• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín 2.5 podtáčení motoru a zvuky z něj

pjuracka11

nový člen
7
Ahoj, mám GJ 2015 2.5 a při jízdě v klasickém D režimu auto motor hodně podtáčí. To jsem zjistil, že je normální. Problém je, když jedu například ve vesnici nebo i mimo v nižších rychlostech do mírného stoupání. Převodovka stále dusí motor kolem 1200 otáček a sama nepodřadí, dokud jí nepomůžu pádlem. Řeším to tak, že jezdím nejčastěji na manuální režim, tam je všechno v pořádku, ale zas kdyz už mám automat, tak bych od něj chtěl, aby uměl fungovat i sám. No největší problém mám s tím, že v nízkých otáčkách v zátěži se z motoru ozývají rezonance a ze strany od spolujezdce takové pískání. Skoro mi to připomíná jako by to byl nějaký řemen nebo prostě něco na motoru na straně spolujezdce. Dá se to nasimulovat tak, že dám v manuálním režimu šestku v obci a dám více plynu. Jasně, proč by to člověk dělal reknete si, ale převodovka v D režimu to do stoupání taky dělá a ty zvuky se mi vážně nelíbí. Je to normální nebo mám po něčem jít? Nikde jsem nenašel, že by měl někdo podobný problém. Díky za případné reakce.
 
Ahoj, mám GJ 2015 2.5 a při jízdě v klasickém D režimu auto motor hodně podtáčí. To jsem zjistil, že je normální. Problém je, když jedu například ve vesnici nebo i mimo v nižších rychlostech do mírného stoupání. Převodovka stále dusí motor kolem 1200 otáček a sama nepodřadí, dokud jí nepomůžu pádlem. Řeším to tak, že jezdím nejčastěji na manuální režim, tam je všechno v pořádku, ale zas kdyz už mám automat, tak bych od něj chtěl, aby uměl fungovat i sám. No největší problém mám s tím, že v nízkých otáčkách v zátěži se z motoru ozývají rezonance a ze strany od spolujezdce takové pískání. Skoro mi to připomíná jako by to byl nějaký řemen nebo prostě něco na motoru na straně spolujezdce. Dá se to nasimulovat tak, že dám v manuálním režimu šestku v obci a dám více plynu. Jasně, proč by to člověk dělal reknete si, ale převodovka v D režimu to do stoupání taky dělá a ty zvuky se mi vážně nelíbí. Je to normální nebo mám po něčem jít? Nikde jsem nenašel, že by měl někdo podobný problém. Díky za případné reakce.
Nech si zkontrolovat napínací kladku v servisu. Jinak, to podtáčení je u toho auta normální.
 
Nech si zkontrolovat napínací kladku v servisu. Jinak, to podtáčení je u toho auta normální.
A to rezonování v nízkých otáčkách v zátěži je pro ten motor nejspíš taky normální že? S manuálem bych tak samozřejmě nejezdil, ale ten automat tomu dává no..
 
A proto nehledám tyhle motory v automatu. Jen je to likviduje. Doma máme Sportage a tam to řeším alespoň konstatnim zapínáním režimu sport kdy auto drží větší otáčky cca 2000 a pak řadí dal. Co mi nevyhovuje tak upravím padly ale holka to neřeší a jezdí na normál kdy to též klidně jede 1200 otáček a ten motor dostává zjevně dost na prdel..
Samozřejmě automat jako takový mám rád pro jeho pohodlí hlavně ve městě.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Naše bejvalá GJ 2.5 2014 dělala v podstatě to samý. Sice to nebylo vyloženě podtáčení, že by motor cukal a klepal, ale vždy jsem raději trochu sešlápnul plyn, aby si to podřadilo nebo jsem si tam sekvencí hodil manuálně nižší stupeň, protože to prostě bylo nastavený na moc EKO/blbě.

Čím ty auta budou starší, tím ty vibrace a nechtěný zvuky při těhle extrémně nízkých otáčkách + větší zátěži budou znatelnější, protože silentbloky co tohle všechno tlumí stárnou a nefungují tak jako u novýho auta.
 
A proto nehledám tyhle motory v automatu. Jen je to likviduje. Doma máme Sportage a tam to řeším alespoň konstatnim zapínáním režimu sport kdy auto drží větší otáčky cca 2000 a pak řadí dal. Co mi nevyhovuje tak upravím padly ale holka to neřeší a jezdí na normál kdy to též klidně jede 1200 otáček a ten motor dostává zjevně dost na prdel..
Samozřejmě automat jako takový mám rád pro jeho pohodlí hlavně ve městě.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Kupodivu ty motory jsou největší držáky...
 
Naše bejvalá GJ 2.5 2014 dělala v podstatě to samý. Sice to nebylo vyloženě podtáčení, že by motor cukal a klepal, ale vždy jsem raději trochu sešlápnul plyn, aby si to podřadilo nebo jsem si tam sekvencí hodil manuálně nižší stupeň, protože to prostě bylo nastavený na moc EKO/blbě.

Čím ty auta budou starší, tím ty vibrace a nechtěný zvuky při těhle extrémně nízkých otáčkách + větší zátěži budou znatelnější, protože silentbloky co tohle všechno tlumí stárnou a nefungují tak jako u novýho auta.
Mě to taky necuka, ale je to taková rezonace a piskavy zvuk do toho někde od spolujezdce no. Já se tomu ani nedivím, nechtěl bych po benzínovém motoru nějaké výkony v zátěži na 1200 otáček. Je to prostě chyba převodovky, že to nepozná a nepodřadí si. Od nějakých 1700-1800 otáček všechny nelibe zvuky zmizí a auto jede jak má. Blbý je, když pak auto někomu půjčím a on jede jen na D tak u toho trpím a auto se mnou. Hold se s tím asi nic moc dělat nedá ?.
 
Ten pískavej zvuk ych zkusil kouknout na klínový řemeny (malej i velkej) + napínací kladku velkýho řemene.
 
Po proplachu převodovky a výměně oleje s filtrem, se mi chování převodovky o dost zlepšilo! Začal bych tím, pokud je vyšší nájezd. Byla to první výměna oleje po 170.000km.
 
Po proplachu převodovky a výměně oleje s filtrem, se mi chování převodovky o dost zlepšilo! Začal bych tím, pokud je vyšší nájezd. Byla to první výměna oleje po 170.000km.
Já mám 118tis a olej vyměněn ve 105tis. V tom to nebude. Řadí jak má, ale je nastavená aby řádila šestku když jedu 50, to je pak těžký..
 
Olej v automatu Mazdy se doporučuje měnit co 60.000 km nebo 3 roky, takže opatrně s těmi nájezdy výrazně přes ;) Jinak podtáčení se dá zabránit režimem sport, pokud nechceš použít manuální režim, nebo pomoci pádly (jasně, brzy si to podřadí zpět, ale např. při krátkém kopci apod. to většinou stačí). Na rovince bez zátěže ani ta 6 a 1200 otáček zas tak nevadí. Osobně se snažím držet otáčky kolem 2000, ale bez zátěže nechám klidně automat dělat svou práci.
 
Olej v automatu Mazdy se doporučuje měnit co 60.000 km nebo 3 roky, takže opatrně s těmi nájezdy výrazně přes ;) Jinak podtáčení se dá zabránit režimem sport, pokud nechceš použít manuální režim, nebo pomoci pádly (jasně, brzy si to podřadí zpět, ale např. při krátkém kopci apod. to většinou stačí). Na rovince bez zátěže ani ta 6 a 1200 otáček zas tak nevadí. Osobně se snažím držet otáčky kolem 2000, ale bez zátěže nechám klidně automat dělat svou práci.
To doporučuje kdo? V podstatě je to hausnumero vycucané z prstu. Viděl jsem zde výměnu po 60t, olej čistý, vše v pořádku. Ano, můžete si to měnit třeba každých 14 dní pro dobrý pocit.
 
To doporučuje kdo? V podstatě je to hausnumero vycucané z prstu. Viděl jsem zde výměnu po 60t, olej čistý, vše v pořádku. Ano, můžete si to měnit třeba každých 14 dní pro dobrý pocit.
Je to tak, já jsem si ho nechával měnit ve 105 a taky byl čistý a v pořádku. Někdo říká, že po 120 a pak už po 60 je dobrý interval, tak toho se tak nějak budu držet, ale taky myslím, že se to s tím nemusí úplně přehánět.
 
To doporučuje kdo? V podstatě je to hausnumero vycucané z prstu. Viděl jsem zde výměnu po 60t, olej čistý, vše v pořádku. Ano, můžete si to měnit třeba každých 14 dní pro dobrý pocit.
Výborně, převodový olej v automatické převodovce by po 60k km měl být skutečně v pořádku. Pokud měníš až když by v pořádku být už neměl, pak je za mě pozdě :) Je to individuální, vydržet by měl určitě více, ale důležité je měnit, než dojde k vyšší degradaci a tím horší účinnosti. Ale ať si každý mění jak a kdy chce ... PEACE ;)
 
Ten pískavej zvuk ych zkusil kouknout na klínový řemeny (malej i velkej) + napínací kladku velkýho řemene.
Tak mám konečně vyřešeno a měl jsi naprostou pravdu. To pískání byl velký klíňák. To jsem si i myslel, ale měl jsem strach z toho klepání a vibrací. Byl to napínák velkého řemene. Úplně vyteklý a prostě KO. Takže oba řemeny + napínák vyměněny a auto jede jak nové. Takže mockrát dík. :)
Jen musím říct, že mě to překvapilo. Mám najeto 123tis a mechanik říkal, že ten klinak už měneny byl a že tam byl poměrně kvalitní a stejně popraskaný. To to dnes vydrží tak málo ?
 
To doporučuje kdo? V podstatě je to hausnumero vycucané z prstu. Viděl jsem zde výměnu po 60t, olej čistý, vše v pořádku. Ano, můžete si to měnit třeba každých 14 dní pro dobrý pocit.
Protoze v tom oleji jsou aditiva, ktera proste maji urcitou "zivotnost", byt barvou a konzistenci ti muze olej stale pripadat OK?
 
Back
Top