• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Automatická převodovka - chování, údržba

Ano, dělá to tak normálně a je to naprostá pecka. Do automatického režimu to pak dáš buď řadičkou (překlopit zpět do režimu D), nebo dlouhým podržením pravého pádla + (pokud jsi do manuálního režimu přešel pádlem a ne řadičkou).
 
Zdravím všechny, mám CX 5ku s automatem r.v.2019, najeto 6500km a hned od začátku jsem si všiml, že když přijíždím ke kruhovému objezdu, nebo na křižovatku, kde odbočuji, tak pozoruji, jakoby převodovka nestíhala podřadit. Po následném přidání plynu, někdy pozoruji takové zacukání(jako v zubové vůli) potom převodovka podřadí a je vše OK. Když jsem se na to ptal v servisu, tak říkali, že to ještě nikdo nehlásil. Nějak zvlášť mě to nevadí, ale zajímá mne, jestli to je normální a nebo, jak tomuto jevu předcházet. Předem dík za vaše postřehy.
 
Zdravím všechny, mám CX 5ku s automatem r.v.2019, najeto 6500km a hned od začátku jsem si všiml, že když přijíždím ke kruhovému objezdu, nebo na křižovatku, kde odbočuji, tak pozoruji, jakoby převodovka nestíhala podřadit. Po následném přidání plynu, někdy pozoruji takové zacukání(jako v zubové vůli) potom převodovka podřadí a je vše OK. Když jsem se na to ptal v servisu, tak říkali, že to ještě nikdo nehlásil. Nějak zvlášť mě to nevadí, ale zajímá mne, jestli to je normální a nebo, jak tomuto jevu předcházet. Předem dík za vaše postřehy.

pokud cítíš jakékoli nepřesnosti převodovky, není to normální. Auto je sice sotva zajeté, ale i tak bych si to nenechal líbit. Dal bych tomu ještě šanci, že si to sedne, ale nemělo by nikde nic cukat, cvakat nebo kopat .....
 
Včera jsem navštívil servis a popsal jsem jim, co slyším od převodovky. Vyslechli mě, probrali všechny možné situace, při kterých se to projevuje. Potom tedy vyresetovali řídící jednotku převodovky a jeli to projet(beze mě, nevadí). po příjezdu řekli, že nezaznamenali žádný jev, mnou popsaný. Takže, provedena diagnostika závad - bez závad, kontrola oleje převodovky - bez závad a základní učení převodovky. Tak jsem odjel a hned jsem si všiml, že auto úplně jinak brzdí motorem, za cca. 50km to neudělalo ani jednou. Dnes, také asi 50km a dělá to snad ještě častěji. Tak já fakt nevím, že bych jezdil tak blbě? Nejmarkantnější to je při jízdě po kruhovém objezdu, kdy na něj najedu bez plynu a potom jen tak lehce polechtám plyn a ozve se takové zahrkání, ale jen krátce. Mě to příjde, jako kdyby tam byla zařazená špatná rychlost, protože se to děje tak při 900 - 1000 ot/min. Když to zahrká, tak se otáčky nezvýší.
Moc by mě pomohlo, kdyby se někdo na toto, třeba na kruháči zaměřil, zda to není z mé strany planý poplach. Najeto 7300km. Předem dík za vaše postřehy.
 
Tak jsem navštívil autorizovaný servis a podařilo se mě výše popsaný projev převodovky předvést v provozu mechanikovi. Velmi se divil, co to dělá. Potom jsme sedli do předváděcí Mazdy CX 5, najeto 5500km a dělalo to také. Takže, zřejmě nějaká globální chyba:( technici nevěděli co by to mohlo způsobovat. Nevím, jestli to je možné, ale mě se zdá, že je to výraznější po té poslední svolávačce.
 
Já si spíš myslím, že ráno jak přišli do práce, tak u té předváděčky zapomněli vyresetovat řídící jednotku. A nebo jsi na ně byl moc akční, a překvapil jsi je. :D
 
Já si spíš myslím, že ráno jak přišli do práce, tak u té předváděčky zapomněli vyresetovat řídící jednotku. A nebo jsi na ně byl moc akční, a překvapil jsi je. :D
Tím chceš říct, že na předváděčkách pravidelně resetují řídící jednotky, aby neodradili zákazníky? Že tam přijedu já, tak o tom nevěděli.
 
Tím chceš říct, že na předváděčkách pravidelně resetují řídící jednotky, aby neodradili zákazníky? Že tam přijedu já, tak o tom nevěděli.
Myslim ze xPet to myslel ironicky......, ale mam jednu skusenost s predvadzackou M3, 2018, ktorú by som asi aj bol kupil, keby .
Bol som na skusobnej jazde a na mazde nad 70 km/h vibrovali kolesa, akoby boli nevyvazene, najprv zadne, potom predne, spolusediaci predajca si vraj nic nevsimol :-(
V priebehu jazdy som zistil, ze to vyvolavalo zapnutie sport modu, ked som sa vratil do predajne upozornil som šéfa pradaja, na vibrujuce kolesa, aby ich skontrolovali, spomenul som aj sport mode.
Vysledok bol, (zamerne som sa pytal o dva dni), ze resetovali riadiacu jednotku, kolesa ani neriesili a vraj uz nekmitaju kolesa.
Jasne, ze som o M3 stratil zaujem.
 
@JarryC pokud tam je nějaký problém a vědí o něm, tak určitě. Nejsou blbí. Jejich cílem je především prodat auto. A zatloukat, zatloukat a zatloukat. A ano, bylo to napůl ironicky (byl tam smajlík), páč jsem reagoval na také to, co jsi prve napsal to s tím resetem a pak se teprve jali něco testovat. To už samo o sobě svědčí o tom, že neměli absolutní zájem něco odhalovat. Neboli vlk se jakože nažral a koza zůstala celá. Ale neboj, podobné přístupy a snahy neodhalit příčiny problémů se dějí ve většině autorizovaných servisů, hlavně v záruční době. A není to jen Mazda.
 
Ahoj všem, mám 6ku 2,2D s automatem (rok 2014). Na konci záruky v roce 2017 jsem řešil jiné chování automatu. Když je auto nakloněné a stojím na křivoatce a pak se chci rozjet, tak zařazení je spíš takové malé nakopnutí. Nedělá to vždy.
Ale například v pneuservisu jsem zjistil, že když dám z D na N, tak auto poskočí. To dřív nedělalo. Ale tím jak auto na křižovatkách vyřazuje, tak pořád lehce nadskakuje. Ve městě je to hrozně otravný.
V Olomouci v AMH mi řekli, že je to normální, že tak prostě pracuje. To stejné v Brně v Mazdě. Každopádně se to chová jinak, než třeba v 80tis. V té době jsem měnil v KAPSu olej. Teď mám 110tis a přijde mi, že auto řadí pokaždé jinak.
Řešili byste to? Popřípadě máte to někdo podobně?
Pro pobavení: V AMH v Olomouci mi radil přijímací technik vždy před červenou dávat N a jen brzdit :-O Pak trochu postrádám význam automatu.
Díky za reakci
 
pls kolik jste kdo platil za vymenu oleje v automatu (mame GJ 2013 2.2D).

Zatim tam olej menen nebyl.. najeto to ma tusim okolo 90k.

dik!
 
@Hyks, tak trebaa ...

Uz jsem to sem chtel dat davno, ale nejak jsem na to vzdy zapomnel. Takze, @g3nino, neni to zrovna odpoved pro Tebe, spise odstrasujici pripad. Neptal jsem se predem na cenu, tak to nutne muselo dopadnout "spatne", ze jo ;).

Kazdopadne je to delane "trojtym proplachem olejem". Zahrat, vypustit, dat novy, zahrat vypustit, dat novy ...
Zobrazit přílohu 14728

Ahoj, pro porovnání dávám FA ze Zlína, krom výměny (celé) náplně a filtru v ATM je tam ještě olej v předním a zadním diferenciálu a servis ve 180k km...
Zobrazit přílohu 16154

Tak jsem v srpnu po delsi dobe byl opet na navsteve "v Koline". A co se na tom cenove zmenilo za vice, jak tri roky?

Zobrazit přílohu 24127

Inu i po tech letech cena za olej stale stejna. Samozrejme celkova cena je "vysoka" (na prohlidku), ale ja tam toho mel na udelani trochu vice. Nastesti jsem nemel tu smulu, co @Sikyl, na znecisteni. Ba naopak mi z nejakeho duvodu umyli i disky (a blatniky). Nevim, snad aby se jim lepe vymenovaly pruziny?
 
@Ter Leeloo II koukam zasadni rozdily u ceny oleje.. 300 vs 600 CZK za L.

Kazdopadne diky!

edit: jako 10k + DPH se mi za vymenu oleje v prevodovce davat nechce... predstavoval bych si to tak do 4-6 vc. DPH max.
 
Ahoj, měl bych dotaz nebo bych rád znal váš názor na chování automatické převodovky u 2.5. Když popojíždím v koloně, pustím brzdu a auto se začne samo rozjíždět, je slyšet lehké hučení z převodovky. Jak přidám lehce plyn, ztichne to. Jakmile zastavím a stojím na brzdě, slyšet to není, jen do momentu než pustím brzdový pedál. Ten samej zvuk to dělá při couvání na polohu R. Zajímavé je, že při studeném motoru to nedělá, jen když se zahřeje ( cca 26 km jízdy ) . Dřív jsem si tohoto zvuku nevšiml. Najeto mám 70 tkm, převodovka řadí plynule, žádné trhaní ani nic podobného. Nemáte prosím s tímto někdo nějakou zkušenost ?? Nerad bych něco podcenil popř. zanedbal. Díky
 
Vlastnost nezmknutého hydroměniče? Než se HDM uzamkne, tak je přenos síly z motoru na převodovku udělán průtokem oleje přes spoustu lopatek. Bude tam spousta víření a to může být zdroj toho zvuku.

 
Moc díky za odpověd i za názornou ukázku :), jen mě překvapilo že je to hlučnější než dříve a horší je to za tepla než za studena. Čekal bych to spíš obráceně.
 

Podobná vlákna

Back
Top