• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Opravy karoserie / laku / zakapávání

Není to jen bílá.. Já mám Soul red a je jako cedník.. Nárazník je zralý komplet na lak, kapota už místy rezaví, protože je to až na plech a nepodchytilo se to včas, totéž střecha..
Jsem rád že v tom nejsem sám... zrovna o víkendu jsem sadou na opravu laku brousil na střeše rezavou ďubku... Snažím se to držet nějak na uzdě, abych se z toho pak neposral. Kapota a ta přední maska to je katastrofa, ale tím jak na to furt fučí za jízdy tak zatím aspoň nerezne.
 
A není lepší investovat do přelakovani těch dílů? Ten nástřik bude ve větší vrstvě a pod keramikou to bude rozhodně už lépe snášet. Minimálně to nepůjde přímo na plech. Ta tloušťka na kapotě je sotva prý 70 až 90 mikronů.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Bože na slovní výraz u aut ,,keramika” jako ochrana karoserie jsem fakt už alergický.

,,keramika” na autě nemá absolutně žádnou mechanickou ochranu - tohle ti jsou schopni tvrdit jen lidi co to dělají na kšeft protože na to ,,ovečky” slyší.

Je to totální kravina z technologického hlediska. Jednak tam uděláš vrstvicku nula nula prd. A za druhé aby to působilo jako vytvrzeni povrchu musel bys ten ,,křemík” prohnat žárem - i s použitím pojiv a změkčovadel se bavíme o teplotách minimálně cca 1000°C - každý si asi představí co by mu zbylo z auta.

Jediné co tam tedy vytvrzuješ je to pojivo.

No a jediný reálný význam té ,,keramiky” je ze ti místo aplikace vosku nebo sealentu vydrží ,,kapičkovat” opravdu ty 2/3 někdy i 5 let.

Ale už prosím nikdo nepište že je to pak odolnější proti KAMÍNKŮM - není.

A kdo tvrdí opak ať si nechá udělat půl kapoty keramikou a půl bez vezme si hrot tvrdosti 6/7 a muže si to vyzkoušet.
 
Maximálně to způsobí, že zásah takového projektilu pod úhlem má menší šanci "zabrzdit" o mikro nerovnosti v povrchu laku.
 
Ale o tom byla právě řeč a nebyl jsem správně pochopen. Takže ještě jednou. Když své auto pravidelně voskuji či aplikuji keramiku tak se nebavime o přímé ochraně ale o tom co uvedl Martin výše a mám to odzkoušeno na vlastním laku. Respektive velká část kamínků má tendenci sklouznout po hladkém povrchu kdežto do laku bez péče mají tendenci se vždy zakousnout a způsobit poškození. Je to další malá možnost zvětšit úspěšnost před pasekou od kamínků.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Ano ale v takové úrovni ze v reálu je to bezvýznamné. 😂

PS větší rozdíl bude když budete mít mokrou kapotu.
 
Jsem rád že v tom nejsem sám... zrovna o víkendu jsem sadou na opravu laku brousil na střeše rezavou ďubku... Snažím se to držet nějak na uzdě, abych se z toho pak neposral. Kapota a ta přední maska to je katastrofa, ale tím jak na to furt fučí za jízdy tak zatím aspoň nerezne.
Jakou máš sadu na opravu laku ? Já ikdyz si hraju se steteckem barva + pr.lak+ perlet, tak není šance tp udělát pěkně a to mi vadí

Jsem rád že v tom nejsem sám... zrovna o víkendu jsem sadou na opravu laku brousil na střeše rezavou ďubku... Snažím se to držet nějak na uzdě, abych se z toho pak neposral. Kapota a ta přední maska to je katastrofa, ale tím jak na to furt fučí za jízdy tak zatím aspoň nerezne.
No pokud tam je už i rez nějaká tak se snažím to vyčistit, Ironem, což jde ale samozřejmě několikrát aplikovat,
 
Ano ale v takové úrovni ze v reálu je to bezvýznamné.

PS větší rozdíl bude když budete mít mokrou kapotu.
Aha. A jak my vysvětlis že i po 6ti letech provozu mám naprosté minimum poškození od kamínků? Aura. Invisible shield by Mazda special gift

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Aha. A jak my vysvětlis že i po 6ti letech provozu mám naprosté minimum poškození od kamínků? Aura. Invisible shield by Mazda special gift

Samsung S22 256GB Tapatalk
Tak než dorazila ke mě krom nárazníku, byla v pohodě, takže třeba jezdila 10 let jen v létě.. Kde je kamínků minimum, tp stejné ani žádné doliky a tunance (Němec asi jezdil z garáže do garáže) já ji měl 2 týdny a už mi nějaký idiot skrabnul nárazník..
 
Není ani tak směroplatné to, jak je auto staré, jako spíše to, kolik (a kde) má najeto, ne? Ale třeba se pletu, kdyžtak mě opravte...
 
Aha. A jak my vysvětlis že i po 6ti letech provozu mám naprosté minimum poškození od kamínků? Aura. Invisible shield by Mazda special gift

Samsung S22 256GB Tapatalk
Náhoda - jezdil jsi s autem bez keramiky stejný trasy se stejným počtem schytanych kamínků?

Říkám ti to jako někdo kdo studoval technologii keramických materiálů - ale jestli chceš věřit raději někomu kdo ti napatlá ,,vodicku na houbičku pak s ni obejde auto, posvítí na něj lampičkou a řekne stal se zázrak…. Tak tomu věř”
 
Aha. A jak my vysvětlis že i po 6ti letech provozu mám naprosté minimum poškození od kamínků? Aura. Invisible shield by Mazda special gift

Samsung S22 256GB Tapatalk
Ja voskoval za zacatku soucasnou Mazdu 6 dost pravidelne, stala prvni dva roky a kus pod pergolou (takze vosk dele drzi), minulou jsem udrzoval jeste vic, obcas taky navrch prevoskuju naraznik a kapotu (cca 5 - 10x rocne), po umyti vetsinou striknu predek lehce sealantem, pak MX5 ma na sobe pred rokem aplikovanou keramiku od Gyeonu, pravidelne jsem jeste doplnoval vosk + strikal sealant na predek (da se rict, ze pred kazdym roadtripem), stoji misto 6 pod pergolou, a na vsem dirky od kaminku porad pribyvaji... Popravde, prave s tou Mazdou 6 jsem to castejsi voskovani po case i trochu vzdal prave kvuli tomu, ze to stejne bylo houby platny. A s MX5 se mi to jen potvrzuje — akorat mi ta pece zatim drzi, protoze je nova :)

Jestli toho mas minimum, tak opravdu aura, nebo jezdis nekde, kde mate cisty silnice a/nebo minimalni provoz :).

Protoze podle me tomu autu davam fakt nadstandardni peci (jako detailer asi udrzuje svoje auto lip, ale myslim ze 99 % lidi naopak hur), a proti dirkam v laku to stejne nezabira. Driv jsem i tady na klanu asi jeste vic obhajoval roli vosku/keramiky/myti auta, ale casem jsem dospel k tomu, co mi uz tehdy psal @shr3k, ze je to zbytecna snaha a jako ochrana jedine folie...
 
Poslední úprava:
Není ani tak směroplatné to, jak je auto staré, jako spíše to, kolik (a kde) má najeto, ne? Ale třeba se pletu, kdyžtak mě opravte...
No hlavně kde, než spíše kolik, auto s 50tis po městě je z venku většinou více obite než auto s 150, po dálnici, a vzhledem k tomu jak se všude zalepuji díry přes zimu , tak lítají šutry i po městě
 
No tak právě proto jsem asi Aura výjimka. Auto má sice sotva 50t km ale vše převážně Praha a Středočeský kraj.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Pokud neberu v úvahu polep, pak nejlepší ochranou proti kaminkům je dostatečný odstup od vozidla před sebou. Lepiči jsou na tom hůře.
 
Back
Top