• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Brzdové kotouče, destičky BN MY 2016

LinJak

nový člen
3
Zdravím, po dvou letech provozu na garančce bych měl měnit zadní brzdové kotouče a destičky (orezlé - docela masakr po dvou letech, tím KO destičky).
Cena za výměnu v autor. servisu je docela vysoká (přes 10k; přes 6k kotouče, přes 2k destičky + práce) a bojím se že na tom budou za dva roky stejně.
Máte někdo dobré zkušenosti s jinou značkou kotoučů a destičkami,než originál od mazdy?
Díky
 
To iste som mal aj ja na svojej M3 G165 2017 . Mam 22.000 najazdene a dosticky a kotuce zadné K.O. menil som si sam dal som TRW . Tak uvidim ako dlho vydrzia tie. Aj ked uz lutujem ,ze mohol som dat radsej ATE . Pri rozoberani som zistil ,ze od vyroby tam boli platničky TRW. Material ma stal 130 € spolu

Odoslané z COL-L29 pomocou Tapatalku
 
Zdravím, po dvou letech provozu na garančce bych měl měnit zadní brzdové kotouče a destičky (orezlé - docela masakr po dvou letech, tím KO destičky).
Cena za výměnu v autor. servisu je docela vysoká (přes 10k; přes 6k kotouče, přes 2k destičky + práce) a bojím se že na tom budou za dva roky stejně.
Máte někdo dobré zkušenosti s jinou značkou kotoučů a destičkami,než originál od mazdy?
Díky
Na to se nevztahuje 3 letá záruka? Kolik máš najeto?
 
Na to se nevztahuje 3 letá záruka? Kolik máš najeto?

Co jsem zjisťoval obecně a potom i přímo v daném autorizovaném servisu (u prodejce), tak jednoznačně ne.Taková reklamace by jim u dovozce neprošla a oni ten náklad nést nechtěji, takže to to můžou hrát a hrají na běžné opotřebení, i když mně se to nemusí zdát a líbit (na starém autě jsem měnil kotouče snad po sedmi letech). Krom toho i opětovně rozjetá geometrie (rozjetá při 1. prohlídce i 2.) a rozhodně neskáču v 50km/h přes retardéry, nevymetám díry,...najeto mám cca 37 000 km.
měnit to nenechám, seženu si vlastní díly a nechám vyměnit, to se dá dostat na poloviční cenu (kotouče a destičky ATE pro M3 HB 88kW BN)
 
Taktéž u mě - třetí prohlídka, 50 000 najeto a zadní brzdy konečná. Ale jsem domluven, že si dodám vlastní materiál a oni mi to za normohodinu přehodí - neměli s tím žádný problém.
Jen mezi námi - takto jsem měl orezlé kotouče na každém autě - zadnáí brzdy tolik nebrzdí a vyrezne to - nikdy to ničemu nevadilo a jsem přesvědčen, že při přezouvání by to stačilo očistit ocelovým kartáčem a dobrý. Mě už teda končí desky tak to udělám komplet.
 
Taktéž u mě - třetí prohlídka, 50 000 najeto a zadní brzdy konečná. Ale jsem domluven, že si dodám vlastní materiál a oni mi to za normohodinu přehodí - neměli s tím žádný problém.
Jen mezi námi - takto jsem měl orezlé kotouče na každém autě - zadnáí brzdy tolik nebrzdí a vyrezne to - nikdy to ničemu nevadilo a jsem přesvědčen, že při přezouvání by to stačilo očistit ocelovým kartáčem a dobrý. Mě už teda končí desky tak to udělám komplet.
vždy jsem kartáčem trochu očistil plochy a i středovou osu na kterou se usazují disky. I mně nakonec nabídnuli výměnu, když přinesu vlastní materiál. Uvažuju o kotoučích a destičkách ATE, původní jsou TRW. Má někdo zkušesnoti coje dostačující? ATE jsou o něco dražší, s TRW se dá ušetřit zhtuba dalších 1000 Kč za komplet. Ale zase teď vidím, že TRW jsou po dvou sezonách na odpis. Tak jestli jiné vydrží třeba delší dobu...??
 
Poslední úprava moderátorem:
Materiál kotoučů je napříč aftermarketem a běžnými značkami furt stejný (liší se jen povrchová úprava nefunkčních ploch, případně děrování/drážkování), dá se experimentovat jen s destičkami.
 
Poslední úprava:
Materiál kotoučů je napříč aftermarketem a běžnými značkami furt stejný
To mě překvapuješ. Ne že bych měl zkušenosti s aftermarket kotouči, ale přijde mi, že mezi značkami aut rozdíly jsou. A řekl bych, že i mezi modely jedné značky. Na někdejším pažoutu mi rezly vpředu i vzadu fest. Na služební oktávce OI mi nerezly, ale je možné, že jsem s ní jezdil trochu rychleji a tedy víc brzdil. Celkově jsem najezdil za rok na obou zhruba stejně. I když, pokud mi O stála v zimě 2 týdny na dvoře, kdy jsem nejezdil, tak se prostě rez obrzdila hned při další jízdě, ale na pažoutu to nepomohlo. No a na GH mi také rezly míň než na GL. Mám zadní kotouče již také po 3 letech a 40K km mizerné. Ale nemůžu vyloučit, že tu lišej chytly už u německého prodejce, který na ní (předváděcí) za rok a půl najezdil jen 10K km. Nejsem si jist, jak vypadaly při koupi.
 
Tak ja som na BN menil po 50000 km a to hlavne z dovodu zvlnenia zadnych kotucov. Nanestastie vtedy este druhovyroba zadnych platniciek nebola rozbehnuta a tie z BM tak nepasuju kedze s BN prisla elektronicka rucna brzda. Takze kotuce mam Zimmermany a platnicky original mazdacke TRW za peknych 100 euro :). Ale dovtwdy som mal kotuce hrdzave ale ako sa vymenili tak zatiaľ sa pekne lesknu aj zadne kotuce. Podla mna vela zavisi na precisteni brzd a hlavne ako su namastene aby rovnomerne brzdili. Predtym mi robili len ryhu teraz pekne brzdia celou plochou.

Odoslané z SM-A520F pomocou Tapatalku
 
No ono může být oboje TRW, ale záleží, kdo si daný díl objednal a jelikož Mazda si do serie objednává jistě svou cestou, tak bych vůbec nepochyboval, že budou mít TRW kotouče "Mazda" jiné složení než druhovýroba. Dnes kdy hlavní příjmy prodejcu jdou spíše ze servisu, bych se ani nedivil tomu, že nakoupit u Mazdy bude kvalitativně ta horší možnost.
 
Tak to jste mě nepotěšili, já koupil auto s 45tkm a teď mám něco přes 50tkm, v jaké stavu jsou zadní kotouče nevím, ale nedávno jsem byl na garančce po 4 letech v autorizáku a neříkali nic. Co měnila předchozí majitelka nevím:) Asi 2 krát už jsem to postříkal Bilt Hamber Korrosolem na polétavou rez a docela to i vyčistilo brzdiče, ten plech za kotoučem i kotouč, jak jsem psal v jiném vlákně.
Jinak spíš mě štve že ty desky dost špiní kola, nevím co tam je za značku jestli originál nebo něco jiného, ale je to hrůza, na brzdný účinek si ale nestěžuju.
Na starém BA jsem měnil kotouče za Brembo a desky ferodo - nějaké středně tvrdé a vydrželo to tam hrozně dlouho a kola sem moc špinavá neměl, potom mě v servisu dali něco měkčího a to bylo za chvíli na výměnu a kola pořád od prachu. Je mě jasné, že měkčí asi líp brzdí, ale ten prach je hnus. Nedají se někde sehnat keramické? Co jsem se díval na net tak jsem nenašel. Známej tvrdí že má na focusu obyč kotouče a keramické desky a prý v pohodě a ani kotouče neubývají.
 
Já koupil auto s nájezdem 30000 a přední destičky měly 2mm, v Car Star Praha chtěli za nové 4000,- tak jsem koupil ATE za 1000 a vyměnil dnes sám.
Překvapilo mě, že tam byly Feroda... dloubl jsem do nich šroubovákem a odpadávali z nich už kusy brzdící hmoty... no asi bylo za pět 12..
 
To mě překvapuješ. Ne že bych měl zkušenosti s aftermarket kotouči, ale přijde mi, že mezi značkami aut rozdíly jsou. A řekl bych, že i mezi modely jedné značky. Na někdejším pažoutu mi rezly vpředu i vzadu fest. Na služební oktávce OI mi nerezly, ale je možné, že jsem s ní jezdil trochu rychleji a tedy víc brzdil. Celkově jsem najezdil za rok na obou zhruba stejně. I když, pokud mi O stála v zimě 2 týdny na dvoře, kdy jsem nejezdil, tak se prostě rez obrzdila hned při další jízdě, ale na pažoutu to nepomohlo. No a na GH mi také rezly míň než na GL. Mám zadní kotouče již také po 3 letech a 40K km mizerné. Ale nemůžu vyloučit, že tu lišej chytly už u německého prodejce, který na ní (předváděcí) za rok a půl najezdil jen 10K km. Nejsem si jist, jak vypadaly při koupi.
Píšu o materiálu, ne o povrchové úpravě jako moření, anodizace, nátěr.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Já bych si strašně rád vyměnil kotouče a desky taky sám - ale nevím jak s el. ručkou :-( Takhle prodrbu zase času cestou do servisu atd, pritom je to blbina - u všech aut jsem to měl do hodinky hotové ikdyž jsem to dělal poprvé.
 
Já bych si strašně rád vyměnil kotouče a desky taky sám - ale nevím jak s el. ručkou :( Takhle prodrbu zase času cestou do servisu atd, pritom je to blbina - u všech aut jsem to měl do hodinky hotové ikdyž jsem to dělal poprvé.
Ahoj .ja som si to robil sam na mazde 3 2017. Posielam ti ako stiahnut motorceky .
Problém s brzdami
Akurat v tom navode pise ,ze piestiky netreba tocit. Ale je to potrebne ..tlacit a tocit

Odoslané z COL-L29 pomocou Tapatalku
 
Poslední úprava moderátorem:
Párkrát s nima zatoč a pak písni až budeš potřebovat odkaz/OEM kód na nový třmeny. Točí se se starým typem zadních brzdových třmenů,kde je manuální ručka. U EPB se s nimy netočí pouze se zatlačují potom co se uvedou do servisního režimu - není to potřeba a navíc hrozí že dojde k poškození osy po který jezdí pístek. Je to i jeden z důvodů proč se musí dát EPB do servisního režimu.

P.S.: Ten odkaz jsem už dal v příspěvku před tebou....
 
Párkrát s nima zatoč a pak písni až budeš potřebovat odkaz/OEM kód na nový třmeny. Točí se se starým typem zadních brzdových třmenů,kde je manuální ručka. U EPB se s nimy netočí pouze se zatlačují potom co se uvedou do servisního režimu - není to potřeba a navíc hrozí že dojde k poškození osy po který jezdí pístek. Je to i jeden z důvodů proč se musí dát EPB do servisního režimu.

P.S.: Ten odkaz jsem už dal v příspěvku před tebou....
No neviem ..lebo podla toho ako pises som dal do servisneho a nove dosky mi tam nevosli. A skusal som zatlacat pripravkom bez tocenia a nesko s nim ani pohnut. Pritom pri toceni to islo pekne dnu . Tak neviem teraz kde je pravda

Odoslané z COL-L29 pomocou Tapatalku
 
Back
Top