• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika AFS OFF bliká

Ak je to samostatny system a vlastne sluzi cisto iba na prisvet tak to ho teda oželiem. Rozoberat celu palubovku a kupovat kabelaz a tahat kable do poistkovej skrine len kvoli prisvetu sa mi teda nechce.
 
Teď se dívám, že AFS jednotka má na starost i automatickou nivelaci xenonů podle zátěže /sklonu auta - to jsi vyřešil jak?
 
Nevyriesil, je realne iny kabelovy zvazok medzi autami s AFS a bez AFS svetlami. Takze nemam natiahnuty kabelovy zvazok z poistkovej skrine pri nohach vodica do priehradky spolujazdca kde ma byt AFS modul. Nemam tam ani poistku 10A kde ma byt AFS, ani tam nic nie je proste... tomu nerozumiem ale. Kabez na nivelaciu xenonov som natiahnutu mal, len som som zacvakol konektor. Tak neviem co si mam o tom mysliet.
 
Poslední úprava:
Existovala pro některý trhy i varianta xenony bez AFS ale k tomu nemám schéma
 
Tazko povedat, auto je povodom z DE, vyrobene 08/08 a bolo v nejakej zakladnej vybave. Vcelku by pomohlo ale zistit ako to maju riesene auta bez AFS a s bi-xenonami.
 
Mazdar,
začal mi problém:
při jízdě svítí DSC OFF, kontrolka auta ve smyku svítí (nahoře vedle kontrolky dálkových světel) a ASF OFF bliká. Přisvit do zatáček nefunguje.
Když nastartuju a ještě auto stojí, tak bliká ASF i DSC a svítí smyk)
Zkoušel jsem ON, doprava, doleva, OFF a ON pomohlo to na chvíli. Teď to občas dělá občas ne, jak se tomu autu chce. Když nic neblika a nesviti, přísvit funguje.

Nevíte, co by to mohlo být?

(Možná jsem to napsal naopak a bliká DSC a ASF svítí)
 
To by bylo divné, protože to začalo, jak jsem chtěl odjet z Prahy. Do Prahy to mám 260km a auto tam stalo jen 2 noci. Ale zkusím změřit a dobít. Dík za radu.
 
Mohl to vybít BT modul nebo pokud se auto nezamklo (nebliknou směrovky po zamčení) tak je auto furt probuzene
 
Mohl to vybít BT modul nebo pokud se auto nezamklo (nebliknou směrovky po zamčení) tak je auto furt probuzene
Tak po delší době se opět ozývám 😂. Baterku jsem nabil. Chvíli to vydrželo, pak se všechny 3 kontrolky vrátili.
Dobil jsem baterii znovu, protože měla jen 12.05V udelal reset, nepomohlo to. Dnes mi došla nová baterie 12.55V, reset taky nepomohl. Ujel jsem nějakých 30km. Zkusil znovu reset a zase nic. Stále to svítí jak vánoční stromeček.
Zítra se s autem pojedou dvě jízdy 25+25km. Tak pak zkusím naměřit baterii a udělat reset, ale vidím to bledě.
 
Tiež sa mi to deje, odkedy mám nový štartér. Skoro vždy prvý štart v dni, ale niekedy každý. Príde mi to dosť náhodné. S tým pozorujem aj občasné dlhšie štarty...
 
Nuže přidávám pokračování příběhu....

Konečně mi přišla diagnostika, tak mám i výpis chyb (viz dole).
Nabíjel jsem baterii, jel delší trasy a dělal několikrát kalibraci volantu, ale nepomohlo to.
Najednou mi kontrolky 2 dny nesvítili. Přišel jsem ráno k autu, ani jsem nedělal žádnou kalibraci snímače polohy volantu a vše fungovalo.
Dneska jsem vesele jel, otáčel se doleva a všiml si, že se opět rozsvítily. :sob:

Ta první chyba je jasná.
Dle druhé chyby mám podezření, že něco není v pořádku se snímačem polohy volantu celkově.
Mohl by to být třeba špatný kontakt nebo celkově špatný snímač?
Přemýšlím, že ho nechám vyměnit, není až tak drahý, ale zase nechci měnit součástky jen tak.

Budu rád za každou radu :heart:

Forscan:

===ABS DTC C0051:54-8A===
Kód: C0051 - Snímač polohy volantu

Dodatečný příznak závady ( :54):

- Chybějící kalibrace

Stav (-8A):
- DTC přítomno v okamžiku požadavku
- Pro tento DTC je kontrolka chyby motoru zapnutá

Jednotka: Antiblokovací brzdový systém

Detail kódu závady

Snímač polohy volantu

===END ABS DTC C0051:54-8A===


===BCM/GEM DTC C0051:2F-28===
Kód: C0051 - Snímač polohy volantu

Dodatečný příznak závady ( :2F):

- Nepravidelný signál

Stav (-28):
- Uložené DTC - v okamžiku požadavku se nevyskytují
- Pro tento DTC je kontrolka chyby motoru vypnutá

Jednotka: Řídící jednotka karosérie / Základní elektronická řídící jednotka

===END BCM/GEM DTC C0051:2F-28===
 
Mohl by to být třeba špatný kontakt nebo celkově špatný snímač?
Přemýšlím, že ho nechám vyměnit, není až tak drahý, ale zase nechci měnit součástky jen tak.
Může to být obojí. Co čekáš, že ti tu napíšeme?
 
Trošku jsem doufal, že to bude známý problém s jednoduchým řešením
am6zzw00002048.png
Možné příčiny
• Short circuit to ground in wiring harness between steering angle sensor connector terminal B and BCM connector terminal 5E
• Short circuit to ground in wiring harness between steering angle sensor connector terminal C and BCM connector terminal 5D
• Short circuit to ground in wiring harness between steering angle sensor connector terminal D and BCM connector terminal 5C
• Short circuit to ground in wiring harness between steering angle sensor connector terminal E and BCM connector terminal 5B
• Open circuit in wiring harness between steering angle sensor connector terminal B and BCM connector terminal 5E
• Open circuit in wiring harness between steering angle sensor connector terminal C and BCM connector terminal 5D
• Open circuit in wiring harness between steering angle sensor connector terminal D and BCM connector terminal 5C
• Open circuit in wiring harness between steering angle sensor connector terminal E and BCM connector terminal 5B
• Steering angle sensor malfunction
• BCM malfunction
DTC C0051:2F/C0052:11/C0052:13/C0053:11/C0053:13/C0054:11/C0054:13/C0055:11/C0055:13 [BCM]
STEERING ANGLE SENSOR INSPECTION
Diagnostický postup je v dílenské příručce. Dílenská příručka je v https://www.mazdaklan.cz/resources/
 
Zobrazit přílohu 48909
Možné příčiny
• Short circuit to ground in wiring harness between steering angle sensor connector terminal B and BCM connector terminal 5E
• Short circuit to ground in wiring harness between steering angle sensor connector terminal C and BCM connector terminal 5D
• Short circuit to ground in wiring harness between steering angle sensor connector terminal D and BCM connector terminal 5C
• Short circuit to ground in wiring harness between steering angle sensor connector terminal E and BCM connector terminal 5B
• Open circuit in wiring harness between steering angle sensor connector terminal B and BCM connector terminal 5E
• Open circuit in wiring harness between steering angle sensor connector terminal C and BCM connector terminal 5D
• Open circuit in wiring harness between steering angle sensor connector terminal D and BCM connector terminal 5C
• Open circuit in wiring harness between steering angle sensor connector terminal E and BCM connector terminal 5B
• Steering angle sensor malfunction
• BCM malfunction
DTC C0051:2F/C0052:11/C0052:13/C0053:11/C0053:13/C0054:11/C0054:13/C0055:11/C0055:13 [BCM]
STEERING ANGLE SENSOR INSPECTION
Diagnostický postup je v dílenské příručce. Dílenská příručka je v https://www.mazdaklan.cz/resources/
Tak děkuji za rady. Opravdu to byl snímač úhlu volantu. Za 300 Kč z ebay a jsem bez problémů. Konečně z toho auta mám zase lepší dojem. 😂
 
Taky se přidávám s neustálým problémem s blikajicim ASF. Při koupi auta byla jedna tycka zlomena, druhá zatuhla. Obě vyměněny. Chvilku byl klid a teď se stává ze to třeba 2 dny blika, pak je třeba týden klid. FORScan mi nic neukázal nebo s nim ještě nejsem kamarád nevím, 🙁, tak už nevím co s tím. Zkusit vyměnit ještě ty snímače na nápravach?
 
Dnes jsem vypozoroval na velkých zatáčkách že AFS začne blikat a po rovině se zase po chvilce srovná. Kde se nachází nějaký ten snímač úhlu volantu, jestli to teda předFL má?
 
Snímač je na řízení, který je namontováno z vrchu na nápravě - musí vše ze spodu ven, zavěsit motor a vytáhnout rám na kterým je namontováno řízení
 
Back
Top