• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Automatická převodovka - chování, údržba

Ja take menil v autorizaku, takze jsem dostal original. Na fakture je neco jako 4801-4 Mazda Original Oil, ATF M-III.
 
Ahoj všem,
tchán koupil CX5 2.0 r. 2012, benzin, automat.

Hned při první jízdě s ním jsem si všiml poměrně silného hučení, jako bych to slyšel od levého předního kola, ale to se mi dost možná zdá. Mechanik to zvedl, odpojil kardanky a zkoušeli, prý ložiska ani kardanky to nejsou. Když to měli zvedlé, jeden byl pod autem, druhý zkoušel řadit, prý tomu dole přišlo, ze se hučení ozývá právě z převodovky. Převodovka čistá, žádné známky úniku oleje. Tchán říká, že mu přijde, že po zahřátí se to hučení dost sníží.

Ti mechanici mu říkají, že je to určitě ta převodovka, že musí k nějakému specialistovi na ně (nejblíž z Plzně asi Domažlice).

Nemáte někdo podobnou zkušenost či jakýkoliv tip?
 
Chci se zeptat,zda je normální,aby po výjezdu 10-ti kilometrového kopce(na Radhošt) byl dosti cítit zápach z automatu?Jel jsem na pádla normálním způsobem,řadil jsem dvojku,trojku,čtverku.Vše funguje jak má.Olej vyměněn před 10 000km.(originál).Při normální jízdě se zápach nekoná.A lze nějakým způsobem ten zápach při velké zátěži eliminovat?Díky za reakce.
 
Jsem na tom stejně. Prvně se mi to stalo vloni v létě v Alpách, když jsem jel asi 3 km do 400 metrového stoupání, převážně městečkem. Měl jsem auto měsíc, tak jsem bezelstně jel čistě na automat, byly tam přechody pro chodce, křižovatky. Nahoře to pěkně smrdělo :eek: Když jsem to tady loni psal, nikdo nereagoval.
V zimě jsem tedy jezdil kopce v Alpách na pádla, omezil jsem řazení, víc jsem točil motor. Nahoře nebyl problém, jenže bylo lehce pod nulou, zatímco v létě bylo přes 20.
No a letos na jaře jsem jel opatrně, na pádla, za tepla na Komáří hůrku v Krušných horách, tj. 500 výškových metrů, a zase byl cítit pálený olej :mad: Byť ne tolik, jako loni. Asi jsem to měl vyjet celé na dvojku, aby trvale fungoval zámek rychlosti a neohříval se olej v hydroměniči. Jenže když je rovný úsek, byť stoupající, který se dá jet na 3 i 4, tak se mi nechce nechat za 2 a točit 5000 ot. Ale asi se to budu muset naučit ;)
 
Chci se zeptat,zda je normální,aby po výjezdu 10-ti kilometrového kopce(na Radhošt) byl dosti cítit zápach z automatu?Jel jsem na pádla normálním způsobem,řadil jsem dvojku,trojku,čtverku.Vše funguje jak má.Olej vyměněn před 10 000km.(originál).Při normální jízdě se zápach nekoná.A lze nějakým způsobem ten zápach při velké zátěži eliminovat?Díky za reakce.
A co teprve, když couvám táhlý kopec s brzděným vozíkem naloženým tunou písku. To je panečku smrádek...
 
Koukám, že tvoje si s traktorem nezadá. Asi nejluxusnější a nejrychlejší traktor ve střední Evropě a přilehlých krajinách :D
 
Chlapi neberte mi poslední iluze o Mazdách :(.
Jo a taky myslete na ty, co už si jí koupili a teď se těšej, že jim každým dnem přistane v Antverpách.....
 
Koukám, že tvoje si s traktorem nezadá. Asi nejluxusnější a nejrychlejší traktor ve střední Evropě a přilehlých krajinách :D
Nejrychlejší určitě - vozík mám otypovaný na 130 km/h. :D S tím luxusem nevím, nevím. Seděl jsi v novém John Deeru nebo Fendtu? :cool:
 
Takže smrádek při zátěži je asi normální.
Zdá se, že jo. Ale uvítal bych, kdybych měl nějaké jasné měřítko, kdy už je to moc. Vůbec nevím, jestli má auto nějakou kontrolu s indikací řidiči o přehřátí.
 
Ahoj, chci se zeptat, když delší dobu potřebuji nechat stát nastartované auto, když v něm nejsem, tak ho mám nechat stát na P nebo na N? Co je lepší? Díky. GJ 2.5.
 
@Bielan Jo a v traktoru jsem naposledy seděl na brigádě u Žatce při sběru chmele na vejšce :D Ale věřím, že teď jsou traktory úplně jinde!
 
Osobne jsem jeste nikdy zadny smrad necitil, i kdyz mi zrovna chytly saze a nakladal jsem tomu...
 
Chlapi, dle Vašich profilů jsem pochopil, že se Vám jedná výhradně o 6ku, ale co se týče převodovky předpokládám, že tam až zase takové konstrukční rozdíly nebudou i když jsem nikdy neměl pádla. Mám už druhou CX-5u s automatem a nikdy jsem se s ničím co popisujete nesetkal a to už jsem s ní taky zažil kdeco.
 
Rozhodně nevidím důvod, aby se automaty a jejich zatížení a projev lišily. Tak to je záhada.
Ještě si dovedu představit, že když někdo vyjede kopec a pak pokračuje po rovině nebo dolů, tak se olej zase zchladí. Takže to vůbec nezaznamená. Ale v tom množství aut a řidičů se jistě najde významné procento těch, kteří přirozeně někdy zastaví, aby se rozhlédli, když vyjedou na větší kopec, resp. do sedla. Že bychom měli někteří únik oleje ze skříně a jiní ne? Dosud jsem ji nezkoumal, ale významnějšího úniku by si snad v servisu všimli.
 
Přesně tak,v autě není nic cítit,jen když vystoupím z auta.Převodovka je úplně suchá.Stává se to při jízdách do kopce v serpentinách,kdy pořád řadím 2,3,4,3,2 a tak dále.Po jízdě na dálnici vše OK.Pokud bych jel v kuse,tak nic nepoznám.
 
Tak jsem zkoumal, jak je to s chladičem oleje automatu a je evidentně externí. Ale nenašel jsem, že by s ním byl spojen nějaký spínač termostatu či termoregulátoru. Také asi jde kontrolovat hladinu oleje podobně jako motorového oleje. Tak jestli někteří nemáme problém s množstvím média či s chladičem oleje. Ovšem když jsem to zaregistroval prvně, měla teprv asi 13 tis. km. Nečekal bych, že tu bude nějaká závada. Asi zkusím poptat @Max6, co si o tom myslí.
 

Podobná vlákna

Back
Top