat 3. (stejná čerpací stanice), žena mě pap když řidila potvrdila , že to jede hůř, takže bych to určitě doporučil, na nádrži to udělá cca 70Kč navíc což je prd
S Hondou nemám zkušenost, ale škodovky, opel ani mazda líp nejely. Když jsem mazdu přeučoval na vysokooktan, tak jsem natankoval několik nádrží 98, abych vyjel zbytky 95, a žádnou změnu jsem nepoznal. A pak přijel Shr3k, napojil počítač, poladil a hned to bylo poznat.
Ale zdál se mi pak motor hlučnější, takže radši tankuji 100 (E5 od OMV) a je to zase tiché.

Je možné, že kdyby byl motor naladěný přímo na 100, jel by ještě líp.
 
Popíchli jste mě tu jejich aplikaci zase otevřít a hle, 15. února končí původní a nově inzerují jakousi Srdcovku (možnost věrnostní karty mimo jiné).
Oblíbené Mstětice (hned vedle úložiště strategických zásob) ukazují pro 95 obsah bio 7% :pensive:
7-8% mají už skoro všude u 95 a to i u té lepší (Optimal), u 98 je jen 0-0,5%, ale ta je málokde bohužel...
 
Já mám vyzkoušeno i na neupraveným jazzikovi 1.3, kterej má už skoro 300tkm, že obyč 95 + booster od millerse ho zkrátka znatelně oživí...
Přikláním se ke stejnému nazoru. V NC je znát, že jde lépe do otáček, než na stejnou pumpu bez millera.Jezdím spíše vervu 100 to je sichr, že má to nej......prostě chceš výkon a čistej motor, tak si zajeď k benzině :)
 
@PetrKk znát je to v chuti jít do otáček. Např 100oktan byl znát i Almeře větší výkon je samozřejmě nesmysl bez úpravy, ale o tom to není
 
Přikláním se ke stejnému nazoru. V NC je znát, že jde lépe do otáček, než na stejnou pumpu bez millera.Jezdím spíše vervu 100 to je sichr, že má to nej......prostě chceš výkon a čistej motor, tak si zajeď k benzině :)
A porovnáváš 95/100 nebo stejný benzín s přidaným aditivem a bez něj?
 
Ještě na to odpovím já. Jezdil jsem dliuho vervu pak dlouho mm100 a po tom co cena překročila 40kč za litr jsem hledal alternativu 95 + booster. Nejdřív bishop's a teď millers. Přijde mi to s millersem živější i když je dražší ať už upravený auto na 98 nebo ten obyč jazz s jednotkou na 95. Navíc ke konci používání mm100 se mě začala po 3 letech zvyšovat spotřeba. Řekl bych že něco změnili ve složení, takže teď z premiovek bude asi lepší verva, ale furt mě přijde nejlepší vzít E0 od eurooilu a k tomu booster. Cenově i pocitově pro mě 100ka nemá momentálně smysl
 
Samozřejmě se výkon nezvedl, jen to prostě jede líp..NC je lehký a rozdíl 95 , 95+ miller a 100 je prostě znát.Možná je to jen pocit....nějak extrémě se zase za výkonem nehoním...
Jednou jsem musel natankovat v nějaký dědině 95 a fakt se tomu nechtělo.

Rozhodně ta kačka za miller na litr stojí za to.
 
Ani já nemluvím o zvýšení maximálního výkonu v maximálních otáčkách, ale o zvýšení kroutícího momentu ve středních otáčkách, a tím i využitelného výkonu v těchto otáčkách - tedy že je auto živější, jde líp do otáček, jede líp.

Tak toto jsem samotnou změnou paliva nepoznal. A četl jsem Vaculíkovy testy stooktanových benzínů, a ani on to na brzdě nenaměřil.

Jak se vám to povedlo? Nebude ten lepší pocit vyvolaný třeba ztišením motoru?
 
Když píšu že s Jazzikem tam kde s čistou 95 musím jet do kopce na 3 abych ho vyjel, můžu jet na 95+booster nebo 100ku na 4ku, to nebude asi jen placebo efektem nebo ztišením motoru. A ano motor tišší je. A to stačí do prázdné nádrže dát booster a plnou. Během nějakých 100km je poznat rozdíl
 
@no_hits Ten Jazz má motor s VTEC ? Tam jakákoliv změna paliva může být zaznamenatelná.

Někde jsem četl článek, že spíš než nějaký zvednutí výkonu, tak aditivovaný benzín (ať už N95+aditivum nebo N98/100) vrátí staršímu motoru ty původní hodnoty tím že ho postupně vyčistí a že mu promaže vstřikovače. Tohle je sice diskutabilní, ale za sebe můžu říct, že u mýho nepřímovstřiku je znát rozdíl v N95 E10 versus N95 E10 + obyčejnej VIF. Ten motor je klidnější, trochu mi spadla spotřeba, ale co je opravdu razantně znatelný (takovej ten WOW efekt) je že v režimu dobíjení vysokonapěťový baterie je ten motor hlukově tišší snad o 50%. Předtim to byl takovej prdící generátor a s VIFem je zase krásně tichoučkej.

Začínám mít pocit, že čím víc ethanolu,obzvlášť v obyčejnym benzínu, tím víc "dřou" vstřikovače a tím horší všechno... a ty aditiva (ať už jsou jakýkoliv) tomu zamezují a motor pak funguje líp po všech stránkách.
 
Když píšu že s Jazzikem tam kde s čistou 95 musím jet do kopce na 3 abych ho vyjel, můžu jet na 95+booster nebo 100ku na 4ku, to nebude asi jen placebo efektem nebo ztišením motoru. A ano motor tišší je. A to stačí do prázdné nádrže dát booster a plnou. Během nějakých 100km je poznat rozdíl
Jasně, četl jsem to. Ale hlava mi to nebere. V žádném autě jsem to nezažil, testy říkají že je to nemožné, ale tobě to tak funguje. Holt zázrak.
 
@Max6 jj 1.3 73kW i-VTEC - proměnný časování i zdvih ventilů řízený elektronicky

@PetrKk testy "odborníka" Vaculíka probíhaly vždy na výkonnostně vyšponovaným škodováckým (VW) a hlavně novým turbo motoru v laboratoři.
Já mám zkušenost na japonských motorech různých značek, kromě Almery mají proměnný časování, všechny jsou nadčtvercový, s různou kompresí - jazz 10,5, M6 9,7 a Almera 9,5. Těžko říct čím to je, ale funguje to.
 
Řekl bych, že na vervu to jede tak jak má, na 95 je to línější u některých motorů znatelně. Zaleží jak je kdo vnímavý
 
Ahoj vsem, mohu-li prispet do diskuze, tankuji Ono 95 s VIF, MOL 95 nebo MOL 100, u Orlenu 95.
Muj subjektivni pocit je, ze s VIFem to jede dobre (urcite lepe nez bez VIF) , MOL 95 tez, ale asi nejlepe s 95 od Orlenu, mam pocit, ze i motor je tissi pri vyssich otáčkách.
Ale podotykam, beru to z pohledu uzivatele - teoretika.

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk

Mam najeto 238.500

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
Přidám taky poznatek s E10 u moji úplně nové Mazdy skyactiv G 120kW ,v půlce ledna jsem natankoval už ten nový benzin,po ujetí asi 100km začal výfuk smrdět,etanol,ale to neni vše.Spotřeba mi stoupla z průměrných 6.5L na 8.5l.Dal jsem tedy auto na diag. a tam to začalo!Tak že,porucha obvodu vstřikovačů,senzor teploty výf.plynů bez odezvy,lambda bez odezvy,emis.kontrola=nesplňuje podmínky a vše ostatní kolem emisí je kaput.Na autě je dle dealera už DPF. 12.2 jedu na servis do Mazdy,auto je úplně nové,má nájezd 10 000km.S klasickou E5+VIF nebyl žádný problém a spotřeba byla také nízká.Cestu do Tater s plně obsazeným autem a kufrem zvládla Mazda s průměrem 6.7l ,70% bylo po dálnici,zbytek couračky v Tatrách.Tak že asi tolik má zkušenost po natankování E10 a hlavně ten smrad etanolu z výfuku!
 
Back
Top