• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Automatická převodovka - chování, údržba

Koľko litrov sa spotrebuje na "dobrý" preplach? Našiel som v Ostrave niečo takéto:
1689081690429.png

- stačí liter, alebo je bežný preplach 15 a liter je fakt málo?
 
Ty jo, tak to nevím, ale v porovnání ceny, množství oleje, doby provádění tohoto úkonu, se v ničem neshoduje s mojí výměnou a proplachem..navíc já měl na faktuře i ten úkon proplachu, ne jen olej a jeho množství.
No 8 litrů oleje představuje kompletní náplň která se do té automatické převodovky vejde. Tzn. pokud tam natlačili 8 litrů (a teda vytlačili 8l staré) tak je tam defakto komplet nová náplň. Pokud by to dělali bez mašiny a jen to vypustili tak vytáhli tak 4-5 litrů. Jediný co, tak tam neměli moc velkýho fóra na to, že se novej olej smíchá se starým, ale to bude asi nebude nijak velkej problém.
 
Ještě jsem se doptával na tom Kaps a firma mi potvrdila, že se jedná o nabídku včetně proplachu. Cena je stejná pro firemní i soukromá vozidla.
 

Byl jsem v Brně v KAPS. Tam probíhá proplach způsobem “dolití oleje, projetí, vypuštění nového oleje a dolití finálního oleje”.

Je možné, že se postup výměny náplně AT u nich polepšil.
 
Mazdaři, máte někdo zkušenosti s https://www.carwest.cz/autoservis-plzen/vymena-oleje-v-automaticke-prevodovce/
Prý dělají proplach (dle ceny, ještě aby ne)...ale používají MOTUL oleje, takže to vypadá, že by chtěli vnutit i Mazdě. Měl bych případně protestovat a žádat vlastní=originální?
Jako co koukám tak motul má převodový olej pro automaty Motul ATF VI a Motul Trans ATF VI, který splňuje specifikace Mazda ATF FZ, ale zároveň splňuje ještě dalších bambilion specifikací snad všech výrobců světa všemožných automatických převodovek. Nevím... Mě osobně se to nelíbí a raději bych bral olej, který splňuje jen konkrétní požadovanou specifikaci.
 
Bol som tam, radšej pôjdem inde: moja skúsenosť.
dík za info, já byl v červenci na jistotu ve Zlíně, sice před 3 lety jsem tam za proplach nechal 9500 a letos 13k ale nemyslím si, že za ty 3 roky u nás něco zlevnilo. Tak tam pojedu i příště... Poprvé jsem tam byl ve 130tkm a předchozí majitel výměnu a už vůbec proplach nedělal, takže @myscho neboj že by se ve 75tkm něco vysypalo :cool:
 
Mal som cestu do Prahy, tak výmena oleka prebehla v plnej spokojnosti v APP (inak 15min peši od Pankrácu, takže čiastočne to vyriešilo aj parkovanie v práci).

Výmena za 9700kč s preplachom a vymeneným filtrom. A dostal som nálepku 😎

IMG_20231214_191901_edit_1306334520905353.jpg
 
Pěkně, taky se tam chystám, ale po novém roce, mám najeto cca jako ty. Myslel jsem, že další výměna je jen po 60 tis km, ne že tam je ještě další podminka 3 roky a samozřejmě co nastane dřív. Nájezdu ročně cca 10-15 tis km, tedy počítal jsem další cca po 5-6 letech ne po 3.
 
Ja som prvýkrát menil po 5 rokoch a 79tis. 3 roky sa mi zdá strašne často, viac by som riešil asi kilometre. Ďalšiu výmenu predpokladám na 150tis km (čo je nájazd, kedy niekto mení prvýkrát a jazdí v pohode)
 
ono ten originál první olej vydrží více, tam je to doporučení mezi 60-80 tis km, ale jak to jednou vyměníš tak už bys pak měl pravidelně. Ale právě jsem myslel po 60 tis. a ne i 3 roky (co nastane dřív). By mě zajímal názor někoho kdo tomu rozumí technicky, zda ten olej opravdu za 3 roky ztratí ty vlastnosti když se najede méně, nebo to tam cpou pro kšeft.
 
@Crazy U prvonáplně (ať se bavíme o jakýkoliv náplni) se může udávat delší interval první výměny ne z důvodu že by to byla nějaká kvalitnější kapalina, ale je to z důvodu, že ta kapalina byla ve fabrice nalitá do naprosto čistýho prostředí. Potom se počítá s tím, že starou náplň nikdy nevypustíš úplně kompletně celou a ty zbytky starý kapaliny (byť se může jednat fakt o malinkatý množství) můžou kontaminovat novou náplň a tím jí "znehodnotit".

Pěkný příklad je třeba u chladící kapaliny. Tam když budeš postupovat při výměně přesně podle servisního manuálu tak vypustíš maximálně 1/2-2/3 starý náplně a ten zbytek tam zůstane a "znehodnotí" tu novou náplň.

U toho štítku co tam daly, tak tam ta příští výměna v čase (36 měsíců) je podle mě jen automaticky vložená doba (20000km za 1 rok = 60000km za 3 roky) a vůbec bych se jí nezabýval. Prostě 60000km je další výměna. Teda asi bych tam ten olej nenechával 15 let i kdyby jen stál, ale tak u auta na běžný ježdění se tohle snad nestane
.
 
Poslední úprava:
@Crazy U prvonáplně (ať se bavíme o jakýkoliv náplni) se může udávat delší interval první výměny ne z důvodu že by to byla nějaká kvalitnější kapalina, ale je to z důvodu, že ta kapalina byla ve fabrice nalitá do naprosto čistýho prostředí. Potom se počítá s tím, že starou náplň nikdy nevypustíš úplně kompletně celou a ty zbytky starý kapaliny (byť se může jednat fakt o malinkatý množství) můžou kontaminovat novou náplň a tím jí "znehodnotit".

Pěkný příklad je třeba u chladící kapaliny. Tam když budeš postupovat při výměně přesně podle servisního manuálu tak vypustíš maximálně 1/2-2/3 starý náplně a ten zbytek tam zůstane a "znehodnotí" tu novou náplň.

U toho štítku co tam daly, tak tam ta příští výměna v čase (36 měsíců) je podle mě jen automaticky vložená doba (20000km za 1 rok = 60000km za 3 roky) a vůbec bych se jí nezabýval. Prostě 60000km je další výměna. Teda asi bych tam ten olej nenechával 15 let i kdyby jen stál, ale tak u auta na běžný ježdění se tohle snad nestane
.
Argument s kontaminací nového oleje tím původním bych pochopil u motoru, ale pokud při výměně oleje v převodovce proběhl i proplach, tak tam by nic z toho původního zůstat nemělo, nebo se pletu?
 
Argument s kontaminací nového oleje tím původním bych pochopil u motoru, ale pokud při výměně oleje v převodovce proběhl i proplach, tak tam by nic z toho původního zůstat nemělo, nebo se pletu?
Taky jsem psal ať ten čas/datum na tom štítku neřeší.
 
@Crazy U prvonáplně (ať se bavíme o jakýkoliv náplni) se může udávat delší interval první výměny ne z důvodu že by to byla nějaká kvalitnější kapalina, ale je to z důvodu, že ta kapalina byla ve fabrice nalitá do naprosto čistýho prostředí. Potom se počítá s tím, že starou náplň nikdy nevypustíš úplně kompletně celou a ty zbytky starý kapaliny (byť se může jednat fakt o malinkatý množství) můžou kontaminovat novou náplň a tím jí "znehodnotit".

Pěkný příklad je třeba u chladící kapaliny. Tam když budeš postupovat při výměně přesně podle servisního manuálu tak vypustíš maximálně 1/2-2/3 starý náplně a ten zbytek tam zůstane a "znehodnotí" tu novou náplň.

U toho štítku co tam daly, tak tam ta příští výměna v čase (36 měsíců) je podle mě jen automaticky vložená doba (20000km za 1 rok = 60000km za 3 roky) a vůbec bych se jí nezabýval. Prostě 60000km je další výměna. Teda asi bych tam ten olej nenechával 15 let i kdyby jen stál, ale tak u auta na běžný ježdění se tohle snad nestane
.
Díky moc @Max6 tohle jsem si tu od tebe přesně potřeboval přečíst, pro svůj klid :) V lednu to nechám vyměnit a pak se ozvu s tou 6-ti letou větší serviskou co jsme se bavili loni.
Díky
 

Podobná vlákna

Back
Top