• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Klepanie motora

Prikladam len pre zaujimavost foto podlozky pod vstrekom po necelych 10tis. km - z druhej strany to iste a na vsetkych vstrekoch rovnake.
Olejove cerpadlo by snad vyhodilo chybu a tlak oleja bol este pocas poslednej jazdy normalny.

Vzhladom na ine problemy, ktore som mal so zanasanim DPF - pri cisteni bolo v podstate ciste takze sa naozaj len rychlo plnilo - predpokladam problem s ventilom. Vcera uz nebol cas zhodit hlavu kedze este slo dole turbo, DPF a vsetko naokolo ale zajtra by som mohol vediet vysledok.

20210105_065717.jpg
 
Strucny vysledok:
- praskunta kluka - spolu s tym bude aj ojnica kedze 1 piest je 2mm vyssie
- odrata vacka
- zohnute ventily

Ak ma niekto skusenost poprosim o nazor ci ma zmysel robit kompletnu generalku alebo zobrat repasovany motor so zarukou (cena 1900 Eur + stay motor).
 
Ach jo..95 tis..Podívej ..jen ze zvědavosti olej sis dělaval sam nebo ještě...je záruka že ti ho opravdu měnili....a jak často? Protože zrovna dnes ještě než si tu psal výsledek jsme to řešili na dílně a všichn tři jsme se potom co jsme věděli shodli na tom, že tu příčinu by viděl každej na špatným oleji..nemohl být třeba špatně označeny? Nebo nějaky fake? jinak asi tohle finančně na opravu nebude....v nových dílech to bude balík...a stary nejen že se neseženou ale bude nesmysl je tam davat..problem zase bude motor repas je ok..ale jak dlouho vydrží? i tak bych šel cestou repasu a modlil se at ty díly vydrží...jenže prostě 95 tis km....to se nechce vůbec věřit
 
Nema smysl s tim motorem cokoli delat. To se za rozumnou cenu neda opravit (a to tam jeste muze byt poskozeno par dalsich veci). Na druhe strane 1900€ za repasovanej motor se zarukou je dobrej kauf, takze neni nad cim premyslet. Akorat nad tim, jak je mozne ze se motor po ~100 tisic takhle vysype...
 
Olej pouzivam tento: https://www.motorove-oleje.sk/shell-helix-ultra-ect-c3-5w-30-1l/
Doteraz som s nim bol spokojny aj v inych autach, ale teraz som uz pocul viac negativnych nazorov na olej Shell ako take tak zvazim zmenu.

Co sa tyka poskodenia inych veci tak po vymene motora tam zostane len turbo a vakuova pumpa. Turbo uz pojde na repas kedze je vonku a v porovnani s motorom to nie je nejaka hrozna suma a vakuova pumpa snad vydrzi alebo sa vymeni dodatocne - najmä preto, ze vo vypustenom oleji som nikdy nenasiel piliny a karbon a zaroven ta pumpa ma asi rok (menena na zvolavacku).

Vo vysledku to auto uz muselo mat problem dlhsie ale jeho jediny prejav bolo DPF a vyssia spotreba len vsade som bol ubezpeceny, ze je to OK a problem s DPF je kvoli jazde v meste so studenym motorom - ale jednoducho ak byvam v centre mesta, v ktorom musim prejst 10km aby som sa dostal na dialnicu tak za tych 10km nemozem nabrat do DPF 1,5g/l.
 
Poprosim ak by mi niekto vedel pomoct v dvoch veciach:

1. Je nejaky rozdiel medzi 110 a 129 kW motorom? Vsade su tieto motory ponukane ako 110/129kW tak ci to chapem spravne, ze ide o rovnaky blok/hlavu atd.

2. Ak niekto vie rozmer a hmotnost tohto holeho motora (vana, blok, hlava, viko). Auto mam u mechanika tak to neviem odmerat a hmotnost uz vobec neodhadnem (google tiez nepomohol). Potreboval by som motor po GO bez naplni odviezt v Octavii / Fabii Combi.
 
1. tohle potvrdí znalejší..ale myslím že se jedná o stejný motor pouze přiškrcený..protože když ho tu Shr3ek tuní..je v podstatě jedno jakou máš specifikaci..dostane se na to stejné výkonově.
2. Váha na převoz v autě není problém..motor má něco kolem 100 kg
 
Tvl to mi neříkejte :scream: přesně dnes jsem byl měnit olej v 125 000 a dal jsem tam

SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W-30​

toho mám raději nechat vyměnit i když je to C3 ?
 
Poslední úprava:
Tvl to mi neříkejte :scream: přesně dnes jsem byl měnit olej v 125 000 a dal jsem tam

SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W-30​

toho mám raději nechat vyměnit i když je to C3 ?

Olej ako taky za to nemoze, u mna to vyzera tak, ze piliny z vacky postupne upchali kanaliky v motore a zvysok bol dosledok problemu s mazanim aj ked sa neprejavil poklesom tlaku oleja ani inym "beznym" sposobom.
Inak Shell pouzivam vo viacerych autach, dokonca aj v RX8 a nikdy som nemal problem.
 
Ahoj, napisu ti mou letosni zkusenost. V lednu jsem dal preventivne skontrolovat vacku, ikdyz taky mam auto s VIN, ktere uz by nemelo patrit mezi problemove. Pri kontrole byla vacka naprosto ok, bez znamky poskozeni - v te dobe najeto 146tkm. Takze pak pri slozeni klasika - nove tesneni pod viko, nove podlozky pod vstriky... V srpnu mi odeslo turbo - povestny nytek a tak jsem to odvezl zpet do mazdy. Pri kontrole motoru byl zjisteny podfouknuty vstrik, ktery nasledne zapricinil bordel v oleji a vydreni vacky (asi je prvni na rane). V te dobe najeto 158tkm. Jelikoz si nemyslim, ze by ten vstrik fouknul hned jak jsem vyjel s vrat servisu, tak tomu vstriku staci fakt malo na to, aby minimalne tu vacku odrovnal. Kdyz nadtim ted tak premyslim, kdyz vidim Tve fotky, tak si rikam, ze ten nytek zachranil prakticky cely zbytek motoru. Prikladam foto vacky, prijde mi, ze vypada hodne podobne ,,umazana" jak tvuj motor. 2021-01-11 20_05_21-Window.png
 
No myslím, že se dostáváme k tomu všichni...většinou problém podfouknutí vstřiku, nasledne vačka v háji a pak nasleduji velke problémy s motorem celkově ... jak jsem si myslel, že v létě mám problémy téměř osamocen..dnes vidím že jsem nedopadl vůbec tak špatně, jen se ted desim jestli vše bylo dotaženo a připevněno jak má, protože mám najeto 15 tis, vyměněnný olej, ale vlastně jistota že se to nebude opakovat začína být děsivě nejistá.No to je peklo
 
Ahoj, napisu ti mou letosni zkusenost. V lednu jsem dal preventivne skontrolovat vacku, ikdyz taky mam auto s VIN, ktere uz by nemelo patrit mezi problemove. Pri kontrole byla vacka naprosto ok, bez znamky poskozeni - v te dobe najeto 146tkm. Takze pak pri slozeni klasika - nove tesneni pod viko, nove podlozky pod vstriky... V srpnu mi odeslo turbo - povestny nytek a tak jsem to odvezl zpet do mazdy. Pri kontrole motoru byl zjisteny podfouknuty vstrik, ktery nasledne zapricinil bordel v oleji a vydreni vacky (asi je prvni na rane). V te dobe najeto 158tkm. Jelikoz si nemyslim, ze by ten vstrik fouknul hned jak jsem vyjel s vrat servisu, tak tomu vstriku staci fakt malo na to, aby minimalne tu vacku odrovnal. Kdyz nadtim ted tak premyslim, kdyz vidim Tve fotky, tak si rikam, ze ten nytek zachranil prakticky cely zbytek motoru. Prikladam foto vacky, prijde mi, ze vypada hodne podobne ,,umazana" jak tvuj motor. Zobrazit přílohu 32331
Takže ti ty nové podložky pod vstřiky dělali v Mazdě ? To by jsi měl mít nějakou záruku když to bylo udělané špatně. Já byl loni také v Mazdě na nových podložkách pod vstřiky a teď babo raď. Jedeš na servis za následkem je, že ti odejde motor ?
To je lepší když si to člověk udělá sám.

No myslím, že se dostáváme k tomu všichni...většinou problém podfouknutí vstřiku, nasledne vačka v háji a pak nasleduji velke problémy s motorem celkově ... jak jsem si myslel, že v létě mám problémy téměř osamocen..dnes vidím že jsem nedopadl vůbec tak špatně, jen se ted desim jestli vše bylo dotaženo a připevněno jak má, protože mám najeto 15 tis, vyměněnný olej, ale vlastně jistota že se to nebude opakovat začína být děsivě nejistá.No to je peklo
Tak to jsme na tom stejně, mám nové podložky a problém muže být kdykoliv nový.
Jak poznám podfukující vstřik a proč to tak zničí tu vačku když to profukuje ven z motoru ?
 
Takže ti ty nové podložky pod vstřiky dělali v Mazdě ? To by jsi měl mít nějakou záruku když to bylo udělané špatně. Já byl loni také v Mazdě na nových podložkách pod vstřiky a teď babo raď. Jedeš na servis za následkem je, že ti odejde motor ?
To je lepší když si to člověk udělá sám.
Ano primo v Mazde. Zaruka na praci je 6 mesicu, coz u me uplynulo. A taky se priznam, ze v te dobe me nejvice ,,bolelo" to turbo, takze jsem po tom ani uplne nepatral a vzal to tak, jak to bylo. Kdyz uz bylo hyn to turbo a vacka, tak jsem nechal komplet vycistit od karbonu sani a egr (proto tolik tesneni na foto), motor se proplachl a jede paradne. Jen je pravda to, ze nebyt turba, tak jsem na to taky neprisel vcas. Udajne by to snad mela poznat diagnostika, ze je nejaky vstrik podfouknuty (myslim si, ze tak na to prisli u me, ze hned nesundavali viko)...
 
Back
Top