• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

novinářský test 2018 Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G194, 4K POV TEST: Parádní kombinace!

tommas

rodinný člen KLANu
630


Za mne musím říct, příjemný a dobrý test. Zkušenost, kterou tam zmiňuje s děšťovým senzorem se mi tedy občas stává i na mé 6ce.
 
spotřeba není velká, to jen nádrž je malá - tak souhlasím, zatím jsem nejvíc natankoval 47l... Chtělo by to tak 80l...
 
Za mne celkem souhlasím, polemizoval bych s těmito 2 věcmi:
"Velký kufr" - tak to ne; 506 l určitě není velký (i když v této kategorii SUV je normální; pro porovnání: Kodiaq má 720 l, Tucson 513, Quasquai 410 l, Honda CR-V 589 l);
Ad krouťák - je fakt malý (protože je motor atmosférický), a je to znát, na akceleraci. To je nutno si při výběru auta plně uvědomit. Opět srovnání: Mazda CX-5 s výkonem 192 k má 258 Nm, Kodiaq se slabším výkonem 128 k má 320 Nm, to i KIA Sportage s motorem 177 k má větší krouťák 265 Nm.
 
Kodiaq je min. o pol triedy vyssie, tak by som kufre neporovnaval.
Ad krouťák - mam skusenosti s s CX-5 2,5 184k a aj s Kodiaqom 2.0 TSI 190k a pruzne zrychlenie bolo u Mazdy lepsie.
 
Z čeho usuzuješ, že Kodiaq je min. o půl třídy výše ? Cenově ano - ale jinak ?
Jak si vysvětluješ lepší pružné zrychlení u Mazdy, když má mnohem menší krouťák, a chybí jí turboefekt ? (Teda pokud nebyl Kodiaq naložen paletou cihel ...).
 
No Kodiaq je jednoducho väcsi, hlavne dlhsi. Pruzne zrýchlenie - hmotnost a prevody.
 
Pohot. hmotnost : Mazda CX-5 1485 kg, Kodiaq 1610 kg. Kodiaq je tedy těžší. Mně tady něco nesedí.
Pružné zrychlení jsi nějak měřil (nebo dodkonce 2 lidi porovnávali dvě auta vedle sebe) ?
Nebo jde čistě o subjektivní dojem ze dvou postupně řízených aut ?
 
Teda takhle divnou recenzi už jsem dlouho nečetl.
a) "schopnosť plachtenia pri zjazde z kopca" - o co jde ? Jak se to zapne ???
b) Autor si občas odporuje: "... vyššiemu krútiacemu momentu v nižších otáčkach" ... "Navyše je dostupný až pri 6000 ot/min, kým Kodiaq ho má už od 1500 ot/min".
c) "Priemerná spotreba počas testu kulminovala na úrovni 7,8 litra benzínu na 100 km". -> tak to chci vidět (snad jen při jízdě z kopce po větru); já se pod 8.5 nedostanu ani při opatrné jízdě mimo město.
d) "Určite má Kodiaq (ale aj Tiguan a ďalší) lepší krútiaci moment, a teda lepšie zrýchľuje." - v přímém rozporu s tvrzením "lepší pružné zrychlení u Mazdy".
e) "... pružnosť pri zrýchlení 60-100 km/h" -> aha, tím se to vysvětluje; totiž při zrychlení od nuly potřebuješ hlavně krouťák (ten má Mazda menší), při zrychlení ve vyšších rychlostech hlavně výkon, a ten Mazda má dostatečný; dělat z toho obecný závěr, že má lepší pružné zrychlení, je ale hodně hodně divné;
f) "506 litrov je ale aj vďaka spomínanému Kodiaqu dnes považovaných za podpriemer" -> to říkám také.
 
Z čeho usuzuješ, že Kodiaq je min. o půl třídy výše ? Cenově ano - ale jinak ?
Jak si vysvětluješ lepší pružné zrychlení u Mazdy, když má mnohem menší krouťák, a chybí jí turboefekt ? (Teda pokud nebyl Kodiaq naložen paletou cihel ...).
Kodiak je jednoducho o pomyslenú "pol triedu" vyššie, je proste väčší o 15cm na dĺžku o 4cm na šírku a tak ako takmer každá dnešná Škoda je (okrem iného) koncipovaný na zákazníkov, ktorý idú (okrem iného) po rozmeroch. Za tie rozmery si samozrejme nechá aj o "pol triedy" viac zaplatiť. To sú proste holé fakty. Nehovoriac o tom, že sa snaží byť (aspoň dočasne) vlajkovou loďou automobilky.
 
@Mila_s sam ses divnej. Pruzne zrychleni je vzdy z nejake rychlosti. Nikdy ne z nuly. To by pak nebylo pruzne. ☺
 
a) "schopnosť plachtenia pri zjazde z kopca" - o co jde ? Jak se to zapne ??
- sestka je dlha a tym z kopca moc nebrzdi
b) Autor si občas odporuje: "... vyššiemu krútiacemu momentu v nižších otáčkach" ... "Navyše je dostupný až pri 6000 ot/min, kým Kodiaq ho má už od 1500 ot/min".
- neodporuje, je to napisane spravne
c) "Priemerná spotreba počas testu kulminovala na úrovni 7,8 litra benzínu na 100 km". -> tak to chci vidět (snad jen při jízdě z kopce po větru); já se pod 8.5 nedostanu ani při opatrné jízdě mimo město.
- ja som mal auto na tyzden a spotrebu som mal 7,9 : https://autozine.sk/mazda-cx-5-skyactiv-g-194-awd-reklama-na-ticho-ii/
d) "Určite má Kodiaq (ale aj Tiguan a ďalší) lepší krútiaci moment, a teda lepšie zrýchľuje." - v přímém rozporu s tvrzením "lepší pružné zrychlení u Mazdy".
- to je domnienka, ktora by mala vyplynut z vacsieho krutaku. Test tuto domnienku vsak vyvratil.
e) "... pružnosť pri zrýchlení 60-100 km/h" -> aha, tím se to vysvětluje; totiž při zrychlení od nuly potřebuješ hlavně krouťák (ten má Mazda menší), při zrychlení ve vyšších rychlostech hlavně výkon, a ten Mazda má dostatečný; dělat z toho obecný závěr, že má lepší pružné zrychlení, je ale hodně hodně divné;
- uz si nepamatam presne,ale Kodiaq ma 0-100 za 9,1 a CX,5 za 9,2.Takze je to to iste.
f) "506 litrov je ale aj vďaka spomínanému Kodiaqu dnes považovaných za podpriemer" -> to říkám také.
- vzhladom na to, ze je Kodiaq celkovo vacsi, tak by som to neporovnaval. Kufor v CX-5 je vo svojej triede priemerny
 
OK, nenapsal jsem to zrovna nejlépe. Tímto se @Mila_s omlouvám. Rozhodně jsem to nemyslel tak, že ty sám by jsi byl divný, spíše to mělo být bráno jako v kontextu na to označení "...hodně hodně divné". A je fakt, že kdyby nebyla ta reklama na M&M s tím lezením do mysky, že bych to takto nikdy nenapsal. Možná jsem chtěl být tak trochu i vtipnej..., po čtyřech pivech.
 
Dobrý den, zajímal by mě postřeh majitelů 2.5 motoru u CX-5, jak se změní jeho dynamika v případě plného obsazení vozu. Z recenzí a videí na internetu mě připadá, že má síly dostatek, jen je třeba motor držet v daném provozním režimu, ale oproti dieselu má prostě menší krouťák. Jsem z dieselu zvyklý, že když do auta nastoupí 4 lidi, tak není výkon pocitově dramaticky menší. Jak se stejná situace projeví u 2.5 benzínu v CX-5? děkuji
 
Ne, že by 143kW/258Nm bylo málo - když mám občas pocit, že to vůbec "nejede", tak se stačí podívat na okolní provoz jak ten "nejede". Ale kdybych dnes řešil CX-5, tak budu přemýšlet jak do dostat na české papíry US verzi s 2.5T Sky-G s cca 400Nm a 180kW.

Jinak teda zhoršení dynamiky mi pocitově nepřijde nijak dramatické.
 
Ne, že by 143kW/258Nm bylo málo - když mám občas pocit, že to vůbec "nejede", tak se stačí podívat na okolní provoz jak ten "nejede". Ale kdybych dnes řešil CX-5, tak budu přemýšlet jak do dostat na české papíry US verzi s 2.5T Sky-G s cca 400Nm a 180kW.

Jinak teda zhoršení dynamiky mi pocitově nepřijde nijak dramatické.

Ahoj, nebudete někdo řešit jestli by šlo dovézt a tady se vším potřebným přihlásit CX5 Turbo 2,5 z USA či Kanady? Jednu bych si koupil :)
 
Back
Top