• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Špatné palivo v rámci záruky? Pak dej vědět, jak jsi dopadl....
Diagnostika ukázala závdadu na vstřikovačích,což je způsobeno špatným palivem.Jelikož Mazda umožňuje použití 95E10,tak se to řeší vrámci záruky.Do ledna na 95 žádný problém.V půlce ledna jsem dal plnou nádrž 95E10 a od té doby se sere vše kolem palivové soustavy a zapalování.Od koupi auta tankuju výhradně na jedné benzince,nikdy nebyl problém.Ale nejsem v tom sám,známé se po 2000km zapekly vstřiky na Hyundai a kolegovi se zastavil SangYong,už nešlo nastartovat.Jsem zvědav na naftu od dubna,má se v ní zvyšovat objem biosložek nad 10% .
 
Mně už fakt přijde, že ti zelení šílenci chtějí lidi všemi možnými i nemožnými způsoby donutit, aby si kupovali ty dražší, zato horší elektrokřápy.
 
Nebo, aby jezdili na kole.

Jinak teď koukám po týdnu do srdcovky a jsem stejně ohlášenej :D a vypadá to že už to hledá podle polohy, ale furt chybí oblíbený a pozice na mapě je taky orientační
 
Poslední úprava:
Tak po měsíci v autorizáku se mi vrátila CX5 2.0L 2023.Závada P1200.Data z vozidla odeslaná do Japonska.Po přezkoumání se zjistilo,že P1200 je způsobené nevhodným palivem BA95E10 ,vozidlo je sice schopné dále jezdit,ale bude spotřeba vyšší o ca 2l/100km a snížený výkon,dále je možnost ucpání katu a DPF .MAZDA JAPAN doporučila tankovat pouze BA98 až 100 .P1200 by dle nich měla zmizet po třetí vyjeté nádrži,tím by se měla zkorigovat ŘJ .Je fakt,že od Února jezdím pouze na VERVU100,výkon narostl a spotřeba je max 6.5l benzinu a to bydlím na horách.Nicméně mi zbývá vyjet ještě 1.5 nádrže a pak jde auto na diag. kontrolu,zda se ŘJ zkorigovala . 8.4.24 si jdu převzít auto ze servisu i s prohlášením od výrobce z Japonska.Či-li řečeno dvěma slovy,nekvalitní palivo!
 
Kde jste tu 95 tankoval?
8let tankuji pouze u jediné benzinky Orlen v Litvínově.Problém neni s benzinkou,ale s novou 95E10,mám 3Mazdy,u všech po natankování zčernaly výfuky ,velmi citelně ztráta výkonu a zvýšení spotřeby a to znatelně!Jelikož mám CX5 v záruce,tak jsem využil záruční servis.Ostatní auta servisuji sám,mám vlastní dílnu.
 
Já jezdím cca. 2 roky výhradně ONO 95 +VIF a žádný problém nemám.
Také nemám problém.Ale zvýšila se nečekaně spotřeba,snížil výkon a proto,že jsem automechanik a vadilo mi to,tak jsem auto napíchl na diagnostiku i přesto,že ŘJ nevyhazovala žádnou chybu a zjistil jsem,že je tam hláška specifikovaná pro výrobce.Tak jsem kontaktoval Mazdu,data z auta odeslali do Japonska a výsledek je jaký je.Běžný uživatel by na to ani nepřišel,pač auto se tváří normálně,MIL nesvítí a vše je funkční.A jelikož má auto 6ti letou záruku,tak to nechávám na výrobci.
 
Koukam, ze to bude problem spis strikacek a modernich motoru. Primera chroustala E85 1:2 s 95 vpoho. Jelo to naopak jeste lip. Spotreba byla vyssi, rozhodne ale ne o dva litry, ale E85 bylo taky za 23.
Zajimalo by me, jestli s tim maji problem i jine znacky.
 
8let tankuji pouze u jediné benzinky Orlen v Litvínově.Problém neni s benzinkou,ale s novou 95E10,mám 3Mazdy,u všech po natankování zčernaly výfuky ,velmi citelně ztráta výkonu a zvýšení spotřeby a to znatelně!Jelikož mám CX5 v záruce,tak jsem využil záruční servis.Ostatní auta servisuji sám,mám vlastní dílnu.
E10 je hold lepidlo co zalepi kde co v palivové soustavě. Nezbývá než jezdit na vyšší oktan nebo co nádrž E10 to odměrka aditiv. Já jezdím od narození mé Mazdy Vervu a velmi často přidám i ten VIF.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Koukam, ze to bude problem spis strikacek a modernich motoru. Primera chroustala E85 1:2 s 95 vpoho. Jelo to naopak jeste lip. Spotreba byla vyssi, rozhodne ale ne o dva litry, ale E85 bylo taky za 23.
Zajimalo by me, jestli s tim maji problem i jine znacky.
Kolegy 2měsíce starý Sang Yong zdechl úplně,vrátili mu plnou částku.Sousedův Kodiaq 2.0tsi sice jezdí,ale má černý výfuk jak bota a pod 11l se nedostane,je totálně vytočený.
 
Tvl at si koupi stary atmo se vstrikem pred ventily a maji klid😁
Nemáš úplně pravdu.E10 sice před ventilem má čistící schopnosti,ale má nízkou teplotu hoření,to se rovná vyšší spotřebě,nesprávné funkci katu a černýmu výfuku.Mám další dvě Mazdy s nepřímým vstřikováním a také se u nich zvýšila spotřeba o 1,5l potažmo snížil výkon motoru.Každá z nich dostala Vervu,naštěstí včas.
 
Ta E10 je pěkná sračka. Na konci minulého roku jsem začal při tankování přidávat VIF v poměru 1:1 do 95. To ještě byly na pumpách 95 jenom s E5 a ještě jsem tolik nenajezdil, takže jsem moc nepoznal rozdíl. Teď poslední měsíc jezdím 80 km denně a jelikož E10 jsou už snad všude, tak přidávám VIF vždycky při tankování a zjistil jsem, že při poměru 1:1 k palivu je u E10 znát, že to jede spíš jak kdysi 95 s E5 bez VIF.

Naopak když dám dvojitou dávku VIF, tak jde jasně poznat, že je motor živější, lépe snáší nižší otáčky a jede celkově mnohem líp. Spotřeba taky klesla, předtím jsem měl průměrně kolem 7,5-7,7l a víc, ale teď jsem po víc jak 1k km na průměru 7,2 a nemůžu se z něj hnout :)

Jinak jezdím 50 % dálnice a 50 % okresky a vesnice. Dálnice tak 130-140 km/h a okresky podle provozu, lehce přes limit s občasným rychlým předjetím nebo vytočením motoru.
 
Asi chtěl napsat 1:10.Normálně se dává 1:20.
Když jsem ještě VIF používal, tak se dle doporučení výrobce dával jen 1:1000, tj. na 10l paliva 10ml aditiva. Vím, že měli v těch malých 125ml lahvičkách jiný poměr, cca 1:300, ale těch 1:20 je pořád hrozně moc. Odpovídá to při tankování 50l paliva pěti půllitrovým plechovkám VIFu, dost nepravděpodobné. Ani octane boostery se takhle nedávkují.
 
Back
Top