• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Automatická převodovka - chování, údržba

To nejsou předepsané servisní úkony při garančkách? Sorry moc se v tom neorientuju. Vím jen že výměma oleje v AP převodovce není.
To je nevýhoda čtyřkolek. Víc převodů, víc oleje, větší zatížení, víc údržby. Povinné servisní úkony jsou v manuálu, zbytek si musíš hlídat sám, stejně jako klimu, geometrii atd.
 
Super. ?. Takže autorizák to vyřeši na požádání jo?
Kupodivu nikoliv. Záleží, na koho padneš, jestli už to někdy dělali a jsou na ten úkon zavedený. Pokud se budou bránit a vést řeči o dlouhověkosti, nesmrtelnosti a podobných longlife termínech, šel bych jinam. Ideálně, pokud mají mašinku na proplach nebo se na servis převodovek specializují.
 
to si nemyslím :joy: , tam to snad nikdo dělat nenechal :laughing:. Zůstal bych u osvědčených https://www.automatickeprevodovkypraha.cz/mazda.html
Dik. V převodovce vim, že to dělá spec servis. To stejne i teda olej v diferaku.
Nepřijdu pak o tu prodlouženou zaruku? Přecejen když se dojebe převodovka tak bych nerad aby autorizak řekl, že do toho někdo vrtal. Neni teda lepší spíš ten rok počkat a případně to řešit až po záruce?
 
Dik. V převodovce vim, že to dělá spec servis. To stejne i teda olej v diferaku.
Nepřijdu pak o tu prodlouženou zaruku? Přecejen když se dojebe převodovka tak bych nerad aby autorizak řekl, že do toho někdo vrtal. Neni teda lepší spíš ten rok počkat a případně to řešit až po záruce?
Takže necháš převodovku trápit (dojebávat) starým olejem a až budeš mít po záruce a ona se kvůli předchozí špatné údržbě po:poop: tak to bude lepší ? To je špatný způsob uvažování.
Nech to vyměnit a budeš mít klid.
A u diferenciálu/rozvodovky bych vůbec nečekal. Sice si o tom nevedu statistiku, ale odhadem od roku výroby cca 2016 každý skyactiv co ke mě přijel na první výměnu těhle kapalin měl z fabriky hladinu olejů v diferenciálu, rozvodovce a někdy i manuální převodovce na minimu (asi se ve fabrice šetří).
 
Poslední úprava:
Dobrý deň.
Keďže mám už najazdené cca 80000km, chcel by som vymeniť olej v automatickej prevodovke. Keďže mám výborné skúsenosti s Millers oils tak sa pohrávam s myšlienkou použiť tento olej. Podľa mazacieho plánu je použiteľný v tejto prevodovke. https://www.millersoils.sk/obchod/a...ovy-olej-millers-oils-premium-nanodrive.xhtml
Chcem sa spýtať, ci niekto menil olej v automate a aký olej použil. Skúsenosti, poznatky, odporúčania.
Vopred ďakujem za odpovede ?
 
Dobrý deň.
Keďže mám už najazdené cca 80000km, chcel by som vymeniť olej v automatickej prevodovke. Keďže mám výborné skúsenosti s Millers oils tak sa pohrávam s myšlienkou použiť tento olej. Podľa mazacieho plánu je použiteľný v tejto prevodovke. https://www.millersoils.sk/obchod/a...ovy-olej-millers-oils-premium-nanodrive.xhtml
Chcem sa spýtať, ci niekto menil olej v automate a aký olej použil. Skúsenosti, poznatky, odporúčania.
Vopred ďakujem za odpovede ?
Viz toto vlákno a jiná, příště před založením nového použij funkci hledání, díky.
 
Dnes provedena první výměna oleje v A/T v APP. Stav tachometru cca 83.500 km. Přístup přijímacího technika naprosto v pořádku, vše vysvětlil a na můj dotaz, zda mi pořídí fotodokumentaci a video, okamžitá odpověď, že není nejmenší problém. Hotovo k vyzvednutí za cca 3 hodiny, kvůli vytvrdnutí silikonu / těsnění. Při vyzvednutí mě vzal přímo do dílny za techniky a ukázal mi starý filtr a bordel co byl na magnetu. Zde jsem se dozvěděl další podrobné informace přímo od techniků, kteří výměnu prováděli. Opět vše zdokumentováno - viz foto / video. Přikládám i ofocenou fakturu. Za mě naprostá spokojenost a doporučení !!!

Olej dle technika byl prý ještě celkem v pořádku, ale jak je vidět na magnetu, tak bordel tam je. Další výměnu doporučili v intervalu 60tkm. Tyto převodovky jsou prý naprosto spolehlivé, důležitá je prevence v podobě údržby výměny oleje. To jen vsuvka pro některé zdejší pochybovače a škarohlídy tipu @Joe a jemu podobných...

PS: poznámka k videu - starý olej je vypuštěn až když začne vytékat modrá kapalina, nový olej je připraven v pravé části zásobníku


0.jpeg 3.jpeg 5.jpeg 6.jpeg 7.jpeg 10.jpeg 11.jpeg 14.jpeg 9.jpeg faktura.jpg
 
Poslední úprava:
Dnes provedena první výměna oleje v A/T v APP. Stav tachometru cca 83.500 km. Přístup přijímacího technika naprosto v pořádku, vše vysvětlil a na můj dotaz, zda mi pořídí fotodokumentaci a video, okamžitá odpověď, že není nejmenší problém. Hotovo k vyzvednutí za cca 3 hodiny, kvůli vytvrdnutí silikonu / těsnění. Při vyzvednutí mě vzal přímo do dílny za techniky a ukázal mi starý filtr a bordel co byl na magnetu. Zde jsem se dozvěděl další podrobné informace přímo od techniků, kteří výměnu prováděli. Opět vše zdokumentováno - viz foto / video. Přikládám i ofocenou fakturu. Za mě naprostá spokojenost a doporučení ! (zasekl se mi vykřičník)

Olej dle technika byl prý ještě celkem v pořádku, ale jak je vidět na magnetu, tak bordel tam je. Další výměnu doporučili v intervalu 60tkm. Tyto převodovky jsou prý naprosto spolehlivé, důležitá je prevence v podobě údržby výměny oleje. To jen vsuvka pro některé zdejší pochybovače a škarohlídy tipu @Joe a jemu podobných...

Vzhledem k tomu, že přístup byl perfektní, nechal jsem si zavolat majitele a řekl jsem mu o zdejším MK fóru. Fajn týpek a pokud to klapne a dohodneme se, budou mít členové MK slevu na služby - podmínky musíme domluvit - víc v nejbližších týdnech po další domluvě se @shr3k -em. Podrobnosti a podmínky se včas dozvíte ;)

PS: poznámka k videu - starý olej je vypuštěn až když začne vytékat modrá kapalina, nový olej je připraven v pravé části zásobníku
Ahoj. Prosím ťa, aký olej tam teraz máš? Originál Mazda?
 
Poslední úprava moderátorem:
Super info, díky za něj ? Jelikož mám z HK Prahu blíž než Zlín, tak asi další výměna bude v Prahe ;)
 
Kluci dotaz, už jsem si toho párkrát všiml, tak jsem se na to včera a dnes zaměřil - otázka "plachtění" :yum v minulém (koncernu) jsem si mohl zvolit, zda tuto funkci využívat, pár měsíců jsem na to jezdil (z kopce auto samo "vyřadilo", ale pak jsem to na chvíli vypnul a zjistil jsem, že mi to tak vyhovuje víc, když to brzdí motorem stále). Tady nic takového není (a nechybí mi to, proto sem nepíšu), ale všiml jsem si, že v určitém případě jede auto z kopce na volnoběh taky, nevím jestli jsem to správně vychytal, ale dělá to vždycky ráno - cca do 1 minuty od nastartování jedu asi 80kmh z mírného kopce a jak sundám nohu z plynu spadnou otáčky hned na volnoběh, když jedu stejnou trasu třeba za hodinu s už ohřátým autem, tak tam normálně kvalt je a brzdí to. Je to tím, že jak je auto studené, tak by brždění motorem nebylo pro auto OK a tak raději vyřadí a jede na "volnoběh"?
 
Je to takhle nastavené a změnit to nejde. Dokud se motor/převodovka (spíš asi motor) neohřeje na určitou teplotu, tak převodovka nezamyká jednotlivé rychlosti a chová se jako klasický automat. Tedy přesně jak jsi zaznamenal: při uvolnění akcelerátoru spadnou otáčky na volnoběh, protože převodovka není napevno spojena s motorem. Po zahřátí pak převodovka rychlosti zamyká (přemosťuje hydroměnič).
 

Podobná vlákna

Back
Top