• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Bliká kontrolka DPF

Lada

nový člen
1
Ahoj koupil jsem M5 bliká pdf a svítí kontrolka motoru filtr jsem vyměnil z mé M5 na diagnostice vyresetoval filtr. Dig. Pořád píše velká část popela, i když odpojí filtr a resetuji píše to pořád.
Děkuji za radu.
 
Ahoj, tak napadají mě čidla tlaku na DPF (přední, zadní), špatně "zkalibrovaný" filtr DPF přes diagnostiku (když se mění, musí se to autu "říct" aby se načetli správné hodnoty)), nebo koupené auto má další problémy-špatně spaluje, proto ten popel...? No a tady to může být hafol příčin-vstřikovače, podložky, prasklé hadice, váha vzduchu, načatý či zanesený motor... Já mám tedy M6 a prošel jsem si tím také. Takže bych nespoléhal na to, že to bude jen výměna-oprava jedné položky. Chce to mít v pořádku vše, jinak člověk jen mění a platí. A navíc moc nejezdí, protože se bojí, kdy mu to zase klekne :).
Tak hodně zdaru!
 
Mám Mazdu 5 D 105 kW, rok 2007, a chci se zeptat, jak poznám, že probíhá při jízdě rekuperace dpf? Žádná kontrolka mi nesvítí.
 
A ani svítit nebude :). Pokud už začne svítit, tak to je potom horší. To potom říká, že je filtr zanesený a chce vypálit (jet cca 20-30 km nejlépe stálou rychlostí, já vyjedu na dálnici (130-140) a mám za 15 km vypáleno, ale to si hlídám a vím, kdy se to spouští), nebo se to také stane, pokud se po výměně oleje nevyresetuje hodnota opotřebení oleje (dělám přes diagnostiku, nastaví se tam 20000 km, ale já třeba měním po 10-12000 km, resetuji ale pokaždé).
Ale k dotazu. Pozná se to jednoduše. Pokud filtr začne vypalovat, tak okamžitá spotřeba paliva na display při "dojezdu" - brzdění motorem - se zařazenou rychlostí je nenulová, třeba 2-3 litry, postupně klesá. Pokud je filtr vypálen, naskočí tam vždy 0,0. Filtr se začne vypalovat (dle příručky) každých 100-200 km. Záleží to na stylu jízdy, kde se jezdí, na kvalitě paliva.... Moje zkušenost je, že to vypaluje většinou do 200 km, dlouhé klidné cesty i delší interval, poskakování a krátké trasy kolem domu-klidně i při 130 ujetých km. Ale vždy u mě platí, že je to vypálené do 20 km. Já mám tedy vše vyměněné a v podstatě po generálce (motor i DPF filtr, turbo a další a další komponenty), takže mně to opravdu funguje jak má a jak je popisováno v příručce. Je tady toho na klanu kolem DPF popsáno docela dost :). Tak ať vypaluje!
 
Zdravím, taky mi svítí kuře a bliká DPF, diagnostika mi hlásí, podle kodu, že jedna akce povedla (vypálení), druhá čeká na potvrzení, třetí chybu....počítám, že budu muset vyčistit katalyzátor, auto má najeto 320 000 km, můžete mi poradit kde v Praze kvalitně vyčistí DPF bez rozříznutí katalyzátoru? Předem díky.
 
Ahoj, jen si tak pročítám příspěvky a nedá mi to Ti nenapsat, protože sám mám diesel a tímto jsem si prošel vícekrát. V Tvém profilu chybí informace o autě. Co to je za diesel? Jaká generace, motor, rok..? To, že máš najeto 320 tisíc bude jiné u první generace a jiné u druhé... Pokud se na autě nic nedělalo a má 320 tisíc a chyby co popisuješ, tak to také může znamenat investici ve vyšších desítkách tisíc než to dáš dohromady tak, aby to spolehlivě jezdilo. Vyčistit filtr určitě na chvíli pomůže, ale je to jediná příčina? Není to důsledek něčeho jiného? Jakou máš diagnostiku?
Jinak stačí zadat do google "čištění DPF filtru Praha" a určitě Ti to vyhodí více možností. Na stránkách mají ceny, někteří i video o čištění. Nikdo to nerozřezává (to se dělalo dřív, že se vypreparovala ta kordieritová vložka), čistí se to tlakem vody a předtím se tam naleje nějaký roztok. Cena je co jsem tak viděl 6-8 tisíc? Otázka zní-je filtr původní? Není vložka už prasklá a nerozpadá se? Kordierit nemá rád změny teplot a rád praská. Ještě se dělají DPF filtry s vložkou, která je ze silicium karbidu.....vydrží větší teplotu, více se roztahuje, nevadí mu změny teplot. Není lepší koupit nový DPF filtr (ne originál)? Jen nahlas přemýšlím... Jo a ještě-filtr se dá do určité míry zanesení vyčistit tak, že se skrze diagnostiku spustí regenerace. Dokonce lze i přes diagnostiku vypnout tu chybu co sleduje míru zanesení tak, aby šla manuální regenerace spustit vždy. Ale na druhou stranu spouštět to stále po pár stovkách km není asi dobré dlouhodobé řešení. Určitě tady na fóru o této problematice najdeš dost příspěvků i návody s radami, které Tě nasměrují dál....
Tak ať je to pouze zanesený filtr. Hodně zdaru! R.
 
Díky Radku, mám Mazdu 5, rok 2007, na Googlu sice najdu firmy, ale když čtu recenze, tak jsem kapku na rozpacích, proto si myslím, že není nad osobní doporučení. Z příspěvků se mi točí hlava a možná peněženka, od rozvodů, přes EGR až samotný katalyzátor...asi se dám na modlení. .-)
 
Díky Radku, mám Mazdu 5, rok 2007, na Googlu sice najdu firmy, ale když čtu recenze, tak jsem kapku na rozpacích, proto si myslím, že není nad osobní doporučení. Z příspěvků se mi točí hlava a možná peněženka, od rozvodů, přes EGR až samotný katalyzátor...asi se dám na modlení. .-)
Jaké jsou v ŘJ aktuálně chyby? Kolik je PM_ACC? Pokud nejsou v háji vstřiky nebo turbo (a nebo tlakoměry, typicky snímač tlaku výfukových plynů), mohl zůstat zaseklý EGR. EGR lze vyčistit případně zaslepit.
 
Tak předpokládám, že máš stejný motor co já-RF7J. Pochopil jsem, že jsi z Prahy. Zkus napsat SZ "shr3k" a domluvit se na diagnostiku. Je opravdu potřeba zjistit celkový stav a to bez diagnostiky (a někoho, kdo ty hodnoty umí interpretovat do srozumitelné řeči) nepůjde. Objíždět servisy a čistit DPF-to mi raději ty peníze pošli, něco si koupím :) . Jinak rozvody bych tak dramaticky neviděl - ty mě stály cca 5 tisíc včetně vodní pumpy a napínáku. EGR jak píše shr3k-vyčistit a zaslepit. Nebo ještě lépe-vypnout-zavřít v ŘJ (tak to mám já). DPF filtr stojí rozumná náhrada cca 15 tisíc. Třeba BOSAL, zkus hledat, ten mám tuším já. Je to lepší varianta jak originál za 80 tisíc co jsem se ptal v Mazdě :) . Prostě musíš někde začít a uvidíš. Buďto Ti to vyjde "rozumně", nebo ne. To je potom lepší to zastavit hned zkraje ty investice. Já už mohl mít za ty roky asi novou Fábii :). Ale zase ten adrenalin, neustálé studium, radost, když se to podaří.....blbost, to už popisuju rodinný život :) . Teď vážně-hlavně v klidu, postupně a ono to dopadne. S tím modlením bych zatím počkal ;)
p.s. Něco se dá sehnat i na vrakovištích (kde se specializují na Mazdy), mně to docela pomohlo a ušetřilo další spoustu peněz.
 
Tak předpokládám, že máš stejný motor co já-RF7J. Pochopil jsem, že jsi z Prahy. Zkus napsat SZ "shr3k" a domluvit se na diagnostiku. Je opravdu potřeba zjistit celkový stav a to bez diagnostiky (a někoho, kdo ty hodnoty umí interpretovat do srozumitelné řeči) nepůjde. Objíždět servisy a čistit DPF-to mi raději ty peníze pošli, něco si koupím :) . Jinak rozvody bych tak dramaticky neviděl - ty mě stály cca 5 tisíc včetně vodní pumpy a napínáku. EGR jak píše shr3k-vyčistit a zaslepit. Nebo ještě lépe-vypnout-zavřít v ŘJ (tak to mám já). DPF filtr stojí rozumná náhrada cca 15 tisíc. Třeba BOSAL, zkus hledat, ten mám tuším já. Je to lepší varianta jak originál za 80 tisíc co jsem se ptal v Mazdě :) . Prostě musíš někde začít a uvidíš. Buďto Ti to vyjde "rozumně", nebo ne. To je potom lepší to zastavit hned zkraje ty investice. Já už mohl mít za ty roky asi novou Fábii :). Ale zase ten adrenalin, neustálé studium, radost, když se to podaří.....blbost, to už popisuju rodinný život :) . Teď vážně-hlavně v klidu, postupně a ono to dopadne. S tím modlením bych zatím počkal ;)
p.s. Něco se dá sehnat i na vrakovištích (kde se specializují na Mazdy), mně to docela pomohlo a ušetřilo další spoustu peněz.
Chápu, člověk se musí rozhodnout , zda ty peníze má smysl investovat nebo auto prodat na rozebrání. Dík za tip.

Jaké jsou v ŘJ aktuálně chyby? Kolik je PM_ACC? Pokud nejsou v háji vstřiky nebo turbo (a nebo tlakoměry, typicky snímač tlaku výfukových plynů), mohl zůstat zaseklý EGR. EGR lze vyčistit případně zaslepit.
Hlásí chyby P242F, P2458, U2023....kolega mě Vás doporučil , tak pokud máte čas a chuť přijedu ke zjištění chyb, pak poprosím o kontakt.
 
Ahoj, tak nejdřív k chybě U2023-Obvod spínače brzdových světel-spínač brzdových světel-svazek nebo konektor mezi ECM a spínačem brzdových světel ECM. Rozbor chyby (a popis toho, jakou logikou se tvoří) je tady:
(ale jen anglicky)
To jsem o té chybě našel, tohle bych jako problém na opravu neviděl.
Ale ty další chyby-to přesně jsem měl nedávno. Je to chyba čidla na DPF. Jsou tam 3 teplotní čidla. Vepředu DPF, uprostřed a na konci. Měří teplotu a tlak měří další 2 lambda sondy (vpředu a na konci) a v motoru je potom čidlo rozdílového tlaku. Jde o to, že pokud čidlo ukazuje špatně teplotu, regenerace se buď nespustí nebo nedokončí. Tím pádem se filtr nevypálí a ŘJ dostane údaj o tom, že rozdíl tlaku není správný (filtr je stále zanesen) a proto bliká DPF-říká, že je nutno vypálit, dál svítí kuře a ESP=nouzový režim-jede to bez turba-ochrana motoru.. Pokud budeš s autem jezdit dál, filtr se bude zaplňovat víc a víc a potom už nepůjde vypálit ani manuálně (až po vypnutí té chyby v ŘJ). Potom to jde vypálit manuálně (nebo strojově za peníze či vyjmout DPF a vyčistit tlakově), ale to je tedy pro auto záhul....u mě to běželo 2 hodiny (2x spuštěno) a čekal jsem, kdy se mi rozteče motor :) - obrazně, venku bylo totiž přes 40 stupňů. Nicméně Ti to pomůže jen na chvíli, pokud nevyměníš ta teplotní čidla. Které to je jsem nepoznal, tak jsem vyměnil všechny 3. Prodávají se jen originál Mazda - jedno za cca 8 tisíc :) . Takže jsem sehnal z vrakáče, jedno za 1500.... Byly prý z CX5, ale to nemá na nic vliv, měří teplotu, byly funkční a pasovala. Jen jsem musel předělat koncovky-konektory. To ale nebyl problém, mám sadu různých koncovek, jen se to přecvakalo. Sám to ale neuděláš-pokud tedy nemáš zvedák:).
A ještě poznámka-když jsem psal SZ, myslel jsem tím "soukromou zprávu". To je ta obálka nahoře v menu vedle Tvého přihlašovacího jména. Tady napiš shr3k. Ale pokud už máš zdiagnostikováno a nic dalšího tam není, tak jsem Ti popsal moji zkušenost a jak jsem to vyřešil. A zatím OK. Tu chybu U2023 asi s někým, kdo rozumí elektrice. I když pokud půjdeš po tom obvodu, prostříkneš kontakty, mrkneš na kostry, atd., možná to "opravíš" i sám...
Tady ještě kontakt na to vrakoviště, kde jsem nakupoval já (několikrát), vždy zasláno obratem poštou, bez jediného problému: mail:martin@seznam.cz, mobil: +420774496886 (já vždy volal a potom přes SMS poslal adresu či upřesnění). Ještě je dobrý mazdagentlemen.com (u Prostějova-Plumlov), to mám za rohem, ale ještě jsem tam nebyl. Ale kluci tady mají velice pozitivní reference.
Tak, informací máš dost, tak můžeš začít ;) .
 
Ahoj, tak nejdřív k chybě U2023-Obvod spínače brzdových světel-spínač brzdových světel-svazek nebo konektor mezi ECM a spínačem brzdových světel ECM. Rozbor chyby (a popis toho, jakou logikou se tvoří) je tady:
(ale jen anglicky)
To jsem o té chybě našel, tohle bych jako problém na opravu neviděl.
Ale ty další chyby-to přesně jsem měl nedávno. Je to chyba čidla na DPF. Jsou tam 3 teplotní čidla. Vepředu DPF, uprostřed a na konci. Měří teplotu a tlak měří další 2 lambda sondy (vpředu a na konci) a v motoru je potom čidlo rozdílového tlaku. Jde o to, že pokud čidlo ukazuje špatně teplotu, regenerace se buď nespustí nebo nedokončí. Tím pádem se filtr nevypálí a ŘJ dostane údaj o tom, že rozdíl tlaku není správný (filtr je stále zanesen) a proto bliká DPF-říká, že je nutno vypálit, dál svítí kuře a ESP=nouzový režim-jede to bez turba-ochrana motoru.. Pokud budeš s autem jezdit dál, filtr se bude zaplňovat víc a víc a potom už nepůjde vypálit ani manuálně (až po vypnutí té chyby v ŘJ). Potom to jde vypálit manuálně (nebo strojově za peníze či vyjmout DPF a vyčistit tlakově), ale to je tedy pro auto záhul....u mě to běželo 2 hodiny (2x spuštěno) a čekal jsem, kdy se mi rozteče motor :) - obrazně, venku bylo totiž přes 40 stupňů. Nicméně Ti to pomůže jen na chvíli, pokud nevyměníš ta teplotní čidla. Které to je jsem nepoznal, tak jsem vyměnil všechny 3. Prodávají se jen originál Mazda - jedno za cca 8 tisíc :) . Takže jsem sehnal z vrakáče, jedno za 1500.... Byly prý z CX5, ale to nemá na nic vliv, měří teplotu, byly funkční a pasovala. Jen jsem musel předělat koncovky-konektory. To ale nebyl problém, mám sadu různých koncovek, jen se to přecvakalo. Sám to ale neuděláš-pokud tedy nemáš zvedák:).
A ještě poznámka-když jsem psal SZ, myslel jsem tím "soukromou zprávu". To je ta obálka nahoře v menu vedle Tvého přihlašovacího jména. Tady napiš shr3k. Ale pokud už máš zdiagnostikováno a nic dalšího tam není, tak jsem Ti popsal moji zkušenost a jak jsem to vyřešil. A zatím OK. Tu chybu U2023 asi s někým, kdo rozumí elektrice. I když pokud půjdeš po tom obvodu, prostříkneš kontakty, mrkneš na kostry, atd., možná to "opravíš" i sám...
Tady ještě kontakt na to vrakoviště, kde jsem nakupoval já (několikrát), vždy zasláno obratem poštou, bez jediného problému: mail:martin@seznam.cz, mobil: +420774496886 (já vždy volal a potom přes SMS poslal adresu či upřesnění). Ještě je dobrý mazdagentlemen.com (u Prostějova-Plumlov), to mám za rohem, ale ještě jsem tam nebyl. Ale kluci tady mají velice pozitivní reference.
Tak, informací máš dost, tak můžeš začít ;) .
Díky za pomoc, no bude to darda.
 
Back
Top