• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín 6. rychlostní stupeň

Flejda

nový člen
2
Zajímal by mě názor vlastníku Mazdy 3 e-Skyactive X186 na projev šestého rychlostního stupňě. Jezdil jsem 13 let s atmosférama, které měly vždy jen 5 rychlostí a proto jsem velmi zklamaný ospalým projevem šesté rychlosti u Mazdy na dálnici. Nečekal jsem že při 90 -110 km/h budu muset podřadit na 5ku, ne-li na čyřku aby mělo auto dostatečný odpich. Velmi mě v tomle Mazda zklamala a opravdu jsem nečekal že na dalnici po které jezdím každý den budu muset neustále podžazovat. Chápu že šeska je kvůli udržování vyšší rychlosti a nížší spotřebě , ale až takovou bídu bych nečekal.
 
Počkej. To teď myslíš jako vážně?
Ty jezdíš atmosféry ale zklamalo tě že auto při 90-110km není schopné svižněji akcelerovat na šestý stupeň? Jako ať se vyjádří vlastníci X186 ale já u těchto rychlostí mám na pružné zrychlení běžně čtyřku a výjimečně pětku. Vždyť si nejprve zjisti kde máš maximum točivého momentu a kolik točíš na šestku v těchto rychlostech. To vážně zázraky nečekej.
Tyhle motory potřebuji dýchat, potřebují otáčky.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Zajímal by mě názor vlastníku...
Klidně napiš číms jezdil, o jaké rychlosti se bavíme (to teda asi vidím 90-110) a kolik to dané auto na tu pětku při té rychlosti točilo...

Jinak teda 90-110 je skoro na pětku, když chceš aby to trochu jelo, šestku tam máš proto, abys jel třeba už těch 130 km/h+ s malou spotřebou. To přece dá rozum, ne? Si to představ jet potom víc kilometrů třeba rychlostí 150 km/h+ s tím vytočeným motorem - to by se ti líbilo? Mně se to na MX-3, kde točím při 130 km/h kolem 4 tisíc teda ve vyšších tupých dálničních rychlostech moc nelíbí a nepovažuju to ani za komfortní, ani za rajcující a už vůbec ne za ekonomický. A to pak nasere, když jedeš přes Německo 120 km/h jenom proto, že tomu autu nechceš na 300 km dlouhý dálnici v kuse topit, protože ho máš rád.
 
Poslední úprava:
Klidně napiš číms jezdil, o jaké rychlosti se bavíme (to teda asi vidím 90-110) a kolik to dané auto na tu pětku při té rychlosti točilo...

Jinak teda 90-110 je skoro na pětku, když chceš aby to trochu jelo, šestku tam máš proto, abys jel třeba už těch 130 km/h+ s malou spotřebou. To přece dá rozum, ne? Si to představ jet potom víc kilometrů třeba rychlostí 150 km/h+ s tím vytočeným motorem - to by se ti líbilo? Mně se to na MX-3, kde točím při 130 km/h kolem 4 tisíc teda ve vyšších tupých dálničních rychlostech moc nelíbí a nepovažuju to ani za komfortní, ani za rajcující a už vůbec ne za ekonomický. A to pak nasere, když jedeš přes Německo 120 km/h jenom proto, že tomu autu nechceš na 300 km dlouhý dálnici v kuse topit, protože ho máš rád.
Jezdil jsem opel astra g 1.6 76 kw a mám pocit že při 130 to točilo pod 4000 otáček, takže při 110 asi těch 3500. Asi je to jen nezvyk mít 6 rychlostí oproti 5ti. Měl jsem možná zvolit motor s turbem, např. 1.5 tsi by asi u octavky na tu 6tou rychlost tahalo lépe. ( u octavky mě tenkrát hlavně odradila chybějící fyzická tlačítka a kolečka u ovládání klimatizace, poruchový infotaiment a čekací doba rok a více na dodání auta)
 
Poslední úprava:
Za mě si tedy koupil rozhodně lepší stroj. Záleží co od toho auta očekáváš. Ovce ti dá větší prostor, praktičnost a ten turbo motor. Ono ne že by měl v tomto případě více síly ale to turbo ti ve středním pásmu otáček zabere prostě lépe než atmosféra což je lék na tvůj příspěvek. Mazda 3 je řidičské auto pro lidi, které baví řídit a auto si rádi užívají. V tomhle je Mazda úplně někde jinde než ta Ovce. Ale je to stále atmosféra která pro lepší akceleraci potřebuje vyšší otáčky. Každý ten kvalt potřebuje pro pružné zrychlení ideálně těch 3500 otáček. Za mě je X186 skvělá volba. Konstrukčně velmi zajímavý motor a dokáže jezdit i na výpary když to nehoníš. Ale žel často se píše že ten udávaný výkon tam leckdo necítí. Nevím. Nikdy jsem nejel.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Buď v pohodě, podle toho co píšeš si brzo zvykneš, když na to začneš nahlížet správnou optikou. Vždyť těch pět kvaltů je podobnejch, tak jezdi na pět a šestku si dávej jen když budeš chtít plachtit, nebo když už pojedeš opravdu rychleji a budeš chtít jít na nižší RPM. Vlastně si stěžuješ na to, po čem já léta u všech starejch aut toužil - abych je nemusel držet pořád v zátahu a mohl jim ulehčit a přitom nemusel zpomalit. Máš prostě teď jako řidič víc možností, tak si to užívej ;)
 
Já ti nevím Astru G a zrovna 1,6 16V Sport hatchback jsem měl někdy před 20 lety.

Tehdy celkem fajn auto - ale na 5 to od 140 prakticky nejelo a i v těch nižších rychlostech to bylo výrazně pomalejší auto.

Nemám tedy Skyaktiv X ale G se Stage1 ale po otevření je i ta 6 normálně použitelná. A pokud chceš dynamiku tak musíš proste podřazovat - ale to jsem musel i na řadovém šestiválci 2,8l kde byla opět jen 5.

6 je proste kvalt na cestování abys točil na dálnici pod nebo kolem 3 tisíc otáček a měl relativní akustický klid a nižší spotřebu.
5 je podobný kvalt na okresky.

Když předjíždím dávám si 4 na pohodu nebo 3 při potřebě rychlejšího predjetí.
PS na 3 se dá jet 160km/h a motor má svůj ideální výkon v pásmu 4 až 6,5 tisice otáček - tak si vem jakou rychlostí bys musel jet aby to na 6 bylo v pásmu ideálního výkonu - takovou ze v ČR by ti sebrali papíry.
 
Zakladatel vlákna asi musí pochopit jak se jezdí z atmosférou A to nemluvě o tom že ta zmiňovaná Astra neměla ani z půlky takový výkon jako jeho X. Jen se s tím naučit. Jak bylo řečeno. Pátý a šestý jsou udržovací kvalty. Primárně se nepoužívají na pružné zrychlení. Rozhodně ne u atmosféry nebo Ano ale už mimo toleranci rychlostních limitů...

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Zakladatel vlákna asi musí pochopit jak se jezdí z atmosférou A to nemluvě o tom že ta zmiňovaná Astra neměla ani z půlky takový výkon jako jeho X. Jen se s tím naučit. Jak bylo řečeno. Pátý a šestý jsou udržovací kvalty. Primárně se nepoužívají na pružné zrychlení. Rozhodně ne u atmosféry nebo Ano ale už mimo toleranci rychlostních limitů...

Samsung S22 256GB Tapatalk
I když nebudu uvažovat hmotnost aut, z čeho vychází úvaha, že 76 není ani z půlky tolik, co 137?
Se vším ostatním u předřečníků souhlas. A nejlepší je kvalty neřešit a mačkat jen plyn :)
 
Především vycházím z toho jak fungují motory Skyactive. V rámci vysoké komprese jsou schopné zabírat už od nižších otáček a svým charakterem se řadí někam mezi běžné líné atmosféry a turba. Kdežto ta Astra je obyčejná líná atmosféra co do 4000 otáček nedělá téměř nic. Takových starších atmosfér jsem pár vlastnil a Skyactive se chová rozhodně lépe. Není to jen o čísle v kW ale o charakteru /technice /účinnosti motoru.

Samsung S22 256GB Tapatalk

A nejlepší je kvalty neřešit a mačkat jen plyn :)

Píšeš stejnou blbost co zakladatel vlákna. Nebo jsi to myslel ironicky a pak jsem se tedy chytil já



Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Dobrý den,
nedávno jsem se stal majitelem úplně nové Mazdy x-186. Co se týká spokojenosti, jsem nadšený. Mám najeto něco přes 3 tisíce a auto jsem si dobře zajel. Po povinné klidné tisícovce dostala nový olej a otáčkama občas výlet až do červeného. Co se týká diskutované šestky - samozřejmě je to dálniční udržovačka. Kor když to někdo na šestku trápí 90/km rychlostí. Prostě atmosféra se musí točit.
 
Back
Top