• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Baterie a její výdrž v závislosti na způsobu používání

Zdar všichni. Snad to tu nikde není. Jak silnou baterku koupit do GH 2.5? S autem se spíš jen popojíždí,kolikrát i 3 dny stojí. Po skončení marodky bude jezdit stylem v pondělí 40km tam,v pátek 40km zpět. Jinak bude celý týden stát. O víkendu nákupy,sem tam výlet. Díky :)
 
Ještě by mě zajímalo,jestli má slabá baterka vliv na to,že mi občas svítí kontrolka red key. Někdy je při startování zelená,jindy červená. Startuje i odemyká a zamyká normálně. Baterka v kartě vyměněna. Jen kufr mi nejde odemknout dálkáčem,teda pokud se tlačítko nemusí dýl držet,jak jsem někde četl. Mikročipem na dveřích kufru odemknout jde. Jinak nejde mikročip na klice řidiče už od začátku. Red key mi začal občas svítit zhruba po měsíci co auto mám.
 
Načíst přes OBD, jestli jsou tam nějaké chyby PATS nebo imobilizéru.

Konfigurátor jsem zkoušel Banner a Exide. Nabídlo mi to dle mého názoru celkem slabé baterie.
Lepší IMO občas připojit nabíječku, než kupovat zbytečně velkou baterku. Pokud chceš co nejmenší samovybíjení, kup AGM nebo gelovku.
 
Chtělo by to mrknout na diagnostiku, jestli je něco v paměti. Stačit bude Forscan a kompatibilní adaptér od číňana za $10.

Edit: shr3k byl rychlejší :)
 
Poslední úprava:
Chtělo by to mrknout na diagnostiku, jestli je něco v paměti. Stačit bude Forscan a kompatibilní adaptér od číňana za $10.

Edit: shr3k byl rychlejší :)
Momentálně nemám kde napichnout,budu muset někoho najít. baterka tam je nějaká Starline,která už je slabší. Může na to mít vliv?
 
Tak jsem z toho jelen. Změřil jsem baterku,podbitá 12.3V. Normálně startovala. Tak jedu pro novou a po cestě se mi rozsvítí vrtulník.K*rvááá co je? No nic,koupím baterku a jedu do servisu na diagnostiku. Servis zavřený :mad:. No nic,zkusím na místě vyměnit baterku. Po odpojení jsem zkusil ten tvrdý restart přes brzdu,zapojím novou.Nastartuju,zkalibruju tu diskotéku v budíkách,okna. Vrtulník nesvítí,red key a startovací tlačítko zelené,všechno ok. Tak snad to bylo jen slabou baterkou a né tím restartem.Pokud to bylo baterkou,tak že by to auto bylo až tak háklivé na slabou baterii? :eek::eek:
 
Ahoj Mazďáci:

Prosím o zodpovězení pár dotazů:

1. co se stane, když nabiji akumulátor přímo přes minusový pol na akumulátoru?
2. Jak se to lze opravit zdali to má na něco vliv?
3. Je vhodné použít dobíjení moderní originální baterii do Mazda 3 2017 autonabíječkou Starline GV STCLASS430?
Zobrazit přílohu 24811
auto nabíječka: https://www.autokelly.cz/Product/GV-STCLASS430/4732136
Návod: https://img.elit.cz/rgcmedia/s/096/020/56383c2084fb4ad9a2486beef179ffb3.pdf

Originální baterie:
4. Nevím zda je to zaplacenou / EFB / AGM, zda je výše uvedená autonabíječka vhodná?
https://www.auto.cz/nesmysl-jmenem-stop-start-vedeli-jste-ze-nici-autobaterie-113291
Zobrazit přílohu 24812

5. Měl jsem akumulátor na nějakých 11V, a po +- 3 hodinách jsem na 12.78V. Ideálně je 14.4 V? Jak dlouho +- nechat autobaterku nabíjet? Přes noc +- 10 hod?

Zobrazit přílohu 24809
Až teď jsem našel místo, kde se má uchytit minusový pol. Tak pro ostatní neznalé:
Zobrazit přílohu 24810
Zdroj: https://www.carcarekiosk.com/video/2014_Mazda_3_Touring_2.0L_4_Cyl._Sedan/battery/jump_start

Děkuji
prosím tě, mám stejnou orig. baterii v autě a na nabíječce mám možnost přepínat mezi běžnou a AGM, jaká tato baterie vastně je ?/nabíječka CTEK MXS 5.0/
 
CTEK MXS 5.0 mám taky,a pokud už ti svítí zelená 7,tak ji na nabíječce můžeš nechat třeba půl roku. Už ti baterku jen udržuje.
 
Dobíjí to naplno, protože si myslí, že je vybitá. U nové na nějaké míchání kašli, normálně ji dobij přes proudový senzor připojenou v autě proti kostře běžným programem. State of charge by mělo tak vylézt.
Omlouvám se za moji natvrdlost. Kde konkrétně to mám napojit na kostru za senzor? V mé Cx-5 KY 2017 je baterie připojena jedním kabelm na + a jedním, který se rozvětvuje na -. Jedno z těch rozvětvení je připojeno ke ke kostře. Tedy ke kostře dle mne znamená to samé co - pól na baterii. Celé odpoledne to tu pročítám a nejsem z toho nijak chytrý. Dnes mi auto vyhodilo hlášku "Battery management malfunction". Jezdím bohužel krátké trati s častými starty. Baterie je 3 roky stará. Auto mám celoročně v garáži a není problém ho nechat semtam na nabíječce. SoC ve Speedmeteru mi ukazoval asi 55 procent. Po cca 30 km cestě 63. Mám v plánu asi Lidl nabíječku na nějaké to nabíjení. Děkuji.
 
Ahoj, chtěl bych se ujistit. Mohu s ctek mxs 5.0 a baterií zapojenou v autě použít režim agm+recond a nic s baterií nešroubovat, neměřit a neřešit?

Běžný režim nabíjení by měl být agm? (i když je zřejmě efb, píšou: 80Ah start-stop)
Díky

IMG_20200911_185909.jpg
 
Recond dává podle návodu 15,8 V, to je dost. Ostatně tam i píšou "Příliš časté používání programu Recond může vést ... ke snížení životnosti elektroniky." Se zapojeným akumulátorem nabíjej hvězdičkou 14,7 V (mínus na kostru, ať si to rovnou proudový snímač načte), pro recond akumulátor odpoj aspoň jeden pól a po nabití nech odstát, dokud napětí neklesne pod 15 V. Pak zapoj a snímač si to zkalibruje sám po ujetí nějakých 50-100 km.
 
Ahoj, chtěl bych se ujistit. Mohu s ctek mxs 5.0 a baterií zapojenou v autě použít režim agm+recond a nic s baterií nešroubovat, neměřit a neřešit?

Běžný režim nabíjení by měl být agm? (i když je zřejmě efb, píšou: 80Ah start-stop)
Díky

Zobrazit přílohu 30503
https://www.nabijeckyctek.cz/faq/

Tady najdes odpovedi na sve dotazy. EFB muzes nabijet recond. Ale jinak jedes na klasicke “auticko”. AGM nepouzivej.

Vyrobce tvrdi, ze muzes pouzivat recond se zapojenou baterii, neb ma nabijecka omezovac. Ja bych to ale zrovna u recond nedelal a pro jistotu odpojil od auta...
 
Back
Top